/spanien/barcelona/forum/12487.aspx/spanien/barcelona/forum/12487.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
6/22/2011 16:53
"Jeffren går sönder så fort han kissar, dessutom har han storstjärnor framför sig."

Word. Bojan kan jag försvara tills det blöder i fingrarna men Jeffren...killen är skadad 360 dagar av året och när han väl spelar är han dålig. Hade han använts som Wenger använde Walcott - alltså bara köra på hans speed - så hade han kanske lyckats lite bättre men på en kant där han försöker utmana och gå inåt i banan är han totalt värdelös.
Ärligt talat hade jag blivit glad om han lämnar för Udinese. Han är inte mer än en medelmåtta och definitivt ingé Barcamaterial.

WE HAVE TO SAVE THE CHILDREN!

not.
Barcelona Hetfield
6/22/2011 16:49
Jag måste bara kommentera el Flacos senaste text:

För det första så är det skitsnack att klubben vill bli av med Thiago. Klubben och Thiago har nekat det, så redan där faller tesen. Det känns dessutom rätt så uttjatat att man ska dra upp Thiago så fort man ska värva någon. Påminner mig lite om kvinnan i "Simpsons" som skriker: "What about the children?" så fort något händer.

För det andra, vad ska man göra med Bojan, Montoya och Jeffren? Montoya har Alves framför sig som sällan vilar och har flera år kvar i kroppen. Jeffren går sönder så fort han kissar, dessutom har han storstjärnor framför sig. Bojan har fått sina chanser, men han är helt enkelt malplacerad i dagens Barcelona som spelar utan en klassisk striker. Man kan ju inte hålla kvar de i klubben och ge de falska löften om speltid. Det är som Cruyff sa, det fantastiska med la masia är att man kan sälja eller behålla stjärnorna.

Det jag vill säga är att det inte är fel på hela situationen, det är för deras bästa. Man gör sig inte av med framtidsstjärnor, man gör sig av med spelare som inte kan göra nytta i klubben just nu.

Jag tycker inte heller om att man gör sig av med talanger i delbyte, det känns rätt så billigt och kallt. But hey, pojkarna kan göra mer nytta i lite mindre lag än att slänga bort deras karriärer i Barcelona. I slutändan så gynnas alla av det.

Bra text, men jag förstod inte poängen med det.
Atlético addeh
6/22/2011 16:47
Bra krönika el Flaco. Kudos!

"Det går naturligtvis inte att veta som utomstående vilka förändringar Rosell, Bartomeu, Zubi och Guardiola planerar att göra inför nästa säsong. Att de vill förstärka A-laget är fullt förstårligt. Att göra det på bekostnaden av Thiago vore oförlåtligt."

Co-signar det där. Ska för övrigt bli intressant att se Thiago & Co mot Vitryssland i U21-EM om en knapp timme. Han har ju dominerat fullständigt i tidigare matcher så detta blir en match jag med spänning väntar på.
DavMessi
6/22/2011 16:47
Mascherano

Är det EMD som skriver det? Men herregud, "vilket ska ha lämnat Alexis Sanchez rasande". Det är helt sjukt, kan man inte förbjuda EMD och Sport här när det gäller Sanchez? Alla vet att varje ord de skriver är taget från luften.

Om någon kom ihåg så var detta exakt samma situation som när Edin Dzeko ryktades till Juventus. Italiensk media gjorde allt de kunde för att han skulle komma till Juventus, de sa att han hatade City och att han bara vill gå till den italienska ligan. City var bara fult och Juventus var himmelriket, enligt Gazettan. Vi vet hur det gick sedan. Det är uppenbart att Sanchez föredrar Barcelona men City är som sagt fortfarande med i leken på allvar, så tro inte på Sport och EMD som vinklar saker till Barcelonas fördel.
Barcelona Blaugrana91
6/22/2011 16:44
Messidinho_10

Sluta nu, det där är bara skitsnack. Sanchez vill till Barca och jag är ganska säker på att det blir så.
Barcelona Capitan Puyi
6/22/2011 16:43
El flacos krönika borde skickas till sport, MD och Barcas ledning. Skämtar inte ens.
Barcelona Gonzalez_Barca
6/22/2011 16:37
Napao

Haha fet fail från skitsidan :P
Barcelona Mascherano
6/22/2011 16:36
Udinese stoppade därför affären med Barcelona vilket ska ha lämnat Alexis Sanchez rasande. Den italienska klubben försöker nu övertala 22-åringen att gå till Premier League trots att hans egen vilja är Barcelona, enligt den spanska tidningen.

Barcelona Napao
6/22/2011 16:33
Är det bara jag som tycker den rubriken är fel?
Barcelona Messidinho_10
6/22/2011 16:30
Fyfan nu håller ManShitty snuva oss på Sanchez, jag skulle gå upp i taket om detta sker.
,Sami
6/22/2011 16:26
Kolla in låten de har gjort till Sanchez.
Barcelona Barca4eva
6/22/2011 16:13
Hetfield

Man undrar verkligen...jag hoppas hellre från Mount Everest än att ta något som får mig att bli så.
Barcelona C.A.K (Lyon)
6/22/2011 16:13
Skulle inte bli besviken om Guardiola värvade denna kille. Next big thing från franska ligan
Barcelona teddycule
6/22/2011 16:04
Thx Rambla!
Barcelona Rambla~
6/22/2011 16:00
teddycule

Kanal 10. Se länktips. En sida väl värd och spara. En daglig information på alla matcher som går på svensk tv.
Barcelona Rambla~
6/22/2011 15:58
Intressant artikel. Det är nog fand dags att ligan och även det spanska förbundet tar tag i dessa problem nu. Det här kan inte få fortsätta. Annars dröjer det inte länge innan en hel drös med klubbar går i konkurs.
Barcelona teddycule
6/22/2011 15:56
Går Spaniens U-21 match på tv eller måste man streama?
Barcelona Rambla~
6/22/2011 15:54
FC Barcelona #10

Fail på dig om du tror att det där är Real Madrids handbollslag. :P
Klubben heter Ciudad Real, ja eller hette.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
6/22/2011 15:49
Återigen...Not sure if trolling, or just stupid.

Glöm inte att Spaniens U21 match börjar tidigt idag.
Barcelona FC Barcelona #10
6/22/2011 15:49
Fail utav Real's handbollslag :P
Barcelona Hetfield
6/22/2011 15:47
Messidinho_10

Seriöst, vad röker du varje morgon? Kan du skicka det till mig, verkar vara some good ass weed.
,Sami
6/22/2011 15:42
Sports director Zubizarreta could on Friday travel to Denmark to convince Jeffren to be part of the deal on Udinese player Sanchez. [sport]
Barcelona Riiio!!
6/22/2011 15:29
Messidinho_10

Aha ok så Ronaldo ska ha kaptensbindeln i Real före te.x Xabi ALonso då Casillas inte längre är kapten bara för att Ronaldo är den största stjärnan i laget.... Ibra som kapten i Milan NU mina vänner, han är ju en riktig ledare och lagspelare!! Hahaha ett skämmt ;)

Messi som nr 4 räcker gott o väl för honom...
Barcelona Alvés
6/22/2011 15:22
Det får vi se i framtiden, allt kan hända.. :) Tror inte Messi skulle få kaptensbindeln i framtiden, kanske som Vice eller 3 kapten, Tror Pique tar över eftersom han är en ledare på planen, och Messi är inte den spelaren som skriker och får igång spelarna
Barcelona el Flaco
6/22/2011 15:19
Pep och Cruyff har idag spelat golf tillsammans i Katalonien. Sandrusco kommer säkert få panik när han får höra detta. :P
Barcelona Messidinho_10
6/22/2011 15:13
Alvés

Det där kommer ändras. Messi kommer vara 1a , Iniesta 2a Pique 3a..
AndreD - Winning!
6/22/2011 15:12
Messidinho_10

Bara tyst. Du skämmer ut dig själv så jävla mycket just nu.
Barcelona Alvés
6/22/2011 15:11
Puyol, Xavi, Valdes, Iniesta, Messi så är det, när ingen av dom 4 är med så är Messi kapten som i Cdr matcherna han brukar vara med i
barca löver
6/22/2011 15:10
ok tack för hjälpen :)
Barcelona Messidinho_10
6/22/2011 15:09
Riiio!!

Finns ingen chans att de där skulle vara bättre ledartyper än Messi.
Klart som fan att laget största stjärna kommer få kaptensbindlen inom en snar framtid. Messi är ledare, han är guden, han är den som alla ser upp till, Messias helt enkelt!
Annons: