/spanien/barcelona/forum/12490.aspx/spanien/barcelona/forum/12490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-04-15 17:23
1.70-ligan

Nej, varför skulle vi köpa en mittback? Fontas lär flyttas upp och Abidal lär bli den 3:e vänsterbacken. För mig så är det viktigt bli av med Maxwell och köpa en ordentlig vänsterback med många år i klubben.
Barcelona Gabriel
2011-04-15 17:19
Ronaldinho Jr.

Är det något jag har lärt mig under alla mina år som Barça supporter så är det att högmod kommer före fall. Det är aldrig bra att vara så kaxig som du är innan ett el clasico, även om man självklart ska tro på sitt egna lag. Personligen ser jag det inte alls som någon omöjlighet att Real faktiskt slår oss nu på lördag, just pga en anledning som jag stavar "Milito". Det känns som lite too much att både Puyol och Abidal missar matchen, att dessutom Mascherano inte kan spela pga en avstängning gör inte direkt saken bättre. På något sätt känns det nästan som att det är now or never for Madrid, slår dem inte oss nu, då ser jag inte hur dem ska kunna göra det när vi har vårt fulla lag på planen.

Det jag ville komma fram till var att det alltid är bättre att vara ödmjuk, annars kan man få äta upp sina ord i efterhand. Dessutom saknar universums makter aldrig ironi, än mindre när det kommer till fotboll. Så det är aldrig bra att jinxa.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-15 17:18
Pastore passar väl bättre kring ytterplatsen också, likt Afellay. Fabregas känns mer centrerad.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-15 17:18
Hetfield

"!Det bästa är ju att vi slår två flugor med en smäll, vi får en mittfältare som kan spela överallt på mittfältet (förutom DM) och som kan användas som striker. Vi slipper köpa en anfallare också."

Exakt. Köper vi honom behövs det bara en back också, sen är truppen komplett och dessutom spetsad gentemot årets!
Barca har nog en fördel i kampen mot Madrid (ja, emot alla klubbar) i och med att Pastore själv gillar Barca. Och hans samspel med Messi har varit magiskt på sistone i landslaget.
PedroRodriguez
2011-04-15 17:15
Ronaldinho Jr.

Keita som pivoté vore inte det bästa alternativet anser jag. Väljer man att inte spela Milito, blir det väl snarare Xavi som flyttas ned till pivoté och plockar in Keita eller Thiago istället. Nej, Busquets får spela där han alltid spelat och Milito får chansen.

JonasH

Är Pedro tillgänglig så finns det inga som helst tvivel om att han kommer att starta. Snacka om att han behövs. Jag var säker på att han skulle näta sist gång, och det gjorde han.
Barcelona Hetfield
2011-04-15 17:14
1.70-ligan

Ja, det bästa är ju att Pastore lär bli hyfsat "billig" med tanke på att han är en culé, så jag tror inte att Zamparini skulle kunna trissa upp priset om Pastore tjatar och vill hit.

Det bästa är ju att vi slår två flugor med en smäll, vi får en mittfältare som kan spela överallt på mittfältet (förutom DM) och som kan användas som striker. Vi slipper köpa en anfallare också.
2011-04-15 17:10
Hetfield

Ja, det verkar ju faktiskt vara på det viset. Det är inte bara ett löst rykte, som många andra spelare som ryktas till klubben är. Och jag hoppas också att, om det blir en större värvning i sommar och det står mellan Pastore eller Cesc, att man väljer argentinaren.
Barcelona JonasH
2011-04-15 17:08
PedroRodriguez

Egentligen ser jag också hellre att Busquets spelar bakom Xavi och Iniesta, men nu när vi har mittbacks-kris och för att jag ogillar Milito så hade jag hellre sett att Busquets tar hans plats tillsammans med Pique.

Afellay eller Pedro spelar inte heller någon större roll för mig, men jag tycker att Affe gjorde en grym och nästan felfri match senast mot Donetsk och sedan tycker jag att Pedro är en bättre inhoppare än vad Affe är.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-04-15 17:01
Fattar inte varför så många vill ha säkerhetsrisken Milito i backlinjen. Enligt mig kan morgondagens startelva bara se ut på ett sätt, nämligen:

Valdes
Alves, Busquets, Pique, Adriano
Keita
Iniesta Xavi
Pedro Messi Villa
Barcelona Ronaldinho Jr.
2011-04-15 16:58
Har surfat runt på lite olika sidor och man blir så förundrad över hur vissa aldrig lär av sina mistag. Alla som uttalar sig och inte minst föredetta real-spelare såsom Carlos, zidane m.fl säger att Real är det bättre laget och att Ronaldo är bättre och viktigare för sitt lag än vad Messi är. Dessutom jämför man Casillas och Valdes med fördel för Casillas.

Sen kommer vi stå där SOM VANLIGT och bevittna hur Messi förnedrar marängerna, hur Valdes gör kanonräddningar och firar Messis mål, Hur Ronaldo går mållös från planen och inte minst hur Casillas uppgivet med tårar i ögonen står och glor på sina medspelare HAHHAHA
PedroRodriguez
2011-04-15 16:56
JonasH

Med Xavi som pivoté då eller? Nja, jag ser hellre Busquets spela bakom Xavi och Iniesta och spela Milito som mittback. Du föredrar inte Pedro före Afellay?:P
Hunting Bears
2011-04-15 16:55
El Clasico är dock inte La Liga, eller snarare tvärtom. El Clasico är intressant i sig. Ligan som sådan är extremt förutsägbar som den är nu.
Atlético addeh
2011-04-15 16:54
s.eto

Om Busquets spelar mittback imorgon, vilket inte är helt otroligt, lämnas en ledig plats på mittfältet. Det är förmodligen där JonasH vill få in Thiago och därmed flytta ned Xavi som pivoté.

Ja, om nu Busi kommer få agera mittback skulle jag hellre se Thiago än Keita från start då Xavi känns som det klart bästa alternativet som pivoté och Thiago bidrar med mer kreativitet än maliern. Jag vet att majoriteten här inne tycker annorlunda då Thiago fortfarande är väldigt ung men jag tvivlar inte på att han är redo om han nu får chansen.

Ska dock tilläggas att jag tror Milito startar bredvid Piqué i mittförsvaret medan Xavi & Busquets spelar på sina vanliga positioner. Jag tror också det är den bästa lösningen, hur dålig Milito än har varit.

Skulle för övrigt inte bli förvånad om Pep ställer upp med en helt oväntad elva som han gjorde i förra mötet på Bernabéu.
Barcelona Hetfield
2011-04-15 16:52
1.70-ligan

Vi kan sitta och spekulera, men det som är säkert är att Barcelona har visat ett intresse redan under sommaren, både Pastore och Palermo har bekräftat det.

Pastore eller Cesc? Ja, Cesc är inte direkt akut i dagsläget (även om jag vill se honom i laget en dag), så jag skulle satsa på Pastore som även skulle lösa anfallsproblemen.
Barcelona JonasH
2011-04-15 16:49
s.eto

Jag menar att spela med Iniesta - Thiago - Xavi, allihopa på mittfältet och sedan en backlinje bestående utav Adriano - Pique - Busquets - Alves samt trion där framme: Afellay/Villa - Messi - Afellay/Villa.

Är jag ute och cyklar nu så rätta mig!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-15 16:39
s.eto

Antagligen vill han flytta ner Xavi och spela Thiago och Iniesta ett steg högre upp. Låter inte som en dum ide faktiskt.
s.eto
2011-04-15 16:36
JonasH

Vill du spela Thiago istället för Iniesta eller Xavi ? Eller kanske är det jag som missat att någon av dom blivit skadad?
Barcelona JonasH
2011-04-15 16:21
Varför inte låta Thiago få en chans från start på mittfältet imorgon? Han har bevisat att han har en stor potential och en sån här match skulle vara nyttig för honom dessutom. Sedan sätter man Busquets på mittbacken istället för Milito, fast det är iofs en stor risk då Busse inte är speciellt löpstark.
2011-04-15 16:19
Figeta

Jag satt och njöt av att se Mascherano/Pique spela tillsammans mot Shaktar senast. Det såg så stabilt ut. Som det gjorde när Puyol fanns tillgänglig... Sen byttes Milito in och hann inte vara på planen i mer än några sekunder innan han klantade till det och var jättenära att kosta oss ett bakänges mål. Dessutom kunde han själv blivit utvisad. Minuterna senare slog han en idiotpass rakt in mot mitten som en Shaktarspelare kom först till och var också ytterst nära att göra mål...

Kanske är de pga denna upplevelsen som jag är så fruktansvärt orolig för att Milito ska spela istället för Mascherano imorgon. Annars håller jag med dig, han har spelat upp sig på sistone... som tur är är Masken tillbaka i veckan. Men då står å andra sidan Pinto. Aldrig får man vara helt nöjd :P

Cape

Jag håller med dig! :) En annan sak jag gillar med Pastore är att han och Messi har haft ett närmast genialiskt samarbete i Argentina tillsammans på sistone.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-15 16:10
Milito kommer troligtvis få ta startplats imorgon och jag är faktiskt inte så orolig då det är den mindre viktiga matchen och att han faktiskt gjort det hyfsat bra de senaste matcherna.

Dem andra matcherna blir det nog Masken som mittback och Sergio som pivote. Mot Arsenal såg vi ett tydligt exempel på hur Pep använde dessa herrar. När Pep ville att vi skulle spela lugnt och försvara vår ledning så flyttade han ner Sergio som mittback och masken som pivote för att på så sätt rulla boll i försvaret.

När sedan Sergio gjorde självmålet så flyttade han upp honom genast och vi alla vet hur det gick. Så tror jag även det kommer bli när vi spelar cupfinalen och i CL semifinalen och då räknar jag med att Puyol och Abidal inte kommer tillbaks.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-15 16:09
Rätt sjukt att El Clasicó ses av ungefär 500.000.000 tittare.. hehe

"Men La Liga är ju bara en skitliga, kan ju lika lägga ner skiten.." haha
Barcelona Cape
2011-04-15 16:08
1.70-ligan

Det är sant, Pastore behöver inte vara på bekostnad av Thiago, men om man tänker på Barcas uppställning så känns det som att Pastore hade konkurrerat om en plats på mitten främst. Sen att han, likt Afellay kan lira på kanten (även anfall) är såklart ett +. Risken för Pastore är väl att både han och Afellay konkurrerar om att vara en backup på både mittfält och kanten och eftersom båda två är både äldre och mer utvecklade än Thiago så hade det påverkat honom också tror jag i alla fall.

Men om man absolut måste köpa någon av Pastore och Fabregas just nu, så hade jag, precis som du säger valt Pastore, även om det känns onödigt för Barca och ett dumt steg i karriären för Pastore själv.

Thiago och Fontas är redan uppflyttade. Nästa steg blir att skola in Muniesa, Romeu, Sergi Roberto, Deulofeu, Bartra, Montoya. :) Möjligtvis också Riverola när han är tillbaks från Vitesse.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-15 16:07
Endast en dag kvar. Det börjar bli lite nervöst.
Spanien Dragon Blood
2011-04-15 16:02
Tror ni verkligen Cesc kommer till Barca i sommar? Jag kan inte peka på något konkret men min uppfattning är att det ryktet har svalnat rejält.
2011-04-15 15:51
Cape

"Tror att Pastore hade passat in jättebra i Barca men vill verkligen inte att klubben värvar honom av två olika anledningar: Thiago & Fabregas."

Håller med dig till 100% angående Thiago, däremot hade jag inte gråtit om man valde Pastore istället för Cesc. Argentinaren är ju lite mer offensivt lagd och skulle även kunna lira som forward i barca och bidra med lite längd.. vilket faktiskt hade varit välkommet. Han skulle inte konkurrera på samma sätt med Thiago som Fabregas hade gjort, därför hade Pastore nästan varit bättre i mina ögon. Om man nu ska köpa någon av dem ;)

Pastore och Botia ansluter,
Jeffren, Miltio och Maxwell lämnar.
Thiago och Fontas flyttas upp.
... en trevlig Silly Season?

Dani Alves=The king

Ja men ändå, seger imorgon och ligan är så jävla avgjord den kan bli.. jag hade så jävla gärna sett Masche på planen imorgon :/
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-15 15:50
1.70-ligan - Anims Abidal! //

Precis masken hade vart guld värd imorn men som tur är så är de den mindre viktiga matchen han är borta...

Får hoppas att han håller den fina match formen för Mascherano har vart outstanding..
Barcelona Cape
2011-04-15 15:44
1.70-ligan

De flesta talangfulla spelare brukar kopplas till de största klubbarna, så jag tar än så länge ganska lätt på det. Tror att Pastore hade passat in jättebra i Barca men vill verkligen inte att klubben värvar honom av två olika anledningar: Thiago & Fabregas.
Atlético addeh
2011-04-15 15:40
Såg precis på Euro Talk weekend, bra programidé faktiskt. Kul att Kviborg tog upp matcher som Almería-Valencia och Málaga-Mallorca också, det hade nog aldrig hänt med någon annan i studion.
2011-04-15 15:34
Btw, vad tror ni om ryktena kring Pastore? Enligt Palermos president har vi lagt ett bud, som de nekade vid den tidpunkten. Men han la även till att klubbarna kommer fortsätta förhandla i framtiden. Och nu öppnar presidenten för en flytt.

Jag säger inte att han kommer hamna i Barca, men kanske är det inte bara lösa rykten att klubben är ute efter honom trots allt...
2011-04-15 15:18
Dani Alves=The King

Mascherano är det närmsta Puyol vi kan komma. Med honom brevid Pique kändes det lugnt. Men tyvärr är han avstängd imorgon...
Annons: