/spanien/barcelona/forum/12499.aspx/spanien/barcelona/forum/12499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-04 21:48
Myrran

Jag tyckte också det var skumt!
Jag blev genast intresserad men inte hittade jag någon vid det namnet..

Fail...
Barcelona Trippeln
2011-04-04 21:47
Barcelonistas

Här i länktipset står det mer utförligt :)
Barcelona Trippeln
2011-04-04 21:46
Barcelonistas

Jag tror Madrid kommer saknar bara Benzema men de kommer spela med Marcelo och Ronaldo trots att de inte fått alta medica alltså så tänker man riskera båda väldigt grovt.
Barcelonistas
2011-04-04 21:41
trippeln

Vet du vilka dom saknar inför spurs?
Barcelona Myrran
2011-04-04 21:33
Diar Iniesta Sheka

Tyvärr så har aftonblaskan gjort det igen. Den där killen är helt okänd och spelar troligen någonstans i japan. Har idag gått igenom hela La Masia och inte en enda japansk spelare finns.

Är en ungdomstränare i Barcelona som tvittra om den där videon och skrev "Har ni sett? Har ni sett?", den enda kopplingen mellan japanska liraren och Barcelona.
Barcelona Trippeln
2011-04-04 21:27
Jag är väldigt säker på att Tottenham släpper in max 1 mål och antingen så gör man 1 mål eller så gör man inget mål och håller sig kompakta med 1-0 förlust att ta med sig till WHL!
Barcelona DM1982
2011-04-04 21:26
Sou_Ronaldo

Det kommer säkert bli tufft mot Tottenham hemma men det värsta för er måste vara att några viktiga spelare kommer vara med fast de inte är 100 % friska ännu. Det kan kosta er mycket längre fram, kanske möjligheten att gå vidare i CL.

Om ni vinner hemma med 2-0 eller mer kanske ni kan gambla och spara spelare nästa match.
2011-04-04 21:25
Diar Iniesta Shekha

Fem minuter sen ;)

Real Madrid - Spurs 2-1
Ibrahim Afellay #20
2011-04-04 21:25
Någon som kan länka ett gott Barca klipp som man kan titta på ? :P
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-04 21:21
Fy fan va grym han är. En ny Messi om 10 år och han spelar i La MAsia också. Det var väl inte så ovanligt med tanke på att det regnar in världsspelare där:P
Barcelona Trippeln
2011-04-04 21:20
Sou_Ronaldo

Tror på kryss, 1-1!
2011-04-04 21:16
Kolla länktips, sjuk kille!

9 år och killen är nästan bättre än mig! ha ha..

Sägs att han är nya Messi och jag blev fan riktigt imponerad, att vara så där bra vid 9 år är inte direkt vanligt..

Dock inget som säger att han blir en stjärna för man vet aldrig vad som händer men en bra grund har han helt klart ;)
Real Madrid Sou_Ronaldo
2011-04-04 21:11
Grabbar vad tror ni om våra chanser imorgon när C.Ronaldo och Marcelo är skadade men vi kommer riskera dem mot Tottenham och Benzema missar matchen.. Jag är väldigt nervös med tanke på förlusten mot Gijon senast kanske det kommer en reaktion mot Tottenham och vi blir ställda på Bernabeu ..
Vad tror ni?
Barcelona DM1982
2011-04-04 21:04
Våra nästa motståndare i ligan, Almeria, gör 1-0 mot Bilbao fem minuter in i matchen.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-04 20:58
De lugnt ;)
Barcelona Sersari
2011-04-04 20:57
Blaugrana són els colors!

Fan vad schysst mannen, du har gjort min dag! Tack så mycket.
2011-04-04 20:54
Där här du den, rysningar än idag!
Barcelona Sersari
2011-04-04 20:52
Blaugrana són els colors!

Ok grymt mannen, har letat överallt hittar fan inte den.
2011-04-04 20:48
Sersari vänta lite ska hitta den kollade på den igår
Barcelona Sersari
2011-04-04 20:47
Grabbar!

Är det någon här som har den där youtube videon när Iniesta gör mål på Chelsea med Rocky sången i bakgrunden? Det var någon som länkade den här några dagar innan 3-1 matchen mot Arsenal. Den är ca 1 min och 30 sekunder lång tror jag. Skulle vara jävligt tacksam om någon har den för jag älskar det klippet och den försvann från mina favoriter på något sätt :(
El Vampiro
2011-04-04 19:57
Typisk svenskfotboll, fan va onödigt och idiotiskt att förstöra en sån bra stämning! Kollar på DIF-AIK

Edit: jag hatar allsvenskan men ville ge denna match en chans med tanke på att det är derby och allsvensk premiär.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 19:45
God is a five letter word - Messi

Båda lagen gör mål, ett säkert spel!
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-04-04 19:39
Nu är det så att jag behöver lite tips grabbar! Tippar just nu på bet365 och jag vet inte vad jag ska köra på:
AIK - DIF

Vinst för AIK; eller att båda lagen gör mål. Vad säger ni?
Barcelona Frodo
2011-04-04 19:38
Cigge

Vem börjar från noll? Gjorde Mourinho det i Chelsea, Inter eller hos er? När man tar över en storklubb är det praktiskt taget omöjligt att man börjar från noll.
Barcelona Frodo
2011-04-04 19:35
Folk pratar om att Barcelona bara behöver en "Plan B" för att bli bättre. Det bästa Pep har gjort är att maximera och variera "Plan A" så mycket som möjligt. Det är bara att kolla på trebackslinjen vi kör med Busquets bland annat. Föregående säsonger har vi spelat en trebackslinje med Abidal som går in samtidigt som Alves pushar fram ännu mer. Ibland spelar Messi mer eller mindre som central mittfältare och på så sätt överbelastar mittfältet för motståndarna. Det är bara att titta på el clasico senast där det stundtals var Busquets, Xavi, Iniesta och Messi vs Khedira och Alonso.

Kan man inte se hur mycket taktiskt Pep har gjort för laget så har man inga vidare fotbollskunskaper.
Andreas-
2011-04-04 19:15
Alltså, det är max en-två gånger per säsong som vi förlorar då vi inte kunnat ändra matchbilden. Så det är inte ens ett problem att snacka om.

Enda "svagheten" som finns hos oss är att när ett lag sätter förvarsspelet mot vårt anfallsspel (Inter t ex sist), så har vi ingen plan B. Men man ska komma ihåg, att sätta förvarsspelet mot oss är väldigt svårt. Så när ett lag lyckas med det, är det bara att säga grattis. För mig är det ingen svaghet i att vi inte börja lyfta in bollar istället osv. Vi spelar vårt spel all the way in.

Sen kom igen, skulle vi kunna ändra varje matchbild så hade vi varit helt oslagbara. Att sitta o kräva att vi ska vara oslagbara är lite väl höga krav.

Alla lag har nackdelar, vi är det lag i världen som är närmast att vara helt perfekta. Nöj er med det. Vi är bäst i världen, det räcker väl så?
Cigge
2011-04-04 19:12
Hetfield

Jag förstår till fullo hur du tänker. Jag kan börja med att använda Messi centralt har varit ett genidrag, som jag aldrig hade tänkt på, då han även enligt mig var fantastisk ute till höger. Dock drar han på sig mer markering när han spelar centralt och med sitt geniala passningsregister får han utrymme att leverera fler mackor än ute på kanten.

Att lyfta upp Pedro och Busquets har jag en känsla av att det kommer från att han hade de i b-laget. Jag tror dock inte att han själv trodde på att Busquets skulle bli en given spelare i landslaget. Han får mycket skit utifrån, men han passar så otroligt bra in hos er.

Att Xavi blev så bra har mycket att göra med att han får slå sina passningar högre upp i banan idag, vilket han givetvis ska göra. Jag är otroligt svag för Iniestas spelstil och jag hoppas verkligen att Özil kan komma att mantla den rollen i vårt lag.

Att göra sig av med Ronaldinho och Deco var rätt, likaså som jag vill att vi säljer Kaka. Att däremot göra sig av med Touré och låta Busquets bli ordinarie var ett förbannat bra beslut i längden, även om Touré fortfarande är en riktigt bra fotbollsspelare.

Som jag nämner har han gjort några fantastiska saker, men att han fortfarande inte började från noll. Jag personligen tycker ändå att Rijkaard har varit med och byggt upp det här laget.

En helt annan fråga: Vilken tränare var det som bytte in Iniesta i så gott som varje match när en tredjedel av matchen återstod? Fantastiskt bra gjort då Iniesta hela tiden fick känna på speltid och etablera sig sakta men säkert och bli en av världens absolut bästa fotbollsspelare.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-04 19:08
Messidinho_10

Du menar när vi mötte Englands näst bästa lag på bortaplan, lekte skiten ur dom, skapade målchanser och de gjorde slumpmål i slutet på en målvaktstavla? Barca förlorade 2-1 på bortaplan mot Arsenal och spelade mycket bättre fotboll. 2-1 mot Arsenal i London är bra resultat. Du kan inte bara ta fram ett negativt resultat som exempel, du måste se det ur större perspektiv.
Coach pep - iRemuntada Abidal!
2011-04-04 19:05
Messidinho_10

Matchen mot Valencia i höstas där vi vände i andra halvlek är ett minne som lyser starkt. Eller när vi vände från 0-1 till 4-1 mot Arsenal på Camp Nou för ett år sedan. För att inte tala om när vi vände 1-0 till 2-6 på Bernabeu. Kan inte ändra matchbild? :P

Något som vi däremot har svårt för är att stänga matcher, att spela på resultat. Där är Pep väldigt envis, det ska vara offensivlusta till vilket pris som helst.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-04 19:02
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Nej inte varje match, men när det behövs,T ex Arsenal matchen borta.
Annons: