/spanien/barcelona/forum/1255.aspx/spanien/barcelona/forum/1255.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Junta Dimision
2016-05-29 21:22
@enkos:

Du syftar fortfarande på vänskapsmatcher, det är som att döma Barcas säsong utifrån deras försäsong. Alltså är det fortfarande inte bevisat tills Tyskland har spelat nästa mästerskap, hur många av vänskapsmatcherna har de spelat med 100% kapacitet? Visserligen är det stora skillnader mellan klubblag och landslag, men ändå.
nada-
2016-05-29 21:21
Hej!

Undrar när eran nya hemmatröja kommer ut? Funderade nämligen på att köpa den till storebror som tar examen om 1 vecka.
Barcelona Himne del Barcelona
2016-05-29 21:05
@DM1982:

Mycket bra sammanfattat.

Det är lätt att glömma av hur nära det faktiskt var att Barcelona tappade ligan. Efter förlusten mot Valencia var verkligen förutsättningarna vinna resten eller förlora ligan. Att klara av det utan att släppa in ett enda mål är ruskigt imponerande. Jag trodde faktiskt inte att Barcelona skulle klara av det. När Mascherano blev utvisad och Suárez fick byta trodde jag att cupfinalen var totalkörd. Det är sällan man känner att Barcelona befinner sig i ett så hopplöst läge. Men återigen reste man sig och tog hem en dubbel. Att det här inte skulle ses som en lyckas säsong är inte bara bortskämt utan ren och skär idioti.
Barcelona neymar JR
2016-05-29 20:33
Dm1982 Bästa är ju att laget kommer vara i Europa under hela sommaren förutom copa America/OS spelarna. Som det ser ut nu så missar alla förutom mascherano.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2016-05-29 20:29
Lägg därtill att Tyskland efter VM har förlorat även mot Polen, Irland, USA och Frankrike , ja för många förluster för världsmästarna.
Barcelona DM1982
2016-05-29 20:28
[QUOTE=enkos]Vi vann dubbel alltså. Frågan är om vi hade vi vunnit både ligan och cupen om vi gick vidare från kvartsfinalen och senare mött Bayern i två matcher och kanske även väntat på finalen? Men med utan chans på CL lade vi all kraft på ligan och cupen något som spelarna verkligen behövde då man såg trötta ut.. Så vi ska vara glada å andra sidan att vi vann dubbel för det kunde ha slutat med noll titlar om . [/QUOTE] Jag tror helt ärligt att vi inte hade fixat ligan om vi inte hade åkt ut CL. Det hade knäckt laget helt som var väldigt, väldigt trött. Jag var faktiskt rätt så lättad när Atletico slog ut oss, det räddade ligan. Vi får inte glömma att fram till årsskiftet så led vi fortfarande av regförbudet från FIFA. Sedan var det rätt många skador som tröttade ut truppen. Resan till Japan mitt i allt hjälpte inte heller. Ska bi grymt skönt att få starta en säsong utan spelare som är avstängda eller med för tunn trupp pga regförbud. Några vettiga värvningar och nästa säsong ser mycket bra ut. Ser man till förutsättningar som klubben har haft de senaste säsongerna så ska man vara väldigt glad över en trippel och en dubbel. Det ska man vara hur som helst, det Barça har gjort de senaste två säsongerna är nästan omöjligt att göra. Bara en bättre version av Barça klarar av det, inga andra lag i Spanien har fixat det.
Barcelona enkos
2016-05-29 20:23
@Junta Dimision:

De förlorade direkt mot Argentina hemma. Sen torskade de hemma mot England. Nu torskar hemma igen mot Slovakien. Nej, den starka Tyskland vi såg i VM går inte att känna igen efter VM.
Barcelona FCB_Messi
2016-05-29 20:22
Enkos Ok tack för infon då vet vi det *tumme upp*.. Sluta spekulera och skriv nått vettigt istället.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-29 20:21
@enkos:

Fast hur kan du döma det när de vann sin kvalgrupp lätt och inte spelat ett enda mästerskap sedan VM?
Barcelona enkos
2016-05-29 20:09
Vi vann dubbel alltså. Frågan är om vi hade vi vunnit både ligan och cupen om vi gick vidare från kvartsfinalen och senare mött Bayern i två matcher och kanske även väntat på finalen? Men med utan chans på CL lade vi all kraft på ligan och cupen något som spelarna verkligen behövde då man såg trötta ut.. Så vi ska vara glada å andra sidan att vi vann dubbel för det kunde ha slutat med noll titlar om .
Vlom
2016-05-29 20:07
Samma klipp som jag länkade angående Ter Stegens dundertabbe, fast med fler vinklar den här gången.
Barcelona enkos
2016-05-29 19:55
Tyskland är inte i närheten av det laget som vann VM. Och typiskt hände det när Argentina kunde ha vunnit .
Barcelona DM1982
2016-05-29 19:53
@Vlom:

Jäpp, det är den. Ruskigt dåligt ingripande, ska knappt kunna hända på den här nivån.
Barcelona Deulofeu
2016-05-29 19:32
Vlom tack fan vad trist inte riktigt vad han behöver...

Han var ju nästan klar tvåa nu efter att Leno släppt in två baljor på en halvlek...Det svänger fort.

Vlom
2016-05-29 19:29
Dubbel
Vlom
2016-05-29 19:29
@DM1982:

Här är situationen som du nog menar..
Barcelona Deulofeu
2016-05-29 19:28
Dm vad gjorde Mats?
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 19:25
Spanien utan Busquets o Iniesta ser ut som jag vet inte vad...
Barcelona JUNO
2016-05-29 19:21
Junta Dimision Jag tycker Pjanic är bättre fotbollsspelare än Rakitic. Påminner mycket om Xavi Hade passar som handen i handsken i Barcas spelsätt
Barcelona DM1982
2016-05-29 19:15
Årets megatabbe av ter Stegen.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 19:08
[QUOTE=Junta Dimision]Jag tycker att han är för ojämn. Tycker dessutom att Rakitic är bättre än honom. Ska vi ha en spelmotor så måste det ändå vara en mittfältare som är bättre än Rakitic. [/QUOTE] Aa I see, men vem finns det då?
Barcelona the cameroonians
2016-05-29 19:04
Landslagsdebut för Denis Suárez, kul :-)
Barcelona Junta Dimision
2016-05-29 19:02
@Liunil Masse:
Jag tycker att han är för ojämn. Tycker dessutom att Rakitic är bättre än honom. Ska vi ha en spelmotor så måste det ändå vara en mittfältare som är bättre än Rakitic, alternativt någon yngre mittfältare med potentialen att bli en grym spelmotor. Pjanic fyller ändå 26 i år.
Barcelona JUNO
2016-05-29 18:48
Spahic Bosniens variant av Pepe
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 18:44
[QUOTE=enkos]Kan Villareal lottas Mot City i CL kvalet ? [/QUOTE] Ja.
Barcelona enkos
2016-05-29 18:44
Kan Villareal lottas Mot City i CL kvalet ?
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 18:41
Vad tycker ni om Pjanic? Vi är ju i stort behov av en kontrollerande mittfältare o finns knappt några andra tillgängliga på marknaden. Har för mig att han har en utköpsklausul på €38m.
Barcelona Liunil Masse
2016-05-29 18:34
[QUOTE=DM1982]På Wikipedia står det att Spahic är 1,83. [/QUOTE] På engelska Wikipedia står det 1.86 :P
Barcelona DM1982
2016-05-29 18:32
På Wikipedia står det att Spahic är 1,83.
Barcelona enkos
2016-05-29 18:30
Finns ingen chans att Spahic är 186.
Annons: