/spanien/barcelona/forum/12509.aspx/spanien/barcelona/forum/12509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-21 15:53
1.70-ligan - Anims Abidal!
Han är bättre som högerback , men vi har ju inget val. Vi kan inte lägga Alves på vänster kanten , det skulle bli fail.

Jag HATAR verkligen den här situationen som vi är i just nu tex när vi måste lägga mittfältare på backlinjen. Jag förstår inte varför Pep inte vill ha en större trupp , vi spelar endå ungefär 50-60 matcher per säsong , spelarna är mänskliga och de är inte robotar. Kolla de andra topplagen i Europa, alla har minst två spelare på varje position.
Barcelona moedinho
2011-04-21 15:50
Dani Alves kan väl spela som vänsterback?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-21 15:49
H.Alavi - Magico!

Jag hoppas du har rätt, men det känns deppigt just nu. Inte så mycket för förlusten igår, men för framtiden.

Diar Iniesta Shekha

Det har du ju rätt i, fast är inte Puyol bättre som högerback? Men hursomhelst, han kan spela där. Och då får vi på så vis även plats för vår andre krigare, Mascherano

---------Valdes-------------
Alves-Pique-Mascherano-Puyol
---------Busquets-----------
------Xavi----Iniesta-------
---Afellay--Messi--Pedro----

Så kan man spela mot Madrid, förlagsvis. Alternativt att Keita spelar på mitten och Iniesta tar steget upp i anfallet
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 15:48
Diar

Satt och tänkte precis samma sak. Även om Maxwell är en hyfsad ersättare så vette fan om han är redo för en Cl semi.
2011-04-21 15:47
Snäll kille ändå!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-21 15:45
Vi kan spela med Puyol som vänsterback, det är väl inget fel med det?

Alves-Pique.Masken-Puyol?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-21 15:44
Redan fixad? Superlim månne?

----

När en kliver av, kliver en annan fram. Jag har fullt förtroende för Maxwell. Och vi ska inte glömma att han fick starta i några matcher under hösten och gjorde ett fläckfritt jobb. Det är ingen Oleguer liksom.
2011-04-21 15:42
H.Alavi - Magico!

Jo, men Maxwell är långsammare, sämre offensivt och nu även defensivt. Det är själva f-n att alla spelare som visar god form ska gå sönder. :P
2011-04-21 15:39

Visst är det tråkigt att Adriano missar matcherna mot Real Madrid, men det är knappast något som skär i hjärtat på mig. Som sagt, Guardiola har fortfarande en vänsterback till sitt förfogande i Maxwell.
2011-04-21 15:36
Alltså, luften gick verkligen ur mig nu. Adriano var en av våra få riktigt formstarka spelare. Nu blir det tufft. Riktigt tufft... och inte nog med att jag ryser vid tanken att Maxwells ska spela mot Madrid - vad händer om också skadar sig? Eller hom han behöver vila?
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 15:35
H.Alavi - Magico!

... och trots det så fick han en 5:a i betyg av Madrid-redaktionen. Tragikomiskt.
Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:34
H.Alavi

I ett medmänskligt perspektiv försökte jag förklara varför han beter sig sådär ;)
Men du har rätt, ska ignorera fullt ut.
2011-04-21 15:32
Någon som noterade Ronaldos frustration när denne inte fick passningarna som han ville ha? Och varje gång han passade fel så fick han det att se ut som att det var hans lagkamrater som sprang fel. :P

------

Hetfield

Först ber du de andra att inte svara på honom och sedan matar du själv trollet genom att skriva "Hans föräldrar tappade honom när han var liten, ha lite förståelse". Haha. ;)
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-21 15:32
Redaktionen borde utnyttja att det finns ett flertal vettiga frekventa besökare här inne som vet vart gränsen går. Ideala egenskaperna för att vara forummoderator.
PedroRodriguez
2011-04-21 15:30
Efter CL-semifinalerna så kommer Madrid-fansen att gå in i en ytterligare depression. Nu hoppas jag att Pep verkligen motiverar spelarna och går ut och mosar Madrid.

Remuntada!
Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:27
Svara inte på honom. Ignorera bara är ni snälla.

Hans föräldrar tappade honom när han var liten, ha lite förståelse.
Real Madrid De novo
2011-04-21 15:25
Sådär lilla vännen, nu har du lekt färdigt på det här forumet. Hoppas att det var givande och att du är nöjd med hur du lyckats framställa dig själv. Spärrad. Red
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-21 15:24
Den ovo

Ni fick en stor katalansk *** i er på Camp Nou 5-0, redan glömt det? haha madridistas verkar alla lida av minesförlust :)
Real Madrid Realmadrid/Ronaldo
2011-04-21 15:23
Namn: HugoBoss
Sänt: 2011-04-21 14:26
Semme

Ganska svårt och slå Real Madrid när domaren är mutad. Pep är människa han med.

hugoboss på vilket sätt var domaren mutad varje gång en av era spelare går in i en närkamp så får ni frispark.
Sen så vet både du ajg och alla andra människor i världen att så fort man förlorar så skyller man på domaren, Helt ärligt vare bar jag som tyckte att linjedomaren va bra igår men huvuddomaren var mindre bra. Men de är också männiksor även om deras misstag kan få större konsekvenser på en match än tex en spelare som tappar bollen på mittplan. Det jag försöker säga är att allting kunde hända ni kunde kanske med tur få göra det där målet som pedro gjorde om de va offside eller inte de va 50/50 om linjedomaren skulle ta upp flaggan kanske om ett två år ni får samma lägga så tar han inte upp flaggan. så är livet hoppas nu att de sista el classicos ska bli jävligt grymma att följa och man ska ha alla spelare tillgängliga.

Barcelona Hetfield
2011-04-21 15:22
Kan ni sluta svara på "De novo"? Han är ett troll, en idiot, amöba, analfabet osv.
Don't feed the troll.

Kanske dags för RED att börja rensa lite.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 15:22
Kan inte alla Madridfans bara lämna forumet? Det är ju sjukt hur de flesta av er orkar hålla på här med så låg nivå..
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2011-04-21 15:20
Davids3 //

"Så förstår verkligen inte hur ni kan vara nöjda..helt sjukt".

Ärligt talat - om du inte förstår hur vi (Madridistas) kan vara nöjda... Ja, då måste det finnas ett/flera fel. Menar du på allvar att vi inte ska vara nöjda?

Och på tal om domaren och incidenter... Ta en titt på länktips.
Andres Iniesta Lujan#8
De novo

Andra halvlek spelar vi ut er i stora perioder av matchen.
Barcelona Barca4eva
De novo

Okej nu har du verkligen gått för långt, trodde man kunde ta dig seriöst...men nix.
Real Madrid De novo
Real Madrid köttade Er.

Känn på det. Och känn på det stort.

Käka.

Barcelona Vampíro - Ánims Éric Abidal
2011-04-21 15:19
Adriano borta, helvete! Våran kanske formstarkaste spelare skadad i en månad. Nej nu räcker det, jag ska gå och hitta närmsta bro.
Real Madrid De novo
2011-04-21 15:19
barca4 eva

driver du, ni hade bara två skott på real o inget på mål första halvlek. Försvaret visade världen att barca inte är så stort som folk vill få de bli och överdriva om.

Och ja du känner inget för du är ingen äkta supporter, utan börjat heja på skit barca för ett par år sen.,

LOL
Real Madrid De novo
2011-04-21 15:17
Hur pass goda är chanserna? Jag har fattat tag i mous argument att det alltid är 50 50.

Dock känns real på g nu. Ja menar det är DÄR vi SKA vara. Barca är bara nybörjare på att vara på topp. Real har ägt den platsen och har en hel historia och tradition där. Barca kommer för alltid att vara mindre. Real är synonymt med europas kungar, bäst.
Barcelona Barca4eva
2011-04-21 15:16
De novo

Själv känner jag ingenting ärligt talat...runt en halvtimma efter finalen rensades min hjärna helt och hållet. Känner varken glädje eller sorg just nu, en helt vanlig förlust alltså.

Aldrig nära att näta? Du ska vara glad att Casillas räddade er.
2011-04-21 15:15
Det börjar bli kris nu. Maxwell är vår sista utpost på vänsterbacken. Han MÅSTE hålla resten av säsongen.. vem ska spela där annars? Muniesa? Och snart stundar ett dubbelmöte mot Madrid i CL-semin. Åh herregud...

Trodde inte man skulle behöva säga det, men jag ser fram faktiskt emot Silly Season. Vill se vissa lagdelar förstärkas så att vi nästa säsong slipper sådana här bekymmer
Annons: