/spanien/barcelona/forum/1254.aspx/spanien/barcelona/forum/1254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Deulofeu
2016-09-20 14:02
Jag gillar att analysera och tänka flera steg framåt och måste säga att vi har en väldigt välbalanserad trupp!

Vi har i princip två spelare på samtliga positioner!

Undantaget är väl högerback samt mittback(räknar masken som dm)

Vi har ju en högerback i b-laget som dessutom är kapten där i Palencia som påminner en del om Lahm tycker han borde få vikariera lite denna säsongen för att vi sedan ska göra ett försök med Bellerin.

I ittlåset är det väl sista säsongen med Mathieau skulle jag tro och Marlon gjorde det väldigt bra med oss under försäsongen och snart får han väl börja spela med b-laget( tror han får spela from omg 6)

Jag tycker vi borde kolla lite på Toulouses matcher då de både har en fantastisk målvakt samt en ny Varane på gång i Diop.19 bast och gör redan sin andra säsong i mittlåset annars gillar jag Lemos i Las Palmas men han verkar för klok för att bli fjärdeval...Köp Diop låna ut honom något år och så har vi en riktigt fin back inom kort.

Som dm gör väl Mascherano snart sin sista säsong hos oss och jag hoppas den platsen blir vikt för Samper som bör få värdefull rutin denna säsongen i Granada.

Turan får gärna agera reserv åt Neymar något år eller två sedan kommer väl Munir tillbaka samt skulle jag gärna se D:Duarez där.Lee bör väl knacka på porten inom ett år eller två också.

Det finns ju en mittfältare som har lite mer talang än de flesta i b-laget nämligen Alena och han borde snart börja matchas lite på Rakitic position för den kommer snart att vara hans.

Om man kollar några säsonger bort skulle vårt lag se ut såhär ungefär!

Neymar-----------Suarez-----------Messi
D.Suarez-----------Paco------------Munir

------------Gomes-----------Rakitic--------
------------Rafinha----------Alena----------

----------------------Busquets---------------
------------------------Samper---------------

Alba------Umtiti-----------Pique-------S.Roberto
Digne----Diop------------Marlon------Bellerin

----------------------Ter Stegen------------------
---------------------Cillessen---------------------
----------------------Suarez---------------------

Då är alltså trotjänarna

Mascherano samt Iniesta och truppspelarna Mathieau och Arda.

Det är steget efter detta som blir tungt

Då 87 generationen ska bort...Messi,Suarez,Pique samt den ett år yngre Busquets hemska tanke.

Men tycker truppen ser bra ut och välbalanserad!
Barcelona Thierry Henry
2016-09-20 13:52
@ElRaval:

Bellerin är fostrad i la masia lika mycket som Roberto. Roberto kan dessutom spela överallt på plan så det är inte direkt som vi petat han ur truppen ifall Bellerin kommer. Bellerin kommer bli en av världens absolut bästa om ej den bästa högerbacken om några år. Hade vart dårskap att ej försöka värva hem honom nu innan det blir för dyrt. Det bästa vore att värva hem honom så dom får konkurrera. Så spelar den som är bäst av dom. Roberto. Konkurrerar i mina ögon kraftigt på drygt 5/6 positioner. Så speltid för honom kommer det aldrig råda nöd på oavsett om Bellerin skulle visa sig bättre än honom på högerbacken eller ej. Sen så kommer vårat spel ej bli rakare beroende på vem vi använder som högerback. Det är vilka vi har på mittfältet dom sätter tonen för vårat spel inget annat
Barcelona Bosketts
2016-09-20 12:33
Gabriel

+1.

Otroligt bra köp på alla plan. Ser fram emot många fina säsonger med Umtiti i backlåset..
Barcelona Gabriel
2016-09-20 12:16
God dag culés! Känner bara att jag vill skriva ett litet snabbt inlägg om allas våran nya favorit Samuel Umtiti. Jag är allvarligt talat helt blown away av hans prestationer så här långt. Vi pratar om ett nyförvärv från en spelare som aldrig tidigare spelat i Spanien och La Liga, en spelare som på 22 år gammal redan acklimatiserat sig till Barcelonas unika spelsätt. Han har så här långt i inledningen av säsongen varit så otroligt bra. En gigant. Han ingjuter en sådan trygghet till försvaret, man ser sån skillnad på när han spelar från exempelvis en sådan som Mathieu, och även till en viss del Mascherano. Han besitter en helt annan pondus och säkerhet i sitt spel där bak än någon annan förutom Piqué. Han har styrkan och längden för att kunna vinna närkamper och nickdueller samtidigt som han är såpass bra med fötterna och sitt passningsspel att han behärskar att hålla kvar bollen inom laget och att spela sig ur svåra situationer. I mina ögon är det solklart att han ska vara ordinarie mot Atletico bredvid Pique. Han är en bättre mittback än Mascherano helt enkelt. Är otroligt glad att vi köpte honom, och för den summan i dagens marknad är det ett kap. Visca Sam!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zigazaga
2016-09-20 11:55
Hej! Någon här inne som varit och sett El Clasico live? Jag har bokat flyg och hotell i dec när matchen spelas men inte ordnat med matchbiljetter än. Kollat runt lite på viagogo, ticketbis där priserna är saftiga. Hur pålitliga är dessa sidor och vad skulle ni ge mig för tips vad gäller köp av matchbiljett? Tack på förhand och ursäkta för offtopic.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-20 07:27
Barça har bekräftat intresset för Bellerin. Men en värvning låter inte aktuell redan i vinter, skulle säga tidigast i sommar av kommentaren nedan att döma. Jordi Mestre (vice-president): "Barcelona are interested in Bellerín for the future. There is a chance he returns to Barça." [Sport]
Barcelona Koeman_4
2016-09-20 01:57
Hej. Tänkte bara höra om någon här har hört något om att Messi riskerar att missa matchen mot Atletico? Landade i Barcelona nyss och hörde några personer prata på att Messi gått av träningen skadad idag? Min spanska är inte så jättebra, men Förstog att det var det dom pratade om. Har kikat runt lite men ej hittat någon info om det. Visca
Barcelona MessiyoyO 10
2016-09-19 23:43
Mascherano ska inte gå före än Umtiti efter en väldigt skakig start på säsongen. Tycker att Umtiti ska få chansen, det finns en anledning till varför vi värvade en riktig mittback. Mascherano är en jävla krigare men ser inte honom som en startspelare just nu.
Barcelona Ribohn Fan
2016-09-19 23:37
Egentligen skulle det passa bättre att spela 3-4-3 mot Atletico än vad det gjorde senast mot Leganes. På grund av att Atletico spelar 4-4-2. Det blir inte man mot man i försvaret som det blev senast. Likadant var vi en mindre centralt på mitten senast. Det gjorde det svårt att spela upp bollen. Jag är inte så förtjust i 3-4-3, man tappar ytterbackar som kommer offensivt. Yttermittfältarna i ett 3-4-3 måste alltid in i plan för att hjälpa innermitt och då tappar man bredd. Gillar mer 3-5-2, men inte i Barca då spräcker man MSN. Lucho kommer mer säkerhet att spela normala elvan och 4-3-3. En 3-4-3 uppställning som känns stabil annars, med diamant mittfält. Mascherano - Pique - Umtiti Sergi - Busquets - Iniesta - Rakitic Messi - Suarez - Neymar
Barcelona Junta Dimision
2016-09-19 22:32
@enkos:

Det känns tveksamt då han vilade Busquets i helgen och tog ut Rakitic relativt tidigt in på matchen mot Leganes. En fråga som jag är mer nyfiken på är om Lucho kommer spela Mascherano eller Umtiti bredvid Pique mot Atletico?
Barcelona ElRaval
2016-09-19 22:26
Ersätta Roberto med Bellerin? Herregud, nej tack. Robertos fotbolls-iq är det som gör Barcelona Barcelona och inte något annat lag. Utan spelare som Roberto, Iniesta och Busquets kan vi räkna med allt mer tjonga upp bollen och hoppas på det bästa-spel. Nej tack. Jag tycker inte folk uppskattas Robertos mångsidighet och smartness tillräckligt mycket. Visst att det kanske inte går att mäta i fifa-stats men han är outstandning i mina ögon. Ge han lite tid på högerbacken och han kommer vara bäst i världen. Det fanns en tid då jag ansåg att dessa La Masia-spelare som vägde upp bristande fysik med fotbolls-iq bidrog till ett klent spel och jag saknade maxfart, hårdare tacklingar och mer rakt-på-sak-spel. Men i takt med att Iniesta och Busquets inte blir yngre så anser jag att spelare som Samper och Roberto är en dying breed och bara måste sparas.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-19 22:22
[QUOTE=Gio Style]Tycker inte att Bellerin är säker med boll. Inte barcasäker iaf. Roberto är bollsäkrare, bättre passningsspelare och smartare. Det är dessa tre egenskaper ja värderar högst när det gäller barcaspelare och hade därför tackat nej till dyre Bellerin. Akrev ett inlägg om det för nån månad sen. Sen kan det låta lite konstigt men jag tycker fan att Sergi är bättre som högerback än som mittfältare. [/QUOTE] Inte konstigt alls, det har jag tyckt i snart ett år.
Barcelona enkos
2016-09-19 22:15
Tror ni Lucho vågar köra 3-4-3 mot Atletico, alltså samma som han gjort mot Leganes ?
Barcelona enkos
2016-09-19 22:00
Efter hemmamatchen på onsdag är det tre raka bortamatcher som väntar mot Gijon , Gladbah och Celta, lägg till landslagsuppdrag och långa resor så det blir mycket tid i flyg för våra spelare.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-09-19 21:55
@Bosketts:

Precis jag håller med. Men killen är bara 21 och kommer att lära sig allt detta med tiden. Inte många i hans åldern som håller den nivån Bellerin besitter. Det som är bra är att Roberto verkar vara grym som högerback. så det kommer att bli konkurrens om platserna. Lyxet är också att Roberto kan även spela på mittfältet alltså kommer båda spelarna få mycket speltid.
Barcelona Vampíro
2016-09-19 21:41
Lätt att dra drastiska slutsatser från ett citat taget ur sitt sammanhang. Det han menade på var att det var viktigare att få fram bollen tidigare och skapa en-mot-en lägen när Leganés pressade så högt, vilket i detta fallet ledde till flera mål. Han nämner också att det blir svårare att bygga upp anfall bakifrån när vi spelade utan Busquets. Eller så är han en Mourinho in disguise som är ute efter att förstöra hela klubbens DNA, eller inte om man läser hela texten. Confirmation bias är ett klurigt fenomen.
Barcelona Bosketts
2016-09-19 21:40
@enkos:

Nja. Hade du haft en gnutta läsförståelse så hade du nog förstått att det jag syftade på (liksom skrev) var att det i PL finns ett större behov av snabba yttrar med snabba fötter. I La Liga, där spelet är mer tekniskt, försvinner dessa i mängden med ett högre behov av spelförståelse som följd.

Josep "Sala" Guardiola

Visst, Bellerin är en speedkula och jag håller med om de flesta punkter du listar. Men hans stora problem är att han gång på gång går bort sig i markeringsspelet och spelet utan boll, och det är en egenskap man verkligen behöver för att spela i Barcelona, och något som dessutom är Sergi Robertos stora styrka.
Barcelona Gio Style
2016-09-19 21:34
Tycker inte att Bellerin är säker med boll. Inte barcasäker iaf.
Roberto är bollsäkrare, bättre passningsspelare och smartare. Det är dessa tre egenskaper ja värderar högst när det gäller barcaspelare och hade därför tackat nej till dyre Bellerin.
Akrev ett inlägg om det för nån månad sen.

Sen kan det låta lite konstigt men jag tycker fan att Sergi är bättre som högerback än som mittfältare.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-19 21:25
[QUOTE=El Pistolero #9]An interesting quote from Lucho on his side after the match this week: "Posession doesn't interest us at all” Fy fan! [/QUOTE] Trots det snittar vi minst 60% i varje match. Kan tänka mig att det Enrique menade var att man inte slaviskt känner att man måste snitta 80% bollinnehav i varje match. Minns för några år sedan när det nästan gick till överdrift, vi vann bollinnehavet överlägset mot alla lag, men det var inte alltid vi gjorde något vettigt med det.
2016-09-19 21:11
@Bosketts:

1 Speedkula.
2 hyfsad tekning.
3 Bra defensivt trots att han bara är 21 år.
4 Han tar för sig i spelet inte feg alls.
5 Läser spelet bra.
6 Grym offensivt
7 Trygg med boll.

Han är inte bäst på allt men han är bra, riktigt bra t o m. inom 1-2 år kommer killen att bli bäst i världen på sin position. Ett stort plus också att han har det där lilla extra i hans mentalitet, skriker självsäkerhet om killen på plan.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-19 21:10
An interesting quote from Lucho on his side after the match this week: "Posession doesn't interest us at all” Fy fan!
Vlom
2016-09-19 21:04
@enkos:

Första gången som det hände någonsin i La Ligas historia.
Barcelona enkos
2016-09-19 21:03
@Bosketts:

Eh du vill nu låta som att skillnaden mellan La Liga och PL är som dag och natt. Överdriv lite mera nästa gång.
Barcelona Gabriel
2016-09-19 21:01
Att lägga runt 30-40M€ på den så otroligt överskattade Bellerin som valde att lämna våran klubb (förståligt när vi hade Alves) vore snudd som på samma idiotiska nivå som när vi värvade tillbaka Fabregas. Bellerin är snabb, that is all. Han brister i allt annat. Hans teknik är duglig som bäst, och hans defensiv lämnar mycket att önska då han blir uppsnurrad av skickliga motståndare oftare än sällan. So tell me, hur hade ni tänkt er att en spelare som Bellerin, som har sin största styrka i hans fart och explosivitet, ska kunna komma till sin rätta in en klubb som Barcelona som för det mesta inte spelar en kontringsfotboll (även om man har sett mer av den varan under Lucho). Barcelona behöver en spelskicklig högerback, en högerback som är smart och intelligent, en som vet hur man värderar lägen och någon som inte går bort sig defensivt. Att hitta en ny Alves är mission impossible eftersom han var one of a kind. Men Sergi Roberto som start alternativ räcker gott och väl. Det skulle alltid komma en tid efter Alves, men att köpa Bellerin vore bara korkat. Folk hypar upp honom på samma premisser som man gjorde med Fabregas, att han spelar i en överskattad liga och därför hypas man upp. Så fort Bellerin kommer till Barcelona (om han kommer) så dröjer det inte länge innan folk inser vilken begränsad fotbollsspelare det är. Robert får gärna leta ersättare till Vidal dock, som andraval till högerbacksplatsen. För Vidal är urusel och håller inte för spel i våran klubb, han bör försvinna snarast möjligast. Nej tack, Arsenal får gärna behålla sin överskattade Bellerin. Jag föredrar att vi lägger de 40M€'sen på annat.
Barcelona Bosketts
2016-09-19 20:54
Men vad är det som han är så bra på då? Lägg gärna till lite åsikter istället för att skriva att han är ett underbarn etc..
2016-09-19 20:43
Bellerin är den mest intressanta högerbacken i världens just nu. Spelar på hög nive totalt orädd också. Han kommer att bli bäst i världen på sin position.

Killen är ett underbarn!
Barcelona Bosketts
2016-09-19 20:36
Vad ser folk i Bellerin egentligen? För mig kommer han alltid vara en klent byggd springa-rakt-på-kille. Sådant håller kanske i PL, men här i La Liga måste man kunna ha något innanför pannbenet också.
Barcelona Reymar
2016-09-19 20:29
@Smogen:

Anledningen till att han lämnade var för hans karriärs bästa. Vi hade världens bästa högerback som spelade varenda match, då var det naturligtvis omöjligt för en ung Bellerin att ta en plats.
Barcelona Bosketts
2016-09-19 20:26
@Deulofeu:
Helt klart Umtiti här med. Han är ren och skär klass. Dessutom är det en spelare vi saknat mer eller mindre sedan Puyol la av. Strålande scoutat. På andraplats väljer jag nog Denis. Han har fortfarande mycket att lära, men när han blixtrar till visar han världsklass. Han har en unik spelstil som kan öppna upp matcher, som en blandning av alla våra mittfältare och väldigt lik en viss Luis Enrique för dem som minns honom som spelare... Digen hamnar nog på en tredjeplats. Ryckte lite på ögonbrynen när han blev klar, men jäklar vad stabil han varit sedan dag ett. Dessutom har han bidragit till att Alba lyft sig rejält.
Barcelona neymar JR
2016-09-19 20:14
Piqué's son (Milan), Suarez' son (Benjamin) and Messi's son (Thiago) have started playing football at FCB Escola earlier today. [md] Nya trion?? Haha
Annons: