/spanien/barcelona/forum/12543.aspx/spanien/barcelona/forum/12543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2011-03-31 20:59
På tal om Neymar återigen -
MD skriver att marängerna också är sugna på att värva ungtuppen. Det är alltså den vanliga kampen klubben emellan om olika värvning strategier. Det som chockar mig är prisnivån som man talar om. 45 milj euro!
Aså, drömmer jag heller. Aldrig i livet. När ska man sluta trissa upp hela marknaden?

Messi är tillbaka i Barcelona och åkte direkt till sjukhuset för lite kontroll. Verkar inte vara några stora problem. Han är nog med mot ubåtarna.

På tal om backlinjen nästa säsong. Hämta Botia, Fontas flyttar till a-laget och slutligen hämta Henrique tillbaka från Racing - Henrique har nu två års erfarenhet från la liga, han är 24 år och är 1,85. Tycker att han sköter sig bra. Då är backlinjen klar, utan massa med onödiga stora summor.
PedroRodriguez
2011-03-31 20:58
Spaniens U17 åkte återigen på en torsk mot engelsmännen. En förlust med 2 - 1 blev det, och Spanien mäktade bara med ett mål som gjordes av Villarreals yngling Pablo Iniguez.
,Sami
2011-03-31 20:55
el Flaco
Jo jag håller med dig. Det bästa är juh att vara tyst. Och inte säga några uttalanden. Vi minns juh vad Özil sa? Eller vad Ramos sa. Sen fick dom en käftsmäll.
Det bästa är att vara tyst. Sen efter matchen då kan man snacka:)
Canaletes
2011-03-31 20:53
hahaha kolla hur många vakter Messi har med sig och sen köar hela Costa Ricas landslag för att få autograf av Messi
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-31 20:51
Även om Rosell sa det där om att vi kommer återigen vinna med 5-0 över Real Madrid med glimten i ögat befarar jag att den kan få en boomerangeffekt som inte kommer gynna oss. Det är inte bra att ge ammunition till Mourinhos lag på det här sättet och jag tror inte heller att Pep Guardiola, någon som alltid respekterar sina motståndare, tyckte om Rosells uttalanden.

Minns att jag läste en intervju med Manel Estiarte, klubbens PR.ansvarige och en av Peps närmaste vänner, förra sommaren och han berättade om när Piqué sa "vi ska få Interspelarna att hata sitt yrke" inför returmötet i Champions och att Gabi Milito och lagkaptenerna blev förbannade på honom för den kommentaren.

Ibland är det bäst och klokast att vara ödmjuk.
,Sami
2011-03-31 20:42
Rosell är säker på sin sak:)
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-03-31 20:39
Hyder

Vi har som du säger sjukt många talanger i akademin. Vi har tur att det kommer lägligt då Puyol och Abidal inte kommer hålla i många år till. Jag anser som du att Botia skulle vara grym. Har även läst att Villarreal är ute efter grabben.
Real Madrid Jaaakobsson
2011-03-31 20:38
"– Messi är det närmaste vi har en utomjording, säger Messi till ESPN."

Aftonbladet är ju såååå duktiga.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-03-31 20:34
Sporting-tränaren Preciado tror att vi kommer att utnytja vår återköpsklausul på Botía och han anser att Thiago och Bartra är två av dem intressantaste spelarna i akademin. Den sistnämnde skulle han gärna köpa till sig om man nu är tvugna att sälja tillbaka Botía.

Jag anser att Botía har all potential i världen att utvecklas till en klassback. Så som han har spelat för ett hackigt Sporting är imponerande. Han är ju annars en typisk La Masía-back; bra med fötterna och effektiv i uppspelsfasen. Nu är han även 188 cm lång och är riktigt bra på huvudet och han är född 1989. Det ända som oroar mig är vad som händer med Bartra som är en otroligt bra back redan, lite av en personlig favorit. Kanske kan det finnas plats för alla i framtiden. Piqué, Fontás, Bartra (Alt. HB), Botía, Muniesa (VB) och Puyol tills han lägger skorna på hyllan. Sedan finns ju även Sergi Gomez att tillgå. När hade vi så många riktigt stora backtalanger senast?
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-03-31 20:33
Några nyheter om Messis skada?
Barcelona ardan
2011-03-31 20:24
God is a five letter word -
No shit? Tack så mycket för att du förklara det för mig! Evig tacksam
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-03-31 20:23
ardan, det ska ju stå att Agudelo ska ha sagt det. Felskrivet
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-31 20:21
addeh

Du var sarkastisk va? :P
PedroRodriguez
2011-03-31 20:19
B-Guden

Han bär på nummer 17.
Barcelona ardan
2011-03-31 20:18
Messi är inte ödmjuk längre...

Messi om sig själv:P
"– Messi är det närmaste vi har en utomjording, säger Messi till ESPN."
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-31 20:14
Hetfield

Trust me, rökning gör en till en dålig spelare. Speciellt när man är ung och utvecklas fortfarande.
Barcelona B-Guden
2011-03-31 20:12
vilket nummer har Deulofeu?
AndreD - Anims Abidal!
2011-03-31 20:09
Nummer 17 i England är riktigt bra.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-03-31 19:51
Andra halvlek, förhoppningsvis gör Spanien bättre ifrån sig
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-31 19:46
Åhfan, det får han nog lägga av med hoppas jag..

Något roligare - länkar en video med det Afellays bästa aktioner mot Ungern nu i tisdags. Ta er en titt! Ibi gjorde en kanonmatch. Såg säker ut i bollbehandlingen, lyckades med dribblingarna, var ständigt löpvillig, både offensivt och defensivt. Låg bakom två mål. En riktigt bra insats helt enkelt. Och publiken gillar honom..
Vill se mer sånt här i Barca. Ge han tid, Pep!
Barcelona Hetfield
2011-03-31 19:41
Äh, Cruyff, Stoichkov, Maradona, Sokrates osv. rökte också och titta hur bra de var. Visserligen så är det bäst att han slutar, men det gör inte honom till en dålig spelare.
2011-03-31 19:41
Massa rykten om det i alla fall, och det skulle inte förvåna mig. Det ska tydligen finnas bilder där han röker, och sen har han rent generellt sett en ganska.. oproffsig attityd.

Förhoppningsvis har han skärpt sig

Stream:
http://www.rojadirecta.es/goto/multideportetv.com/?canal=1
eller Marca/futbol/cantera
Barcelona B-Guden
2011-03-31 19:40
nån som har stream till matchen
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-03-31 19:39
1.70-ligan - Anims Abidal!

Det sägs att han röker, åtminstone rökt vid ett par tillfällen. Som jag läste på ett annat forum så är det antagligen en tonårsgrej som förhoppningsvis gör över. Det som oroar mest är inte själva rökningen utan attityden.

Men, jag är inte 100% på att rökryktena stämmer.
2011-03-31 19:37
Röker Deulofeu??
2011-03-31 19:30
Ja, förutom den där attacken har han varit rent ut sagt dålig... tyvärr. Han verkar inte vilja kämpa, heller

Om han inte förstört sin kropp (rökning) hade han kanske orkat springa lite mer, också...
2011-03-31 19:29
Deulofeu ser ganska uddlös ut idag. Nu hade han en fin soloraid precis dock!
2011-03-31 19:14
Nummer 7 i England är Liverpools Sterling, han har man hört mycket om. Han ska ha väldigt bra teknik
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-03-31 19:12
Den borde Gerard tagit emot och gjort något bättre av.
2011-03-31 19:10
Gerard, bättre kan du!
Annons: