/spanien/barcelona/forum/12547.aspx/spanien/barcelona/forum/12547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mrfaariis
2011-04-02 15:42
Trippeln

Man fick rysningar !!
,Sami
2011-04-02 15:36
Fattar inte vad Gibson gör i United. Riktig kass spelare!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-02 15:33
DM1982

Vår match ikväll är oerhört viktig inför ligans slutspurt. En vinst idag och det ser riktigt bra ut... fyfan, vad nervöst det blir. Detta är den svåraste av de tre svåra bortamatcherna vi har haft på sistone (Valencia, Sevilla är de andra två). Återigen, jäkla skit att vi tappade poäng mot Sevilla så vi hamnade i denna sitsen :P
,Sami
2011-04-02 15:28
Stream till matchen.
Barcelona DM1982
2011-04-02 15:28
Man måste ju bara ställa sig upp och applådera en sådan avslutning av matchen som ManU gör, helt otroligt. Visst, West Ham är inte så jäkla bra men det är jäkligt starkt ändå. Tror att ligan avgjordes nu, de tappar inte så många poäng nu på slutet.

Hoppas att vi kan ta ett steg mot ligaseger ikväll, det skulle kännas skönt.
PedroRodriguez
2011-04-02 15:26
Och där kom 4:an. Javi Hernandez.

Man U kan verkligen vända matcher.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-02 15:25
Heywood

Skulle precis skriva detsamma. Ett Barca med Uniteds vinnarmentalitet = oslagbart
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-02 15:24
Manchester United är ett sånt jävla sjukt lag. Om det finns något mer som jag skulle vilja införa i Barcelona så är det deras vinnarmentalitet. Herregud alltså.
,Sami
2011-04-02 15:24
Ser att Robbie Keane är på väg in för West Ham. Visste inte att han spelade där.
Barcelona DM1982
2011-04-02 15:23
Man kan ju undra vad Alex Ferguson skulle kunna hitta på om han var tränare för Barcelona. Han passar säkert inte för vår slags fotboll men det skulle vara kul att se.
PedroRodriguez
2011-04-02 15:22
Haha Ferguson verkar göra det igen. Man U vänder ett 0 - 2 underläge till 3 - 2 efter ett hattrick av Rooney.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-02 15:21
Haha, Rooney äkta hattrick.. xD
,Sami
2011-04-02 15:21
DM1982
Och där kom 2-3 haha. Sjukt starkt av United.
Barcelona Barca4eva
2011-04-02 15:20
Hade en känsla av att Man U skulle göra så här, inte första gången. Hoppas de vinner nu
Barcelona DM1982
2011-04-02 15:15
,Sami

Nu står det 2-2 och det är tjugo kvar. ManU ska man aldrig räkna bort, de vet hur man slutför en match.
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-02 15:11
Vilken tränare det än blir så ska blir hans huvudsakliga uppgift att fortsätta med Peps idé och inte ändra något. Borde man inte utse en "praktikant" redan nu som följer efter Pep och analyserar etc?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-02 15:01
Pep borde ta en adept från klubben helt enkelt. En ungdomstränare kanske? Vore bästa lösningen...en ny stortränare som redan är känd känns helt fel. Kort meddelande men är på iphone. Skriver högskoleprovet. Fett kul.
,Sami
2011-04-02 14:47
United ligger under mot West Ham med 2-0! Fi fan.
Barcelona el Maestro!
2011-04-02 14:35
"Co-sign. Med Wenger hade vi fått stå ut med att inte vinna jack shit i flera år och få höra frasen "Nästa år kommer vi utmana om titlar" tills vi dör."

För mig låter det som om du sitter med en kula där du kan se hur framtiden kan se med Wenger vid Rodret. Lite väl vågad.

Tror du verkligen att Wenger skulle kunna ändra på klubbens vinnermentalitet och grundläggande koncept genom att ändra på värvningspolitiken?

Barca som klubb har ett koncept som ingen tränare enskild kan ändra på. Det gäller att köpa konceptet eller att söka sig till någon annanstans.
Wenger blir en huvudtränare inte en ”manager” som han är i Londonklubben.

Barca ska ha en stomme bestående av cantera och ett antal värvade storstjärnor. Wenger tar inte med sig sitt sätt att tänka i Arsenal till Barca. I Arsenal är han tvungen att agera som han agerar på grund av begränsade resurser.

Vid anställningen ska tränaren få höra hur klubben vill att tränaren ska agera,ramarna, målen och filosofin. Vill han inte agera enligt dessa direktiv får han inte jobbet.
Barcelona totalvotboll
2011-04-02 14:22
tjena grabbar jag har två biljetter till Barca-depor. Sista matchen på camp nou och tyvärr kommer jag inte kunna åka på den. Någon som är intresserad av att köpa? Ni får båda två för 1000 kr. Ganska bra biljetter bakom målet, man ser allt. Jag har sett villa real och atletico madrid från samma sittplatser och är väldigt nöjd. hör av er, skicka PM vid intresse.
Atlético addeh
2011-04-02 14:15
Kom att tänka på en sak. Adriano är ju den enda spelaren som i den 19-manna trupp som reser till Vila-Real som regelbundet spelar vänsterback, vem skulle gå in i brassens position om han blev skadad? För det har ju hänt ett flertal gånger att Adriano varit tvungen att kliva av sista tio på grund av känningar.

Keita vore ett alternativ, annars om inte minnet sviker har jag för mig att Fontás spelade vänsterback i ett par matcher ifjol.

Förhoppningsvis får vi aldrig reda på svaret men det är alltid kul att spekulera lite.
Hasseklasse
2011-04-02 14:12
Visca Barcelona!!!!
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-04-02 13:57
Bara jag som får ont i magen av att läsa dessa tränarspekulationer? :(

Men måste jag vara tvungen att välja så vore det nog Marcelo Bielsa som vore perfekt. Han gillar ju att spela offensiv fotboll och har bra kontakter i fotbollsvärlden. Har för mig att Pep pratade gott om honom i någon presskonferens för några månader sedan.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-02 13:40
Skulle inte förvåna mig ifall Rosell hade försökt hämta hit sin gamla favorit Scolari den dagen Pep lämnar.

Annars ser jag ingen klockren efterträdare till Pep. Luis Enrique är helt klart ett alternativ, men det är samtidigt svårt att förutse hans framtid de kommande åren. Sägs att han kanske vill ha ett sabbatsår för att tillbringa mer tid med familjen. Om han däremot hamnar i Sporting vore det väldigt svårt att få loss honom därifrån.

addeh: "Alltså skulle jag inte vilja se varken Wenger eller Leonardo för att nämna två som efterträfare."

Co-sign. Med Wenger hade vi fått stå ut med att inte vinna jack shit i flera år och få höra frasen "Nästa år kommer vi utmana om titlar" tills vi dör. Leonardo har inte åstadkommit med någonting för att ens nämnas i diskussionen.
Atlético addeh
2011-04-02 13:27
Om vi nu ska fortsätta spinna vidare på tränarspekulationerna måste jag bara höja ett finger och säga att jag inte vill ha någon utomstående som aldrig jobbat med FC Barcelona förr att ta över efter Pep. Alltså skulle jag inte vilja se varken Wenger eller Leonardo för att nämna två som efterträfare.

Oscar García, min favorit att ta över efter Luis Enrique i Barça B, vore ett alternativ.
Barcelona el Maestro!
2011-04-02 13:18
Tito vilanova blir nog inte huvudtränare för Barca efter Pep. Jag tror att han följer med Pep. De är tvilligssjälar. Det går inte att skilja åt dem,.
Barcelona el Maestro!
2011-04-02 13:12
Det skulle förvåna mig om Pep är kvar som tränare efter säsongen 2012, d.v.s. när hans kontrakt går ut.
Låt oss bara hoppas på att han hinner med att vinna ett par tunga titlar fram till dess.
Anledningen att han inte blir kvar är att han kommer att bränna ut sig om han fortsätter att vara tränare för Barça. Han är den som vet bäst om klubbens och fansen förväntningar på honom som tränare. Du ska vinna titlar i varje år och du ska spela vackert, o.s.v.
Med den arbetsinsats som han lägger ner i arbetet varje dag så går det helt enkelt inte att vara tränare för Barça i mer än 4-5 säsonger. Pep har familj och små barn som antagligen har lidit under hans tränartid.

Pep kan bli president istället. Ställer han upp för presidentposten i nästa mandatperiod då åker jag själv ner personligen och lägger in min röst för honom. Skulle han ställa upp så är det bäddat för honom. Det finns inget bättre alternativ än Pep för den posten. Han är en levande legend för klubben. Han känner klubben in och utan. Han är Barça förkroppsligad.

Det finns två alternativ som kan ersätta Pep.
1. Luis Enrique. Han är given.
2. Arsène Wenger. Han är enligt mig det första alternativet om Luis Enrique inte är redo för att ta befälet.
Det är två tränare som kan garantera en kontinuitet av den nuvarande filosofin spelmässigt(Peps/Cruyffs filosofi) och även när det gäller ”policyn” mot ungdomsverksamheten. .
De har dessutom faktiskt något eget att tillföra ytterligare. Nya dimensioner och ytterligare lite förfiningar. Det går alltid att förbättra sättet som Barça spelar om man har rätt tränare vid rodret.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-02 12:51
Såg nyss intervjun med Piqué från Informe Robinson (som någon här inne på forumet länkade till igår) och min favoritdel var nog när Piqué går in och berättar om sin relation med Puyol: "När han (Puyol) finns på planen har jag inget att säga till om. Jag försöker bestämma, men han tillåter mig inte" sa Piqué med ett leende på läpparna.

Dessutom berättade både Xavi och Cesc om den intima relationen de båda mittbackarna har även utanför fotbollsplanen. Puyi ska tydligen ha fått en nytändning och en ny syn på livet i och med Piqués återkomst till Barcelona. Det verkar vara en optimal symbios dessa två emellan. Puyol har föryngras och Piqué har fått utvecklats och mognat under kaptenens vingar.

Hoppas detta innebär att Puyol kan bibehålla sin höga nivå under de resterande åren i sitt kontrakt. Med tanke på att han är min favoritspelare genom tiderna har jag svårt att acceptera att han ska lägga skorna på hyllan om ett par år.
Barcelona Trippeln
2011-04-02 12:03
Bra video!
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-02 11:55
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

När han tar över Sporting kan han samtidigt få låna Bojan. Skulle vara bra för hans utveckling.
Annons: