/spanien/barcelona/forum/12533.aspx/spanien/barcelona/forum/12533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-02 17:13
Undra hur det här började diskuteras haha =p

H.s.h hoppas jag att laget kämpar ordentligt ikväll, en på förhand riktigt svår match.
Barcelona Gabriel
2011-04-02 17:03
Hetfield

Så vad försöker du säga? Att hans hat gentemot Real Madrid inte har något med hans kärlek för Barça att göra utan att det har med mer personliga saker som att Real Madrid inte ville förnya hans kontrakt?

Det köper inte jag iallafall men men.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-02 17:00
Angående Peps agerande för att motivera laget; har helt plötsligt svårt att se Barca förlora ikväll.
Barcelona Hetfield
2011-04-02 16:59
Gabriel

Nja, jag säger inte att Eto'o har 0 känslor för klubben, men hans hjärta tillhör Mallorca, that's true.

Ja, men när Real Madrid dissade honom så tändes en liten eld i hans hjärta där han ville visa att de hade fel.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-02 16:58
Allt det här snacket om Luis Enrique har verkligen fått mig att minnas om the good ol' days när han spelade. Han var verkligen en favorit för sin kompromisslösa vilja, ständiga löpningar och förmåga att kliva fram när han ställdes mot Real Madrid. Med Lucho på plan var morbo alltid garanterad. Minns även att självaste Carles Puyol har sagt att han lärde sig mycket om att vara kapten och ledaren på plan från just Luis Enrique. Det är inga småord direkt.
Barcelona Gabriel
2011-04-02 16:46
Hetfield

Du är medveten om att Eto'o hade svårt att hålla tillbaks tårarna i informacion Robinson när han och Michael pratade om hans tid i Barcelona va? Eto'o säger än idag att han alltid kollar på Barças matcher när han kan och alltid håller på laget. Att han en gång i tiden sa så säger mig nada. Hans actions säger mig mer. Att han nynnade till vår klubbhymn i Inter tröja på Camp Nou säger mig mer exempelvis.

Eto'o älskar Mallorca inget snack om den saken men att påstå att han har 0 känslor för Barcelona är bullshit för det har han.

När det kommer till Lucho och hans hat mot Real Madrid så har jag svårt att se att det har med någon personlig vendetta gentemot dem. Det enda som hände där var att dem inte valde att förnya hans kontrakt och Barcelona steg in och tog honom. Det går alltid att spekulera men själv är jag ganska så säker på att hatet mot Real Madrid har med kärleken för Barça att göra när det kommer till Lucho.
2011-04-02 16:38
Det håller jag definitivt med om. Den karaktären Lucho visade i Barca under den svåra tiden vi gick genom var exemplarisk. Han och Cocu var praktexempel på hur man beter sig i svåra stunder. Luchos karaktär kan endast jämföras med Puyols. Pep var mer lik Xavi, oftast lugn men tog ibland för sig ordentligt.
Barcelona Hetfield
2011-04-02 16:36
Figeta

Först och främst så kom Eto'o hat mot Real Madrid av personlig vendetta, inte av klubbkärleken. Eto'o är en emotionell person och när Real Madrid kastade iväg honom som en smutsig strumpa så handlade det om att visa att de hade fel.
Dessutom så är Eto'o ingen culé, han sa själv att han ser Barcelona som ett "jobb" och att hans hjärta tillhör Mallorca.

Gabriel

Ja, men det är ju logiskt. Jag tror att de flesta maränger ogillar Lucho och gillar Figo, så det går åt båda hållen.

Då måste jag även ifrågasätta om Luchos hat mot Real Madrid kom av kärlek för Barcelona eller av personlig vendetta mot Real Madrid? Intressant.

Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-02 16:36
Wow, Guardiola är verkligen en stor man. För att motivera sina spelare den här gången bjöds en av de få som överlevde den tragiska flygplanskatastrofen som tog död på stora delar av Uruguays rugbylag i början på 70-talet. I länken kan ni läsa om katastrofen.

Han talade om hur hans och de som överlevde fick klara sig ur motgången och för att överleva var de tvungna att äta av deras döda lagkamrater.
Barcelona Gabriel
2011-04-02 16:32
Att ens jämföra Lucho som culé med Laudrup är ett hån mot en av de spelarna som visat upp mest hjärta av alla spelare under de senare åren i klubben.

Ja, ett hån!
2011-04-02 16:30
Jag såg att det diskuterades framtida tränare här tidigare i dag eller om det var i går kväll. Vi måste först och främst vara realistiska Guardiolas kommer stanna så länge som han känner motivation. Jag kommer inte klandra honom när han lämnar Barcelona.

Den nya tränaren kommer att få stora skor att fylla efter Guardiola. Dels hans sätt att leda laget på plan, men också hans attityd utanför plan som har smittats av sig på hela föreningen. Min favorit till posten som jag tror hade gjort ett bra jobb - Marcelo Bielsa, Guus Hiddink eller André Villas Boas.
2011-04-02 16:26
Skillnaden mellan Laudrop och Lucho är att Lucho byter till Barca, gör mål mot Madrid på Bernabeu och springer längs långsidan och visar sin Barcatröja för Madridpubliken.

Finns få spelare i Barcas historia som visat så mycket hjärta som Lucho gjorde.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-02 16:22
Gabriel

Co-Sign. Ett ytterligare exempel är Figo som jag anser inte har ett barca hjärta då han gick från Barca till Real. Jag tror även att Real supportrarna anser att Luchos hjärta tillhör Barca och Gijon.
Barcelona Gabriel
2011-04-02 16:14
Hetfield

Jag vet redan att Lucho gick till Real Madrid från Sporting för att sedan komma till oss. Tro mig, jag är väl medveten om det. Men vad du inte är medveten om är att han vaccinerades på läkarundersökningen i Barcelona efter hans tid i Real Madrid.

Det är skillnad på att gå från Real till Barça från att gå från Barça till Real. Dessutom, jag stör mig på att Laudrup än idag aldrig svarat på vem han hyser mest känslor för klubbarna emellan. Frågar du Lucho den frågan misstänker jag att du får en lavett enbart för att du ens ställer frågan då svaret är så självklart som det kan bli.

Därmed, två stora skillnader mellan Lucho och Laudrup. Luis Enriques corazon är blaugrana, det kan man knappast säga om Laudrup. Så fortfarande, nej tack!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-02 16:10
Är det bara jag som är så jävla nervös inför matchen eller? Det känns verkligen inte bra att möta Villarreal efter Fifa-viruset. Jag hoppas att Messi gör en bra match och visar vägen. Jag vill se en Marscherano som jag såg mot Arsenal.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-02 16:09
Undra om det var av en ren tillfällighet att Villarreals och Barcelonas B-lag drabbar samman samma kväll som A-lagen? Hur som helst är det riktigt kul! Såg att det var ubåtarnas hemmamatch. Någon som vet ifall deras arena ligger vid El Madrigal, som Mini Estadi gör vid Camp Nou? Två vinster mot Villarreal under en kväll vore något... :-)
Barcelona Barca4eva
2011-04-02 16:06
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Inte minst, en Rooney ;P
2011-04-02 15:54
Det är ju vid sådana tillfällen, där United ligger under mot West Ham med 2-0 på bortaplan som man ska lägga en femhundring på bortavinst. Men, som alltid när United ligger under så fegar man ur och får ångra sig resten av veckan.

Mycket underhållande match och United visar varför dom är störst i England. Arsenal behöver en Giggs, en Scholes och en Sir. Alex för att ens kunna närma sig Uniteds vinnarmentalitet.
Barcelona Mrfaariis
2011-04-02 15:42
Trippeln

Man fick rysningar !!
,Sami
2011-04-02 15:36
Fattar inte vad Gibson gör i United. Riktig kass spelare!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-02 15:33
DM1982

Vår match ikväll är oerhört viktig inför ligans slutspurt. En vinst idag och det ser riktigt bra ut... fyfan, vad nervöst det blir. Detta är den svåraste av de tre svåra bortamatcherna vi har haft på sistone (Valencia, Sevilla är de andra två). Återigen, jäkla skit att vi tappade poäng mot Sevilla så vi hamnade i denna sitsen :P
,Sami
2011-04-02 15:28
Stream till matchen.
Barcelona DM1982
2011-04-02 15:28
Man måste ju bara ställa sig upp och applådera en sådan avslutning av matchen som ManU gör, helt otroligt. Visst, West Ham är inte så jäkla bra men det är jäkligt starkt ändå. Tror att ligan avgjordes nu, de tappar inte så många poäng nu på slutet.

Hoppas att vi kan ta ett steg mot ligaseger ikväll, det skulle kännas skönt.
PedroRodriguez
2011-04-02 15:26
Och där kom 4:an. Javi Hernandez.

Man U kan verkligen vända matcher.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-02 15:25
Heywood

Skulle precis skriva detsamma. Ett Barca med Uniteds vinnarmentalitet = oslagbart
2011-04-02 15:24
Manchester United är ett sånt jävla sjukt lag. Om det finns något mer som jag skulle vilja införa i Barcelona så är det deras vinnarmentalitet. Herregud alltså.
,Sami
2011-04-02 15:24
Ser att Robbie Keane är på väg in för West Ham. Visste inte att han spelade där.
Barcelona DM1982
2011-04-02 15:23
Man kan ju undra vad Alex Ferguson skulle kunna hitta på om han var tränare för Barcelona. Han passar säkert inte för vår slags fotboll men det skulle vara kul att se.
PedroRodriguez
2011-04-02 15:22
Haha Ferguson verkar göra det igen. Man U vänder ett 0 - 2 underläge till 3 - 2 efter ett hattrick av Rooney.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-02 15:21
Haha, Rooney äkta hattrick.. xD
Annons: