/spanien/barcelona/forum/12529.aspx/spanien/barcelona/forum/12529.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2011-04-02 22:57
Är det verkligen ingen som har en bättre länk med engelska kommentatorer än silversportz länken?
Barcelona Rambla~
2011-04-02 22:56
Mest störande i första halvlek, tyvärr Keites ideliga bolltapp när han blir satt under press.

Thiago visar en del läckerheter men upp till Xavis nivå har han en bra bit kvar. Det han måste lära sig är att som Xavi hela tiden bli tillgänglig åt sina medspelare. Det är fortfarande den stora skillnaden mellan de två. Thiago gömmer sig alldeles för ofta i passningsskugga. Det är en erfarenhetsgrej och kommer förhoppningsvis med mer speltid och erfarenhet.
Atlético addeh
FC Barcelona en Mi Corazón

Hur i hela friden kan du ens tänka tanken att ta ut första halvlekens, tillsammans med Víctor Valdés, bästa spelare i Thiago? Afellay borde stå högst på Peps utbyteslista. Thiago är ju den enda som lyckats med något i anfallsväg.
Barcelona Smogen
Fick för mig att Real skulle spela imorgon, hade dessutom redan räknat in 3 poäng till dom också kommer man in hit och läser att dom förlorat hemma mot Sporting! Vilken lycka! O kul för Sporting, framförallt med tanke på det bråk Sportings tränare o Mou haft....underbart!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-02 22:55
Andreas-

Tror jag också, Messi kommer göra entré redan i paus nu alternativt i 55-60.
,Sami
Bayern är intresserade av Keita. Varför inte sälja?
Andreas-
Något säger mig att Pep slänger in Messi, den grabben får aldrig vila 90 min om han inte visat upp något slags sjukintyg.
Barcelonistas
2011-04-02 22:53
Håller med,skiter fullständigt hur spelet ser ut idag det viktiga är 3 poäng.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Jag hoppas vi fortsätter med samma elva en bit in i andra halvlek. Spelet blev bättre ju längre matchen led! Leder vi inte efter 70 min kan man ju alltid slänga in Messi.

För övrigt tycker jag Afellay och Keita får oförtjänt mycket kritik från vissa. De har inte varit briljanta, men det finns fler, större spelare som borde höja sig betydligt mer. Iniesta för att nämna någon. Dock byter man givetvis inte ut honom, då han är en spelare som kan blixtra till när man minst anar det, och avgöra matchen.
Atlético addeh
Om jag inte minns fel så låg Piqué på åtta gula inför matchen vilket betyder att han, om han får en mot Almería, blir avstängd i el Clásico. Förhoppningsvis lär dock Puyol vara tillbaka tills dess och det vore även ett bra tillfälle för Piqué att få lite vila då Fontás gott och väl kan få chansen.

Den spelare som "bör" ta ett gult ikväll för att bli avstängda mot Almería är framför allt Busquets, men även Valdés, Messi & Mascherano har fyra gula.
Barcelona Dinho, Messi
2011-04-02 22:52
Vill inte påstå att vi skall gå in för lika inför andra men efter omständigheterna känns det som ett bra resultat.

Btw någon som vet vad som hänt med Cazorla har inte hört så mkt av honom på sista tiden och var ett tag väldigt imponerad av hans spel, idag har han sett mest trött ut. Taskig säsong, skador eller vad?
2011-04-02 22:52
Byt in vem som helst men inte JDS, har en DÅLIG känsla att inget kommer hända framåt .. (ungefär som nu, dvs ingen förbättring)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-02 22:51
Nä jag kan inte vara enögd med Affe, han är ohet i Barca just nu. In med Jeffren eller Bojan och låt Iniesta terrorisera bakom dessa två.

Keita tillför endast deffensivt, vi måste våga om vi ska ta några poäng.

Är Dos redo?
2011-04-02 22:51
Hetfield

1000 år här ;)
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-02 22:50
Helt klart nöjd med första halvlek med tanke på att vi saknar en halv startelva. Victor Valdés räddar oss med två magnifika räddningar i första halvlek.

Kan någon säga till spelarna att det inte är värt att spela kortpassningsspel på egen planhalva när motståndarna pressar högt? Skjut bort bollen.

Jag har svårt att se hur vi ska göra mål i det här läget. Tar ett skitmål med öppna armar just nu.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-02 22:50
PedroRodriguez //

Jag har sätt tillräckligt, han är en talang men mer än så ser jag inte. Bojan hade mer potential enligt mig men ändå är de en sån hysteri kring Thiago. Oförtjänt tycker jag..

Han ju ingen Neymar direkt om du förstår va jag menar..
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-02 22:49
andreas

Han skadade sig på landslags träningen inför landskampen mot skottland, sträckning om jag inte minns fel.
Barcelona Hetfield
2011-04-02 22:49
"Maliern tillför ingenting i offensiven och har ett nästintill pinsamt passningsspel."

Music to my ears. Thank you. Jag har sagt det i 900 år nu.
Barcelona Villa#7
2011-04-02 22:48
Gerard Piqué ligger på 4 gula kort nu. Han får ta det försiktigt mot Almeria nästa vecka för att inte riskera att missa Real matchen.
Andreas-
Thiago imponerar på mig, ge den grabben ännu fler matcher. Afellay är tyvärr inte het någonstans.

Ut med Keita, in med Dos Santos. Sen kanske Bojan istället för Afellay...?
PedroRodriguez
OT men Milan spöade Inter med råge utan Zlatan. Två mål av Pato och en av Cassano på straff som också blev utvisad.
Barcelonistas
2011-04-02 22:47
Ärlighetens namn gör vi en ganska usel halvlek.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2011-04-02 22:47
Ut med Thiago, Ner med Iniesta och in med Bojan/Jeffrén. Iniesta lämnar kanten helt och går ner i mittfältet där det redan är grötigt
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-04-02 22:46
Nej, jag anser bestämt att jag hellre ser Milito i backlinjen än Keita och Mascherano på mittfältet. Maliern tillför ingenting i offensiven och har ett nästintill pinsamt passningsspel.

Tyvärr ser man samma tendenser som tidigare med Thiago, han faller ur matchbilden på tok för mycket, vilket har gjort att Inesta tvingats ner i xavi-rollen. Därmed tappar laget kraft i anfallet med en ensam Villa mot 3 försvarare.

Det märks att det varit uppehåll och det märks att Xavi och Messi inte spelar.
Trots allt ska vi vara nöjda med att det står 0-0, den enda som kommer undan med äran i behåll är Valdes sett till de första 45.

Får se om Pep kan tagga till laget i paus och se till att vi hotar mer än vad vi gjort hittills.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Ganska intetsägande första halvlek. Spelet är sisådär. Thiago halvlekens behållning. Han tar för sig. Den jag väntar mig betydligt mer av är Iniesta. För övrigt hade vi tur som inte låg under efter första kvarten.. allt eftersom började vi få igång spelet någorlunda. Hoppas det fortsätter så i andra
,Sami

Bock & tack, så var det ja.

addeh //

Enligt 118100 är det så, eller ja typ..

"Det finns ingen egentlig gräns när man slutas räkna som ungdom då det oftast skiljer sig från fall till fall. Tex så kan man i vissa städer bara åka på ungdomsbiljett på buss upp till 20 år i jämförelse med SJ som har ungdomsbiljetter upp till 26 år. När du fyller 18 blir du myndig och med det kommer större krav på dig då du är straffmyndig osv."

Skitsamma =P
Barcelona DM1982
Måste säga att det var en av de tristaste halvlekar jag har sett Barcelona spela på riktigt länge. Trodde verkligen att Villarreal skulle vara mycket starkare än oss nu när vi saknar så många spelare men de spelar jämt mot ett b-betonat Barcelona, lite otroligt faktiskt.

Skulle vilja se Messi i andra, inte hela kanske men en stor del av den. Sedan kan han vila mot Almeria, han borde dra på sig ett gult kort så vilar han hur som helst.

Atlético addeh
Andreas - V.V [Barney S]

Väldigt off topic men jag tror man räknas som ungdom tills man fyllt 26 år.

Undra hur snart Messi släpps in. Afellay har väl inte gjort nån människa glad så jag tippar att holländaren lär bytas ut ganska snart.
Barcelona Trippeln
Någon som vet hur många gula Pique ligger på nu? Är han avstängd nästa match eller?
,Sami
Andreas - V.V [Barney S]
Nilmar är skadad.
Annons: