/spanien/barcelona/forum/12532.aspx/spanien/barcelona/forum/12532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-01 13:43
Andreas - V.V [Barney S]

Dina inlägg är ju sjukt underhållande haha!

Barcelonito / Lucho Enrique 21

Har en känsla av att han skämtar, eller är faktiskt rätt säker på det, men man vet aldrig =p
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-01 13:38
Mourinho sa precis att Marcelo, Benzema och Ronaldo missar CL-matchen mot Tottenham. Det blir intressant att se ifall han talar sanning eller inte.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-01 12:20
Gah, så jävla sjukt!

Fick biljetter till Arsenal - Manchester United!
Denna match kommer ju garanterat avgöra PL, första matchen som neutral åskådare någonsin! :P

PS. INGET APRIL SKÄMT!!!

Var bara tvungen att dela med mig av lite glädje, det var banne mig på håret att jag fick (var 8 platser kvar på hela arenan) och jag satt på mobiltelefonen! Älska HTC HD som inte svek mig när det gällde som mest!

Och priset, rena rama rånet! Långsida för 650 kr!

*Glädjevarv runt huset nu*

Äsch, neutral åskådare my ass, heja MAN U! ..
Barcelona Hetfield
2011-04-01 11:07
Kan man inte ge kaptensbindeln till Keita?

Det är ju första april :D
Barcelona Barça-MeTi
2011-04-01 11:07
Grabbar har du set dena video: så jävla grym Messi är

http://www.youtube.com/watch?v=kMSFkGYdooo&feature=player_embedded
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-01 11:01
El Flaco

Ja, för mig är det i alla fall helt sjukt hur man kan vilja ha Thiago Silva då bland annat Fontás, Bartra och Muniesa finns i La Masia, tre jättetalanger. Säger som dig, skönt att inte vara ensam om att vilja satsa på ungtuppar istället för mångmiljonvärvningar.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-01 10:41
L.A.M Nr 10: "Vet inte hur det är med er, men för mig är i alla fall drömmen att Fontás och Piqué om några år kan bilda mittbackspar".

Co-sign. Skönt att man inte är den enda som vill se de egna talangerna lyckas istället för att köpa in någon stjärna. Cantera > Cartera.
2011-04-01 10:28
Vet inte hur det är med er, men för mig är i alla fall drömmen att Fontás och Piqué om några år kan bilda mittbackspar. Båda är stora, brytningssäkra, starka i luften och bra med fötterna vilket är viktigt i Barcelona. Thiago Silva är en grym spelare och en av mina favoriter utanför Barca men det känns bara onödigt att köpa honom när mittbackar är en av de positionerna vi är bäst på just nu i Barca B.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2011-04-01 10:02
Thiago Silva är en dröm och ha i Barca. Tillsammans med Pique efter lejonet Puyol slutat hade varit fantastiskt!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-01 09:18
Barca4eva

Jag vet, insåg att det var 1:a april efter jag hade kommenterat :P
,Sami
2011-04-01 09:15
Jag ser att ni snackar om backar. Vad skulle ni tycka om Thiago Silva i Barca?
Cigge
2011-04-01 08:49
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Tror inte heller att Sakho skulle passa varken hos er eller oss. Stor och stark mittback som har talang nog för att bli bra i en storklubb. Dock troligtvis i en liga som PL. Att han skulle bli en lika dålig värvning som Chyg, håller jag föga troligt, men La Liga känns inte rätt för grabben.

Måste bara fråga om ni har hört något mer angående Gökhan Gönül? Han gjorde bland annat mål i EM-kvalet senast mot Österrike. Tänkte om ni visste ifall han är helt avskriven nu när Alves skrivit på nytt kontrakt.
2011-04-01 07:58
Tycker inte man bör köpa en ganska oprövad Sakho för ett ganska högt pris. Killen spelar i PSG och är väl 18, 19 år(vet inte riktigt säkert). Även om man har sett honom imponera i franska ligan så tror jag inte han skulle göra det så bra i Barca. En ung oprövad mittback som imponerat i en lite svagare liga, låter lite som en Chyg-värvning...

Jag står fast vid att ingen backspelare behövs. Ni som vill ha Coentrao, är inte han lite för bra för att vara reserv? Han kommer vara bakom Abidal, och så många gånger som fransmannen fått gått in centralt kommer han antagligen inte behöva göra nästa år då Puyi förhoppningsvis är tillbaka i bra form. Och den uppsättning "1.70-ligan" vill ha känns ju bara för bred, helt onödigt att köpa Vertonghen och Sakho vilket skulle kosta sammalagt minst 30 miljoner. Då kan man istället behålla Maxwell som jag inte tycker är så dålig som ni vill få det till.

Lite konsitgt inlägg men hoppas ni förstår vad jag menar.
Barcelona haeger
2011-04-01 02:43
Rambla

Jag visste inte att det hade ryktats om honom, men rykten är rykten.
Oftast ingen sanning i det överhuvudtaget.

Hetfield

Sakho har ingen dålig bollbehandling, hans stora kropp och styrka kanske gör att man tror det men det är inte riktigt sant.
Han är ingen Piqué med fötterna men fullt duglig är han.

1.70-ligan

Precis han är en av kaptenerna.
Well, det är väl mer en Pep feeling jag har som säger att man ska tro på Sakho om han skulle säga att han vill stanna.
Man får den uppfattningen av honom, lite som om Fontas skulle säga att han vill stanna i Barcelona.
Visst skulle man tro på honom? :P
Barcelona Barca4eva
2011-04-01 00:45
AndreD - Anims Abidal!

Kolla bara hans länk haha, han kunde bara ha länkat till den officiella om det var sant.

1 April också :P Mycket att akta sig för
Barcelona tarrak
Aprilskämten börjar tidigt i år...
Barcelona Antonio Puerta
Heywood Jablome - Xavi

Haha svårt o tro där 1:a april har bara börjat :D
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-01 00:44
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-04-01 00:38
Neymar klar för Barca!! Står på officiella hemsidan (se länktips)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-01 00:37
"He (Guardiola) will be rested for the remaining season" - Rosell.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-01 00:35
Pep Guardiola har fått återkommande skador från sitt diskbråck. Han åkte till sjukhuset för någon timme sedan.

Mer rapportering följer.
Barcelona Barca4eva
2011-04-01 00:22
Tycker också att man bör köpa tillbaka Botia, det blir inte så värst dyrt och han är bara 22år gammal
Barcelona Rambla~
2011-03-31 23:58
el Flaco

Hehe, I know. Det är ju det man är rädd för hela tiden. Personligen så anser jag nog att valmöjligheten att köpa tillbaka Botia för endast €2m är alldeles för bra för inte utnyttja det.

Annars ser Vertonghen intressant ut. Vänsterfotad, har en riktig bössa, kan spela defensiv mittfältare också och ser väldigt trygg ut med bollen. Han går nog att få hyfsat billigt också, någonstans mellan 10-15m.
Barcelona Siempre Barça
2011-03-31 23:55
varför ska vi köpa en ny ytterback när vi har nu maxwell, adriano, Bartra, Montoya och Muniesa som reserver. hellre köper vi bra mittback som kan klara av både cl och la liga
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-03-31 23:53
Länkade detta tidigare ikväll, men tydligen kanske Botia återvänder i sommar?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-03-31 23:48
Rambla: "Pep måste få en feeling när det gäller en spelare."

Ryser så fort "Pep" och "feeling" finns med i samma mening. Det är ingen bra kombination.
2011-03-31 23:46
elbraco

Är glad att Alves förnyade tillslut, så att Barca kan fortsätta att spela med 12 man i ytterligare 4 år;)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-03-31 23:40
I Barcelona gör ser jag en jävla skillnad på mittbackar och ytterbackar rent ut sagt. Kanske inte lika mycket på vänsterpositionen då våra vänsterbackar är mer defensiva än t.ex. Dani Alves på högerbacken, men som Hetfield säger känns det korkat att sätta in en renodlad mittback på vänsterbackspositionen.

Speaking of Alves så har jag börjat gilla brassen mer och mer. Maicon kanske är en bättre högerback, men Alves är en långt mycket bättre spelare. Sjukt effektiv, man kan sätta han på backlinjen, mittfältet (som han har spelat på i Brasilien) och i anfallet där han praktiskt taget bor i Barcatröjan.
Han erbjuder så mycket mer än andra högerbackar. Skulle jag bygga ett lag med vilka spelare jag ville skulle Alves tamigfan vara en av dom första, kanske efter Xavi & Messi. Någon borde skriva en dikt om killen.
Barcelona Rambla~
2011-03-31 23:38
Jag måste hålla med Hetfield här även om jag erkänner att jag sett för lite av Sakho. Jag misstänker dock att han inte är tillräckligt bekväm med bollen vid fötterna för att det ska falla Pep i smaken. Pep måste få en feeling när det gäller en spelare.
2011-03-31 23:34
haeger

Han har åtminstone varit kapten i vissa matcher. Möjligt att han är vice-kapten eller nåt i den stilen. Att han skrev kontrakt för en månad sen behöver inte innebära att han stannar i PSG, utan att de kommer får mer pengar för honom. Sen är väl frågan om Barca är beredda att betala någon högre summa för honom. Men han är i alla fall en av de backar jag skulle kunna tycka det vore OK att ganska lägga en 15-20milj för. Hellre en riktigt bra back än 45 miljoner för Cesc, om man säger så...

"Plus att han inte har ryktats hit för fem öre. "

Det spekulerades ganska flitigt i att han skulle ansluta när Milito lämnade in transferbegäran. Och så sent som för några dagar var han ett av de namn som togs upp som potentiella köp den kommande sommaren. Så nej, det är inte helt taget ur luften.

Hetfield

Fördelen hade varit att både han och Abidal kunde spela på båda centralt och till vänster. Men det förutsätter ju iofs att Abi inte flyttas in i mitten permanent.
Annons: