/spanien/barcelona/forum/12512.aspx/spanien/barcelona/forum/12512.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2011-04-04 18:33
Messidinho_10

För det första, ta allt som skrivs i tidningarna med en stor nypa salt. För det andra, Bale spelar vänsterytter mestadels i Tottenham, det är på den positionen han har gjort sig ett namn, inte som vänsterback. Han har många bra offensiva egenskaper, men att klara av att äga en hel kant både framåt och bakåt likt Dani Alves kommer han aldrig klara av. Defensivt är han inte i närheten av Abidal, det vill säga, han skulle aldrig petat honom.

Vill för övrigt påpeka att alla som tror att Guardiola fått allt serverat på silverfat och det är Rijkaard som gjort grovjobbet är troll och ingenting annat.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-04 18:32
Alla som känner Guardiola säger att han är en intelligent person. Han kan mycket om allt och kan fotboll. Den dagen han lämnar FC Barcelona och tränar en annan klubb så kommer han att studera allt vad klubben står för och studera sina spelare. Jag har svårt att se honom misslyckas i en annan klubb.

Äsch, varför ska man försvara Guardiola? Hans titlar talar för sig själv. Hur han står och dirigerar match efter match i 90 minuter säger väl allt om vilken typ av tränare han är.
Barcelona Frodo
2011-04-04 18:31
"It is very open," Wenger said. "Who cannot be beaten? If everything went all right, Barcelona would be out today ... if it had stayed 11 v 11, I am convinced of that."

Hehe, Wenger kan inte släppa det.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-04 18:30
Rijkaards bortafacit i ligan var inget att skryta med. Nervositeten jag kände innan våra bortamatcher har gett mig men för livet. Jag känner fortfarande väldigt ofta innan våra bortamatcher hur "Rijkaard-känslan" tar över kroppen.

Efter 30 matcher i ligan har vi nu plockat mer poäng på bortaplan än hemma. 41 poäng borta och 40 hemma. Något måste Pep ha gjort...

Ska inte ge Rijkaard för mycket skit, han fick precis samma kritik som Pep får nu. Att hans spelare var bra och därför vann han. Det är inget nytt man hör angående en Barcatränare.
Barcelona Trippeln
2011-04-04 18:29
Frodo

Snälla ta bort 07/08 den säsongen va patetisk, tom Villarreal kom före oss, ta säsongen 06/07 eller varför inte säsongen 05/06 så ser du hur bra Rijkard var men ändå är Pep 100 gånger bättre och han har utvecklat detta lag många dimensioner!
Barcelona Vamos Blaugrana
2011-04-04 18:27
Guardiola är den bästa tränaren för barcelona
Guardiola hade varit en helt okej tränare i andra klubbar
Barcelona Frodo
2011-04-04 18:23
Antal poäng i ligan:

07/08 - 64 poäng (Rijkaard)
08/09 - 87 poäng (Pep)
09/10 - 99 poäng
10/11 - över 100 poäng?

Har inte Pep gjort någonting? Ibland blir man förvånad över hur många idioter det finns.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-04 18:21
Calm down girls...

Angående Guardiola; Folk som inte vet ett skit om Barca brukar oftast säga att Pep bygger vidare på Rijkaards mästervärk.

Det de inte har en aning om är att Pep spelade för Cruyff och sedan för Robson och Van Gaal. Hans tränarstil är egentligen inte ens lik Rijkaards, det är mycket mer likt Cruyff och Van Gaals. Bara för att han har många spelare som är efter Rijkaard så betyder det inte att han tar över just hans stil.

Men som sagt, de har ingen aning om vad de pratar om. De hatar Pep av samma anledning som de hatar Busquets. De har svårt för en ny tränare eller spelare som kommer från ingenstans och lyckas mer än någon annan.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 18:21
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

Vadå jag får väl skriva vad jag vill? Har du nåt emot eller viilka jag vill att Rosell ska köpa?
Barcelona Hetfield
2011-04-04 18:17
Suck, kan du inget annat ord än medgångsfan? De som kallar andra för medgångsfan är oftast de som försvinner när det går dåligt.

Du har spelat för mycket Fifa/Pes, bara föratt Gale är bra som vänsterback där så betyder det inte att han är bra i verkligheten. Gale var rena tågolyckan i Tottenham när han startade som vänsterback, det är nu när han flyttades fram till ytter som han har börjat briljera.
Dessutom så är han galet överskattad, ta bort han fart så finns inget kvar.
Barcelona Frodo
2011-04-04 18:17
Messidinho_10

Bale är inte bra som vänsterback. Han skulle inte starta i Barcelona. Rosell har inte sagt att vi ska gå efter honom. Sluta tro på allt tidningarna skriver.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-04 18:16
Messidinho_10

Är du på riktigt eller? Du irriterar mig och alla andra också när det enda du skriver om är vilka som ska värvas hit och dit. Skulle vara lite kul faktiskt och se alla du vill värva egentligen, det måste vara minst halva PL och de bästa i La Liga. Sedan är Bale vänsterytter och inte vänsterback. Han är grym i anfallet men suger i försvaret. Sedan vet jag inte hur han skulle passa i Barca heller, walesare i La Liga rimmar i alla fall för mig väldigt illa. Han är bäst på att springa på kanten och slå ett precist inlägg, vilket funkar i Spurs då man har Crouch men i Barca måste man vara spelskicklig och passningssäker på alla positioner. Sen som vänsterytter i Barca måste man göra 20 mål på en säsong vilket inte Bale gör.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-04 18:14
Jag stör mig på de som tar ifrån Guardioals prestationer med Barcelonas framgångar. Guardiola är till stor del till varför det har gått så bra de här tre åren.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 18:14
Essienesque

Du förvirrar dig själv, medgångssupporter elelr ? För vad jag vet så spelar Abidal mitback nu! Så Bale hade inte fått några problem.
Barcelona Essienesque
2011-04-04 18:09
Messidinho_10

Bale hade inte petat Abidal på vänsterbacken, sorry. Fifa/FM förvirrar folk!
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 18:06
PedroRodriguez

Jo klart han skulle peta vem som helst Abidal också. Ja det var uppe på sport.es för några veckor som sagt. Hänger du inte med i svängarna eller?
2011-04-04 17:56
E du dum eller han är sjuk som vänsterytter men inte vänsterback:S
PedroRodriguez
2011-04-04 17:56
Messidinho_10

OK. Vi tar detta en gång till:

1: Maxwell och Adriano är inga startspelare vid full trupp.
2: Källa?
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 17:54
PedroRodriguez

Han sa det för några veckor. Klart som fan att Bale skulle peta Maxwell och Adriano.
PedroRodriguez
2011-04-04 17:51
Messidinho_10

Nog för att han är en extraordinär spelare men han har inget i Barcelona att göra. Finns ingen möjlighet för honom att roffa åt sig en startplats här.

När har Rosell sagt det?
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 17:48
Vamos Blaugrana

Vad snackar du om, han är världens bästa?? Jag säger som Rosell go for him!!
2011-04-04 17:43
Messidinho_10 //
Bale är fan ens inte bra som vänster back
2011-04-04 17:42
Cigge

Rijkaard la grunden? De två sista åren för honom i Barca var under all kritik och vi vann inte någonting. Pep tog över ett lag med stora namn, men där många var mätta, slutkörda eller bara blivit sämre. Pep fick i stort sett börja om helt. Xavi och Iniesta hade tidigare setts som bra mittfältare, men säsongen 08-09 blommade de ut till världsspelare. Även Messi fick sitt absoluta genombrott, är det en tillfällighet att alla blommade ut samtidigt? Jag kan rabbla upp många exempel men det har redan Hetfield gjort, och som jag sagt tidigare orkar jag egentligen inte slösa tid på självklara grejer.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 17:41
Någon mer än jag som är sugen på Bale?? Tänk er Bale och Alves på varsin kant fyfan det hade varit rena rama autobahn !!
2011-04-04 17:35
Mourinho har gjort det igen. Ska han verkligen kommentera om att Barca spelar dåligt när han är allmänt sedd som den mest tråkige coachen i världen och med tanke på hur spelet såg ut i senaste El Clasico, men även matcherna mot Inter där vi stundtals spelade ut ett parkerat flygplan. Jag råder honom att för en gångs skull koncentrera sig på sitt eget lag då Reals fans inte skulle bli så glada för ännu ett titellöst år.
Barcelona Hetfield
2011-04-04 17:30
Cigge

Jag kan förstå att en utomstående inte ser Peps briljans, men jag ska väl ta och underlätta. När vi spelade med Rijkaard så var Messi en klassisk ytter som var förankrad på en kant, och idag spelar han i klassiska 10 rollen a la Totti, titta hur bra det är.

Han plockade upp två spelare som ingen pratade om i Busquets och Pedro, varav båda är startspelare och rätt så givna i landslaget. Rijkaards två nyckelspelare i Deco och Ronaldinho försvann så Pep fick börja om från början. Ja, jag kan fortsätta att ge exempel i ett par timmar till. Sen är inte Pep fläckfri, hans köp har varit allt annat än klockrena.

Det Pep gjorde var också att stänga till försvaret, vi spelar mycket stabilare nu tack vare att hela laget spelar som ett lag osv.
Rijkaard lade aldrig grunden, vill man vara petig så grundade Rijkaard hans spel på Cruyffs filosofi som Pep kom och perfekterade, så att Rijkaard har serverat allt för Pep är skitsnack.
Ett klockrent exempel på en tränares betydelse är väl Mourinho, hur bra har han varit i Real Madrid jämfört med Pellegrini och Capello?

En tränares uppgift, förutom att hålla på med takikten, är att kunna motivera spelarna trots vinster (likt Ferguson), du kommer aldrig hitta en Barcelona spelare som inte springer och kämpar även om personen är i en svacka (Villa).
Det är bara att säga Grande Pep.
Cigge
2011-04-04 17:20
Hetfield

Nej, han fick det inte serverat på ett silverfat, men jobbet som Rijkaard gjorde underlättade väl om något?

Den stora justeringen Pep gjorde var att spela med en renodlad defensiv mittfältare, vilket jag även funderade på länge hur Rijkaard kunde spela med tre kreatörer centralt och ingen som täckte upp bakom.

Rijkaard lade grunden, men Pep har utvecklat den.
2011-04-04 17:20
Det är bara dumma personer som påstår sådant. Pep är den mest framgångsrika tränaren de senaste åren och har gjort ett lag med mättnad, bra spelare men ingen bra spelidé osv, till det överlägset bästa i världen. Jg skulle kunna räkna upp 100 förändringar han gjort som gjort Barca mycket bättre men det orkar jag inte göra nu för jag vill inte slösa tid på sådana självklara saker.

Han kanske inte är den allra bästa tränaren(vilket för övrigt är väldigt svårt att utse) men han är den absolut bäste för FC Barcelona och ingen hade ens varit i närheten av att ha tagit lika många titlar med laget som han har gjort. Visst har vi grymma spelare och de har gjort en del de också, men kolla bara på Real, City, Chelsea med flera som också har fantastiska trupper, men ingen av dem ligger etta i sin serie.

Vi har fanstastiska spelare, men hur bra Messi, Xavi, Iniesta etc än är så är det Pep som är den viktigaste i laget och har varit det de senaste tre åren. Det tror jag och hoppas alla andra culés kan hålla med om.
Barcelona Gonzalez_Barca - Anims Abidal
2011-04-04 16:49
B-guden

Det jag älskar är när supportrarna kommer med dessa arument;
valdes suger för han har bra backlinje
Pique puyol suger för dom ha busquets som håller i bollen
Busquets suger för han har xavi och inpeta bredvid sig, de två är också överskattade för de har världens bästa spelare att passa till, men vänta han suger också för han är inget utan xavi.
Pep suger som tränare för han har dessa grymma spelare till ditt förfogande.

Ta bort avundsjukan och byt ut suger til bäst så har vi sanningen :)

Ber om ursäkt för stavmisstag, skriver från mobilen..
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-04 16:46
HAHA LOL att Iniesta får barn 9 månader efter VM-finalen!!
Annons: