/spanien/barcelona/forum/12524.aspx/spanien/barcelona/forum/12524.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2011-05-27 19:42
Rambla

Har inte varit på Hard Rock på evigheter, men inte hört annat än negativt, så mitt råd är att leta sig någon annanstans. Vet inte hur det är nu, men förr körde de alla matcher utan ljud, eftersom de måste ha igång musik hela tiden.

Penyan brukar väl träffas på Cheers i Vasastan, så det är möjligt att det är samling där.
Athletic Teodor
2011-05-27 19:39
Här diskuteras det Milan ser jag. Då de är mitt "andra lag" tänkte jag bara flika in lite grejer.

The Special Five

Du kan nog inte mycket om Abate. Hans stora styrka är det defensiva, det är i det offensiva han brister. Han har dessutom i år lyckats hålla Etoo, Bale och Cristina poänglösa vilket måste vara ett bra betyg. Vet inte vad mer han ska göra för att bevisa sig inte vara överskattad. Ditt andra uttalande tänker jag inte ens bemöta då du redan bevisat dina bristande kunskaper om Serie A.

Angående Zlatan

Zlatan matchades alldeles för hårt den här säsongen vilket gjorde honom utbränd på våren. Ohyggligt mycket skador ställde till det för honom. Dessutom så är han, vilket ni är väldigt medvetna om, svagare på våren. Huruvida det beror av att han konsekvent matchas för hårt på hösten eller ej får framtiden visa.

Om Barca skulle vinna imorgon är det klart det skulle vara surt för honom. Samtidigt så lämnade han ju just på grund av schismen med Pep, inte för att komma till ett bättre lag så det kommer nog kännas bättre än senast han bytte klubb.

Ang. Allegri

Döm inte ut Allegri än. Han blivit utnämnd till Serie A:s bästa tränare två säsonger och dessutom fått mycket beröm för sin coachning av olika experter. Debaclena mot Tottenham berodde mer på Milans svaga trupp än på honom. Han vann båda derbyna mot Inter samt båda mötena mot Napoli vilka båda var taktiska triumfer. Vänta med att döma ut honom till efter nästa CL-säsong. Då har han fått chansen med bättre material och då vet vi vilken nivå han håller.

Ang. Milans chanser i CL

Beror helt på hur mycket pengar den nyckfulla Berlusconi vill spendera på kvalitetsmittfältare. Är knappast någon hemlighet att Milans mittfält för närvarande inte håller för CL. Hur det ser ut i September är en annan fråga. Bli inte förvånade om det inte blir några stora värvningar trots alla löften om att Milan ska satsa. Berlusconi kan mycket väl förklara det med att kontraktsförlängningen med Seedorf var en stor värvning och nu är vi redo för att utmana i CL.

Lycka till på imorgon!
Barcelona Rambla~
2011-05-27 19:34
Hur är Hard Rock på avenyn då? För dyrt kanske?
Atlético addeh
2011-05-27 19:33
Hetfield

O'Learys lär ju mjölka in rätt feta pengar den här helgen. Tänkte först dra dit imorgon och se matchen där, men det blir en kväll hos en polare istället. Har inte jättestora erfarenheter av sportbarer mer än utomlands men har svårt att tänka mig att det går lugnt till. Skulle nog bli vansinnig på alla United-supportrar.

Hur ska ni andra ladda upp inför matchen imorgon och vart ser ni den?
Atlético addeh
Hetfield

O'Learys lär ju mjölka in rätt feta pengar den här helgen. Tänkte först dra dit imorgon och se matchen där, men det blir en kväll hos en polare istället. Har inte jättestora erfarenheter av sportbarer mer än utomlands men har svårt att tänka mig att det går lugnt till. Skulle nog bli vansinnig på alla United-supportrar.

Hur ska ni andra ladda upp inför matchen imorgon och vart ser ni den?
Barcelona Rambla~
Fy fan vad underbart det är att se hur bittra en del människor har blivit. Det var för mig en ren njutning att se Kviborg sätta igång med sitt hyckleri och Borell agera hejaklacksledare i Eurotalk weekend.

Jag bara njuter, ju mer bittra de är desto lyckligare känner jag mig. :P
Barcelona Gabriel
2011-05-27 19:23
Vem fan bryr sig om Zlatan? Jag kunde inte brytt mig mindre om honom än vad jag gör om Blondinbellas "dagens outfit".

Vi har en CL final imorgon och folk går runt och tycker synd om en reject som aldrig visat ens en smula av respekt till denna klubben. Oh lord!
Lost Art Of Murder
2011-05-27 19:20
Bara hans agent? Han personligen börjar ju bråka med spelare i samtliga klubbar. Och var inte så naiv och tro att det är hans agent som agerar på eget bevåg. Hade så varit fallet hade Raiola fått sparken får 8 år sedan. Zlatan vet exakt vad Raiola gör och tillåter honom göra det.

barcarobin
2011-05-27 19:19
: Lost Art Of Murder : bara hans agent som är felet, inte Zlatan, han vill vinna och inte vara kvar i samma lag hela tiden utan pröva nya saker inget fel med det alls.
Lost Art Of Murder
2011-05-27 19:17
Unnar inte den människan ett dyft med tanke på hans vidriga attityd genom hela hans karriär mot sina lagkamrater och tränare.
barcarobin
2011-05-27 19:16
Tycker det är trist om en sådan stor spelare som zlatan aldrig får vinna CL, han kommer aldrig vinna något med landslaget. Liga titlar han han överflöd av skulle vara oerhört trist om Zlatan aldrig få vinna CL. Men jag tror dock det aldrig kommer hända tyvärr.
Lost Art Of Murder
2011-05-27 19:14
Zlatan kan aldrig vinna CL, dom får sälja honom så kanske de vinner CL. Vore kul om han drog från Milan i sommar och Milan vinner Cl nästa år.

Då har han dragit från Inter - Barcelona. Den säsongen vann Inter CL, från Barcelona - Milan, om vi nu vinner CL i år och Milan - random klubb så vinner Milan CL.

Drömscenariot.
Barcelona Hetfield
2011-05-27 19:10
el Maestro

Jag är lite tveksam på Allegri, de må ha spelarna men Allegri är inte den där stora taktikern som behövs för CL. Ärligt talat så tycker jag att Zlatan får för mycket skit, och det kommer från en som ville få bort honom redan i Januari. Alla lag som har haft Zlatan brukar alltid slita ut honom under hösten så att när CL-slutspelen börjar under våren så är han helt slut.

Barca4eva

Man kan ju diskutera kring frågan. Anledningen till att el jefecito har fått så mycket speltid har varit pga. skador på Puyol och Abidal (tumören), annars hade Busquets spelat de flesta viktiga matcherna.

addeh

För mig blir det antagligen o'learys med revbensfjäll och öl :D
Men som vanligt så lär det vara fullpackat....
Atlético addeh
2011-05-27 19:08
Éluc

Själv blev jag lite irriterad på just Simon Bank när jag tidigare idag såg veckans avsnitt av Laul Talking där han påstod att Messi var egoistisk och först och främst såg till sitt eget bästa istället för laget. Hans första exempel var att Leo inte ville vara med och fira CL-titeln 2006 pga att han inte spelade finalen. Banks andra exempel var att Messi inte ville vara med och fira när säsongens ligatitel bärgades, som enligt Simon gjordes hemma mot Deportivo, vilket är fel då det gjordes borta mot Levante, och istället satt på bänken och tjurade över utebliven speltid och ingen skytteligavinst.

Messi kanske inte passar jämt och ständigt och är lika osjälvisk på planen som Iniesta, men att påstå att han vore ett stort ego som bara ser till sitt eget bästa i första hand är en stor lögn. Kan rabbla hur många exempel som helst på detta. Att han vann assistligan är ett av de mer tydliga. Att han dessutom, förra säsongen, gav bort en straff till Ibra bara för att han var i målsvacka tyder väl snarare på stort laghjärta.

Bank använde hur som helst detta, Messis ego, som ett argument till argentinarens fortsatta drivkraft att alltid prestera bra. Det kan jag däremot hålla med om låter vettigt, men de exemplen han tog upp tyckte jag var ganska horribla.

Väldigt off topic men kände ändå för att ta upp detta. Vad anser ni om detta?

Av ren nyfikenhet, vad kommer ni fram tills matchen imorgon? Blir det sprit för hela slanten och slippa tänka på saken eller ladda upp på annat vis? Ha en trevlig kväll allesammans!
The Special Five
2011-05-27 19:07
Abate är så jävla kass och överskattad, en ren säkerhetsrisk bakåt. Han får ju Marcelo att framstå som Maldini. Spelare som leverar i Serie A har mycket att bevisa, Serie A är snart sämre än den franska ligan
Barcelona el Maestro!
2011-05-27 19:04
Hetfield//
Milan kan absolut vinna. Jag menar kunde Inter vinna i förra säsongen kan väl Milan också vinna.
Barcelona Barca4eva
2011-05-27 19:03
Hetfield

Pfft, han lär vilja stanna längre :p
Barcelona Hetfield
2011-05-27 18:57
Jag undrar hur mycket Mascherano vill stanna efter nästa säsong om han vinner CL, då har han vunnit den eftertraktade titeln och kan gå till ett lag där han är nr.1. Busquets kommer alltid att vara nr.1, hans personlighet när han spelar må vara uselt och pinsamt, men hans samspel och positionsspel med Xavi och Iniesta är unikt.

el Maestro

Underskatta inte Milan. De har köpt Taiwo (vänsterback), de har kanske världens mest spännande unga högerback (Abate), sen pratas det om att Hamsik ska dit osv.

Barcelona el Maestro!
2011-05-27 18:55
Om Barça vinner Champions imorgon kommer jag att tycka väldig synd om Zlatan.
Den stakaren som lämnade Inter för att vinna Champions League med Barça och Inter vinner den.
Nu lämnar han Barça för att han inte kunde anpassa sig. Vinner han inte Champions League med Milan i nästa säsong då kan det vara kört för honom. Han blir 30 +.
Hans chanser att vinna den eftertraktade pokalen blir mindre och mindre. Han blir ingen Henke Larsson heller med åren. Han saknar ödmjukheten.
Kanske kan han så småningom söka sig till Real Madrid i hopp om att vinna pokalen på bänken?
Barcelona Barca4eva
2011-05-27 18:52
Messidinho_10

Masken som ytterback? Absolut inte.
barcarobin
2011-05-27 18:50
men högerplatsen är upptagen redan...............
Barcelona Blaugrana91
2011-05-27 18:46
Börjar kännas lite nervöst nu, har konstigt nog känt mig rätt lugn hela veckan, men som sagt nu börjar det bli nervöst. :P

Gällande den artikeln någon länkade om att Pep kanske skulle sluta om vi vann CL-finalen är bara struntprat, Pep förlängde nyligen sitt kontrakt med 1 år och han stannar minst en säsong till.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-27 18:45
Aa precis
Barcelona B-Guden
2011-05-27 18:44
barcarobin

Nej mittback och Puyol tar vänster somi El clasicona
barcarobin
2011-05-27 18:37
: Messidinho_10: ska masherano spela ytterback alltså?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-05-27 18:33
1,1 miljard kronor för vinst mot United. Lägger man till tröjsponsor-pengarna, ligavinsten och CdR-pengarna så har vi nog en rekordsäsong i inkomster. Och inte nog med det, tänker man på att spelare som Zlatan och Henry har försvunnit som var nr 2 och 3 i lönelistan så får man vara mer än nöjd med den ekonomiska vinsten i år.

Förutsättningarna för kommande säsonger är fullkomligt strålande.

Vinner Barca CL blir också Rosell historisk som nykomling. Att vinna CL under sitt första år som president är något han kan skryta om väldigt länge.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-27 18:31
Någon som har hittat plats till Masherano, det känns som han kommer få börja på bänken. Men jag tycker han är värd att spela från start efter vårens fina insatser.

Abidal ut: Mascherano IN
Barcelona Criff -Llourinho
2011-05-27 18:21
Inte en chans att Pep lämnar efter CL finalen, isåfall hade nog Luis Enrique blivit anställd som ersättare. Eftersom han är på väg till Roma kan man säkert säga att Pep sitter 1 år till.
Barcelona L.A.M Nr 10
2011-05-27 18:11
B-Guden

Nja, fem spelare är väl att ta i. Man kanske kommer ha Rooney som lite släpande. Min poäng var att om vi flyttar ner Messi ännu längre ner så vinner vi mittfältet då vi kommer ha fyra stycken, Busquets, Xavi, Iniesta och Messi. Sen kan t.ex Villa ta strikerpositionen medan Pedro tar hand om vänsterkanten, Dani högern och vi kör med en trebackslinje.

Sen får vi se hur det blir med Busquets position. Antingen tar han en mittbacksplats och vi skjuter fram båda ytterbackarna eller så är Puyol/Abidal lite mer defensiv, och Sergio kan koncentrera sig på mittfältet. Jag vet inte vilket jag föredrar.
Barcelona Messidinho_10
2011-05-27 18:08
Jävlar vad man är laddad nu!! I
morgon kommer vi spöa skiten ur ManU!!
Annons: