/spanien/barcelona/forum/12515.aspx/spanien/barcelona/forum/12515.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-03 16:34
Det går väl inte så bra för Livorno just nu, de ligger på 8:e plats i serie B och har inga chanser att kunna ta sig till Seria A. Det krävs nog att Luca kommer tillbaka återigen och visar vägen.
Hunting Bears
2011-04-03 16:33
Palermo har fin form.
4-0 underläge i Sicilien-derbyt mot Catania. Bra jobbat.
2011-04-03 16:32
Japp, det är av politiska åsikter jag starkt håller på Livorno. Sen måste man bara älska Lucalenin som är hela italienska samhällets antagonist.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-03 16:28
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Håller du också på Livorno?! Haha sjukt :P

Edit: Ska påpekas att jag dock inte följer laget men jag hoppas att det går bra för dom, hehe..
Allt började med att jag såg laget på livescore och började gå runt och säga Livorrrrno så sen dess har jag haft det som favoritlag i Italien.

Utöver det gillar jag Napoli :)
PedroRodriguez
2011-04-03 16:27
Hunting Bears

Jo, det är bara det att jag icke gillar PSV. Ajax, måste sluta före PSV. Vi måste förbi de.

Har svårt & se att Preud'hommes Twente släpper detta. Segern igår var sjukt viktig för de, men jag hoppas att de får hjärnsläpp de sista fem matcherna nu.
Hunting Bears
2011-04-03 16:27
Är det på grund av politiska åsikter du håller på Livorno?
2011-04-03 16:25
Det finns en anledning att älska italiensk fotboll och det är passionen som står och väger mellan Cassanos idioti och den här kommentatorns kärlek till Napoli. Den ligan bjuder verkligen på känslor som man sällan ser i England och Spanien.

När en kommentator skriker sig hes och gråter efter Cavanis 4-3 mål så kan man inte göra annat än älska italiensk fotboll för en stund.

PS, jag håller starkt på Livorno och det gör inte saken värre att Lazio var Napolis motståndare.
2011-04-03 16:22
Figeta - Anims Abidal

Jag har aldrig valt en fest eller nåt annat när Barca har haft match.

För mig är det obegrepligt att folk kallar sig inbitna "fans" och sedan går på förfest istället för att se på en match.
Äkta supportsskap my ass..

Planering är det som gäller :D
Barcelona Hetfield
2011-04-03 16:22
Jag saknar Oleguer :(
Hunting Bears
2011-04-03 16:21
PedroRodriguez

PSV leder inte längre holländska ligan. Twente gick förbi dom igår.
2011-04-03 16:20
Lecce - Udinese 2-0

Sjuk liga, man sitter och fattar ingenting..
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-03 16:19
addeh

Ja, det sa jag till henne också. Aja som du säger är det off topic men ett tips till alla så ni iallafall vet. Innan ni blir djupt kära i tjejen så säger nämner ni barca direkt.
PedroRodriguez
2011-04-03 16:17
EPIC! Ajax vann nu med 3 - 0, och en av målskyttarna heter Oleguer.

Ajax knappar in mot PSV nu.
Atlético addeh
2011-04-03 16:14
Figeta

Barça spelar ju bara vid ett tillfälle varje helg, ni hade väl tid att mysa & dricka alkohol alla de andra timmarna? Känns fegt om det nu är så att hon skyller allt på Barça.

Aja, blev väldigt off topic.
2011-04-03 16:14
Hunting Bears

Det har du faktiskt rätt i. Men enligt henne så var jag egoist för jag "sket" i hennes intressen. Ett tips till alla er på forumet som har förhållanden. Nämn er kärlek till klubben direkt och förklara att du lägger ner mycket tid på det. Gör ni inte detta kan det gå som det går för mig nu. Jag är helt förstörd efter ett 2 års förhållande.
PedroRodriguez
2011-04-03 16:13
elbraco

Jo, du. Di Natale är snabbare än de flesta spelarna i Serie A. Han har snabbheten som sitt signum. Galet målfarlig, och en hårt arbetande anfallare som alltid levererar för sitt kära Udinese.

Hoppas han vinner skytteligan.
2011-04-03 16:10
addeh

Ja, absolut känner ju hon till min relation till Barca men nu fick hon nog :( På helger när hon ville mysa eller gå ut på fest så ville jag se på Barca osv...
Hunting Bears
2011-04-03 15:59
Varför vill man ens vara tillsammans med en tjej som kräver att något av ens intressen ska ge vika för hennes krav? Det spelar ingen roll vad det handlar om, men en sådan person är ju bara att skita i. För den vill ju inte ditt bästa ändå utan är endast egoistisk och självcentrerad.
Atlético addeh
2011-04-03 15:54
Figeta

Har du varit tillsammans med henne i två år bör hon ju känna till din relation till FC Barcelona och vad det betyder för dig.
Atlético addeh
2011-04-03 15:52
elbraco

Håller med, riktigt trista matcher, i alla fall på förhand, idag. Pånyttfödda Osasuna hemma mot Atlético klockan 21 ger jag nog ett försök i alla fall. Annars är det många intressanta La Liga-matcher kring bottensträcket.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-03 15:50
För övrigt gav Seedorf alla hans haters ett stort långfinger igår. Såg ni när drog sig emellan två Interspelare? Fotbollsporr på hög nivå.
2011-04-03 15:49
Andreas - V.V [Barney S]

Har man varit ihop i ca 2 år är det inte så lätt och bara säga bye bye.
2011-04-03 15:36
Figeta - Anims Abidal

Barca före allt, det vet du väl?

Skulle en tjej komma och säga annat skulle jag bara säga, bye bye..
2011-04-03 15:27
Fan vilka tråkiga matcher i dag förresten. Nu svär jag väl i kyrkan lite men t.o.m. Roma - Juventus är sån sjukt osexig match. Båda lagen har spelat riktigt dåligt av det (lilla) jag har sett...Menez är väl den ända man kan kolla på.
Barcelona B-Guden
2011-04-03 15:21
Nån som an länka när adriano tar bollen med huve när han ligger ?
Hunting Bears
2011-04-03 15:20
Intressant att Italiens näst bäste målskytt inte heller är i en toppklubb. Han spelar i ett ännu mindre lag. Di Vaio i Bologna.
Atlético addeh
2011-04-03 15:20
elbraco

Jag tror inte Hussfelt enbart syftade på skytteligan när han uttalade sig så där men på senare har ju Di Natale verkligen öst in mål och även han en kandidat till att bli Serie A-kung. Tycker dock Cavani fortfarande har varit bättre sett över hela säsongen och sett över att han avgjort så himla många viktiga matcher. Knappast första gången uruguayanen gjorde det avgörande målet med bara minuter kvar.

Såg precis målen i Napoli - Lazio, går inte annat än att applådera Cavani. Hans första mål var inte det svåraste, men han stod på rätt plats vid rätt tillfälle. Straffen är hur säker som helst och det är inte bara, i ett sådant skede, gå fram och slå in en straff ska gudarna veta. Avgörandet är dock så magnifikt det bara går, mottagningen, lyftningen, allt är precis enligt instruktionsboken.
2011-04-03 15:19
Figeta

Di Natale är verkligen en grym målskytt men jag har aldrig fattat vad hans "spetskompetens" är. Han är inte mycket snabbare än andra, inte mer teknisk, inte starkare...han vet bara hur man gör mål. Dessutom tycker jag det är lite "romantiskt" att Italiens bästa målskytt inte är i en toppklubb utan ett mellanlag (lite bättre då) som Udinese. Han lär stanna där karriären ut...har stor respekt för såna spelare som stannar i den klubb han egentligen är större än. Hans målsnitt på över 400 matcher är typ 0.5. Galet.

Hunting Bears

Ah okej, visste inte om sidan var uppdaterad eller ej.
Jo, tror också det men efter allt snack om Fabregas är jag i princip redan trött på honom trots att han inte ens spelar här. Är ju rätt givet att han kommer...tror ni han kommer i sommar eller? Förra året trodde jag inte han skulle komma men det är mer osäkert i år. Man vet ju aldrig med Rosell heller, han verkar sköta sina affärer lite i smyg (vilket jag upskattar).

Även om Cavani är en duktig målskytt ser jag hellre att 33-åringen Di Natale vinner Serie A:s skytteliga. Hur coolt vore inte det.
Hunting Bears
2011-04-03 15:17
el braco

Cavani står också på 25 mål nu i och med sina 3 idag.

Vem hade jag föredragit? Vet faktiskt inte, både Hamsik och Modric känns ju som osäkrare kort. Cesc har ju faktiskt typ alla förutsättningar för att lyckas så om en värvning ska till på mittfältet är han nog den mest lämpliga med tanke på att han är katalan, kan spelet, spelar med 6-7 spelare i landslaget, kan språket, etc.
2011-04-03 15:11
El Vampiro

Det borde jag nog nämnt och får hoppas att jag kan vinna tillbaka henne.

elbraco

Di Natale skulle vara en underbar spelare och ha. Han är gammal men vet verkligen hur man gör mål och kolla för vilken klubb han spelar för. Låna ut Bojan och värva in honom. Han kommer inte stoppa Bojans utveckling då han förhoppningsvis är utlånad och Deulofeu spelar då i B-laget. Han håller max 2 säsonger till och skulle nog acceptera bänken.
Annons: