/spanien/barcelona/forum/12555.aspx/spanien/barcelona/forum/12555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Realvirre
2011-03-29 23:22
hehe kul.. men google strejkar för mig, tack annars!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-29 23:20
Afellay gjorde en fin assist till Kuyt idag, i den målrika matchen i Amsterdam
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
Hahah let me google that for you var klockren!
Du har väl inte copyright på den?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Är det någon annan som vet något nytt om MEssi?
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-29 23:18
Realvirre

Länktips
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-29 23:18
Realvirre/

Deulofeu kan spela ute på kanten, främst ute på vänsterkanten, men även som mediapunta. Slutligen är han katalan.
2011-03-29 23:17
Realvirre

Mittfältare, spanjor och nej han kommer inte hamna i madrid bara pga av sin mors favorit lag.

Real Madrid Realvirre
2011-03-29 23:15
Får man fråga vilken position Gerard Deulofeu spelar på och om han är spanjor?
Barcelona Mrfaariis
2011-03-29 23:15
Diar Iniesta Shekha

Ejj säkert dom ska testa honom imorgon. Hoppas verkligen att det blir strejk !
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-29 23:14
Decinho/

Bask? Iker är väl född i Móstoles, en kommun söderut om Madrid. Håller annars med om det du skrev. Med tanke på att Spanien spelade en tävlingsmatch ser jag ingen anledning till att man ska ifrågasätta hans startplats idag.
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-29 23:12
Decinho

Var är jag "helt ute och cyklar" på? Casillas är landslagets bästa målvakt och han ska stå i de tuffaste matcherna, men varför inte låta Reina eller Valdés stå när det är mindre bra motstånd? Det är två målvakter av världsklass vi snackar om. Inga vanliga andramålisar som brukar vara ganska så mycket sämre än konkurrenten.
2011-03-29 23:12
Mrfaariis
Lugn , det verkar som det är bara en liten känning. Han lär nog spela mot Villarreal.
Barcelona Barca4eva
2011-03-29 23:09
Alex.K

Precis. Casillas bör/kommer förmodligen stå i många år framöver, men framtidens spanska målvakterna går att lita på.
Barcelona Mrfaariis
2011-03-29 23:08
FAAAN MESSI E SKADAD !!
Barcelona Decinho
2011-03-29 23:07
Ledsen AndreD, trots att det tar emot så far jag faktiskt ta och hålla med Real-fanet nu. För du är faktiskt helt ute och cyklar.

Självklart ska Casillas stå i Spaniens mål oavsett motstånd. Han är världens bästa målvakt!? Dessutom så är han ju kapten, så jag finner faktiskt inga argument överhuvudtaget som skulle rättfärdiga en bänkning av basken. Synd bara att han spelar i fel klubblag...
Real Madrid Alex.K
2011-03-29 23:06
Casillas kommer nog stå minst till VM 2014. Då får vi se om han väljer att fortsätta spela i landslaget eller om han prioriterar klubblaget istället som många andra spelare har gjort. Han är då endast 33 år, och det är ingen ålder för en målvakt.

Det troliga är att De Gea tar över efter Casillas men självklart finns det tid för en ny målvaktstalang att slå igenom. Det finns ju stor potential i Spanien bland målvakterna om man säger så.
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-29 23:06
Hombre

Hade Casillas inte varit ordinarie i landslaget hade du sagt samma sak.
Ibrahim Afellay #20
2011-03-29 23:05
Diar Iniesta Shekha

Så som jag har sett på olika sidor verkar det som att det inte blir någon strejk.
2011-03-29 23:05
Hombre

Valdes/Reina kommer aldrig få chansen före Saint Casillas, har de inte fått chansen innan lär de aldrig få den, förste målisen är för bra helt enkelt. Asenjo har gått ner sig rejält, men det ser ljust ut för De Gea, han lär väl vara på top om ett par år. Men låt oss drömma, man får väl drömma?

Han förtjänar att få visa upp sig men han kommer aldrig bli bättre än Cass!
Barcelona Barca4eva
2011-03-29 23:02
Hombre - Gonzalo Higuain Devuelve El Sábado!!!!!

Reina kan jag inte tänka mig och det känns som att det är för sent för Valdés.
Däremot finns det många lovande spanska målvakter så "snart" kan någon möjligtvist ta över.
2011-03-29 23:02
AndreD - Anims Abidal!

Nej det är den enda godtagbara ursäkten. Nu är det en tävlingsmatch och då ska man använda förstemålvakten. Men när det är träningsmatcher så tycker jag Reina eller Valdes borde få minst en halvlek för att öka på kontot i antal landskamper.

Gällande Pinto så tog jag en match som exempel, en match där jag vet att motståndet inte har mycket att sätta emot Barca. Skulle han göra bort sig mot Malaga hemma så är han enligt mig inte kapabel till att agera andrefiol i en klubb som Barca.
Ibrahim Afellay #20
2011-03-29 23:00
Så som det ser ut med Puyi borda och Abi kommer nog busi spela bak och Adriano ta abis plats? Nu får Villa och Bojan/Afellay vart dom står i Barca dags o måla lite i matchen mot villareal. Hoppas messi blir spelsugen!

Någon som vet hur villareals form sitter ?
2011-03-29 22:58
Barca4eva

Ersättarna kommer inte heta Valdes eller Reina i framtiden(eller "snart" som du skriver). Reina och Valdes är jämngamla med Casillas och när Casillas är för gammal så är Reina och Valdes för gamla.

Jag kan tänka mig att ersättarna heter De Gea, Guaita eller Asenjo.

Angående hans form så var han endast mänsklig förra året, i år är han omänsklig igen. Att han var mänsklig förra året skyller jag på skägget;)
AndreD - Anims Abidal!
Vadå för han är förstemålvakt? Sämsta "ursäkten" jag hört. Tre världsklassmålvakter. Varför måste samma stå varje jävla match? Sen att du drar upp Pinto är ju bara pinsamt. Jämför du Pinto med Valdés och Reina? Oh lord.

Och jo, Pinto hade säkert gjort bort sig, även om han har varit stabil i de matcher han fått spela den senaste tiden.
Någon som vet om det blir spel i helgen? Skulle de inte bestämma det ikväll? I så fall hur stora är chanserna ungefär för den här omgången ska bli inställd?
Real Madrid MadridKaka8
2011-03-29 22:57
När kommer Abidal tillbaka?
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-29 22:56
Hämta hit Gyan vafan!! Bästa afrikanska spelaren efter Etoo och han är dessutom yngre. Utan att överdriva så är han kapabel till att peta Villa om han inte skulle vara i form.

Gyan före Rossi,Aguero,Neymar alla dagar i veckan!! dessutom skulle han bjuda på lite dans:)
Barcelona Barca4eva
2011-03-29 22:53
Barcadinho.

Hoppas verkligen laget spelar som det ska...det blir nog lite svårt utan Xavi.

Angående Spaniens målvaktsposition, låt Casillas stå där. Trots att hans form har varit si sådär de senaste åren bör man ändå ha kvar honom, alla vet ju vad han kan.

Snart tar nog någon annan över, det kan jag tänka mig.
2011-03-29 22:51
AndreD - Anims Abidal!

För att han är en förstemålvakt?

Om Casillas är bra på att göra "ingenting" så är dem andra minst lika bra på det. Men när det kommer till att vara sista utpost så är Casillas bättre än Valdes och Reina.

Annars kan jag lika gärna fråga varför inte Pinto står i en hemmamatch mot Malaga, han skulle knappast göra bort sig heller.

Det är därför man har en uttalad förstemålvakt!
Barcelona Barcadinho.
2011-03-29 22:46
Kommer att bli en svår match nu på lördag utan Abidal och Puyol,
samt Messi, Mascherano och Milito efter en lång flygresa och Xavi är avstängd.

Jag vill förstås ha tre poäng, men jag är nöjd med en pinne på förhand, innan man vet hur matchbilden är.
Annons: