/spanien/barcelona/forum/12526.aspx/spanien/barcelona/forum/12526.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-02 01:44
Kul för Montoya och särskilt JDS att de kom med i matchtruppen. Det måste verkligen ge JDS en kick till självförtroendet, även fast han med största sannolikhet kommer att få sitta på läktaren.
Ibrahim Afellay #20
2011-04-02 01:31
Tycker ni Löw skulle passa bra till oss ?
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-02 01:22
addeh
"Vad är det som säger att Botía inte kan rubba Fontás & Bartra? Han har en mycket större dos av rutin än dem. Rent talangmässigt är han enligt mig inte heller så långt efter då jag tycker det är en fruktansvärt duktig försvarare."

Visst, rutin är alltid bra att ha, men bara för att Botía har fler La Liga-matcher på sitt CV än Bartra och Fontás, innebär inte det att Botía är en bättre försvarare än Fontás och Bartra. Visst är det en fördel med att köpa tillbaka Botía i sommar, då han har två raka säsonger bakom sig i La Liga, men jag anser fortfarande att Fontás och Bartra är mer talangfulla och är mer utvecklingsbara. Fontás tillhör redan nu A-laget, då Abidal är borta, men det är ju även redan klart att han kommer tillhöra A-truppen även nästa säsong, medan Bartra, som är två år yngre än Fontás, ska få någon ytterligare säsong med B-laget, för att sedan vara redo för A-laget. Det innebär att vi med största sannolikhet kommer ha följande mittbackar nästa säsong, då Milito säkerligen kommer lämna: Puyol, Piqué, Abidal, Fontás. Säg att Puyol lägger av om två tre säsonger, och då är Bartra den naturligge ersättaren till Puyi. Det finns alltså inte plats för Botía, som jag anser det.
Barcelona Barca Barca
2011-04-02 01:22
Figeta - Anims Abidal

Det lär nog bli så också. Men får han en förfrågan från klubbledningen och en garanti av Rosell att han får en ärlig chans så lär han nog tänka om. Men just nu leker ja mycket med tanken...Lucho är det hetaste alternativet. Sen kan namn som Laudrup, Hiddink, Koeman (eftersom han har spelat i klubben) antagligen dyka upp. Rosell var mycket för Koeman när han försökte övertala Laporta säsongen 03/04 att sparka Rijkaard under jul uppehållet.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-02 01:08
Barca Barca

Eftersom Pep helst vill fortsätta träna fotboll och ta nya utmaningar så kommer Tito följa med honom. Dem är ett riktigt bra team ihop.
Barcelona Barca Barca
2011-04-02 01:05
Figeta - Anims Abidal

Tito vilanova (Assisterande tränaren till Pep) skulle vara ett alternativ också. Mannen har följ Pep steg för steg i tre säsonger och kommer bli en fjärde innan pep lämnar. Eller va säger ni andra ?

Edit: Ja räknar med att Pep lämnar efter nästa säsong.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-02 00:59
Alex.K

Som du skriver så kan inte nästa tränare göra de bättre än vad Pep gjorde. Jag själv hoppas Pep fortsätter i flera år till så länge han har motivationen till de. Lucho är en kandidat jag tror skulle göra de bra och håller därför honom som favorit.

Men av alla så nämner du Wenger? haha snälla han är ett skämt. Frankrikes största pedofil som knappt vunnit något och nu är han på väg och våldta La Masia. Vilket äckel!!
Barcelona Barca4eva
2011-04-02 00:13
Fan är det med folk och reklam? Väntar de sig oskulder efter döden pga att en viss sida vill få views?
Barcelona Frodo
2011-04-02 00:12
1.70-ligan - Anims Abidal!

Abirey tog stundtals hand om hela backlinjen på egen hand. Vi får hoppas att Fontas får och tar chansen med båda händerna. Frågan är om Pep kommer att ge honom chansen före Milito. Enligt mig bör Fontas gå före. Förhoppningsvis kommer Puyol tillbaka så fort som möjligt för det börjar dra ihop sig nu.
Valencia Kiing1
2011-04-01 23:25
För er som inte kan följa morgondagens supermatch på TV, så kan ni göra det på länktips!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-01 23:13
PedroRodriguez

Precis, det är det som är grejen! Med Abidal på planen saknade man inte direkt Puyol. För Abi var KUNG match efter match och täckte upp både på kanten och i mitten.. men nu när båda är borta är det plötsligt riktigt illa. Då ser det plötsligt väldigt tunt ut och backlinjen tappar oerhört i kvalité. Då börjar man plötsligt sakna Puyol... eller är det Abi man saknar mest?

Ljusglimten mitt i allt mörker på backfronten är dock att Fontas får världens chans nu. Om han tar den kan man se tillbaka på detta och säga "ur något ont kommer alltid något gott".
Hoppas han får chansen att visa det under våren. Det bör finnas utrymme för honom, även om Puyi snart är tillbaka! I enklare matcher åtminstone... jag menar, bredden är inte direkt överdriven.
Real Madrid Jaaakobsson
2011-04-01 23:07
Wenger ta över Barca? Skulle inte tro det, va? ;)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-01 22:35
Alex.K

Har jag påpekat att Wenger snor våra talanger ;) ?
Det är inte därför jag ogillar gubben..

Godnatt..
Spanien Dragon Blood
2011-04-01 22:24
Wenger skulle spara in massor av pengar på scouting helt klart ;) Nej skämt åsido.
Vilken känslo-rollercoaster det skulle bli, speciellt för många Barcelona-fans som hyser agg mot mannen från Frankrike.

Detta kommer ju förmodligen aldrig hända men det vore extremt intressant att se hur alla skulle reagera!
PedroRodriguez
2011-04-01 22:22
perdixbird

Definitivt. Tycker att Abidal skötte sig utmärkt, men även han blev borta och med han & Kaptenens frånvaro bådar det inte gott i de svåra matcherna. Puyol måste tillbaka, snarast möjligt.
Real Madrid Alex.K
2011-04-01 22:20
Andreas - V.V [Barney S]

Om Wenger efterträder Guardiola så behöver ni ju inte oroa er för att han ska "sno" era talanger :)

Vem tror ni själva kommer ta över efter Pep? Vem som än tar över så kommer det bli ett nedbyte enligt mig. Guardiola kanske inte är världens bästa coach, men han är den perfekta tränaren för Barca.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-01 22:17
Dragon Blood -

Då kommer han mycket närmare La Masia.
Det bör vara positivt. P

Ha en skön kväll.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-01 22:15
Men bara för att göra det lite tydligare för dem som har missat.
Pep har skrivit på ett nytt kontrakt för två månader sen som betyder att han är kvar i klubben fram till sommaren 2012. Så han stannar också nästa säsong.
Vad som händer efter det bryr jag inte om just nu.
Allt har sin tid.
2011-04-01 22:14
Dragon Blood

Wenger? Då kommer kaskad spyorna för egen del..
Spanien Dragon Blood
2011-04-01 22:09
Vore det inte förbannat intressant om Wenger blev tränare i Barcelona efter Guardiola? Världen skulle vändas upp och ner för alla fans
Barcelona Barcadinho.
2011-04-01 22:07
Guardiola har gett samma uttalande åtskilliga gånger förut. Jag har full respekt för det att han inte orkar hålla på med den här stressiga livsstilen i många år..
Men det börjar bli lite för tjatigt att han måste upprepa samma sak för median emellanåt.
Han brukar i vanliga fall vara rätt snål med att uttala sig om saker till median.
Så jag förstår inte varför just detta måste komma upp då och då.
Sköt helst dina personliga beslut tillsammans med familjen och ledningen i klubben och spara oss det hela. Vi har redan förstått det.

Jag ser inte heller något positivt med sådana uttalande för spelarna som jobbar med honom. De har också mycket press på sig själva, åtminstone de få som är dominanta i laget.
Barcelona perdixbird
2011-04-01 21:53
PedroRodriguez
Det skulle vara skönt. Tror att Puyol behövs i returen mot Shakhtar i Ukraina och till de två el classico som stundar.
PedroRodriguez
2011-04-01 21:44
Det är vid dessa tillfällen man vill göra kalsongtryck på Xavi. Det blir svårt utan honom imorgon, men man får väl lita på Keita.

perdixbird

Han verkar missa mot Shakhtar också men sen, bör han vara tillbaka mot Almeria. Ett tag sen, man såg Kaptenen lira nu. Svårt & se att Pep väljer bort älsklingen Keita.

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-01 21:36
Jag är så jävla nervös inför imorgon , fan att Xavi inte kunde skita i det där förbannade kortet...
2011-04-01 21:23
perdixbird

Vill också se Thiago från start på mittfältet och Afellay från start i anfallet. Låter betydligt mer spännande än Keita och Bojan i mina ögon. Och med det sagt tycker jag båda dessa spelare har gjort det riktigt bra på sistone.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-04-01 21:22
Är Botias position främst mittback eller ytterback?
2011-04-01 21:17
Man ska inte träna ett lag om man inte har motivationen, så är det :)
Barcelona Frodo
2011-04-01 21:14
LOTG - Daniel Alves da Silva

Det är inte vanligt med långa tränarkarriärer i Barcelona eller Real Madrid. Rampljuset och pressen är större än i andra klubbar. Det är därför inte helt ovanligt att se tränare gå till mindre klubbar efter deras sejourer i Barcelona eller Madrid.
2011-04-01 21:14
This video made my day :)
Barcelona perdixbird
2011-04-01 21:12
Hur länge är Puyol borta?

Antar att Adriano tar vänsterbackplatsen.

Men vem ersätter Pedro och Xavi.
Jag vill spela med Affelay på Pedro´s plats och Thiago på Xavi´s.
Men det blir väl Bojan och Keita.

Mittback bredvid Pique? Busquets och Mecherano på mittfältet eller Milito, Milito känns inte så stabil.

Puyol saknas nu då Abidal är borta.
Annons: