/spanien/barcelona/forum/12506.aspx/spanien/barcelona/forum/12506.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-11 22:09
addeh

Exakt. Jag tror Masche är jättenöjd med allt i Barcelona och Barca är väldigt nöjda med honom. Perfekt. Han får gärna stanna många år till. Älskar hans inställning!
Atlético addeh
2011-04-11 22:09
Guardiola: "In the CL details can decide. Sometimes Iniesta shoots and scores. Sometimes Bojan shoots, scores and it's disallowed"

DM1982

Exakt, med ett försprång på åtta poäng ska vi inte tappa ligan oavsett om vi skulle förlora på lördag. Fast naturligtvis är det inte bara tre poäng det handlar om i sådana här matcher. I ett historiskt perspektiv vore det väldigt kul om vi kunde vinna ligamatchen då rekordet på el Clásico-vinster i streck är just 6 stycken vilket innehavs av Real Madrid, en bedrift man lyckades med för en herrans massa år sedan.

Sedan vore det naturligtvis en push för spelarna att vinna ligamötet och gå in i Copa del Rey-finalen med känslan att man nyligen vunnit mot laget.
Barcelona Frodo
2011-04-11 22:01
Gonzalez_Barca

Håller med dig. Tanken på att Ramos och Messi ska befinna sig på samma gräsmatta gör mig livrädd.
Barcelona DM1982
2011-04-11 22:01
Gonzalez_Barca

Ramos fick ett direkt rött när han sänkte Messi, resten av sakerna ( när han sänker Puyol mm) räknas inte in i det röda.

addeh

Jag är inte heller speciellt orolig. Inte för att jag tror att vi kommer vinna utan för att det är det minst viktiga mötet mot Real under den här perioden. Visst är det kul att vinna mot dem men det spelar ingen roll, vi vinner ligan (kom igen!).

Finalen är viktigare men absolut viktigast är CL-matcherna, då måste vi vinna. Men självklart, när matchen blåser igång får man väl ont i magen som vanligt.
Atlético addeh
2011-04-11 22:00
1.70

Jag tror inte Mascherano själv heller vill flytta. Han har fått mycket speltid, har större chans att vinna titlar här än nån annanstans, har en av sina bästa vänner i form av Messi här och har dessutom sagt att han trivs väldigt bra i staden. Nu mot slutet har han ju även fått spela alla viktiga matcher så just speltiden kan varken han eller hans agent klaga på.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-11 21:59
100% AntiMadridista

Det är inte hans "defensiva kvalitér" vi är oroliga över, snarare risken att någon ska skada våra spelare ökar avsevärt med honom på planen.
Barcelona Frodo
2011-04-11 21:58
100% AntiMadridista

7 straffar för Di Maria den här säsongen?! Det måste ju vara rekord? Jag gissar på att han slutar på 10 straffar när säsongen är slut. Han har alltså ensam fått dubbelt så många straffar som Barcelona i ligan. Helt sjukt att han får Penaltiano att se ut som en ärlig spelare.
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-11 21:56
ni förstorar upp honom i onödan. Det är bättre om han är med då får vi mera ytor bakom honom...
Atlético addeh
2011-04-11 21:55
Är det bara jag som inte känner samma nervositet och förväntan inför lördagens el Clásico som vanligt? Detta har garanterat att göra med att ligamatchen inte är av allra största betydelse då en cupfinal och förmodligen, jag säger förmodligen, ett dubbelmöte i Champions League-semifinalen väntar. Fast det klart, efter matchen mot Shakhtar imorgon stiger väl pulsen allt eftersom och likt förbannat så lär man sitta där full av förväntan en kvart före avspark.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
Mascheranos agent slår ned alla rykten om att vår ångvält skulle vara påväg bort i sommar :)

“Let’s not joke. Mascherano plays for Barcelona or, in other words, the best club side in the world.
He wouldn’t consider his future, not even if Juventus or Milan made an offer for his services. Mascherano will be going nowhere this summer.”
Barcelona Gonzalez_Barca
DM1982

Han fick inget gult utan bara ett rött när Ramos sänkte Puyol.
Real Madrid Real Madrid (L) "riktiga" Ronaldo
Ramos är inte avstängd mot Barcelona.
Barcelona DM1982
2011-04-11 21:54
Om nu Ramos fick ett gult kort när han sparkade ner Messi med flit och försökte skada honom så är det ett hån. Jag ser inget gult kort utan domaren springer fram med det röda på en gång.

För övrigt så har lyxprojektet Manchester City havererat hårt. De ligger under med 3-0 mot Liverpool, det verkar som om de aldrig kan få ihop ett bra lag. Pengar är inte allt, det går inte att köpa ihop lagkänsla. För ärligt, till ManC går man för att bli riktigt rik.
,Sami
2011-04-11 21:53
Så det innebär att Ramos är avstängd mot oss?
2011-04-11 21:50
Enligt Barcas hemsida så fick Ramos gultkort i 73 mino sitt andra gula kort 92 min,,,,
Barcelona DM1982
2011-04-11 21:49
tikitaka

Tja inte vet jag. Men det var tydligen lite osäkert här inne om han hade fått ett eller två gula kort (dvs två gula = ett rött). Han fick ett gult plus ett rött.

Kollar man på statsen hos Reals hemsida så ligger han på 10 gula kort nu och det måste innebära att han är avstängd mot oss. Om nu deras stats stämmer men det bör det rimligen göra.
Atlético addeh
2011-04-11 21:49
Hetfield

Förstår inte hur du kan tycka förstärkningar och filmningar är lika vidriga. Jag tycker illa om båda, men att falla utan att en motspelare har rört dig är ändå flera klasser värre och bra mycket vidrigare.
Barcelona tikitaka
2011-04-11 21:47
DM1982

Vilket innebär att....?
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-11 21:46
100% AntiMadridista

En liga dom leder iaf :)
Barcelona Barcaholic
2011-04-11 21:46
DM1982

Du har rätt, missade tydligen den. Trodde det var Villa som fick den men kollade om nu och hade visst fel. Inte alltid kul och ha fel men just nu är det riktigt skönt :)

Gonzalez_Barca

Såg det nu, så du hade rätt mate ;)
2011-04-11 21:45
Di Maria är den spelare som har fått flest straffar, enligt Madrids hemsida :) Det här skriver de med stolhet också hahaha...
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-11 21:43
Barcaholic

Se länktips :)
Barcelona DM1982
2011-04-11 21:42
Jag har gamla El Clasico på datorn, kikade nu och Ramos får gult kort minut 73 för att han sparkade ner Villa och senare får han ett direkt rött kort när han kör en Pepe och sparka och slår allt han ser.

Så summa för Ramos; ett gult och ett direkt rött.
Barcelona Frodo
2011-04-11 21:37
Jag håller med de som säger att Alves är ett unikum. För mig är han bra mycket bättre än Maicon som också är världsklass. Folk använder nonsens argument som att han inte skulle passa någon annanstans (surprise, samma argument som man använder med alla Barcaspelare och Pep) men han var ett monster i Sevilla. I Barcelona är han en hel högerkant men i Sevilla var han hela den högra planhalvan. Med Alves på högerkanten kommer motståndarnas hela vänsterkant vara tvungna att spela försvarsspel.
Barcelona Mangi
2011-04-11 21:34
Hej Gott folk. Ar det ngn som har inblick i Barca, nar beraknas Puyol vara tillbaka.

Vi behover var kapten sa oerhort mycket.

Jag kanner att vi maste ha var kapten tillbaka emot Real I CL, atminstone i match nr 2. Liga och cupmotet struntar jag faktist i da vi har ett stort forsprang i ligan.

Ar han inte tillbaka hoppas jag verkligen inte Guardiola fortsatter spela med Busques dar, jag foredrar faktist att Milito spelar och att vi flyttar up Busques pa mitfaltet.

Masherano har gjort det bra pa sistone, men varat mittfalt tappar en stor dimention kreativitet nar Busqes spelar dar bak.
Barcelona Barcaholic
2011-04-11 21:30
Gonzalez_Barca & AndreD - Anims Abidal!

Kollade nyss minut 72-75 och där är det bara Khedira som blir varnad, kommentatorn säger också då att det är 10;de gula kortet denna matchen. Kollar man på Eurosport rapporteringen så är det 10 spelare som blivit varnade, så som sagt hittar ingenstans där Ramos får ett gult kort. Men får väl hoppas att ni har rätt då jag inte vill se Ramos spela eftersom han kommer gå mer på benen än bollen...
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-11 21:26
Barcaholic

De brukar inte alltid rapportera allt där. Han fick ett gult kort tidigare, det är jag 100% säker på.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-11 21:23
Barcaholic

Jodå han fick gult kort i den 73:e minuten då han rev ner Villa precis bredvid bänken.
Barcelona Barcaholic
2011-04-11 21:20
Gonzalez_Barca

Är du säker på det? För jag hittar ingenstans där Ramos får gult kort mot oss utan bara direkt rött.
Barcelona Gonzalez_Barca
2011-04-11 21:17
Barcaholic

Han hade ett gult kort tidigare i matchen, men eftersom förseelsen var så ful så sket domaren i att visa det gula utan tog bara fram det röda direkt.
Annons: