/spanien/barcelona/forum/12539.aspx/spanien/barcelona/forum/12539.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-04-18 12:37
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Snarare en rutinerad Puyol som ville få till ett byte samtidigt att lugna ner saker och ting lite på planen. Det var nog bestämt att han skulle byta efter max 60 min. Kanske kände han av lite i låret, kan ha varit kramp eller någon muskel som smärtade?
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-18 12:37
Herregud det här är inte sant alltså. El Svnio Ramos tacklade Messi i första matchen med FLIT , knuffade Puyol och gjorde något fult på Xavi och han fick bara en match. Han i Ateltico som tackla Messi fick TVÅ matcher och hans var inte ens i närheten av El Svino. Och nu vill folk att Messi ska straffas. Om Messi ska straffas då ska Casillias (straffen) och ronaldo (alla filmningar) också straffas. Han får ju Leonardo DiCaprio att se ut som en nybörjare.
Barcelonistas
2011-04-18 12:34
cataloniaboy

Han skulle få max 60 mot madrid, därför han byttes ut.
Barcelona Riiio!!
2011-04-18 12:33
Det fanns en boll som Alves inte riktigt hann upp och bombade upp den på sista ring på Bernabeu och det är samma sak här. Messi försöker troligen göra samma sak men får på en helt konstig träff och den går spikrakt istället.

En sak som Messi gör dåligt tycker jag är att inte visa med något kroppsspråk att han ber om ursäkt osv osv. Det kunde han faktiskt gjort

Afellay's tunnel på monkey Marcelo herreguuud.. kan inte släppa den ännu!
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-18 12:33
Vad var det som hände med Puyol i lördags? Var han inte helt redo för spel? Det här får Pep och läkarteamet ta på sig.
Real Madrid Fuddoh | Hala Madrid
2011-04-18 12:29
Essienesque/

Jag tror inte heller att han siktade mot någon speciell, men han bomba bollen ganska ordentligt mot publiken.
Barcelona Barca4eva
2011-04-18 12:29
Det Messi gjorde förtjänade ett gult kort trots att jag tror att det var reklamskyltarna han siktade på...han sökte väl sitt femte gula?
Barcelonistas
2011-04-18 12:28
Det är inte ens säkert att Masken spelar, om Puyol startar matchen så flyttas busquets upp på mittfältet.
,Sami
2011-04-18 12:26
Rambla~
Haha Mascherano Vs Ronaldo. Det kan bli en härlig duell.
Barcelona Essienesque
2011-04-18 12:25
Fuddoh | Hala Madrid

Jag såg matchen. Men det är absurt att tro att Messi medvetet skulle sikta mot någon i publiken. Finns få spelare jag tror allvarligt skulle sikta mot någon i publiken, Messi är knappast en av dem.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 12:24
Någon mer än jag som ser fram emot att se Mascherano släppas lös in på Mestalla? Kan bli några saftiga dueller med honom på planen. :)
Barcelonistas
2011-04-18 12:20
Fuddoh

Ingen i Barca filmar, men Alves och Busquets kan ibland överdriva det hela. Men Marcelo,Ronaldo, Angelina bjuder på cirkus nummer vecka in vecka ut i varje match.
Barcelona Hetfield
2011-04-18 12:19
Sherko

Sluta trolla och försvinn tillbaks till puertan. Är Messi en dvärg? Du vet väl att han hade problem med tillväxthormonerna när han var liten så fick han fick behandlas för det.

Seriöst, skaffa en hjärna och återvänd till puertan där ni kan prata om vilken tränare ni ska ta in.
Barcelona Rambla~
Sherko

"Han siktar onekligen på publiken enligt mig, man tar inte i så mycket ifall man ska träffa reklamskyltarna, kolla bara länktips så lär ni ändra åsikt....
Hursomhelst borde det vara gult, men nu blev det inget och det är knappast någon mening att diskutera längre."

Han siktar på publiken enligt dig? Det säger ingenting, det är bara din förhoppning att det är så och ingenting annat.

Knappast någon mening att diskutera längre? Nej just det, det är därför ni är här inne och ältar det om och om igen antar jag?
Barcelona serdelbarcaeselmillorquehiha
Mycket Madridsupportrar här och härjar. Har ni inget eget forum? Komma hit och anklaga Messi och ta till ord som "dvärgen", inte bästa sättet att försöka sig på en moralpredikan mina små vänner. Ut och lek i solen istället.
2011-04-18 12:17
Essienesque/

Så du såg inte matchen? Kolla på situationen då.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 12:17
Messi gjorde fel, han borde ha siktat på Mourinhos ansikte istället. På onsdag får han chansen. :P
2011-04-18 12:15
Selahedînê/

Barca spelare har ju aldrig filmat, eller hur?

Men CR gick på en annan SPELARE och inte publiken! Om Puyol hade förstärkt situationen och rullat runt som att han blivit skjuten i ansiktet så hade nog CR fått ett kort. Men Puyol är ju Puyol och bland de ända Barca spelare som jag respekterar (kolla länktips), så därför blev CR inte straffad.
Barcelona Selahedînê
2011-04-18 12:14
Vah ska du jämnföra ramos fall med messis herregud driver du med mig jag skärp dig nu han eller hon som blev träffad kan ju säga åt sina barn att han / hon blev träffade av messi i huvdet med en boll heheh tänk dig din mama eller papa hade blivit träffade av maradona du hade säker skrytit om det heheh
Real Madrid Sherko
2011-04-18 12:13
Selahedînê

Nej den går precis över linjen, annars hade det väl varit ganska dumt att skjuta ut bollen? Han hann inte upp den, och i frustration dundrar han den på publiken....ängeln messi..
Barcelona Essienesque
2011-04-18 12:11
Fuddoh | Hala Madrid

Jaha, så du menar att Messi siktade mot någon i publiken? Jag måste ha missat diskussionen om detta men kom igen, är du från vettet eller. Tror du Messi medvetet skulle sikta mot någon i publiken? Vad är det för jävla skämt.
Real Madrid Sherko
2011-04-18 12:10
Rambla

Haha, ja han har väl varit en dvärg en gång i tiden? ^^
Jag skiter förövrigt fullständigt i om vad du tror om mig som person, det är inte så att du alltid använder goda ord.

Han träffade förövrigt någon i publiken, rätt i huvudet ser det ut som, men han/hon hinner ta upp armarna som tur.

Han siktar onekligen på publiken enligt mig, man tar inte i så mycket ifall man ska träffa reklamskyltarna, kolla bara länktips så lär ni ändra åsikt....
Hursomhelst borde det vara gult, men nu blev det inget och det är knappast någon mening att diskutera längre.
2011-04-18 12:09
Rambla~/

Alla spelare ska bli straffade när dem bryter mot reglerna, jag har inte sagt att CR är nån ängel.

Selahedînê/

Varför skulle Messi bomba iväg bollen "mot reklamskyltarna" om den är inne på plan?
Jag sa ju att Ramos fick hjärnsläpp och han fick det straff han förtjänade, ända rätta är att Messi också får det.
Barcelona Selahedînê
2011-04-18 12:09

Fuddoh | Hala Madrid
Kan du tänka dig vad som hade hänt om det var CR ? vad hände när han putade puyol ? ingen pratar om det eller hur många gånger han slänger sig som om han har blivit skjuten av någon i publiken ahh
2011-04-18 12:05
IlTriplete/

Kan du tänka dig vad som hade hänt om det var CR som gjort det där istället för Messi? Jag tror du vet själv, vi överdriver inte något, vi tycker bara att Messi borde bli straffad för det han gjorde. Sen vet väl alla att Messi är bland världens bästa tekniska spelare, tror du inte han hade träffat skyltarna om han siktade mot dem?

Det är precis som du säger ett hett och känsloladdat derby, och som jag sa förut så är det skillnad att gå på spelare på planen och publiken som inte har nåt med saken att göra!
Barcelona Selahedînê
2011-04-18 12:03
Sherko
Bollen är ine på plan den är i spel när han skjuter iväg den.

Fuddoh | Hala Madrid

mentalt svag tror jag inte messi är hehe

Kolla länk när du inte tål sånt då är du mentalt svag.
Barcelona Rambla~
2011-04-18 12:00
Fuddoh | Hala Madrid

Ja, vi vet att Ronaldo är en ängel och Messi är djävulens representant här på jorden. Du kan sluta din predikan nu.
Barcelona IlTriplete
2011-04-18 11:59
Sherko och Fuddoh

Haha vad överdriver ni för? Mentalt svag för att det uppstår lite frustrationer under ett hett och känsloladdat "derby" mellan Real och Barca? Skämtar ni eller?

Sköt han ens på publiken eller på reklamskyltarna? I vilket fall som helst är det väldigt fult och jag önskar att han inte gjorde så, men med tanke på att det är El Clasico kan man kanske inte hantera känslorna. Såg du kanske inte hur Ronaldo puttade på Puyol eller viftade med armarna när han inte lyckades med sina dribblingsparader?
Barcelona Rambla~
2011-04-18 11:57
Ja Messi borde fått en varning för att skjuta ut bollen så där mot reklamskyltarna, fast han nu tydligen missade och bollen flög in mot publiken. Men om någon tror att han gjorde det medvetet så är det ju bara fjantigt.

Det som är djävla dåligt däremot är ju att du kallar honom för dvärgen. Säger väl mer om dig som person antar jag. :)
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-18 11:57
Adidas-reklamen inför cupfinalen. Ganska rolig faktiskt.
Annons: