/spanien/barcelona/forum/12558.aspx/spanien/barcelona/forum/12558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Larsson1333
2011-03-31 22:18
Jag såg att ni pratade om Botia längre ner, ursäkta om jag har fel men, är inte han helt såld nu? Köpte inte Sporting loss han?

Jag ser gärna en backuppsättning likt den Addeh föreslog, skulle inte tacka nej till att få tillbaka Caceres med som höger/mittback, har alltid gillat den killen

Men som någon nämnde ner har vi ju intressanta ynglingar som kan täcka upp, Montoya, Bartra, Muniesa har ju redan nu fått känna på det och om ett par år kommer väl Dalmau, Sergi Gomez och Planas med

Sålänge inte Fabregas, Pastore eller Tevez kommer är jag
nöjd

Edit: Ursäkta, bläddrade länger ner och såg att vi hade en återköpsklausul på Botia, my bad
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-03-31 22:15
Fan Barca spelar dåligt! Nån som kollar på basket matchen?
Barcelona Barcadinho.
2011-03-31 22:04
Grabbar - titta på Panathinaikos-Barca i basket om ni vill ha en torsdagskvälls underhållning. De grekiska fansen har alltid fascinerat mig. Glöd och kärlek till sitt lag utan gränser.
Atlético addeh
2011-03-31 21:59
LAM Nr 10

Enligt mig är det där en alltför tunn uppställning, speciellt med tanke på att Fontás saknar rutin och det är bara onödigt att sätta sådan stor press på honom under sin första säsong.

Varför värva en vänsterback? Jo, för att Abidal kommer vara tredjeval som mittback och då måste man ha en bra ersättare till vänster. En långsam Maxwell eller en ständigt halvskadad Adriano som dessutom är enda utöver Dani Alves som kan spela högerback i truppen är för ynkligt.

Alves, Adriano, Piqué, Puyol, Fontás, Abidal & Coentrão (Jag vet, portugisen ryktas till ett gäng andra klubbar däribland främst Bayern)

Jag får kåtrysningar bara jag tänker på den försvarstruppen. Som Piqué skulle sagt; Ooooooooh!
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-31 21:55
addeh, Frodo

Jag tänker precis som ni när det gäller den frågan. Jag hoppas verkligen på Coentrao men nu när vi fick reda på att Bayern och Benfica var överrens så känns det inte som att det finns fler tillgängliga vänsterbackar på marknaden som platsar hos oss. Vill heller inte att vi värvar någon försvarare bara för att värva liksom. Kolla hur de gick för Chyg. Därför ska de antingen vara en grym värvning som Coentrao eller satsa på akademin för vill inte bara kasta pengar på osäkra kort som vi gjort på senare tid.

Nu kallar tv:n då Big Brother är :) hej!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-03-31 21:51
Varför ska man köpa en ny vänsterback? Kommer Abidal tillbaka i åtminstonde hälften av vad hans form varit efter jul så blir han grym som ordinarie vänsterback, där han fortfarande är riktigt bra även om hans gryma form kommit när han spelat mittback. Som mittbackar fortsätter P & P som förstaval. Fontás agerar rserv om någon av de båda spanjorerna är borta i lite mindre matcher medan man när det vankas tufft motstånd flyttar in Abidal i mitten samt startar med Adriano som vänsterback. På högerbacken spelar Dani Alves de flesta matcherna och Adriano är reserv, han kommer nog inte behöva spela så mycket då Dani som vi alla vet har monsterlungor.

Dani Alves(Adriano)-Piqué-Puyol(Fontás, Abidal)-Abidal(Maxwell/Adriano)

Det anser i alla fall jag vara en bra uppsättning. Vi har de senaste åren märkt att Pep gillar att ha en tunn trupp där många får spela och det här kommer att räcka. Glöm heller inte att Sergio kan gå ner och lira mittback medan Bartra samt Muniesa kan plockas upp från B-laget, den förstnämnde kommer nog även att flyttas upp till sommaren 12.
Barcelonistas
2011-03-31 21:48
Så fett nice med liga fotboll i helgen och champions nästa vecka!

Jag hoppas och tror att vi vinner mot Villarreal borta, men är nöjd om vi får med oss ett kryss.

Villa-Messi-Bojan ( om messi får spela)

Hoppas bojan kan göra en lika bra match mot Villarreal som han gjorde sist när vi vann med 1-4 borta.
Barcelona Frodo
2011-03-31 21:36
Figeta - Anims Abidal

Abidal har varit världens bästa mittback i år och han skulle automatiskt vara den som går in på mittbacksplatsen när Puyol eller Pique är borta. Med tanke på att han kommer att vara nr 3 där så är det bättre att satsa krutet på en ordentlig vänsterback och bara flytta upp Fontas.
Atlético addeh
2011-03-31 21:35
Figeta

Ekonomiskt? Äh, klubben har en transferbudget på €50 miljoner, nog har man råd att införskaffa sig en duktig vänsterback. Abidal kommer fortfarande vara nummer ett men för att rotera lär han få ganska mycket speltid centralt i backlinjen även nästa säsong och jag anser inte att Maxwell är det skarpaste backupen att ha, även om han absolut inte är dålig. Det är mest hans snabbhet jag ifrågasätter då han gång på gång blir bortspelad när vi möter snabbt spelande lag med kvicka lirare.

Adriano har gjort det bra som vänsterback på sistone men då han är den enda som kan spela högerback numera känns det lite för tunt med bara honom, om nu Maxwell försvinner till sommaren. Därför hoppas jag att en vänsterback värvas och ingenting annat.

Chansen att Botía & Henrique får komma tillbaka känns minimal. Dessutom har vi gott om täckning på försvarssidan i ungdomslagen.
Atlético addeh
2011-03-31 21:31
AndreD

Jag anade det, ville bara försäkra mig om att det inte var något annat. :-)

Angående det Rosells uttalande instämmer jag med er andra att även om det var med glimten i ögat var det oerhört onödigt och kaxigt sagt. Så skall man inte bete sig som president för en av världens största klubbar.
2011-03-31 21:31
addeh

Ska vi tänka ekonomiskt så tycker jag vi satsar på Abidal som vänsterback nästa säsong också. Fontas och Botia kommer tillbaks. Maxwell håller nog som backup till Abidal en säsong till och Adriano till Alves fast självklart kommer de bli speltid som vänsterback också.

Alves(Adriano) Puyol Pique (Botia,Fontas) Abidal (Maxwell)
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-31 21:29
addeh

Haha förlåt, såg fel. Det var "ardan" och inte "addeh".
Atlético addeh
2011-03-31 21:24
Barcadinho

Menar du att vi nästa säsong ska ha fem renodlade mittbackar istället för tre som den här säsongen och dessutom Abidal som lär vara tredjealternativ? Den köper jag inte. Tre mittbackar + Abidal är tillräckligt, det vi behöver värva är en duktig vänsterback som kan vikariera för Abi när denne går in centralt.
Barcelona J.Gamper
2011-03-31 21:21
El Flaco

Så sant. Håller med dig. Blev förvånad att någon från Barcelona sade så... måste vara ödmjuk!... Han kanske skämtade.. men ni vet hur media är.. de blåser upp varenda liten sak..
Atlético addeh
2011-03-31 21:21
AndreD - Anims Abidal!
Sänt: 2011-03-31 20:21

"addeh

Du var sarkastisk va? :P"

Huh? Jag har inte skrivit på flera timmar, vad syftade du på?
Barcelona Hetfield
2011-03-31 21:16
Men snälla, detta börjar likna boken "1984", man ska väl få skämta utan att bajsnödiga maränger ska ta åt sig? Rosell var inte ett dugg seriös när han sa så, tror de på allvar att en sådan intelligent och utbildad person sitter och säger sådant i en intervju?
Nästa gång någon i Barcelona blir intervjuad så kan de sätta tejp över munnen och peka mot den så fort de får en fråga....

Please.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-31 21:00
Sami/

Jag säger inte att han måste vara tyst, men om en journalist frågar honom om ett slutresultat så bör han istället säga att det "viktigaste är att vinna" eller "det kommer bli svårt, Madrid är ett bra lag", något i den stilen. Han borde vara smartare och veta att hans ord kommer hamna på första sidorna i varenda tidning och på nätet.
Barcelona Barcadinho.
2011-03-31 20:59
På tal om Neymar återigen -
MD skriver att marängerna också är sugna på att värva ungtuppen. Det är alltså den vanliga kampen klubben emellan om olika värvning strategier. Det som chockar mig är prisnivån som man talar om. 45 milj euro!
Aså, drömmer jag heller. Aldrig i livet. När ska man sluta trissa upp hela marknaden?

Messi är tillbaka i Barcelona och åkte direkt till sjukhuset för lite kontroll. Verkar inte vara några stora problem. Han är nog med mot ubåtarna.

På tal om backlinjen nästa säsong. Hämta Botia, Fontas flyttar till a-laget och slutligen hämta Henrique tillbaka från Racing - Henrique har nu två års erfarenhet från la liga, han är 24 år och är 1,85. Tycker att han sköter sig bra. Då är backlinjen klar, utan massa med onödiga stora summor.
PedroRodriguez
2011-03-31 20:58
Spaniens U17 åkte återigen på en torsk mot engelsmännen. En förlust med 2 - 1 blev det, och Spanien mäktade bara med ett mål som gjordes av Villarreals yngling Pablo Iniguez.
,Sami
2011-03-31 20:55
el Flaco
Jo jag håller med dig. Det bästa är juh att vara tyst. Och inte säga några uttalanden. Vi minns juh vad Özil sa? Eller vad Ramos sa. Sen fick dom en käftsmäll.
Det bästa är att vara tyst. Sen efter matchen då kan man snacka:)
Canaletes
2011-03-31 20:53
hahaha kolla hur många vakter Messi har med sig och sen köar hela Costa Ricas landslag för att få autograf av Messi
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-31 20:51
Även om Rosell sa det där om att vi kommer återigen vinna med 5-0 över Real Madrid med glimten i ögat befarar jag att den kan få en boomerangeffekt som inte kommer gynna oss. Det är inte bra att ge ammunition till Mourinhos lag på det här sättet och jag tror inte heller att Pep Guardiola, någon som alltid respekterar sina motståndare, tyckte om Rosells uttalanden.

Minns att jag läste en intervju med Manel Estiarte, klubbens PR.ansvarige och en av Peps närmaste vänner, förra sommaren och han berättade om när Piqué sa "vi ska få Interspelarna att hata sitt yrke" inför returmötet i Champions och att Gabi Milito och lagkaptenerna blev förbannade på honom för den kommentaren.

Ibland är det bäst och klokast att vara ödmjuk.
,Sami
2011-03-31 20:42
Rosell är säker på sin sak:)
2011-03-31 20:39
Hyder

Vi har som du säger sjukt många talanger i akademin. Vi har tur att det kommer lägligt då Puyol och Abidal inte kommer hålla i många år till. Jag anser som du att Botia skulle vara grym. Har även läst att Villarreal är ute efter grabben.
Real Madrid Jaaakobsson
2011-03-31 20:38
"– Messi är det närmaste vi har en utomjording, säger Messi till ESPN."

Aftonbladet är ju såååå duktiga.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-31 20:34
Sporting-tränaren Preciado tror att vi kommer att utnytja vår återköpsklausul på Botía och han anser att Thiago och Bartra är två av dem intressantaste spelarna i akademin. Den sistnämnde skulle han gärna köpa till sig om man nu är tvugna att sälja tillbaka Botía.

Jag anser att Botía har all potential i världen att utvecklas till en klassback. Så som han har spelat för ett hackigt Sporting är imponerande. Han är ju annars en typisk La Masía-back; bra med fötterna och effektiv i uppspelsfasen. Nu är han även 188 cm lång och är riktigt bra på huvudet och han är född 1989. Det ända som oroar mig är vad som händer med Bartra som är en otroligt bra back redan, lite av en personlig favorit. Kanske kan det finnas plats för alla i framtiden. Piqué, Fontás, Bartra (Alt. HB), Botía, Muniesa (VB) och Puyol tills han lägger skorna på hyllan. Sedan finns ju även Sergi Gomez att tillgå. När hade vi så många riktigt stora backtalanger senast?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-03-31 20:33
Några nyheter om Messis skada?
Barcelona ardan
2011-03-31 20:24
God is a five letter word -
No shit? Tack så mycket för att du förklara det för mig! Evig tacksam
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-03-31 20:23
ardan, det ska ju stå att Agudelo ska ha sagt det. Felskrivet
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-31 20:21