/spanien/barcelona/forum/12520.aspx/spanien/barcelona/forum/12520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-03 11:01
Hetfield

Såg du Afellay mot Almeria? Då var han så långt ifrån usel man kan komma från sin ytterposition. Han har egentligen gjort det bra i samtliga matcher,förutom mot Sporting och första halvleken igår. Att han passar hemåt beror på att han är nervös fortfarande. Men det släpper efter ett tag. I andra halvlek såg han betydligt mer bekväm ut. Återigen, han behöver mer tid för att bli riktigt bra. Inte för att han är dålig nu heller. Tycker du är lite hårt mot honom.

ag ser en enorm potential i Afellay. Det blixtrar till emellanåt reda nu, men tills nästa säsong tror jag vi får se det betydligt oftare. Då har han kommit in mer i laget, lärt sig språket och fått en försäsong med klubben. Därför hoppas jag man skippar Cesc och satsar på Ibi och Thiago nästa år.

Btw, igår gick ju faktiskt inte Keita före Afellay. Kors i taket :P
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-03 10:57
Någon som har länk till gula korten ????
Barcelona Piqué
2011-04-03 10:53
Jag tycker inte att det är fel att ta gula kort för att spela el clasico, men tycker att sättet de gör det på skapar en onödig diskussion som skulle kunna leda till ytterligare avstängning. Enklast vore ju egentligen att bänka de nästa match eller inte ens ta med de i truppen.

Aja, ska bli kul o se de nästa vecka live mot almeria. Det blir min 3:e match denna säsong. .
Barcelona Hetfield
2011-04-03 10:51
Rambla & 1.70-ligan

Vad var då poängen med att ha honom i laget om han är så usel som ytter? Tror du verkligen att Guardiola och Vilanova sa till honom "Lyssna, så fort du får bollen så passa tillbaks"? Det låter ju bara löjligt från alla möjliga vinklar.
Om vi förmodar att Cesc köps, hur ska Afellay platsa in i laget? Thiago, Cesc och Keita går före honom, då är det kanske bäst att sälja honom.

Angående Villa så är han gjort en bra säsong, men det är snuskigt irriterande att han är så ojämn. Jag vill hellre ha en spelare som gör jämna matcher än ett par makalösa matcher och ett par urusla matcher.
Nu är det inte första gången Villa var så kall, så landslagsuppehållet är ingen ursäkt.
2011-04-03 10:45
Hetfield

Jag håller inte riktigt med dig där.Afellay kan visst bli barcamaterial. Kanske inte en startspelare, med tanke på vilka spelare vi har, men definitivt en backup av hög klass. Han har, varje gång han fått mer än 45 min, visat lite av vad han är kapabel till. Hoppas verkligen man ger honom fortsatt förtroende nästa säsong.
Ärligt talat kändes det lite som Pep gav en hint om framtiden igår - Afellay och framförallt Thiago ingår i hans framtidsplaner. Jeffren gör det inte.

Jag brukar tycka Villa gör det bra för det mesta, även när han bränner läger så löper han ständigt, skapar ytor för både sig själv och för sina medspelare. Tycker han har levererat, även om jag såklart skulle vilja se honom i samma form som han var i el Clasico varje match. Men igår förtjänar han verkligen kritik.
Barcelona Rambla~
2011-04-03 10:41
Hetfield

"Villa kan gå och be någon ge honom en pungspark, jag börjar bli less på hans ineffektivitet och loja stil. Hur kan han gå från att äga en match i landslaget till att vara helt osynlig i laget?"

Trötthet och lite sliten efter två landskamper? Vilket för övrigt även kan läggas på Afellays konto. Jag såg honom mot Ungern och där var han briljant, med hur bra bollbehandling samt passningspel som helst. Jag köper inte att han inte skulle hålla Barca-klass. Allt handlar om hur han används. Han kanske inte passar som ytter i ett 4-3-3? Eller låt mig omformulera det, han kanske inte (ännu) ges tillräckligt mycket frihet utan följer de instruktioner han får av Pep och Tito?
Barcelona Hetfield
2011-04-03 10:37
Rambla & 1.70-ligan

Jag sa det i början och jag håller fast vid det tills Afellay visar att jag har fel, men jag tycker inte att han är Barcelona klass, hans bollbehandling och passningsspel klarar inte av spelet. Dessutom så passar han tillbaks 9/10 vilket gjorde mig galet irriterad, vad är poängen med att ha honom som ytter om han inte utmanar? Afellay hade passat i ett lag som Arsenal, eller i ett lag som kör med kontringsfotboll.

Villa kan gå och be någon ge honom en pungspark, jag börjar bli less på hans ineffektivitet och loja stil. Hur kan han gå från att äga en match i landslaget till att vara helt osynlig i laget? Jag kan ge Bojan och Afellay chans på chans pga. deras ålder och gratis/låga summa, men när man köper Villa för en stor summa så ska det vara en färdig produkt som ska leverera jämnt.
2011-04-03 10:33
Rambla

co-sign.
2011-04-03 10:32
Hetfield

Zlatans vår i Milan börjar bli skrämmande lik den vi såg honom göra i Barca förra året...

Ang. Afellay så håller jag med dig om att han var ganska dålig igår under första halvleken. Men i andra fick han mer boll och nervositeten släppte. Han kom in i det bättre och tog för sig mer och mer. Sett över hela matchen får kan klart godkännt. Han var bättre än Villa på topp, t.ex... Har sagt det förut och jag säger det igen - ge killen tid! Han har alla förutsättningar för att lyckas i Barca.

Thiago däremot... hur bra blir den killen egentligen när han fått mer rutin och lär sig värdera situationerna lite bättre? Det krävs en riktigt stor talang för att klara av att komma in och axla Xavis roll mot Villarreal borta, i sin första (?) La Ligamatch från start
Barcelona Rambla~
2011-04-03 10:32
Alex.K

För mig spelar det ingen roll. Personligen unnar jag Preciado och Sporting äran att bryta Mourinhos fantastiska svit.
Barcelona Rambla~
2011-04-03 10:31
Jag förstår inte på vilket sätt Afellay var dålig igår? Han gjorde så gott han kunde. I ärlighetens namn fick han inte så mycket hjälp heller. En iskall Villa i mitten och en i första halvlek nästan osynlig Iniesta. Det var typ 3 spelare som startade på sina ordinarie positioner igår kväll. Valdes, Alves och Piqué. Att då begära underverk av Afellay som fortfarande är väldigt färsk i Barcelona kanske är att begära lite för möycket?
Real Madrid Alex.K
2011-04-03 10:29
Grattis till ligasegern Cules. Jag vet att det inte är officiellt klart än men ser inte att ni tappar detta. Synd att inte kampen om guldet vara lite längre.
En fråga, är ni sura/glada att Gijon vann igår? Jag tänker på att ni kunde bryta Mourinhos hemmafacit. Skulle ett oavgjort resultat vara bättre enligt er (inte poängmässigt såklart)?

Väl mött i ligan, copan och en eventuell semifinal i CL.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-04-03 10:28
Lite off topic men hade det inte varit grymt om svenskafans hade en iPhone/iPad app där man kan läsa o kommentera i forumen. Hade varit jävligt praktiskt
Barcelona Hetfield
2011-04-03 10:25
Man måste verkligen fråga sig om Milan kommer att köpa loss och om Barcelona vill sälja honom. Zlatan var inte ens på läktaren och hör man tonerna från fansen så verkar de flesta vara nöjda med spelet utan honom, så jag hoppas att vi kan få tillbaka honom föratt sedan sälja iväg honom för en högre summa eller att vi kan byta honom/delbetala för en annan spelare.

Angående igår så var Afellay dålig men Thiago var bra, trots att han blir osynlig under stora delar matchen. Men en sak som fascinerar mig med Thiago är hans passningar, hans högerfot och fina touch är helt makalösa.
Real Madrid Chiquita
2011-04-03 10:14
Man får väl ta och gratta Barcas supportrar för ligavinsten, det känns ganska klart nu, tror verkligen inte att Barca tappar detta nu. Med risk för att låta som en Arsenal supportrar, men nästa år då jävlar!
Barcelona Dinho, Messi
2011-04-03 10:09
Någon som har en bra länk till något/några reportage med olika Barcaspelare. På engelska bör tilläggas då min spanska inte är tillräckligt bra.
Barçelonista!
2011-04-03 09:48
Är det någon som har download/stream från matchen igår? vore evigt tacksam
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2011-04-03 08:03
Heywood,

Loggade precis in i syfte att skriva ett inlägg på samma tema!

Mou ska inte vara särskilt ledsen, sviten hade ändå rykt i El Clasico.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-03 03:37
Att Mourinho är en smart tränare visste vi sedan länge. Han bevisar det återigen då han själv insåg att det skulle vara mindre smärtsamt om ett okänt lag från Spanien bröt hans nio år långa hemmasvit än FC Barcelona.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 03:32
Barcamannen

Håll dig borta därifrån bara. Simple as that.
Barcelona Barcamannen
2011-04-03 03:31
"Hur kan man missa ett friläge i 91 minuten?"
Denna från puertan gillar jag. Är det svårare att sätta den i 59 tex?
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-03 02:44
AndreD - Anims Abidal!

Haha, good one..

Nä, nu är det sova dags!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-03 02:33
Andreas

Dagens ungdomar...

Nää skoja bara :P
Barcelona NoGo™
2011-04-03 02:15
Barca4eva

Ja precis, inte vilket lag som helst liksom.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 01:57
NoGo™

Mot Villarreal dessutom, enligt mig ligans tredje bästa lag.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 01:57
Dubbel.
Barcelona NoGo™
2011-04-03 01:47
Thiago completed 123 of his 136 passes against Villarreal #fcblive [via barça tv]

Drygt 90 % passningar till rätt adress, rätt hyggligt i första matchen från start.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-03 01:47
Figeta..

Nej, det är INTE officiellt att vi vunnit ligan.
Lär dig innebörden i ordet "officiellt"
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-03 01:36
Enda skillnaden mellan Thiago och Xavi idag var att Thiago inte riktigt såg ut att äga mitten och kontrollera matchens tempo på egen hand. Det är det som gör Xavi så bra och det kommer endast med rutin. Thiago är på god väg.
Barcelona Barca4eva
2011-04-03 01:36
Thiago och Afellay fick chansen idag och samma Thiago och Afellay visade att de är 99.99999999% värda att satsa på.

Fick äntligen en bättre bild av Thiago, grym är han.
Annons: