/spanien/barcelona/forum/12535.aspx/spanien/barcelona/forum/12535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Coach pep-
2011-05-31 21:11
Bra intervju med Tito länktips. Han nämner bland annat att han och Pep sade åt laget att börja skjuta mer från distans i andra halvlek, och vi vet hur det slutade med Messis och Villas mål. Tito nämner att långskott kan komma att bli en allt vanligare ingrediens i spelet i framtida matcher. Det var på tiden. :P
Intressant för övrigt hur hyperfarlig Villa blir så fort han befinner sig centralt. Mot United spenderade han en hel del tid centralt och han gjorde enligt mig en av sina bästa matycher i Barca.

Tito och Pep kompletterar varandra väl och jag skulle inte gråta om Tito tog över efter Pep. Vi kommer inte inse hur avgörande Pep är för det här laget förrän han försvinner. Med Tito kan vi åtminstone fortsätta på den inslagna vägen. Vår klubb har en speciell stil och det behövs folk som vet hur man handskas med saker och ting.
barca löver
2011-05-31 21:07
fcb i motgång och medgång haha !
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-05-31 21:03
barca löver

Börjar bli rädd..
Barcelona Hetfield
2011-05-31 21:02
Efter alla rykten om Rossi så sitter man och hoppas på Sanchez trots att han är långt ifrån en av de jag hoppas på.

Lite rykten om Sanchez.
Barcelona Frodo
2011-05-31 20:58
Spanien vann sin första match i U19-EM. Muniesa var lagkapten och han startade tillsammans med Gomez och Roberto från Barca. Deulofeu fick hoppa in 10 minuter från slutet efter att Real Madrids Sarabia utgick skadad. Rafinha var från en början med i truppen och hade varit starter men han är skadad och inte med i turneringen. Han hade behövts på mitten då Spaniens possessionsspel inte imponerar. Valencias anfallare Isco klantade upp flera anfall men likväl gjorde han ett mål.
Barcelona el Flaco - "Luca Brasi sleeps with the fishes"
2011-05-31 20:56
När det gäller den här diskussionen om huruvida detta upplagan av Barcelona är det bästa laget genom tiderna är jag helt ärligt ganska likgiltig. Jag har ju inte fått uppleva många av de andra storlagen som Barça jämförs med, inte ens Dream Team från början av 90-talet. Däremot tycker jag det är stort att flera veteraner, både journalister, förre detta stjärnspelare och tränare som gång på gång öser beröm över laget.

Vissa av de säger att det är det bästa laget de har sett, andra säger att det är det bästa genom tiderna, punkt slut. Som jag ser det är huvudpoängen inte om Pep Team är det bästa laget som någonsin funnits, meriten ligger i att ens nämnas i samma diskussion som Di Stéfanos Real Madrid, Cruyffs Ajax, Sacchis Milan, etc, etc. Bara det är stort nog i mina ögon.

Barcelona Frodo
2011-05-31 20:53
Myrran

Graeme Souness, en old-timer från Liverpool, har spelat mot Maradona och klassar ändå Messi som tidernas bästa. Flera av Maradonas lagkamrater från Argentina klassar också Messi som störst.

Det är knappast Messi själv som går och hypar upp sig själv vilket vissa haters försöker få det till. Det är andra som har varit med och sett fotboll länge som säger att han är bäst genom tiderna.
Barcelona Myrran
2011-05-31 20:45
Just Fontaine (all-time topscorer single world cup, in 1958): "You can only stop Barcelona by making fouls. Technically, they're perfect."

Just Fontaine: "Brazil 1958 or 1970 was immense, Cruyff's Ajax and Madrid 1950s too, but, as for football, this Barcelona is the best team."

Just Fontaine: "I thought Pele was the best, some talk about Di Stefano, but now I think Messi is superior." [l'equipe via efe]v

Just Fontaine, född 1933 och är den spelaren som har gjort mest mål i ett enda VM (13 stycken för Frankrike) och ligger 4a "overall" i antal mål i VM.
Coach pep-
2011-05-31 20:37
Så mäktigt!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 20:35
Gil Marín: "Agüero puede ir al Barça, y al Alcorcón también; al Real Madrid, no"

Gil Marín: "Aguero can go to Barcelona, and also Alcorcón, Real Madrid, no"

Alcorcon är väl den troligaste destinationen? ;)
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-31 20:33
Mäktig video när Villa gör sitt mål :)
Barcelona Frodo
2011-05-31 20:24
Fernando Gago - King Of Barcelona & Hetfield

Det kommer spåra ur med marängerna bland kommentarerna. Men Xavi har helt klart gått om Raul. Frågan är om inte Iniesta också har gjort det.

Ju mindre Realspelare det är i startelvan desto bättre borde det gå. Oljetankern Xabi Alonso måste bort och egentligen spelar väl Casillas endast på grund av sin symbolik för Spanien. Med tanke på att Spanien försöker spela som Barcelona bör både Valdes och Reina gå före honom då de är mycket bättre med fötterna. Den dimensionen förlorar Spanien då Casillas bara tjongar iväg bollarna.
Barcelona Blaugrana91
2011-05-31 20:14
Vi behöver inte vara oroliga, Thiago kommer inte säljas. Det finns plats för både Cesc och Thiago.
Barcelona Barcadinho.
Inte alls så stor chans att vi blir av med Thiago. Guardiola är inte blind, bli inte oroliga. Thiago kommer att få sin chans minst en säsong till (minst).

Men med Bojan är det ett problem. Han har fått sina säsonger i laget utan att kunna ta det stora klivet. Han kommer förmodligen försvinna nu, antigen på lån eller försäljning med option.
Man såg under festerna på CN och också när laget firade titeln på Wembley att Bojan var låg och inte helt nöjd. Jag tror att han själv insett situationen. Han måste röra på sig för att kunna spela mer. Bojan försvinner och en annna ersätter honom (kanske Rossi), är min magkänsla.
Fernando Gago - King Of Barcelona
Hetfield

Nu kommer säkerligen någon säga, han måste prestera i en annan miljö.

Alternativt kommer dom säga att Raul var bättre, för han var bra så mycket längre. och då helt plötsligt är det förra argumentet utkastat genom ett fönster.
hlassfqwre
2011-05-31 20:13
Synd att direkt när man skriver i detta forum så blir man påhoppad, besviken om jag ska vara ärlig..
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-05-31 20:12
Vart får aftonbladet allt ifrån?

Borde vara olagligt att skriva sånt strunt.
Barcelona Hetfield
2011-05-31 20:10
FB- King of Barcelona

Hehe, du hade rätt, det har gått knappt 15 min och "Spaniens bästa spelare genom tiderna är väl att ta i. Han har ju bara dominerat sedan em 2008. "

Xavi är mycket större än Raul och är den största spanska spelaren. Han har vunnit EM och VM, något som inte Spanien gjort, och dessutom vunnit priset som EM:s bästa spelare.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-05-31 20:09
HugoBoss

På tablån på nätet står det att matchen visas 20:45 men på digital-boxen står det 20:30. Du får väl bänka dig framför tvn vid halv. ;)
barca löver
2011-05-31 20:06
Min första film
Barcelona Hetfield
2011-05-31 20:06
Men skärp er, Pep har sagt att han tror på Thiago. Det finns en anledning till att han ska få flyttas upp till A-laget och få vara en permanent del i det.

Skitsnack, finns ingen chans att Thiago säljs. Inte heller Bojan.
2011-05-31 20:05
Inb4 alla madridistas som börjar skrika om det sista MOhamed skriver i artikeln "Skribenternas spelare 4". Att Xavi är Spaniens bästa spelare.

Marängerna kommer vilja nämna Raul. För han var ju så jävla bra i landslaget.
Barcelona Barcadinho.
2011-05-31 20:05
Det handlar inte om Messi mot Stoke el Birmingham. Det handlar om Barca mot Stoke el Birm.
Rooney skulle inte vinna PL, om han var en lagspelare i Stoke. Han klarar sig genom PL´s "tuffa försvar", eftersom han har 10 andra spelare som hjälper honom på plan.
Och Barca mot Stoke då? Jag gissar på ungefär 85 procent bollinnehav och lätt vinst med Messi och en del reserver på plan.
Jag undrar däremot hur Stoke skulle klara trianglarna.
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-05-31 20:03
Diskutera inte med hlassfqwre. Han är ett Unitedfan som är född -95. Jävligt bitter sådan.

Han är endast här för att propagera att PL är bäst.

Citerar Sentuary

"Messi inte klara sig i Premier League? Vad gjorde han för några dagar sedan med Premier Leagues bästa back? "
2011-05-31 20:03
Om vi gör oss av med Thiago kommer jag börja gråta. Ser större potential i honom än Fabregas i Barcelona. Dessutom är han redan på plats och 4 år yngre.
Barcelona DM1982
2011-05-31 20:01
Skulle vara väldigt tråkigt om Thiago måste lämna Barcelona. Jag skulle dock inte bli särskilt förvånad, det är ju inte helt ovanligt att Barcelona fuckar upp när de köper/säljer spelare. Skulle hellre inte förvåna mig om vi ger Thiago till Arsenal, plus en sjuhelsikes massa pengar för att få över Fabregas. Sedan om fyra år så köper vi tillbaka Thiago för ungefär lika mycket som vi ger för Fabregas.

Jag hoppas att Rosell är smartare än Laporta när det kommer till värvningar, nu gäller det för Barcelona att bli smarta med spelarköpen.

Och att Messi inte skulle fixa PL är bara trams. Titta bara på hur fint Silva kom in i PL, han är en viktig spelare för City och det hårda spelet bekommer inte honom särskilt mycket. Det finns en gäng med spanska spelare som klarar av den där ligan fint, varför skulle inte Messi fixa det?
hlassfqwre
2011-05-31 19:56
Det är väl inte det Rooney menar? Spelar man 38 matcher i en säsong i Premier League, jo, Messi hade säkert klarat av PL, men skönt att få alla dubbar på ditt ben varannan vecka, alltså = massor av skador = sämre o sämre.

Spelar inte Spaniens u-21 mot England idag? Isf vilken tid? Och spelar de Gea?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-05-31 19:51
Haha, Qatar hade ju i alla fall kunnat ta sig till VM med Pep:) Nej men hoppas Pep tar några års ledigt när han är klar med Barca då han verkar ta ut sig något oerhört på det här jobbet.
AndreD - Winning!
2011-05-31 19:49
Abbe.

Jag kan hjälpa dig skrika.
Barcelona Abbe. - Gràcies Equip!
2011-05-31 19:47
"Barcelona are willing to listen to offers for Milito, Jeffren, Bojan, and Thiago, if that would be needed to fund the transfers. [rac1]"

Stämmer det sista namnet så vill jag bara skrika ut min frustration i ledningen öron. Och om Bojan och Jeffrens förväntade uttåg inte handlar om ett lån, alternativt återköpsklausul, så kan jag skrika lite till.
Annons: