/spanien/barcelona/forum/12488.aspx/spanien/barcelona/forum/12488.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-22 20:19
RealMadrid es mi corazón

"Anledningen till att inte Zlatan levererade för att messi divan vägrade passa han. För när det gick bra för Zlatan och dålig för han då börja han DIVA. och det var Zlatan som räddade er på CAMP Nou när han gjorde enda målet."

Men är så trött på att höra det där...Messi blev aldrig avundsjuk på Zlatan eller nåt som ni idioter försöker intala er...Varför skulle Messi bli avundsjuk på Zlatan...Vissa är så idiotiska...
Zlatan passade inte in i Barca för han är en diva som vägrade anpassa sig efter Barcas spelsätt.

För övrigt ett Realfan som samtidigt är en Zlatanist....Finns det något äckligare?
Barcelona Mangi
2011-04-22 20:14
Hor vad Ni sager om Villa och till viss del kan jag halla med om kritiken. Dock anser jag att det finns en annan sak som vi maste ta hansyn till och det ar Messi.

Messis position som central anfallare har gjort att spelare som Villa och Zlatan nastan floppat! Jag anser fortfarande att Guardioala ska aterga till att spela Messi till hoger och detta sager pga av ngr olika orsaker:

Guardiola anvander en av varldens basta anfallare pa en position som man tydligt marker att han inte kanner sig tillfreds med.

Vi far en jamnare fordelning pa malproduktionen, Villa far ockat sjalvfortroende och kanner ar viktig!

Messi skulle fortfarande kunna dominera, men kan genom sina genombrott ifran hoger spela fram men aven ga pa egna avslut. Som det ar just nu ar vi alldeles for beroende av att Messi ska utratta magi, speciellt da vi sallan gor enkla mal.

Vad sager Ni andra

han kan fortfarande dominera dar ute och producera! Vart anfallspel star alltfor mycket och faller pa Messi!
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-22 20:00
Haha Arda Turan, vilken kung.
Barcelona B-Guden
2011-04-22 19:57
bblom

Klart förlusten sved. Vad är man för supporter om en förlust mot värsta rivelen inte svider?
tänk innan du skriver nästa gång,
Real Madrid bblom
2011-04-22 19:51
Vad är det med Kaká egentligen? Vi säger ju att han är en flopp, nuff said. Men allvarligt talat, hade ni inte förväntat er mer av Villa än vad han hittills gjort den här säsongen?

Sen att påstå att Benzema är en flopp, javisst! Kolla på hans form efter nyår. Allt annat än flopp. Dessutom är han väldigt ung samt att han har haft en jobbig tid speciellt förra säsongen med anpassning osv. Idag är han en helt annan person än vad han var för ett år sen.

Men jag förstår att ni är lite griniga sen förlusten sist, det måste svida. Speciellt eftersom det faktiskt var ett tag sen sist, kan jag erkänna.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-22 19:50
Jag håller faktiskt med marängerna här. Villa har inte lyckats nå upp till mina maximala förväntningar. Och jag har stora förväntningar eftersom han har kostat mycket. Dessutom så behövde han inte så lång anpassnings sträcka. Median är lite mildare med kritik mot honom pga hans status i Spanien. En utlänning skulle förmodligen få större kritik.
Villa gör mycket uppskattat arbete med löpningar och press, men hans största uppgift är att göra mål.
Jag personligt bedömer honom som en OK värvning, inte mer eller mindre. Kommer han inte tillbaka till målproduktionen i slutfasen av säsongen så kommer jag dra ner min bedömning.

Men å andra sidan så köper jag inte ursäkterna kring kaka. Han är en flopp. Skadorna är inte tillräckligt bra orsak för att förklara underprestation under snart 2 år i madrid. Det handlar inte bara om en skada. Han är ur form, är efter peaken i karriären och jag tror att han har tappat mycket psykiskt. Arjen Robben var också skadad många gånger, men han kunde leverera under korta perioder i alla fall. Eto'o var skadad två omgångar nästan 6 månader var, men han kom tillbaka till toppformen snabbt. Bara för att ta exempel.

Jag önskar er Glad Påsk!
Barcelona B-Guden
2011-04-22 19:49
Hombre - Hala A.F Di Maria y G.G Higuain

Villa har klivit fram när ddet som mest behövts. När Messi inte presterade var det han som gjorde det.
vem har sagt att villa gjort succe ?, Är han en flopvärvning,? Absolut inte.

Sedan förstår jag inte varför ni kommer hit och pratar flopvärningar ni har gått om egna RIKTIGA flopvärvningar att prata om i ert forum
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-22 19:47
Hombre

Han slakta er på Camp Nou med sina 2 mål, redan glömt den matchen hambre? Han är i en formsvacka och säsongen är långt ifrån över ( Onsdag)

Ni har lagt 1 miljard på Bajs, ( visst har han varit skadad men dom gånger han har spelat så har han bidragit med 0.
2011-04-22 19:42
När man är köpt för 40 miljoner euro så är skillnaden mellan succe och flopp är hårfin. Det finns inget som heter "okej". Villa har inte varit så bra som man förväntades att han skulle vara och därav är han en floppvärvning.

17 ligamål på 30 matcher när man spelar för ett lag som har gjort 86 ligamål är enligt mig inte alls så bra som ni vill få det till. Sedan ska man inte heller glömma att han inte varit någon succe i CL heller för den delen.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-22 19:41
Arda Turan (Galatasaray): "Messi or Ronaldo best player in the world? In the world, I would say Ronaldo. Messi is from another planet" [ntv]
Barcelona DM1982
2011-04-22 19:36
Crazyano Ronaldo

När folk tar in andra exempel så är det för att få lite perspektiv kring det man pratar om. Om det inte passar är det bara att krypa tillbaka till Puertan.

Men visst, Kaká är succé. Kör hårt.

B-Guden

Det ska nog inte vara så svårt att övertala en Barca B-spelare att gå till Villarreal. Det är ju trots allt ett av Spaniens bästa lag vi talar om.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-22 19:36
Suker78

Madrid då som ställer upp med trivote på hemma plan och spelar som blackburn, shet riktig rolig fotboll måste jag säga...
Barcelona Frodo
2011-04-22 19:34
Kolla vart svinet Pepe siktar mot. Han har hållit på så där i 2 raka matcher nu och kommit undan på grund av de inkompetenta domarna.
Real Madrid Crazyano Ronaldo
2011-04-22 19:34
Andres Iniesta Lujan#8

Benzema flopp? Lass? Jaha, okej!
Barcelona B-Guden
2011-04-22 19:33
DM1982

Ja, men spelarna ska va med på det också.

suker78

Barca spelar bara sidled, alla andra lag anfallar och vill spela mot barca men barca vill bara spela sidled så det går inte.
Fotbollsexpreten!!

Den som ska göra det offensiva i ert lag är Ronaldo därför slipper han arbeta deffensivt. Precis som Messi i Barca, Dom ska lägga 95% på offensiven.
Villa har även deffensivt ansvar och 17 mål i ligan är klart godkänt.

Så länge villa inte spelar en säsong centralt räknar jag inte med att han ska göra mer än 20 mål i ligan. Centralt så ska han göra 25-30.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-22 19:32
Hombre

"Bara för att Messi gör målen i Barca så är inte Villa befriad från att från upgiften som går ut på att göra mål. Han är köpt för att han är en målskytt av rang och varför har han inte spottat in mål lika frekvent?"

Han är inte bara köpt för att han är en målskytt, utan en bra spelare overall.
Och dessutom, befriad från uppgiften? Återigen, TREA I SKYTTELIGAN?!

Valencia 05/06 gjorde han 25 mål på 35 matcher. 0.71 mål per match.
Valencia 06/07 gjorde han 16 mål på 36 matcher. 0.44 mål per match.
Valencia 07/08 gjorde han 18 mål på 30 matcher. 0.6 mål per match.
Valencia 08/09 gjorde han 28 mål på 33 matcher, 0.84 mål per match.
Valencia 09/10 gjorde han 21 mål på 32 matcher. 0.65 mål per match.
Barcelona 10/11 har han hittills gjort 17 mål på 30 matcher, 0.56 mål per match.

Lägg dessutom till att hans assistsnitt är högre i Barcelona än vanligt plus att han i Valencia var deras naturliga målskytt och spelade på en strikerposition. I Barcelona är han winger och gör ett helt annat defensivt jobb. Tro fan det blir några färre mål med när Messi gör 47+ och Pedro en massa med.

edit: Att han är i en formsvacka kan man ju inte säga emot men du verkar ju vilja få oss att säga att han är direkt dålig.
Andres Iniesta Lujan#8
2011-04-22 19:31
Crazyano Ronaldo

Villa är i en formsvacka vilket är fullt normalt. Du och samtliga Madridistas verkar lida av minesförlust, redan glömt att Villa slakta er på Camp Nou för inte allt för länge sen?

Ska vi snacka fail och flopp, ja då tycker jag du borde kollla på ditt eget lag istället. Kaka (Bajs), Benzema,lass...
2011-04-22 19:29
DM1982

När folk drar in andra exemplarer så tyder det på rädsla och att vilja förtränga sanningen. Vilket du tydligt gör, men visst! Villa är succe, kör hårt!
Barcelona DM1982
2011-04-22 19:27
Crazyano Ronaldo

Nej det är inte fail utan snarare lite halvdåligt. Att köpa en spelare för 700 miljoner som är skadad hela tiden är fail. Ett riktigt fail som förtjänar en plats bland Home of Failes. Ärligt.
2011-04-22 19:24
DM1982

Att gå 11 matcher utan att göra mål i ett lag som Barca, det är stor fail faktiskt! Ingen säger att Villa är dålig spelare men långt ifrån succe för Barca.
Real Madrid RealMadrid es mi corazón
2011-04-22 19:23
"Anledningen till att Zlatan inte passade in i Barca berodde på att han var lika rörlig som en staty... "

Anledningen till att inte Zlatan levererade för att messi divan vägrade passa han. För när det gick bra för Zlatan och dålig för han då börja han DIVA. och det var Zlatan som räddade er på CAMP Nou när han gjorde enda målet.
Barcelona DM1982
2011-04-22 19:21
Att köpa en spelare för 700 miljoner som är skadad 80 % av tiden är fail.

Villa spelar hela tiden och gör mål. Han öppnar ytor åt andra och kämpar. Det är inte fail. Han passar in väldigt bra i laget men visst, några till mål bör han kunna få in. Han kommer nog göra mål i helgen mot Osasuna, sedan mot er.

Och jag kan bara hålla med, Zlatan hade passat in jäkligt bra i Real men som tur så kommer han inte gå dit.
2011-04-22 19:16
Vi pratar om Villa, varför blanda in i Kaká?

Jag tillskillnad från er förnekar inte att Kaká var/är en flopp värvning så som ni gör med Villa. Kaká har precis som Villa inte alls motsvarat de förväntningar man hade på honom. Skillnaden är att Kaká har varit skadedrabbad och spelat 30-40 % av den maximala antalet matcher han kunde spelat. Villa har som jag vet nästan deltagit i alla matcher.

Benzema och Villa går inte jämföra. Benzema var ingen etablerad världstjärna som David Villa. Benzema kom som en ung talang till Real Madrid, en ny liga, nytt land, nytt språk osv. Första året var inget annat än ett anpassningsår. David Villa däremot spelar kvar i samma liga, samma land och spelar med samma lagkamrater som i landslaget.

el Braco

Villas uppgift är inte att göra mål?

Bara för att Messi gör målen i Barca så är inte Villa befriad från uppgiften som går ut på att göra mål. Han är köpt för att han är en målskytt av rang och varför har han inte spottat in mål lika frekvent?
Mesudine Zizil
2011-04-22 19:15
"Villas primära uppgift är inte alls att göra mål" Det har du faktiskt rätt i.

Till de som jämför Villas och Kakás prestationer, tycker ni Villa är så dålig att ni jämför hans prestationer med någon som har varit skadad nästan hela säsongen?
Real Madrid suker78
2011-04-22 19:14
Barca visste vad Zlatan var för spelare när de köpte honom. Han skulle gått till Real istället!
Barcelona Blaugrana91
2011-04-22 19:09
Crazyano Ronaldo

Haha är du helt lost?! sen när snackade han om tröjor...?
Barcelona Sentuary
2011-04-22 19:09
Tycker också att bollkallarna sprang mer än Zlatan
Barcelona Blaugrana91
2011-04-22 19:08
suker78

Anledningen till att Zlatan inte passade in i Barca berodde på att han var lika rörlig som en staty...
2011-04-22 19:08
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Ronaldo har sålt 1 miljon tröjor i Madrid på 6 månader, så han betalar mycket mer tillbaka än villa. Att du ens kan jämföra dom två, Nice!
Barcelona Cobain
2011-04-22 19:07
Annons: