/spanien/barcelona/forum/12484.aspx/spanien/barcelona/forum/12484.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-14 17:03
Jag diggar verkligen det senaste översatta crackóvia-avsnittet. Mou, res!

Spelarna sjunger och Guardiola säger: Var lugna
Puyol: Kom igen, Mister
Guardiola: Det är ett skämt, jag spelar bara ödmjuk. :-)

Vad tror ni om Real Madrids eventuella reservstartelva på lördag?
Barcelona Hetfield
2011-04-14 16:51
elbraco

Rafa är mer av en Rivaldo typ, han är mer av en målgörare. Det känns som att Thiago är den som är bättre kreativt, men att Rafa är en bättre och farligare målgörare.
Thiago är nog mer av en Deco typ medan Rafa gör sig bäst som media punta, likt Messi.

Noterbart att både Rivaldo och Rafa är vänsterfotade ;)
Ännu en sak som gör båda herrarna så lika är deras makalösa vänsterfot, jag fick Rivaldo vibbar när jag såg Rafa skjuta.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-14 16:46
Stämmer det förresten att Rafa är den största råtalangen av dom båda bröderna?
Thiago spelade sin första B-lagsmatch när han var 16, Rafa blev uppflyttad nyss och han är redan 18.
2011-04-14 16:44
Rambla

Haha, läste det med. Ny Chygrynskiy på gång?

Pique fick sin bil bortfraktad eftersom han hade parkerat fel innan en träning.
Cesc var snabbt framme på Twitter:
Tw Cesc (to Pique): "I see that after 24 years living in Catalonia you still don't know how to park your car... What a disaster... moc!"

Tw Pique (to Cesc): "How can you belief that report ? You're so naive! The city council just used my car for a few hours and gave it back!"

Pique hade innan skrivit något liknande då Cesc var inblandad i en mindre olycka!

I länktips en artikel om Thiago. Visste ni att hans farsa Mazinho var en av dom som gjorde den kända målgesten "gungan" i VM med Bebeto och Romario?
Valencia Bat
2011-04-14 16:37
Ni borde hämta tillbaka Botía från Sporting som enligt mig är Barcaklass...
Canaletes
2011-04-14 16:25
Sodan

Family member, of first or second degree, of an adult FC Barcelona club member. Family relationships include:
a. Between parents and children
b. Between grandparents and grandchildren
c. Between married or civil couples
d. Between brothers or brothers-in-law
e. Between parents-in-law and son or daughter in-law
An ex-member of the club for at least two consecutive years.

Gift dig med en som är medlem --> bli medlem --> skilj dig ;)
Barcelona Sodan
2011-04-14 16:19
Någon som vet om det går att bli medlem i klubben utan att att ha någon släkting eller vara ex medlem ?
Barcelona Cape
2011-04-14 16:16
L.A.M Nr 10

Absolut, Yaya passade in riktigt bra på mittfältet och var även grym som mittback i CL. Tycker att Barca hellre ska satsa på egna produkter, men tråkigt att han lämnade som du skrev.

Det är heller inte fel att flytta ner pivotes som mittbackar, både Pique och Fontás spelade som pivotes tidigare t.ex. Även Marquez om man ska gå längre tillbaka.
Barcelona Rambla~
2011-04-14 16:02
Oj, Pep har nu igen fått en av sina berömda "feelings". Nu hyllar han den andra av Shakhtars mittbackar, Rakitskiy. Efter matchen så snackade han ju med Lucescu och då frågade han om och berömde mittbacken. Något som brittiska Sky snappade upp. Jag hoppas att han skakar av sig denna feeling illa kvickt. Hans feelings tenderar ju att kosta klubben en del pengar. :P
Barcelona Rambla~
2011-04-14 15:58
Canaletes

Det är lite av engelska supporters sätt att "håna" motståndarna. De menade på att ni inte är i närheten av Barcelonas klass. Hade istället Barca spelat mot Tottenham, så hade sjungit samma sak och "hånat" Barca om Real Madrid. Det är ett sätt att retas för dem.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-14 15:54
Grym låt! Men var är den engelska texten?

LAM

Yaya var bra som mittback! Tycker inte Busquets passar där. Enligt mig är Masche den bästa vi kan spela brevid Pique just nu, by far!
Canaletes
2011-04-14 15:53
Är det positivt eller negativt det Spurs fansen sjöng?

För man ska ju inte sjunga fult om motståndarens rivaler när man ligger under... :S
Barcelona Hetfield
2011-04-14 15:53
En sak jag inte fattar med marängerna är att om de är stolta över deras vunna titlar under Franco tiden (vilket de drar upp hela tiden), betyder det inte att de står bakom det Franco gjorde och stod för? Antingen så fördömer man hela grejen och tar bort titlarna under den tiden eller så förespråkar man Francos regim och mentalitet.

Paradox.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-14 15:51
Cape

Yaya var riktigt grym när han spelade som mittback i slutet på CL 2009. Visst tycker jag det var rätt att man sålde honom i somras och att Busquets har gjort det riktigt bra, men när ivorianen var som bäst dominerade han verkligen pivote-positionen. Han var grymt stark i defensiven där ingen kom förbi, grym teknik som gjorde att han kunde komma förbi många spelare på raken och inte minst ett läskigt skott. Gillade även hans crossbollar bakom backlinjen som var riktigt bra.
Barcelona Rambla~
2011-04-14 15:48
Jag hörde också det. De sjöng: "you're just a shit Barcelona, a shit Barcelona" :)
Barcelona The FC Barcelona
2011-04-14 15:45
Var det någon som märkte att Tottenham fansen sjöng något om Barcelona eller var det bara jag som märkte det!
Hunting Bears
2011-04-14 15:41
___?I?? ???L___

Och vad har ditt inlägg på vårt forum att göra? Schas.
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-14 15:40
Bra jag droppar denna i fel forum :) Bara ignorera.
Väl mött i ett ANTAL matcher framöver.
Real Madrid ___ЖIИ₲ ṜƋЦL___
2011-04-14 15:39

Canaletes
2011-04-14 15:30
Highlights från canal+ Spanien från Barca-Almería
Barcelona Cape
2011-04-14 15:05
Diar Iniesta Shekha

Håller delvis med dig, men eftersom Barca är ett spelande lag så är det inte katastrof att flytta ner en pivote som mittback vid krislägen. Det har funkat okej med både Busquets, Mascherano och Yaya (som klev ner i CL 2009). Skulle det vara så att klubben anser att en renodlad mittback behövs så har vi som sagt Fontás och bra material i B-laget.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-14 14:54
Cape
Det spelar ingen roll för mig vem man köper så länge han är tillräckligt bra för att spela i Barca. Vi måste köpa en vänsterback ,det är ett måste. Jag gillar inte den här situationen som vi är i nu där vi måste lägga in en mittfältare på backlinjen. Vi hade ju inte kunnat veta att Puyol och Abidal skulle vara skadade samtidigt men man borde endå ha en breddare trupp för säkerhets skull, vi spelar ju trots allt ungefär 60 matcher per säsong.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-04-14 14:49
el Flaco//

Jag håller delvis med dig om Franco. Dock tycker jag att man bör nämna Francos betydelse även vid Real Madrids Europa-framgångar. Även om han knappast hade makten att påverka fotbollen i Europa i stort kunde han ändå se till att Real Madrid hade ett slagkraftigare lag tack vare sin makt i Spanien. Att se till så att Di Stefano hamnade i Madrid istället för Barça ökar ju Madrids chanser även i Europa. Jag menar om det hade varit nutid och Franco hade sett till att Messi spelade för Real Madrid istället så hade det ju ökat deras chanser i Europa också.

Jag säger inte att Madrid inte skulle vunnit utan Franco för det vet jag inte, men nog påverkande han alltid.
Barcelona Sano97
2011-04-14 14:45
Asså visst Mourinho är en skitbra taktiker och så men han är en dålig förlorare som alltid skyller på domarna och så tror han att han och ronaldo är kungar tillsammans och att de ska utplåna Messi och klå barca. Tur att vi har ett helgon som tränare och som är immun mot alla jävla psykningar.
2011-04-14 14:42
Vet inte riktigt vad Realred vill få fram med sin senaste artikel...ska vi tycka att diktatorn Franco var en go gubbe eller?
Som Rambla skriver så gjorde han det med största sannolikhet för att behålla rivaliteten mellan klubbarna eftersom fotbollen bara var ett verktyg för att påverka folket. Har man minsta lilla logik i hjärnan fattar man det själv.
Barcelona Cape
2011-04-14 14:40
Diar Iniesta Shekha

Kände mig tvungen att gå in och säga att jag inte vill att klubben köper in ytterligare två backar. Fontás är redan uppflyttad, Bartra och Muniesa får stå på tillväxt ett tag till, men är namn för framtiden. Även Sergi Gómez har imponerat. Ska man köpa in någon så är det väl Botía som har varit riktigt duktig i Sporting sen han lämnade Barca. Men det kanske var honom du tänkte på.

Dessutom har Guardiola visat större talang på att slussa in B-lagsspelare i A-laget än att värva utomstående spelare.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-14 14:21
Fan för varje dag som går så blir man mer orolig för Puyol och Abidal. Vi kan inte spela mot Real med Busquets eller med Masken som mittback, vi tappar mycket på grund av det. Vi M-Å-S-T-E köpa in två backar till nästa år och Mlito lär lämna nästa år , Maxwell kanske.. Sen så förstår jag inte varför Pep tar upp Fontas och inte ens ger honom chansen mot ett lag som tex Almeria eller när mot Shaktar när vi har med oss 4 måls ledning.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-14 14:18
Heywood Jablome/

Hittills har Juvenil A (18-19 år), Cadete A (16 år) och Alevín A (12) som har vunnit sina serier.

I länktipset kan du se en artikel som publicerades på klubbens hemsida i början av april och namnen på de 10 av 14 lag från akademin som låg/ligger etta i sina respektive tabeller
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-14 14:12
el Flaco. Härliga nyheter!

Hur många av lagen inom klubben har vunnit sina serier? Har du någon resultatlista? Vill främst veta ålder och vad laget heter
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-14 14:11
Lagen från klubbens akademi fortsätter att vinna sina serier. Nu senast var det Alevín A, 12-åringar, som vann sin liga med fyra omgångar från slutet.

Och på tal om canteran och ligasegrar så hängde en affisch från 5-0 vinsten mot Real Madrid i höstas i Juvenil A-lagets omklädningsrum som syntes i samband med när medierna klev in när spelarna firade ligatriumfen. Lagkaptenerna och ledarna i laget Ivan Balliu och Sergi Gómez ska ha hängt upp bilden.
Annons: