/spanien/barcelona/forum/12494.aspx/spanien/barcelona/forum/12494.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Dragon Blood
2011-04-06 08:11
Såg den här tweeten nyss:

Arsenal are interested in signing Barcelona left back Xavi Quintilla, according to @JohnCrossMirror.

Går den här också igenom så är nog Arsenal mer hatade än Real Madrid hos alla Barca-fans.
Barcelona Barcamannen
2011-04-06 07:33
Varför står det Real vs Barca i tippningen?
Vi har ju Almeria innan.
Andreas-
2011-04-06 05:37
Vi ska inte bara förväntas oss att vi slår Shahktar MEN, det gör vi. Så jag undrar vilka här inne som tänker åka ned på semifinalen på Camp Nou den 4e eller 5e Maj. Jag kommer garanterat åka så om det är någon annan så säg till så kan vi mötas upp på ett par öl innan match och förhoppningvis en väldigt massa öl efter matchen :)
Barcelona Barca Sen99
2011-04-06 05:27
Skönt med 2 El classico till, vi är inte vidare än men jag vågar nog säga att semifinalen mellan Barca och Real blir något som inte har hänt på en fotbollsplan.......... Visca El Barcaa...
Barcelona Denyo
2011-04-06 02:15
Heywood

Skillnaden är att vi inte är Pazza inter. men vi ska inte tro det blir någon dans på rosor då dem som följt shaktars framfart genom europa vet att det kan straffa sig och underskatta dem, riktigt snabba på ställa om så pique och hans compadre måste vara på topp och ställa dem i offside.

tippar 2-0 med visst besvär.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-06 01:52
Blaugrana són els colors!

Du har helt rätt. Det är fortfarande fyra matcher kvar till finalen. Det kan ta slut redan i morgon. Det bevisade ju Schalke tidigare i kväll.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-06 01:50
Ni snackar som om vi är final redan grabbar? Lite ödmjukhet por favour haha!
2011-04-06 01:28
Hetfield.

Bring Chelsea! Jag vill så gärna slå ut de genom vår fotboll. De har lyckats många gånger att störa vårat spel och vi har en del gånger underpresterat mot de. Men i en final på Wembley kan vi inte förlora med tanke på historien.

...däremot så kommer nog Puyol att skaka när han ser Torres farandes mot honom ;-)
Barcelona Hetfield
2011-04-06 01:26
Är det inte bisarrt att varje gång Barcelona har gått till CL-final så har vi mött ett engelsk lag de senaste åren? Först Arsenal, sen Man U och sen blir det antingen Chelsea eller Man U (ja, jag tror inte att Schalke kan slå de i semifinalen).
Lite lustigt kan det väl vara.

Det vore kul med Chelsea, bara för variationens skull och föratt visa de om deras halvdana konspirationsteorier om att vi gick vidare pga. domaren.
2011-04-06 01:21
I morgon har Guardiola en dålig "feeling" inför matchen mot Shaktar. Är det han som försöker att spela med media eller? :-)

Han syftar på sättet som media och supportrar redan förväntar sig att se Barcelona i semifinalen och menar att det inte kommer att gynna FC Barcelona på något sätt. Han sa också att Barcelona får inte släppa foten från gaspedalen för annars kommer Shaktar att kunna slå Barca.
Hunting Bears
2011-04-06 01:15
Heywood Jablome - Xavi och Hetfield

Meningen är ju redan översatt. Jag ställde bara en enkel fråga. SKa jag översätta en mening igen som redan är översatt?

"Jag ska se Madrids match ja, men jag har inga förutsägelser"

Ordagrann översättning.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-06 01:14
Antar att det är prediction som är svårt. Det betyder förutsägelse eller i detta fallet tippning som alla andra redan skrivit :)
Barcelona Hetfield
2011-04-06 01:08
Barcelonistas

Inte föratt håna, men du kan alltid använda google translate om du har problem med engelska texter.

Meningen betyder ungefär: Jag kommer att titta på Real Madrids match, men jag kan inte säga hur den slutar.

Ni behöver ju inte håna Barcelonistas, det går smidigare att hjälpa istället.
2011-04-06 01:05
Fan, det behövs väl ingen diskussionen om killen/tjejen inte klarade av att översätta en engelsk mening? Hjälp till istället för att kritisera och tycka att det är roligt...
Barcelona Barça-MeTi
2011-04-06 01:02
Barcelonistas: Jag ska titta på Madrids match ikväll, ja. Men jag har inte någon förutsägelse
Hunting Bears
2011-04-06 00:59
Hur är det möjligt att inte kunna översätta det där från engelska till svenska? Inte för att vara spydig men en förklaring hade varit på sin plats.

O_O
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-06 00:40
Barcelonistas

How about this, skolka inte på engelska lektionerna :)

Nämen han säger att han ska se matchen men inte tippa något resultat. Var det så svårt?
Barcelonistas
2011-04-06 00:37
NoGo

"I'll watch Madrid's game tonight, yes. But I don't have any prediction."

Kan du elr någon översätta detta
Barcelona Barca4eva
2011-04-06 00:07
Här har du i alla fall reglementet.

Dags att logga ut nu, bona nit!
Barcelona Barca4eva
2011-04-06 00:03
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Kollade upp 07/08 säsongens regler i mitt tidigare inlägg, nu kollade jag upp årets och där står det samma sak. Men det kanske ändå är så att de har ändrat något? Eller så kanske jag har missat något i reglerna.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-06 00:02
Ja vi bör nog vinna med minst 3-0, vi får absolut inte släppa inte något mål! För annars kan det bli ett rent helvete där nere i öststaten Sovjet.
Barcelona NoGo™
2011-04-06 00:01
1.70-ligan - Anims Abidal!

Det var från dagens presskonferens inför matchen i morgon.

Messi: "Shakhtar has in the past been a very difficult opponent for us, we expect the same now. We want to win to have a calm return game."

Messi: "I'll watch Madrid's game tonight, yes. But I don't have any prediction."

Länktips: www.sport.es/es/
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-05 23:57
Vi bör nog se till att vinna stort imorgon. Annars är risken stor att vi får slitna spelare i el Clasico, som bara är ett par dagar efter returen i Ukraina... hade hoppats att Madrid skulle bli tvugna att kämpa tills de stupar i London, men så blir det ju tyvärr inte.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-05 23:56
Barca4eva

Har för mig att det är en någorlunda ny regel sedan förra säsongen. Tycker bara att det är konstigt att ingen av Ronaldo, Ramos, Carvalho och Di Maria tog gult kort isåfall för att missa nästa möte mot Tottenham och inte semifinalen.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-05 23:54
NoGo™

Tråkigt.
Han ska inte spela om han inte känner sig hundra ..

Blev f.ö så glad att Schalke vann att jag glömde bort Real matchen, hehe

Nej, sova var det..
Ciao
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-05 23:54
Verkligen ingen rolig läsning. Källa?
Barcelona NoGo™
2011-04-05 23:52
Från dagens presskonferens:

Messi: "I still have some physical troubles, I didn't feel good at all against Villarreal. We're working to solve things."

Inte det man vill höra direkt! Hoppas att Leo är "frisk" imorgon.
Barcelona Barca4eva
2011-04-05 23:50
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Det tror jag inte att de gör, precis som att Alves missade finalen pga gula kort i semin.

Helt säker är jag dock inte.

EDIT:

Från Uefa: "21.03 Single yellow cards and pending suspensions are always carried forward
either to the next stage of the competition or to another club competition in
the current season." Då betyder det väl att de gula korten kvarstår till nästa omgång.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-05 23:46
Messidinho_10

Troll?

Hotellet som länkades kostade samma datum som jag ska till NY 1360 Euro för de bästa rummen vilket är cirka 12.000 kr för samma antal dagar.
Jag har betalt 12.900kr för mitt hotell mitt i Times Square, alltså dyrare.
Då räknade jag även på de dyraste rummen på Barcas hotell..

Men jag drömmer vidare nu, godnatt!

Som Barca4eva sa:

Bara för att det är dyrare innebär knappast att det är bättre, 2000 kr natten i Barcelona är relativt dyrt och då får man nog jävligt bra service.
2000 kr per natt i New York är över medel men knappast lyx.
Ska du ha 5 stjärnigt i New York och London och ha samma klass som det där 5 stjärniga i Barcelona så får du nog hosta upp 4-5k / natt..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-05 23:45
Italiens stolthet... Svårt att slåss för Italiens stolthet när man knappt har italienare i truppen.

Försvinner de gula korten till semin? För en gångs skull för lat för att ta reda på något själv.
Annons: