/spanien/barcelona/forum/12554.aspx/spanien/barcelona/forum/12554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
6/6/2011 22:56
addeh

Förklara gärna.
Barcelonistas
Dessa youtube klipp är överskattade, ni kan inte bedöma en spelare från dom. Kolla för gud skull hur spelaren presterar i landslag och klubblag.
Barcelona dios-maradona
Rambla~

okej, så det senaste är då att bojan eventuellt blir utlånad och 26mil euro?
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
6/6/2011 22:55
Hetfield

"Zlatan är också en av de bästa på sin position."

Konstigt formulerat då Sánchez spelar på en position som är ingjuten i Barcelona medan Zlatan inte gör det.
Barcelonistas
6/6/2011 22:55
Panghai

Sanchez överskattad? haha folk är roliga ibland..
Barcelona Rambla~
6/6/2011 22:51
dios-maradona

De där uppgifterna om Thiago och Jefffren (på lån) är gamla uppgifter. Det senaste är €25-30m + Bojan (endast på lång).

Thiago kommer inte att skickas bort i utbyte mot någon spelare. Han vill stanna, åtminstone säger hans far det. Dessutom, vill han lämna lär han nog själv välja vart han tar vägen och inte tvingas ingå i någon deal där han själv inte får välja vilket lag.
Barcelonistas
6/6/2011 22:50
basaric

Tycker inte vi ska bekymra oss över det. Ta tex Pedro, för 2-3 säsonger sen så var det inte många som visste vem det var. Men idag är han helt ordinarie i vårat lag. Och presterar mot dom bästa lagen i världen.

När vi värvade Mascherano hur många här trodde att han skulle starta en cl final? elr att han skulle vara helt avgörande i en åttondel i cl? Du måste ha kvalite i bänken ochså. Sen finns det många matcher som spelas under en säsong, CDR-CL-LIGAN, många matcher så jag tror inte på att det blir några problem.
Barcelona Shanghai
6/6/2011 22:49
Är det bara jag som tycker att Jeffren har samma spelstil som Sanchez fast sämre version. Låt Jeffren utvecklas i lugn och ro så kommer han säkerligen garanterat vara bättre än överskattade Sanchez som kostar 30 milj.
Barcelona dios-maradona
6/6/2011 22:46
Sanchez kom in denna match istället för Di Natale i cupen, hur kan folk här inne påstå att inte sanchez skulle springa lika mycket som Pedro, om att Pedro är bättre. Kolla på denna video

http://www.youtube.com/watch?v=X7yNcHfCQ4s
Barcelona 1.70-ligan
6/6/2011 22:29
cataloniaboy

Sant! Lika bra att lugna ned sig och helt enkelt vänta och se. Att ingen spelare blir officiell ännu tyder ju på att Rosell inte köper till vilket pris som helst, vilket är bra. Tror han kommer ge oss något riktigt bra tillslut.

Ang. Jose Angel så läste jag häromdan att Zubi har kontaktat spelarens agent, för att försäkra honom om att man fortfarande är väldigt intresserade. Man ska ha lagt affären på is lite bara för att visa att man inte tänker vara en pengakossa som man kan mjölka på pengar - bra, tycker jag! Hoppas arbetar enligt den principen även med de lite dyrare spelarköpen.
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
6/6/2011 22:27
Barcelonistas

Hur vet du det? Jag tycker att vi tar en risk om vi nu värvar han. Han har inte spelat några stora matcher än och vi vet inte hur han kommer att prestera mot lag som Real Madrid, Chelsea, Manchester i Champions Leauge.

Som jag hela tiden sagt, Barcelona behöver ingen spelare som ska direkt in i start-elvan utan man behöver förstärka med truppspelare som är billiga och som accepterar att sitta på bänken. Spelare som Sanchez, Rossi, Aguero och Fabregas gör inte det. Dom är unga och behöver speltid konstant för deras utveckling, Barcelona är inte klubben som kan erbjuda dom det med tanke på vilka spelare som vi har och som ska gå före dessa herrar.
Barcelona 1.70-ligan
6/6/2011 22:25
Fan vad gött det hade varit om Sanchez var typ 185cm...
Barcelona Cataloniaboy
6/6/2011 22:25
Det är ju helt omöjligt och gissa vilken forward som är "närmast" oss. Ena dagen är Atleticos sportchef uppe på Barcelonas kontor och förhandlar om Kun och andra dagen finns Barcelona-representanter i Neapel för att förhandla om Lavezzi. Dock verkar det som att det står mellan Rossi, Sánchez och Agüero. Det bästa kapet gör man helt klart i Kun. Varken Rossi eller Sánchez är värda de pengarna deras klubbar kräver.

Vad har hänt i förhandlingarna mellan Barcelona och Gijón angående Ángel? Endast för några dagar sedan var han i princip klar för oss. Det verkar som att Sporting vill ha ännu mer pengar för honom än vad Barcelona är villiga att betala. Varför inte "baka in" någon spelare i affären, typ Sergi Roberto, Muniesa eller Bartra. Botía har ju fått en väldigt bra utveckling där, varför skulle då inte någon annan få det?
Barcelonistas
6/6/2011 22:24
Med sanchez i laget kommer vi få extra dimensioner i vårat spel som vi inte kan föreställa oss.
Barcelonistas
6/6/2011 22:21
Hetfield

Men snälla det är stor skillnad, Zlatan passade aldrig in i Barca. Det var en chansning från Pep. Med Sanchez så är det en helt annan situation.

Basaric

Ok jag kanske överdrev lite, men det är en spelare som utan tvekan kommer bli en utav världens bästa. Lägg därtill att han är ung och är en spelare för framtiden, han kommer bli en nyckel spelare för oss i framtiden.
Barcelona Decinho
6/6/2011 22:19
Hetfield,

Men nu är det ju så att det bara gäller ett ettårs-lån av Bojan. Hur mycket ett lån är värt är svårt att avgöra, men i vilket fall är priset alldeles för högt!
Barcelona Hetfield
6/6/2011 22:17
1.70-ligan

Jag blir bara irriterad när jag tänker på saken. Bojan värderas till kring 10-15 miljoner, om man ska ge bort honom plus 25 miljoner så hamnar Sanchez värde på 35-40 miljoner, vad har hänt med fotbollsvärlden? Det brukade vara så att de allra största stjärnorna var i ett fack för sig, nu har även småstjärnor börjat värderas som giganter.

Även om vi förmodar att det gäller Jeffren, han värderas till 5-10 miljoner, då pratar vi fortfarande om 30-35 miljoner! Problemet är att Sanchez är en spelare som utmanar, det är hans grej, hur skulle han klara sig på en kant där Barcelonas yttrar ska springa och inte showa?

Usch, jag spyr på fotbollsmarknaden.
Barcelona Decinho
6/6/2011 22:16
Hetfield,

Jag håller med dig angående Sanchez, hans pris är helt sjukt med tanke på att han mycket väl skulle kunna vara en "one-hit-wonder". Däremot så anser jag att även Agüero är värd 30 miljoner. Ge mig Agüero, José Angel och Botía sen är jag nöjd!
Barcelona Figeta
6/6/2011 22:15
1.70-ligan

Precis som du säger så känns han som en Rivaldo/Ronaldinho typ och det har vi saknat dem senaste åren. Jag har verkligen saknat en sådan spelartyp och det är också en av orsakerna varför Sanchez är min favorit av alla som ryktats till oss.

Barcelona dios-maradona
6/6/2011 22:14
läste nyss på en chilensksport sida att enligt gazzetta så har Barca erbjud 40 milj dollar plus Jefrén & Thiago Alcántara.

Kan någon bekfräfta detta? läst det på någon sida?
Barcelona basaric - Say no to Fabregas!
Barcelonistas

Lugn nu, Hur mycket har du sett av Sanchez? Det är trots allt hans första säsong då han gör det bra ifrån sig, så att kalla honom för en av världens bästa position är o ta i.
Barcelona Éluc
Fast Zlatan var på förhand (i alla fall i mina ögon) en ganska osäker värvning med tanke på att han är orörlig och inte heller sliter för laget i defensiven.
Barcelona Hetfield
6/6/2011 22:12
Zlatan är också en av de bästa på sin position. That went well....
Barcelonistas
6/6/2011 22:10
Hetfield

Sanchez kommer aldrig floppa i Barca, han är lätt en utav dom bästa på sin position. Det är helt klart den bästa värvningen vi kan göra.
Barcelona 1.70-ligan
6/6/2011 22:10
Hetfield

Är beredd att hålla med där. Cesc är den enda spelaren jag kan tycka är OK att ge 30milj euro för. Förutsatt att inget händer med Thiago och Afellay. Då är Cesc välkommen. Truppen ska trots allt breddas.
Barcelona Hetfield
6/6/2011 22:06
Jag kommer att örfila Rosell om han tänker lägga 25 miljoner plus Bojan, ifall det inte gäller lån. Seriöst, Sanchez är bra men det är trots allt hans första säsong i Udinese som han har slagit igenom, han är inte värde den summan. F*ck no.

Det finns bara en spelare av de som ryktas hit som är värd en stor summa och det är Cesc, det säger jag inte pga. att jag gillar honom, jag säger det pga. att det är en färdig stjärna. Sanchez kan floppa totalt.
Barcelona 1.70-ligan
6/6/2011 22:04
Jag tycker Sanchez känns väldigt spännande, samtidigt är det inte den spelartyp jag efterlyser mest. Det är en otroligt intressant spelare med en enorm potential och att värva honom nu känns "rätt" på alla sätt, innan han slår igenom på allvar. Han kan bli riktigt stor i Barca om han tar det sista klivet här. Dessutom är det en spektakulär spelare som gärna blir ihågkommen lite extra. Som Rivaldo, Ronaldinho, m.fl.
Bara inte klubben struntar i att tillsätta lite tyngd/längd i truppen tills nästa säsong får Sanchez jättegärna komma. För det behövs också, enligt mig. Sen har vi en fullkomligt makalös trupp.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
6/6/2011 22:02
fel
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
6/6/2011 22:01
Canaletes

Tack för den, sevärd intervju helt klart. Hoppas Muniesa tar ytterligare ett steg i utvecklingen nästa säsong. Förhoppningsvis får han mer speltid centralt då också.
Barcelona Éluc
6/6/2011 21:50
Om förhandlingarna med Sanchez har kommit så långt som det ryktas borde affären bli klar om bara någon dag.
Annons: