/spanien/barcelona/forum/12500.aspx/spanien/barcelona/forum/12500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2011-04-06 17:29
barca_joe

"Hetfield du verkar inte veta riktigt vad fotboll går ut på"

Om han inte vet det tror jag knappast att du skulle veta.

Vill du övertyga någon om något ska du knappast börja inlägget så där.
Barcelona barca_joe
2011-04-06 17:24
Hetfield du verkar inte veta riktigt vad fotboll går ut på... Milito är största säkerhetsrisken i laget medans Pinto alltid gör sitt jobb och det bra dessutom. Och nej, vi behöver absolut inte en bättre andramålvakt, hade spelat ordinarie i många la ligalag.
Barcelona Barca4eva
2011-04-06 17:17
".. och off topic: även andramålvakten, Pinto, kan nu njuta av att se sin favorit Justin Bieber spela fotboll med en Barça-tröja. Kul för honom!"

Åh herregud, nej.
Atlético addeh
2011-04-06 16:51
"Visst kan jag ta mig från A till B med en skruttig cykel (Pinto), men varför inte ta Ferrarin (Valdes) i garaget istället, smidigare och bekvämare."

Tycker den där meningen summerar min åsikt i hela Pinto vs. Valdés diskussionen väldigt bra.

elbraco

Okej, då ber jag så mycket om ursäkt för att jag reagerade så starkt.

Rambla

Miño är ju den som flest gånger kallats upp i Valdés frånvaro för att agera reserv bakom Pinto så jag gissar på att han får chansen mot Almería om rastaflätan inte blir spelklar. Miño stod ju även det första Supercup-mötet med Sevilla.
Barcelona Karlsson
2011-04-06 16:45
Varför skulle risken öka med Pinto i målet bara för att det nu helt plötsligt blev final??
Han har stått matcherna hittills och här kommer en liten påminnelse till folk.. Vi har vunnit matcherna och gått till final med honom i kassen!

Tycker det verkar sjukt drygt bara att nu helt plötsligt när det börjar lukta finporslin, då ska man sätta målvakten som tagit oss till finalen på bänken..
Hade folk gapat och skrikit lika mycket när turneringen skulle börja som det görs nu, hade jag köpt det.
Det jag vill säga är att det kan inte bli bättre med Valdes i finalen av den enkla anledningen att Pinto har vunnit sina matcher i cupen hittills. Varför skulle han inte kunna göra det även mot Madrid?
Barcelona Tritranquilo
2011-04-06 16:38
Hetfield
Det handlar nog inte bara om Pintos känslor. Om man låter sin andramålvakt stå alla matcher i copa del rey så ska han stå alla matcher. Finns ingen mening med att denne får stå alla matcher förutom finalen. I så fall har Pinto inget att göra i Barcelona. Med Valdes i målet ökar Barcas chanser men det vore större att vinna med Pinto i mål. Vi får se hur Pep tänker
Barcelona Dinho, Messi
2011-04-06 16:38
Rambla~

Finns något annat alternativ än Miño?
Barcelona B-Guden
2011-04-06 16:37
Klart att Pinto ska stå i finalen det är hans tunering.
Pep har även sagt att det inte spelar nån roll om det är Real vi möter.

Nej Cdr är Pintos tunering, sedan om man möter Real eller Almeria är skitsamma han ska stå i den tuneringen
Barcelona Rambla~
2011-04-06 16:29
Vem kommer stå mot Almeria i helgen om inte Pinto hinner bli klar? Valdes är ju avstängd.
Barcelona Rambla~
2011-04-06 16:28
Frodo

Jag är livrädd för den här matchen. Donbass Arena kommer bli ett helvete om Barca bara har en knapp seger eller oavgjort med sig dit. Lucescus lag är äckligt disciplinerade och taktiska. Du minns väl Monaco och hur svårt Barca hade att bryta ner dom? De har också ett riktigt äckel på högerbacken i Srna, lagkapten. Han kommer att dyka, grina och gnälla på allt och alla. Dani Alves framstår som en ängel i jämförelse. Han är bara ett gult kort ifrån en avstängning. Jag hoppas vi slipper honom i returen för han är också äckligt bra när det stämmer för honom.
Barcelona Sentuary
2011-04-06 16:26
Inget lätt match, men ingen svår match för oss heller. Klarar vi inte av att slå Shakhtar så bör vi nog inte spela i semifinal.
Barcelona MVP - 2011
2011-04-06 16:24
Lite OT men har någon av er lust att lira FIFA 11? (PS3), Som en liten uppladdning inför matchen. Skriv gärna på PM isåfall :)
Barcelona Dinho, Messi
2011-04-06 16:22
Nu har jag ingen länk till Guarsiolas uttalande men kan svära på att jag läst någonstans att han sagt att Pinto självklart kommer stå finalen för att CdR är hans cup.

Inte för att det tar bort rätten för er att diskutera huruvida det är rätt eller fel.....
Barcelona Frodo
2011-04-06 16:19
Rambla~

Så du är också orolig precis som mig? Jag förstår mig inte på snacket om semifinal redan nu med tanke på vår form och våra tidigare möten mot Shaktar. Jag tror att det kommer att bli tufft idag.
Barcelona Gabriel
2011-04-06 16:19
Hetfield

Jag förstår ditt resonemang absolut. Mest av allt vill jag att vi vinner finalen. Även om jag hoppas att vi gör det med Pinto i målet. Tycker det skulle vara underbart för honom att få vinna en cup final mot Real Madrid.
Barcelona Hetfield
2011-04-06 16:17
Gabriel

Jag respekterar det du tycker.

Klart vi kan slå Real Madrid med Pinto, men det handlar om att man RISKERAR. Visst kan jag ta mig från A till B med en skruttig cykel (Pinto), men varför inte ta Ferrarin (Valdes) i garaget istället, smidigare och bekvämare.
See my point?
Barcelona Gabriel
2011-04-06 16:14
Hetfield

Bra det.

Vi har olika åsikter, once again, inget ovanligt men som vanligt så respekterar jag att du tycker som du gör, men du får faktiskt även respektera att jag tycker som jag gör. Jag tror fortfarande att vi kan slå Real Madrid med Pinto i laget, även om du inte gör det. Kan hända att jag har fel, kan hända att han gör bort sig totalt. Händer det i finalen, då tappar jag allt förtroende för honom, men än så länge så tycker jag som jag gör.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-06 16:14
addeh

Lugna dig lite, det var inte jag som kallade dig medgångssupporter. Jag skrev att någon annan kommer kalla dig det, och Barcelonito skrev ju följande:
"Ni som är snabba på kalla folk medgångssupporter... Säger inte att du är det men."
Min poäng var att folk kommer hoppa på dig för att du skrev att du tycker Pinto borde vara skadad längre, oavsett om du hade "glimten i ögat" eller ej. Kan vara svårt för folk att avläsa i en text, eller så vill folk vara moralpoliser, vad vet jag.
Min åsikt är att det var korkat formulerat även om du skämtade (inte alltid så tydligt i text you know), men jag tar knappast illa upp så det finns ingen anledning att vara sur på mig.
Barcelona Rambla~
2011-04-06 16:12
Det här kommer att bli en jobbig kvartsfinal. De som redan pratar om semi och final borde akta sig väldigt noga.
Barcelona Hetfield
2011-04-06 16:11
Gabriel

Jag tog bort "trög" då jag förhastade mig, så ber om ursäkt för det. Bra att vi är överens om något.

Och nej, jag ser inte poängen med att RISKERA (notera ordet) en turnering och en stor summa bara föratt inte såra en persons känslor. Pinto är inte ung och han spelar i världens bästa lag med en rätt så behaglig lön, varför ska han klaga?

Jag tycker bara att det är löjligt att ta en sådan risk. Du håller inte med mig och jag respekterar det.
Barcelona Gabriel
2011-04-06 16:08
Hetfield

Så jag är trög pga av en subjektiv åsikt? Din dryghet slutar aldrig att förvåna en. Lär dig att respektera andras åsikter även om dem är annorlunda dina egna. Du ser inte mig kalla dig för trög även om vi har olika åsikter. Det kanske är något du borde arbeta med, annars kommer folk i framtiden verkligen inte vilja diskutera med dig. Men du kanske struntar i det vad vet jag.

Ja, jag anser att Milito är sämre än Pinto, även om det gör att du tycker att jag är trög.

Sen är jag självklart fullt medveten om att Barcelona också är ett företag men jag säger det en gång till - jag tror att vi kan besegra Real Madrid även med Pinto i målet. Är det förstått nu? Hade jag varit säker på att vi hade förlorat mot dem så hade jag inte hoppats på att han skulle spelat finalen.

Anledningarna till varför jag tycker att han bör stå är pga att jag tycker att han förtjänar att få stå, dels pga att han stått alla matcher hittills men också även för att han gjort bra ifrån sig så här långt. Det har däremot Milito inte gjort när han fått spela, snarare tvärtom. Han har skämt ut sig.

Ditt sista argument med David Luiz köper jag.
Barcelona Hetfield
2011-04-06 16:01
Gabriel

Jag vet inte om du är allmänt envis , men jag försöker se förbi det. Om du tycker att Pinto är bättre än Milito så kan jag bara beklaga.

Ja visst, du får tycka vad du vill. Jag älskar Barcelona och jag tycker att vi är unika, men det är fortfarande ett företag som ska dra in miljoner och även försörjer en hel del människor. Det är rent ut sagt korkat att man ska riskera en turnering och en stor summa bara föratt inte såra Pintos känslor, jag tror inte heller att han går hem och bölar. Han är andramålvakt i världens bästa lag och han är inte heller ung.
Du är antagligen den första som lär börja gapa om Pinto gör dåligt ifrån sig.

Om Chyg hade varit bra likt David Luiz som har gjort dundersuccé i Chelsea så hade aldrig Rosell blivit av med honom, simple as that. Både Guardiola och Rosell visste att det gick åt skogen så man avbröt det redan där.

Du verkar bo i la-la land där alla ska få ett pris oavsett prestationer och alla ska dela på samma pizzabit, men faktum är att världen är en tuff plats och de bästa i Barcelona ska få spela. Vi får helt enkelt agree to disagree.
Jocke_B
2011-04-06 15:58
El Braco Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Med tanke på den sjuårsperiod av negativa händelser som ligger bakom oss i Real Madrid så vill jag nog bestämt hävda att vi är i skarven mellan två epoker just nu. Att utvecklingen går åt rätt håll och att rejäla förbättringar tagit vid sen 08/09 går inte att neka till. Att sedan höja att det ytterligare en nivå och konkurrera med Barca över en säsong i ligan och gå segrande ur klassiker är något som eventuellt ligger ytterligare en tid bort. Men det är alltså fortfarande inte den spelmässiga nivån som fokuseras på utan klubbens tillstånd i allmänhet och gårdagens atmosfär på Bernabeu i synnerhet som är tankarna bakom beskrivningen av en "Björn som vaknat".
Atlético addeh
2011-04-06 15:57
elbraco

"Du kommer inte slippa undan att bli kallad medgångssupporter av andra kan jag garantera"

Ursäkta mig? Medgångssupporter? Vet du ens innebörden av det där ordet?

Jag sade med glimten i ögat att om Pinto stukade foten på dagens träning skulle det inte skada om han missade Copa del Rey-finalen, eftersom jag vill att den klubb jag ägnar så jävla mycket fritid åt att följa ska vinna den turneringen. Jag säger inte att vi kommer förlora med Pinto i målet, men Valdés är en mycket bättre målvakt och hade jag fått bestämma, oavsett om Pinto stått alla andra CdR-matcher, hade Valdés vaktat målet. Ser inte hur det där kan ha något med medgångssupporter att göra.
Barcelona Gabriel
2011-04-06 15:55
Hetfield

Så du argumenterar med att Milito är bättre än Pinto för att Miltio spelar i landslaget? Jaha okej, bra där. Säger mig jack shit faktiskt.
Barcelona Gabriel
2011-04-06 15:54
Barça sålde chygrynskiy pga Rosell, pga ekonomiska anledningar, inte pga sportsliga anledningar, men du kanske inte visste om det?

Jag anser att vi kan slå Real Madrid med Pinto som målvakt. Det kan hända att jag har fel, det kan hända att han gör bort sig. Men, det är en risk som jag hoppas att vi tar då jag tror på honom.

Anledningarna till varför jag älskar Barça som klubb är många. Det är framför allt pga att jag får känslan att klubben är speciell på fler sätt än andra. Även om du inte har samma känsla så är det den känslan jag har och det är viktigt för mig. Så om jag vill lukta på Barças bajs och känna rosor i doften så är det helt upp till mig så länge jag slipper lukta på ditt bullshit.
Barcelona Hetfield
2011-04-06 15:47
"Och Pinto är inte lika urusel som Milito"

Ursäkta ,men det där var bara korkat. Milito får starta i landslaget medan Pinto putsar Valdes skor varje match.

Det är fan skillnad mellan att stå mot Ceuta än att stå i en CdR final mot Real Madrid med C.Ronaldo som har världens bästa distansskott (kanske). Det räcker väl med att Pinto apar sig en gång så har man ett mål i baken.

elbraco

You nailed it. Vi behöver ha en bättre andramålvakt, jag litar lika mycket på Pinto som jag litar på en knarkhandlare.
Barcelona Hetfield
2011-04-06 15:45
Gabriel

Det du skrev lät som ett dagis där alla ska få en puss på kinden även om man kommer sist. Seriöst, sluta tro att Barcelonas bajs luktare godare än restens.

Tro det eller ej, Mes que en club eller inte så är Barcelonas ett gigantiskt företag som gynnas av vinster. Om man ska låta Pinto spela föratt han är en trevlig kille i omklädningsrummet så kunde man ha behållit t.ex: Chyg.

De bästa ska spela, en andremålvakt är inte i den positionen att han kan klaga på speltid, en andremålvakt så motivera första målvakten. Ska man riskera en turnering bara föratt inte såra en persons känslor när miljoner euro och prestige står på spel? Väx upp.
Folk kanske tänker att detta är bara "CdR", men hur stort vore det inte att slå Real Madrid när kungen sitter där? Det vore ett gigantiskt boost för den katalanska andan, vilket du värnar om.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-06 15:45
Ni som vill ha Valdés: Tycker ni alltså att man ska spela med Pinto, men så fort ett lag som faktiskt kan göra mål ställs mot oss så ska han hamna på bänken fort som fan? Är det inte bättre att isåfall skaffa en andremålvakt som man faktiskt kan lita på?
Barcelona Gabriel
2011-04-06 15:43
Hunting Bears

Vadå räcker med att komma på träningarna? Vad snackar du om? Pinto har spelat i alla matcher hittills i copan. Då ger man honom fortsatt förtroende, simple as that. Och Pinto är inte lika urusel som Milito är så det exemplet är lika dåligt som Hetfields.
Annons: