/spanien/barcelona/forum/12521.aspx/spanien/barcelona/forum/12521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 19:51
Man hoppas på alla tre, men hur många jag tror på tänker jag knappast nämna vid det här läget.
Barcelonistas
2011-04-03 19:47
Handen på hjärtat hur många titlar tror ni vi vinner den här säsongen?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-03 19:36
Tycker inte heller Xavi har visat någon trötthet. Killen är fortfarande tillsamans med Andråes världens bästa mittfältare och kommer säkert hålla som våran general i några år till. Dock är det oerhört kul att Thiago har börjat spela br och vi hr definitivt en värdig arvtagare när Xavi någon dag lägger av.
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-04-03 19:29
Hoppas malaga klarar sig kvar de kommer bli väldigt intressanta framöver
Atlético addeh
2011-04-03 19:26
I och med hemmaförlusten mot Hércules idag är nu även Real Sociedad i högsta grav inblandade i bottenstriden. Vågar nog tyvärr påstå att Levante säkrat kontraktet för de verkar aldrig tappa poäng...
Atlético addeh
Dubbel.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Angående Xavis roll; han har inte visat det lilla minsta av trötthet eller tecken på hög ålder. Han blir bara bättre och bättre hela tiden och spelar på absoluta toppen just nu. Ett par veckors vila pga. skada har alla spelare under en säsong. Det betyder inte att just hans kropp börjar bli trögare.

Så, jag gillar inte det här med att han inte behöver spela lika mycket nästa säsong osv. Så som han spelar nu så håller han nog minst 2-3 säsonger till på den högsta nivån och som lagets motor.
2011-04-03 19:19
Förvänta er det bästa av Iniesta de närmaste månaderna. Pappa Andres lever livet i allra högsta grad nu. :)
Barcelona B-Guden
2011-04-03 19:16
Thiago vad ska man säga grabbar ? Jag känner att Cesc kan spela i Arsenal och leva utan titlar.
Känner också att den dagen Xavi lägger av har vi en riktigt grym ersättare.
Nästa säsong behöver inte Xavi spela så jätte mycket tycker Thiago ska starta en hel del matcher mot mindre lag i ligan.

Också tror jag vi kan få en minst lika bra Thiago som Xavi inom några år han är bara 19 om några dagar 20 då. Han kan bli hur bra som helst.
Barcelona Magicman
2011-04-03 19:07
lol Hercules vann borta mot Sociedad med 1-3. deras andra seger på borta plan den här säsongen.
Atlético addeh
2011-04-03 19:01
Åh, fantastiskt för Iniesta att bli pappa! Nu får han hitta på en ny målgest.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-04-03 18:58
Facebook Iniesta - "Ha nacido nuestra niña Valeria, su mamá y ella están muy bien! Ha sido maravilloso!!"

Översättning: "Vår dotter Valeria har blivit född, mamman och hon mår bra! Det har varit underbart!!t"

Andres Iniesta har blivit pappa då, grattis till honom! :D
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-03 18:22
Riktigt skönt med seger igår! Efter Realmatchen kändes det helt sjukt bra men nu efter en såhär svår vinst mot ubåtarna så är nog ligan klar. Ska väldigt mycket till ifall vi släpper det här nu. Nu hoppas åtminstonde jag att det blir fullt fokus på CL-spelet och Copa Del Rey-finalen, en trippel skulle sitt riktigt fint med tanke på spelet vi åstakommit i år.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-03 17:54
Åh nu hoppas jag bara Pedro kommer tillbaka snart, samt att Villa hittar formen igen. Saknar lite alla manitas vi bjöds på i vintras. Är övertygad om att de kan komma igen med MVP i toppform.

Sen hoppas jag att Pep fortsätter ge Bojan, Afellay och Thiago chansen i de lite enklare matcherna, även när spelarna kommer tillbaka. Tror det är nyckeln till att vinna en eventuelll trippel!
Det kommer bli tufft matchande nu ett tag framöver och vi behöver hålla så många som möjligt i truppen fräscha och med matchtempo i kroppen. Vi behöver inte trötta ut vår ordinarie startelva när det finns reserver som gott och väl duger till att avlasta dem :)
Barcelona Coach pep
2011-04-03 17:50
addeh

Haha! Nummer 30 hade han på ryggen också... ;O
Atlético addeh
2011-04-03 17:43
Coach pep

"Förutom Valdes som nog var matchens man så måste jag säga att även Xavi spelade väldigt bra igår. Men märkte någon annan vilken solbränna han fått?"

Finurlig kommentar, håller helt med. :-)
Atlético addeh
2011-04-03 17:41
Andreas - V.V [Barney S]

Som du säger handlar allt om planering. Om Barça spelar tidigt en lördag kan man gott och väl gå ut efteråt. Detsamma gäller när man spelar sent, som igår, då kan man alltid roa sig innan matchen även om det inte riktigt blir på samma sätt.

Hehe, på tal om sjuka saker. Kan någon människa förklara för mig hur i hela friden Levante kan vinna match på match på match? 2-0 mot Málaga nu, som i och för sig ligger längre ned i tabellen, men på pappret har ett betydligt bättre lag.
Barcelona Coach pep
2011-04-03 17:37
Fan vilken maktdemonstration vi stod för igår mot Villarreal. Förutom Valdes som nog var matchens man så måste jag säga att även Xavi spelade väldigt bra igår. Men märkte någon annan vilken solbränna han fått?
2011-04-03 17:21
Andreas - V.V [Barney S]

Han spelar ju faktiskt i Napoli just nu. Han blev utlånad från Parma till Livorno först och i Januari bytte han till Napoli. Sen dess har han bara spelat i 4-5 matcher.

36 år och en gammal legend, han är nog fortfarande tillräckligt bra för Livorno. Inte minst för moralen och som ledare.

Nu koncentrerar vi oss på Barca igen :P
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-03 17:15
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Haha, han får göra comeback som 40 åring snart ;)
2011-04-03 16:34
Det går väl inte så bra för Livorno just nu, de ligger på 8:e plats i serie B och har inga chanser att kunna ta sig till Seria A. Det krävs nog att Luca kommer tillbaka återigen och visar vägen.
Hunting Bears
2011-04-03 16:33
Palermo har fin form.
4-0 underläge i Sicilien-derbyt mot Catania. Bra jobbat.
2011-04-03 16:32
Japp, det är av politiska åsikter jag starkt håller på Livorno. Sen måste man bara älska Lucalenin som är hela italienska samhällets antagonist.
2011-04-03 16:28
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller du också på Livorno?! Haha sjukt :P

Edit: Ska påpekas att jag dock inte följer laget men jag hoppas att det går bra för dom, hehe..
Allt började med att jag såg laget på livescore och började gå runt och säga Livorrrrno så sen dess har jag haft det som favoritlag i Italien.

Utöver det gillar jag Napoli :)
PedroRodriguez
2011-04-03 16:27
Hunting Bears

Jo, det är bara det att jag icke gillar PSV. Ajax, måste sluta före PSV. Vi måste förbi de.

Har svårt & se att Preud'hommes Twente släpper detta. Segern igår var sjukt viktig för de, men jag hoppas att de får hjärnsläpp de sista fem matcherna nu.
Hunting Bears
2011-04-03 16:27
Är det på grund av politiska åsikter du håller på Livorno?
2011-04-03 16:25
Det finns en anledning att älska italiensk fotboll och det är passionen som står och väger mellan Cassanos idioti och den här kommentatorns kärlek till Napoli. Den ligan bjuder verkligen på känslor som man sällan ser i England och Spanien.

När en kommentator skriker sig hes och gråter efter Cavanis 4-3 mål så kan man inte göra annat än älska italiensk fotboll för en stund.

PS, jag håller starkt på Livorno och det gör inte saken värre att Lazio var Napolis motståndare.
2011-04-03 16:22
Figeta - Anims Abidal

Jag har aldrig valt en fest eller nåt annat när Barca har haft match.

För mig är det obegrepligt att folk kallar sig inbitna "fans" och sedan går på förfest istället för att se på en match.
Äkta supportsskap my ass..

Planering är det som gäller :D
Barcelona Hetfield
2011-04-03 16:22
Jag saknar Oleguer :(
Hunting Bears
2011-04-03 16:21
PedroRodriguez

PSV leder inte längre holländska ligan. Twente gick förbi dom igår.
Annons: