/spanien/barcelona/forum/12510.aspx/spanien/barcelona/forum/12510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-02 21:06
Ride_The_Big_One(6)

Tja, han var som 13-åring ordinare i u17 laget. Han var kapten för detsamma som 15åring och gjorde debut i a-laget som typ 17 åring. Så talang besatt han, att han kanske inte hade psyke/hamnade i rätt miljö är nog snarare orsaker till att han försvann.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 21:05
Måste hålla med Barcelonistas här. Jag tror förvisso att både Villa, Aguero och Pedro kommer rotera, men när det kommer till de stora matcherna där vi spelar med det bästa laget så startar Villa. Han har efter ett år kommit in mer i laget och kommer troligen vara bättre nästa säsong, medan Kun behöver anpassningstid. Dessutom jobbar spanjoren hårt för laget vilket jag tror Pep värdesätter högt. Säsongen efter det, 12/13, tar dock Aguero en startplats, det är jag rätt säkler på.

Frågan är ju bara vad som händer med Deulofeu. Han är en av världens största talanger och kommer likt Bojan inte må bra av att bli mycket bänkad. Det här med att konkurrens är bra stämmer inte alltid, ibland måste man vara tänkt som förstaalternativ för att prestera. Men Deulofeu är 17, så det är kanske lite tidigt att tänka på redan nu.
Barcelona Hetfield
2011-06-02 21:04
Om vi skulle få Kun och Cesc så skulle vi gå från att ha Europas sämsta bänk (bland toppklubbarna) till att ha världens bästa bänk.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-06-02 21:04
Gooner

Grov överdrift var det på Freddy adu när man jemförde honom med super talangerna runt europa, hade nästan glömt bort hur hajpad det var kring honom. Jänkarna är då bra på att hypa upp människor.

Sami

Finns ett intresse helt klart, men att man börjat förhandla är att ta i. Bara det att han uttryckt sig vilja lämna gör ju honom till ett hett byte bland alla storklubbar.
,Sami
2011-06-02 21:03
Fattar inte? Är Aguero på väg till Barca? Mamma Mia!!!
Barcelona Barca4eva
2011-06-02 21:01
Är det bara jag som hellre ser Aguero hoppa in för Villa istället för Keita? :p
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-02 21:00
LAM nr 10

Just anfallare har ju faktiskt inte La Masia producerat särskilt mycket av på sistone, så är det någonstans man bör köpa cracks så är det där. Jag hade aldrig velat ha Aguero för det pris hans utköpsklausul kräver, men detta är en unik situation och vi kan faktiskt göra ett riktigt klipp här. Ska bli spännande att se vad som händer.
2011-06-02 21:00
L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London

Skulle Pedro vara given ifall Kun anlände?
Eller är det pga Pedros slit defensivt som gör att du ser Kun som Villas främsta konkurrent då Villa och Kun inte har samma defensiva arbetskapacitet?
Barcelonistas
2011-06-02 20:57
Jag tror Villa kommer vara ännu bättre den här säsongen. Glöm inte att det alltid är svårt första säsongen i en klubb som Barca. Skulle vi köpa Aguero så kommer det ta tid för han att anpassa sig i spelet, därför tror jag verkligen inte att han direkt tar en startplats om vi nu köper Aguero.
Barcelona (Oooo to be aGooner)
2011-06-02 20:56
Ride_The_Big_One(6)//
Ok, det var jag som missförstod dig då. Trodde du menade själva affären. Skrev bara vad som stod där, men nej det var ju en överdrift. Freddy Adu blev det ju inte mycket av på ämnet amerikanska underbarn..!;)
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-06-02 20:54

Haha, när jag kör med Argentina på FIFA så blir det.

1-3 - - 7 :D
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-02 20:51
Det är klart att Kun kommer till Barcelona! Varför? Han vill stanna i Spanien och Atletico vill inte sälja honom till Real. Vad skulle Atleticos president annars göra på vårt kontor.
Det intressanta nu är hur det blir med Villa. Jag tror knappast vi köper Kun för att sätta honom på bänken. Heller så matchar Pep de 50/50.
2011-06-02 20:49

Min browser måste vara ur form eller något för jag kan inte öppna hans länk. Citationstecken på Iniesta fanns inte med på hans inlägg, därav tog jag det som ett skämt.
2011-06-02 20:49
Insåg precis vilka jävla anfallare Argentina har,

Messi
Kun
Tevez
Higuain
Di Maria
Lavezzi
Milito

Herregud.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-02 20:45
Kan inte låta bli det men blir lite småsugen när man hör rykten om Aguero. Frågan är vad som händer med Villa då. Lite synd för honom om han bli bänkad nästa säsong.

Sen har vi i så fall, om vi värvar Kun, gjort tre crackköp till anfallet tre somrar i rad. Frågan är om det är så nödvändigt. Tycker inte man ska betala så mycket pengar varje transferfönster. Vad ska hända med ungdomarna nu om vi har tre unga, världsanfallare i truppen?

Men som sagt så kan jag ju inte tacka nej till argentinaren. Han är antagligen den i världen som har största potential just nu att bli topp fem. Skulle vilja säga att hans råtalang enbart överträffas av Messi och Ronaldo, möjligen Iniesta.

Han har burit Atlético på sina axlar i vår och kommer göra det bra i Barcelona.

Samridgt har man sagt att man är säker på att spelare ska prestera på topp direkt, men vi har sett att det inte alltid är det lättaste att anpassa sig till Barcas speciella spelstil.

Bara några tankar från mig.
2011-06-02 20:45
Ride_The_Big_One(6)

Rimligen stod det väl i artikeln "nya Iniesta".
2011-06-02 20:44
Gooner

Spelare som Iniesta växer inte precis på träd, så att överdriva som du gjorde i ditt inlägg kunde man inte ta på allvar. Men jag menar inget illa med inlägget, hoppas verkligen att ni vinner en titel.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-02 20:41
Culé - Messi

Som sagt Atletico ska ju ha kontaktat Barca för ett par dagar sen och erbjudit Kun till oss, så verkligen inte omöjligt att Kun diskuterades under mötet.

Som sagt Atletico vill inte sälja till Real.
Culé - Messi
2011-06-02 20:37
Tror inte på att dem diskuterade Kun, utan Forlán. Gissningsvis tror jag Sergio '' Kun'' Aguero drar på sig den vita tröjan snart.
2011-06-02 20:36
Fernando Gago- King of Barcelona//
Wilshere kom när han var 9 och därtill 3, 4 mindre kända namn i A- truppen.

Nä, som sagt orkar inte haha.:) Grattis till vinsten mot Man Utd, var en av de bästa finalinsatserna jag sett ett lag göra.

Frodo//
Jo, självklart. Men det var ju en Iniestatyp. I princip alla "nya" *något känt namn* brukar ju vara överdrifter.
Barcelona Frodo
2011-06-02 20:35
(Oooo to be aGooner)

Att han är en ny Iniesta är en grov överdrift i dagsläget. Han kommer att tillhöra akademin i 2 år och därefter kommer en utvärdering göras för att se huruvida han är bra nog att fortsätta. Han kommer att flytta till Barcelona med sin familj.
2011-06-02 20:34
Nej, jag nämnde ingenting om någon barnhandel. Bara att ni brukar ju värva talanger när dom har gått igenom stora delar av sina ungdomsår och deras talang är uppenbar. Ni verkar ju aldrig någonsin göra grovjobbet med ungdomar från 8-10 års åldern som andra seriösare klubbar gör.

Jag har egentligen inga moraliska problem med handel av spelare, då spelarna inte direkt lever på svältlöner eller bor i en fängelsecell.
Barcelonistas
2011-06-02 20:32
Ser att smutslaget ska värva Kun nu. Inte alls förvånad måste jag säga detta är typiskt Madrid. Man köper spelare utan någon som helst tanke bakom köpet. Vad ska dom ens ha kun till när dom har Higuain, Benzema, Adebahor och nu kun?
2011-06-02 20:32
Fernando Gago- King of Barcelona//
Jo, det var lite den diskutionen jag tänkte dra igång först men kände mig inte riktigt i fysisk och mentalt skick för en lång argumentation så gav bara infon.

Men man kan ju minst sagt säga att ditt inlägg blir lite komisk, om du syftar på barnhandel osv, vilket självklart precis alla lag i Europa gör trots att det tydligen bara är Arsenal.

Ride_The_Big_One//
Varför skulle inte detta stämma då?
2011-06-02 20:29
gooner

Lika troligt som att Arsenal vinner en titel nästa år.
2011-06-02 20:29
Härligt, då värvar väl ni honom om 6 år då. Grattis till en ny spelare Arsenalfans.
2011-06-02 20:28
Ni har värvat en tio- årig amerikan enligt vissa sajter som ska vara den nye Iniesta.
Barcelona DM1982
2011-06-02 20:26
Dani Alves=The King

För det första; behövs Kun verkligen i laget? Är det en spelare som passar in hos oss? Personligen tycker jag inte att Kun är något för Barcelona.

För det andra, har du någonsin förhandlat om något? Eller spelat poker? Varför skulle Barcelona försöka mer med Kun och därmed höja priset? Några 450 miljoner för honom kan de glömma, så mycket behöver vi inte en ny anfallare.

Kun är bra men jag tycker inte att hans defensiva kvaliteter är tillräckligt bra för Barcelona.
2011-06-02 20:25
BarcaDinho93

Hehe, okej då är jag med på noterna.
Barcelona Barca4eva
2011-06-02 20:24
Dani Alves=The King

Ingen av oss vet vad Barca håller på med just nu, so cut the crap.
Annons: