/spanien/barcelona/forum/12566.aspx/spanien/barcelona/forum/12566.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-03-29 17:53
Det är väldigt många som tappar tron på laget i ett skede av säsongen där vi är i pole-position. Villarreal borta är inte en lätt uppgift, men är våra formstarkaste spelare i form så ska vi vinna över Villarreal.

Det är ofta domedagsprofetior här på forumet inför slutskedet av säsongen.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-03-29 17:45
Roliga träningsmatcher vi kommer ha i sommar.

Milan i Munchen och Man United i Usa. :)
Barcelona Hetfield
2011-03-29 17:33
LOTG

Vad har vi sagt om att läsa artiklar som Patrik Sjögren har skrivit :P?

Nonsens > Patrik Sjögrens artiklar
Atlético addeh
2011-03-29 17:30
LOTG

Hade jag varit Mazinho så hade jag sagt precis samma sak. Värvar klubben Cesc är det samma sak som att säga tack och adjö till Thiago.
Atlético addeh
2011-03-29 17:28
1.70

Ja, att krysset mot Sevilla kan komma att kosta oss dyrt kan vi enas om.

Angående din startelva så håller jag med dig på samtliga fronter förutom att Afellay skall starta till förmån för Bojan. Nu har jag inte läst något om skadan Bojan ådrog sig i U21-landskampen mot Vitryssland var så pass allvarlig att han inte kan spela, men om han är redo vore det bara dumt att inte ge han chansen på nytt så han presterat riktigt bra på sistone.
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-03-29 17:27
Läste nyligen på dumbladet att Thiago kommer lämna om Barca beslutar sig för att värva Cesc. Thiagos farsa var tydligen orolig över sin sons utveckling och att förlora värdefull speltid. Någon som läst detta?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-29 17:18
addeh

Nej, givetvis har vi inte tappat ligan än. Menade bara att krysset mot Sevilla KAN komma att bli avgörande i slutändan.. för i nuläget känns det rätt jobbigt, trots 5p ned. Slår vi Villarreal kommer jag skrika rakt ut av glädje

Trots allt kan vi mönstra en ganska stark elva...

Valdes
Alves-Pique-Fontas-Adriano
Busqets
Keita-Iniesta
Afellay-Messi-Villa

Såhär hoppas jag Pep ställer upp. Fontas spelar istället för Gabi eftersom han har rest långt och spelat två matcher i veckan. Afellay känns riktigt intressant och är i bra form. Behöver inte bli en märkbar försämring med tanke på Pedros sviktande form innan skadan. Keita gör sitt jobb. Adriano är enligt mig given före Maxwell just nu. Är Max ens redo än?

.. det är inte optimalt på långa vägar, men det är fortfarande en stark elva. Det stora problemet är dock saknaden av spelare att slänga in om spelet låser sig eller vi behöver ett ytterligare mål. Jeffrens snabbhet kan vara ett hot i och för sig. Mascherano är inte heller dum att slänga in ... men framförallt - Thiago måste ingå i truppen! Han är den mest kreativa spelaren vi kommer kunna ha att tillgå på bänken.
Barcelona Trippeln
2011-03-29 17:08
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Lugna ner dig, anfallarna rör sig ändå hela tiden så det spelar egentligen ingen roll vart man sätter de, Messi kan va i mitten Villa kan droppa ner eller va i mitten också eller till höger osv..
PedroRodriguez
2011-03-29 17:02
Trippeln

Adriano smakar bättre i mitt tycke. Maxwell är dessutom osäker och tränar fortfarande från sin skada. Pedro är väl också osäker, och kämpar fortfarande med ljumskarna.
Atlético addeh
2011-03-29 16:59
1.70

Tappade ligan? Hey, ta det lugnt nu. Vi har egentligen bara två riktigt tuffa matcher kvar, vilka vi har goda chanser att vinna. Visserligen känns det, som Hetfield var inne på, väldigt jobbigt på förhand mot Villarreal där Nilmar & Rossi ska tampas med en seg Gaby Milito.

Hur som helst så ska Madrid också spela nio matcher till innan vi kan summera säsongen och deras spelschema är oerhört mycket tuffare. När man dessutom har C.Ronaldo småskadad & Higuain på skadelistan sedan tidigare kan jag inte tänka mig att Real tar full pott i resterande matcher. Athletic, Sevilla, Villarreal & Valencia på bortaplan. Oss på hemmaplan. Aldrig att de tar full pott, aldrig.

Vi tar hem ligan i år.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-29 16:59
Trippeln

Pedro är skadad, plus du har fel position på Messi och Villa!
Barcelona Trippeln
2011-03-29 16:49
Det får nog ändå blir såhär:

Valdes
Alves-Pique-Milito-Maxwell
Iniesta-Busquets-Keita
Pedro-Villa-Messi

Milito kommer gör ett bra jobb, det är jag säker på, vi ska vinna med det här laget vafan.
Barcelona Frodo
2011-03-29 15:46
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"

Om Busquets flyttar ner så blir det Masch och Keita på mitten. Det är en kombination som inte har visat sig vara särskilt bra.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-29 15:38
Hetfield/

Tror inte att Milito är självskriven i startelvan mot Villarreal med tanke att han komemr efter att ha rest och spelat med la albiceleste. Piqué är given, sen platsen bredvid kan man spekulera om. Busquets kan droppa ner som mittback, men vem spelar då som pivote? Mache har ju även han repsenterat Argentina. Ska man satsa på ynglingen Fontás i en sån här pass svår match. Det vore något.
2011-03-29 15:37
Hetfield

Men sättet vi tappade poäng på ner i Sevilla.. vi borde haft 7p ner till Real. Vi behöver har 7p ner till Real! :P
PedroRodriguez
2011-03-29 15:35
Hetfield

Vänd på det och testa Messi och Iniesta mot Gonzalo och Musacchio. Äh, ifall det nu blir Milito från start litar jag på hans lockar. Fan ändå.... speedkulorna i Villarreals anfall kommer att oroa försvaret i 93 minuter. Men lyckas vi plocka hem 3 poäng vilket verkligen vore guldvärt tror jag ändå inte att vi tappar ligan.
Hombre - Higuain El Cuartro Capítan
2011-03-29 15:34
Gabriel

Jag räknade egentligen 2008 och frammåt, men tittar man även längre tillbaka så hittar man fler La Liga stjärnor som Real Madrid har värvat.

Håller med om att en del La Liga stjärnor som Real Marid värvat har floppat ifall man tänker på Baptista och Pablo Garcia för att nämna några. Barca har haft fler lyckade köp från La Liga, vilket även har med att göra att dem värvar en större kvantitet.

Men poängen är fortfarande tydlig, när Real Madrid värvar så tittar dem oftast utanför Spanien. Jag vet att Silva, Alves, Villa och Cazorla alla ryktats hit, men man kan inte grunda sig på endast rykten.

"Enda riktiga storstjärna Barça köpt från någon europeisk toppklubb är Zlatan och vi alla såg ju hur det gick."

Har du minnesluckor?
Henry?, Macherano?

Rambla

Jag började räkna från 2008. Men Ramos var endast 19 år när han värvades. Garay var ingen stjärna, men dock tongivande i Racing .
Barcelona Hetfield
2011-03-29 15:33
Äh, nu ska vi vara positiva. Även om vi skulle kryssa mot Villarreal så har vi råd att förlora mot Real Madrid och vi kommer då att ligga på samma poäng, vilket gör att vi vinner (de kommer knappast slå det vi gjorde mot de).
2011-03-29 15:26
Som Rambla sa innan, jag tror vi kan ha tappat ligan när vi kryssade mot Sevilla. Så förbannat irriterande
Barcelona Hetfield
2011-03-29 15:19
Milito mot Rossi och Nilmar...*ryser*.
2011-03-29 15:18
Jag hoppas inte att strejken går igenom att princip skäl. Det vore förödande för den spanska fotbollen och om den sista ligaomgången blir för långt flyttad riskerar våra sydamerikanska spelare (Messi, Mascherano, Milito och Dani Alves) att missa matchen pga Copa America.

Det är för mig oförklarligt att spelarfacken och ligaförbundet måste hålla på att strejka mitt under en brinnande säsong istället för att ta uti med dessa teman under sommaren. Nu få supportrarna lida istället.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-03-29 15:14
En eventuell strejk kommer lägligare än någonsin, så att säga.
Barcelona Frodo
2011-03-29 15:12
Halva vår startelva ska spela en landskamp på en en potatisåker i Litauen och skaderisken är stor. Tre andra spelare, däribland vår största stjärna, är på andra sidan Atlanten för att spela värdelösa träningsmatcher. Messi kommer troligtvis att spela alla minuter för det argentinska förbundet har bestämt sig för att casha in så mycket pengar som möjligt på honom. De ska alltså resa 20 000 km och kommer tillbaka en dag innan matchdagen.

I övrigt är vårt facit katastrofalt efter landslagsuppehåll och inte blir det bättre av att möta ett bollskickligt lag som Villarreal på bortaplan med tanke på förutsättningarna. Ej att förglömma att Xavi är avstängd mot Villarreal. Kan det bli värre?

Våra rivaler får å andra sidan sina tyska stjärnor hemskickade i förtid samtidigt som en annan spelare får en "hamstring" precis innan landslagsmatcherna.

Barcelona Gabriel
2011-03-29 15:11
Bara för att Madrid inte lyckats värva lika många spelare från La Liga som Barça har gjort de senaste åren så innebär det absolut inte att Real Madrid inte jagar spelare från den spanska ligan.

Alves, Villa, Cazorla, David Silva. Dessa är alla spelare som dem har varit på och nära att köpa men som de i slutändan ändå inte lyckades få. Sen har dem visst köpt spelare från den spanska ligan bara det att de spelarna som dem har köpt inte har blivit lika framgångsrika som de hade hoppats på. Julio Baptista, Sergio Ramos och Pablo Garcia köpte dem alla från spanska klubbar 05-06. Sen köpte dem ju också även Garay.

Skillnaden är att spelarna som Barça köpt från den spanska ligan har mer eller mindre lyckats. Sen finns det väl även spelare vi köpt som misslyckats. Tänker på Caceres framför allt. Real Madrid har ju dessutom också fokuserat på att ta in de allra största stjärnorna från europeiska toppklubbar istället för att gå på spelare från den spanska ligan.

Enda riktiga storstjärna Barça köpt från någon europeisk toppklubb är Zlatan och vi alla såg ju hur det gick.
2011-03-29 15:10
Heywood Jablome/

Det var snack om att Batista skulle låta Messi få vila lite i den sista matchen mot Costa Rica och idag publicerade SPORT att la Pulga inte kommer få spela hela 90 minuter som senast mot USA. Idag sägs det att Messi kommer spela från start, men endast en halvlek eller kanske en timmes spel.
2011-03-29 15:04
el Flaco.

En strejk hade för övrigt gynnat oss. :-)

Jag förstår inte varför Barcelona inte snackar med Argentinas landslag eller deras sponsor - varför ska Messi behöva spela 90 minuter i vänskapsmatcher?

Fast, det är ju sånt här som gör mästare. En vinst mot Villarreal hade verkligt höjt självförtroendet. Madrid har Bilbao vecka innan klassikern va?
2011-03-29 15:01
Heywood Jablome/

Lägg även till att den argentinska trion Messi-Mascherano-Milito kommer anlända till Barcelona efter att ha rest tusentals mil och lär knappast vara 100% fit när de återänder. It keeps getting better and better...
2011-03-29 14:56
el Flaco. Åt helvete om någon kommer tillbaka skadad.

Hur ska vi ställa upp mot Villarreal? I backlinjen saknas Abidal och Puyol, på mittfältet Xavi och i anfallet Pedro och Bojan (om han inte blir frisk)

Guardiola kommer säkert överraska oss alla genom att sätta Keite som anfallare. Moc moc.
2011-03-29 14:14
Det var snack igår om att Spaniens match mot Litauen kunde ställas in pga den katastrofala planen, men domaren ska ha gett sitt godkännande idag och matchen blir av. Det ser mer ut som en grusplan än en gräsmata. Det lär öka skaderisken för spelarna. Precis vad vi behöver inför en redan svår bortamatch mot Villarreal denna helgen.
Barcelona Rambla~
2011-03-29 13:56
Hombre

Du har rätt. På senare år har Barcelona varit värre på den saken. Jag var mer inne på andra klubbars stjärnor. Alves ska ju så klart räknas dit.

Ramos, Garay (ingen superstjärna visserligen)?
Annons: