/spanien/barcelona/forum/12523.aspx/spanien/barcelona/forum/12523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-03 01:20
Patetiskt att man i Puertan snackar om hur overkligt bra barca är och att det måste bero på anabola haha.. Skäms ni inte madridistas?
Hunting Bears
2011-04-03 01:11
Tja, som Thiago agerade idag vet vi ju att han kan agera Xavis ersättare om han har hyfsade spelare runt sig. Tog mig ungefär en touch från Thiagos sida för att se att han klarade av rollen idag. Briljant match från hans sida.
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-03 01:09
Denna på fullt ös och en uppesittarnatt med vänner och öl. Adios!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-03 01:07
Jag har sagt ungefär 10 000 ggr innan att det är i sådana matcher spelare som Thiago utvecklas. 15 minuter hemma mot Almeria när vi leder med 4-0 är helt meningslösa minuter. Då är det bättre att låta Keita få sina minuter för att vara nöjd med sin roll i laget.

Sådana matcher däremot, från start mot bra motstånd utvecklar talanger av hans kaliber. Det vet tydligen Pep om och jag är mycket glad över Peps hantering av Thiagos situation.
Barçelonista!
2011-04-03 01:02
har någon en nerladdnings länk till dagens match? vore evigt tacksam
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-03 01:02
Blev också väldigt förvånad när Afellay plötsligt vände tillbaka in mot planen. Var Keita skadad? haha.. annars verkar det som att Pep vill ge Ibi tid och det gillar jag! I Andra halvlek var han faktiskt riktigt bra, särskilt när han kom in mer centralt. Jag tror fortfarande stenhårt på honom och är övertygad om att han kan bli oerhört nyttig för oss.

Men ännu mer tror jag på Thiago, Måste bara hylla honom en gång till. Vilken spelare! Att komma in och göra sin första match från start i La liga, utan nästan någon som helst erfarenhet ifrån den stora scenen, mot Villarreal borta... och sedan vara en av de absolut bästa på planen. Frodo sa det bra innan: "Thiago är barcas framtid. En diamant som bara behöver slipas"
Jag kan bara instämma. Med en sådan teknik, blick och bollbehandling kan han gå hur långt som helst..

Det kändes faktiskt som Pep markerade lite ikväll. Gav ett hint om framtiden - Thiago och Afellay ingår i Barcas planer för kommande säsong. Jeffren gör det inte... JDS kan också vara med på ett hörn i planerna ;)
Barcelona barca_joe
2011-04-03 00:58
Skulle vilja se en intervju snarast med Pep då han säger att Thiago var fantastisk och att Cesc inte längre finns med i våra tankar. Även att han stannar till 2020 och masken inte lämnar i sommar! Thiago är något stort, riktigt stort.
Hunting Bears
2011-04-03 00:53
Med tanke på hur dominanta vi var spelmässigt tycker jag det är felaktigt att ge Valdés den utnämningen. Tycker vi spelade ut Villarreal totalt spelmässigt och därmed håller jag Thiago och Mascherano som nyckelspelarna.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-03 00:52
SKRUVA UPP VOLYMEN OCH DANSA CULÉS, FÖR VI ÄR LIGA MÄSTARE!!!!
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-03 00:51
Valdes var bäst!
Hunting Bears
2011-04-03 00:47
Thiago var ju bäst på plan idag enligt mig. Även Adriano och Afellay gjorde riktigt bra matcher,

Eller nej, bäst på plan var fan Mascherano. Herregud.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 00:43
Underbart med seger m.t.p spelet,uppställningen och framförallt motståndarna.
Tycker dock att det är alldeles för fult med medvetna kort.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-03 00:41
Rambla

haha samma hände mig. Jag tänkte bokstavligt talat "och ut går Afellay...vad fan kul det hade varit om Keita gick ut". Sjukt överraskad.

Barcaholic

"Hur coolt vore det inte om vi ställde upp med bara La masia spelare. Det är ju vinst redan då, oavsett resultat."

Word som fan. Tänk om vi vann med den elvan...hur mycket respekt hade inte det varit?
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-03 00:41
Figeta

Nej det är inte officiellt att vi vunnit ligan.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-03 00:40
Viktig seger ikväll. Kul för JDS att han fick några minuter på sig att visa upp sig. Visca Barca!
2011-04-03 00:40
För den som är intresserad så är medelåldern med följande spelare på plan:
Valdes, Alves, Pique, Busquets, Adriano, Thiago, Mascherano, Iniesta, Bojan, Messi & Afellay sammanlagt 24.1 år. Var tvungen att kolla...äldsta är Valdes och Alves med 29 respektive 27 år, sen är Adriano, Masken och Iniesta alla 26.
Resten av gänget är 24 eller under.
Atlético addeh
2011-04-03 00:39
Rambla

Först blev jag helt stum av vad som skedde, trodde inte mina ögon, men efter några millisekunder då jag förstod att det verkligen var sant gapade jag stort och drog på smajlet på samma gång. Man kan ju inte klaga på bytet. :P
Barcelona Barcaholic - Anims Abidal!
2011-04-03 00:38
Påtal om El Clasico. Hur coolt vore det inte om vi ställde upp med bara La masia spelare. Det är ju vinst redan då, oavsett resultat. Dessutom är ligan ungefär 100 % just nu, finns ingen chans att vi förlorar 3 matcher när vi har så enkla motståndare kvar och att Real vinner alla sina.

Valdes
Montoya-Pique-Puyol-Fontas
Xavi-Busquets-Iniesta
Pedro-Messi-Bojan

Smaka på den Real (;
Barcelona Rambla~
2011-04-03 00:36
addeh

Erkänn att du precis som jag gapade stort när det stort klart att det var Keite som skulle byta och inte Afellay som vi först alla trodde? :P
Barcelona Rambla~
2011-04-03 00:34
Hunting Bears

Hoppas Pep ställer upp med mer än halva Barcelona B då. De har ju bla slagit Alcorcon två gånger denna säsong. :)
Barcelona Frodo
2011-04-03 00:34
På tal om Mascherano var jag skeptisk till den värvningen. Numera tvivlar jag inte längre på att han var ett bra köp. Hans kommentarer, uppoffrande spel och ambitiösa attityd till att anpassa sig har vunnit mig över. Det känns oerhört skönt att veta att vi har honom nu när flera spelare är frånvarande och vi går mot säsongens slut.
Atlético addeh
2011-04-03 00:33
Frodo

Det mest fantastiska är att han agerar så lugnt och behärskat mot Villarreal! Det är inget korpengäng vi snackar om, det är ett av Spaniens bästa lag. Samtidigt som det var ett genidrag av Pep att spela med Thiago från start då Iniesta inledningsvis var mindre lyckad, var det även ett stort bevis på hur mycket han verkligen tror på honom. Inte blev det sämre av att Keita var den som fick utgå i början av andra.

Hoppas man ger fyran till Thiago nästa säsong när han då blir en del av A-laget permanent. Det finns ingen att vänta på, efterträdaren har redan anlänt.
2011-04-03 00:30
Gonzalez_Barca

Jaha, isåfall lär de ju släppa saken helt då. Jävligt osnyggt hursomhelst...tycker det är lika fult både när Real- och Barcaspelare gör det, men samtidigt är man ju glad över att dom är spelklara för Clasicon, som addeh skrev.
Tycker nästan varenda spelare förtjänar en stående ovation idag.
-Pique och Busquets håller tätt som vanligt.
-Valdés är klart matchavgörande idag. Jag jizzade lite vid de galna räddningarna han gjorde idag.
-Adriano, som jag egentligen inte gillade innan, håller klass och lär väl ha gått förbi Maxwell i rangordningen nu.
-Mascherano...världens bästa på tacklingar?
-Thiago går in och axlar Xavis roll strålande i 90 minuter.

Mästerligt...ligan är fan så säker nu får man ändå säga. Godnatt.
Hunting Bears
2011-04-03 00:29
El clasico kommer ju bara vara en match för Real att skada våra spelare vilket jag förmodar att de kommer vilja glra.
Barcelona B-Guden
nån som her en länk när adriano gör en "abidal" med huve ?
Barcelona Figeta - Anims Abidal
Det är nu OFFICIELLT att vi vunnit ligan. Aldrig att vi kan tappa 8p och att vår svåraste match är mot Espanyol medans dem har Villarreal,Valencia,Sevilla,Bilbao kvar. Så jävla gött!!

Shaktar kommer bli tufft och vi får inte underskatta dem. Jag hoppas avgör dubbelmötet direkt i första matchen så man slipper tänka så mycket. Nu är även Puyol,Pedro,Maxwell på väg tillbaks från skador och det gör det bara ännu bättre. Abidal får ta sin tid då jag litar på Sergio till 100% som mittback och Masken som pivote.

VISCA BARCA
Canaletes
2011-04-03 00:28
Får en känsla att El Clásico i ligan kommer bara vara en test match inför finalen.
Ligan är ju i princip avgjort så tror inte det kommer ligga så mycket prestige i den matchen som det annars brukar göra.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-03 00:27
Valdes
Alves-Pique-Busquets-Adriano
Xavi-- Mashreano- Iniesta
Messi-Villa-Pedro?

Om Pedro blir frisk tills på onsdag så är det här det bästa laget som vi kan ställa upp med JUST NU. Masken får gärna starta mot Shakhtar också, han har varit riktigt bra på slutet. Sen frågan är om Puyol hinner bli frisk tills på onsdag , annars får Bus vikariera istället.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
Gonzalez_Barca - Anims Abidal

Dem tog det även steget längre och drog på sig röda kort, vilket blev än mer parodiskt.
Barcelona Rambla~
elbraco

Nej, de blev inte avstängda. De fick böter.

Pep har sagt i någon intervju att hans era börja närma sig sitt slut. Han är av den uppfattningen att en tränare inte ska stanna allt för länge i en och samma klubb. Pep resonerar ungefär som så, att när det börjar se ut som det gjorde i Barcelona under Rijkaards sista tid så är det bättre för tränaren att lämna klubben. Klubben bör då göra en nysatsning och ta in en ny tränare som är hungrig och kommer med nya idéer. Det är också därför Pep envisas med att endast skriva kontrakt 1 år i taget. Dels för att det ska vara lättare för honom att lämna om han känner att han inte längre har spelarnas förtroende och dels för att det ska bli lättare för klubben att börja om med en ny tränare.
Annons: