/spanien/barcelona/forum/12483.aspx/spanien/barcelona/forum/12483.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Van The Man™
2011-04-07 14:29
Tack för ett uppriktigt schysst svar måste säga att det är en riktig sneaky position Pep lagt honom i, svår markerad b la men Bosse sa det en aningen för mycket liksom, I get already!!!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2011-04-07 14:21
Valdés har varit riktigt grym senaste tiden tycker jag. De där räddningarna/tacklingarna han gör är otroligt viktiga för och det finns nog ingen målvakt som kommer ut så snabbt som honom. Han är lite som en libero samtidigt som han är målvakt.

Med tanke på sättet som vi spelar på så behövs en snabb mittback också, för det kommer skapas ytor för det andra laget och det blir ju väldigt svårt och hinna med o täcka när bägge mittbackarna är långsamma.

Sen så måste jag ge cred till Shakhtar, ett väldigt bra lag enligt mig. Även fast deras lägen kom ifrån slarv från vår sida, så tycker jag att dem gjorde det bra. Med lite mer tur hade de fått med sig ett bättre resultat. Deras brassar är otroligt snabba och duktiga spelare. Shakhtar kanske är det bästa laget vi mött den här säsongen.
Atlético addeh
2011-04-07 14:20
Rambla

Jag håller med, charmen med ett el Clásico försvinner lite när det spelas fyra inom en kort period. Helt plötsligt känns ligamatchen ganska ointressant då vi dels leder med ganska stor marginal och Copa del Rey-finalen några dagar senare känns som en större prioritet.
,Sami
2011-04-07 14:20
Hahaha så jävla bäst är han!!
Barcelona Hetfield
2011-04-07 14:02
Äh, Biebers fame är lika långvarig som Vanilla Ices filmkarriär. Så fort den här generationens fjortisar växer upp så försvinner hans fanbas.

Rambla

Poängen var att trots siffrorna så var det små marginaler som avgjorde matchen. Tänk om Adriano hade fått med sig bollen i början av matchen och gjort målet, vem vet hur matchen hade slutat då.
En liten tankeställare.

Det här chansartade försvarsspelet kommer inte att hålla mot topplagen, det kan jag garantera. Jag kan inte klaga på Busquets, det är inte ens hans naturliga position och han har inte förutsättningarna föratt vara en bra mittback men jag är sjukt irriterad på att Pep inte köpte in en mittback som man kan lita på. Milito är ju fan spelbar och trots det så väljer man en defensiv mittfältare.
Wtf?!
Barcelona Giggity
2011-04-07 13:58
1994 worst year ever, Kurt Cobain dies, Bill Hicks dies - Justin Bieber is born
Barcelona Rambla~
2011-04-07 13:58
Jag förstår inte varför alla år så uppspelta över alla el clásicon? Personligen tycker jag att det går inflation i med så många möten. Det tappar sin charm liksom. Två möten hade varit nog.

Vem fan är Justin Bieber?
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-07 13:57
Milito borde tacklat sönder Bieber. Det finns bara plats för en dålig spelare i det här laget, och det är Milito.
Atlético addeh
2011-04-07 13:56
Varför för Justin Bieber träffa spelarna på träning bara för att han är känd? Livet är orättvist... :-(
Barcelona tikitaka-GOOL
2011-04-07 13:56
Härlig seger igår barcabröder!!

Någon som har tillgång till aftonbladet plus och kan lägga upp simon banks krönika angående de kommande EL CLASICOOOS?

Fyfan vilka matcher det kommer bli!!
,Sami
2011-04-07 13:54
Hetfield
Kolla länk haha fi fan!
Barcelona Rambla~
2011-04-07 13:52
Hetfield

Du beskriver det bäst själv när du skriver att Busi och Piqué redde upp situationer på egen hand. Det för mig sammanfattar ett bra individuellt försvarspel. Ja, vi blir tagna på bar gärning när de ställler om. Vad beror det oftast på? Jo att någon slarvar och tappar bollen, eller spelar en dålig passning där han sätter en medspelare i en svår situation. Vips så ställer motståndarna om för det är just detta de väntar på. Detta är inte att pressa motståndarna eller att på något sätt dominera en matchbild. Det beskriver bara att man försöker ta tillvara på motståndarnas misstag när de kanske är lite för offensiva.

Ja, Busi är för långsam när han står på fel ben (well, han hänger väl knappast med någon snabb anfallare i en löpduell oavsett på vilket ben han står på) och blir tagen på bar gärning i en snabb omställning. Det är då man är som mest sårbar, ofta är felpositionerad som försvarare för då har man kanske precis själv spelat upp bollen från försvaret och upp genom mittfältet.
Barcelona Hetfield
2011-04-07 13:28
Seriöst, en person skjuter John Lennon och Bieber lever. Life is unfair.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-07 13:19
GS16TMF

Ja, antar att det är så för er också. Ligan är ju redan avgjord så den spelar inte så stor roll. Cupen vill man vinna, men det är mest en bonus.
Real Madrid GS16TMF
2011-04-07 13:15
Vilket El Clásico-möte betyder mest för er? Tippar på CL...
2011-04-07 13:01
Van the Man

Varför skulle vi någon spärra dig?

Messi står i startelvan som en nummer 9. Dock har han en fri roll på planen där han kan röra sig vart han vill. Han befinner sig ofta som en 10:a och playmaker som även kan gå på löpningar med boll mot försvararna.

Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-07 12:59
Canadian singer Justin Bieber attended Barceona's training session today and met with the players #fcblive.

Haha, underbart.
2011-04-07 12:52
Å andra sidan kan man tänka sig att Barca offrade lite extra på defensiven och körde allt framåt för att ha ett bra resultat med sig på bortaplan.
Barcelona Hetfield
2011-04-07 12:47
Rambla

Nej inte alls, många av deras chanser kom även på kontringar där Alves var för högt upp i banan och Busquets hann aldrig med Adriano. Shakhtar kom i många 2 mot 1 lägen som Pique eller Busquets lyckades rensa i slutsekunden, annars hade det blivit 1 mot 1 mot Valdes. Man kan inte ge sådana chanser till Adriano och Costa som förövrigt var millimeter från att pricka in passningarna så att det blev just 1 mot lägen.
Adriano hade en dålig dag igår, men tänk om det var t.ex: Rooney istället?

Inget illa om Shakhtar, men man kan spela så virrigt mot de och klara sig, men om vi skulle spela sådär mot t.ex: Man U så skulle de göra mål direkt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-07 12:47
Viktigt att försöka få Ronaldo och Carvalho avstängda till CL-returen på hemmaplan ifall de inte får kort mot Tottenham och blir avstängda på Bernabeu.

En sak återstår dock; Jag vet inte om de gula korten försvinner i semi ifall man inte redan är avstängd. Skulle gärna ha svar på det.
2011-04-07 12:46
Visste ni att Johan Cruyff har en dotterson, Joshua Cruyff, som spelar i Juvenil A som vänster vingback? Killen är 18 år och eftersom han bara spelar i Juvenil A så hra han väl ingen framtid som spelare direkt men lite roligt ändå.
Real Madrid Van The Man™
2011-04-07 12:44
Spärra mig inte jag ber er...

Så nu när det är avklarat så undrar jag bara vilken position Messi spelade igår kväll? Är det som en s.k. falsk nia eller är han fri att röra sig lite hur som helst så att han ibland kan komma fram som en trequartista?
2011-04-07 12:40
Offensiven igår var fanatstisk, vi skapade mycket lägen och kunde gjort mycket fler mål. Defensiven var dock under all kritik och vi ska vara riktigt glada att Shakhtars anfallare missade så mycket, annars hade nog inte Dani Alves bland annat sovit så gott.

Annars tycker jag inte resultaten speglade matchbilden så jättemycket. Visst var vi det klart bättre laget, men ukrainarna hade även de många fina chanser att göra mål på och vi ska som sagt vara glada att de bara gjorde ett.

Nu lite spelarkritik. Iniesta var som många även sagt enligt mig den klart bästa spelaren på planen igår. Hans teknik och spelförståelse tillsamans gör spanjoren odödlig. Igår hade han en lite mer fri roll då han i startelvan var ytter, och där kommer ytterbackarna alltid upp vilket gör att han kunde vika in, gå ner på mittfältet och styra, byta kant eller gå på genombrott, lite som han ville. Att han också börjat göra mål gör honom knappast till en sämre fotbollsspelare.

Vi fick också se lite av den nya Leo Messi. Han behöver inte längre göra mål för att dominera en match. Hans spelförståelse samt passningsskvalitéer gör att han kan kontrollera en match på egen hand lite som Xavi och Iniesta också kan göra. Det kunde han inte som ytter då han var tvungen att få bollen och alltid gå på genombrott eller göra mål för att ses som bra.
Xavi var som vanligt bra och skötte allting grymt. Keita gör en grym match, troligen hans bästa för säsongen. Han gör det tillräckligt bra i passningsspelet och dribblar även lite, men det är hans löpningar som gör honom viktig för vårt spel. Jag vet inte hur många gånger man såg honom ta en lång löpning in i straffområdet eller varje gång följa med upp i anfallet. Sen hoppas jag vi får se mer av hans kanonskott i framtiden, kraften i 4-1 målet var bland det värsta jag sett.

Busquets gör en bra match och får ofta städa undan för Piqué och Alves. Samspelet med Piqué är inte det bästa, men hans passningsspel är bra och som sagt så räddade han oss några gånger också. Dani Alves gör en bra match offensivt, men defensivt slarvade han otroligt mycket och hade vi mött ett bättre lag hade det straffat sig. Piqué gjorde i och för sig ett snyggt mål, men han känns allt annat än stabil i försvarsspelet. Hans spelupplägg är fortfarande grymma, men han slarvar precis som Dani Alves mycket och samspelet med Sergio var som sagt inte så bra det heller.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-07 12:15
Här har ni en direkt länk till Messi!
Barcelona Messidinho_10
2011-04-07 11:58
Grabbar joina Leos nya sida på Facebook!!
Spanien Dragon Blood
2011-04-07 11:47
Den här Quintillà som Arsenal försöker sno blev tydligen snodd av Barca från en klubb som heter Lleida för två år sedan.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-07 11:42
Haha allvar ville han det eller? För min första reaktion var att han blåst för offside och sprang efter Iniesta för att säga det liksom, helt knäppt :S
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-07 11:41
Vill bara ha Puyol tillbaka i laget. Han behövs i varenda el clasico.
Barcelona Rambla~
2011-04-07 11:41
Hetfield

Visst om Luiz Adriano haft en bra dag men låt oss vara ärliga. Allt de skapade kom från slarv och misstag från barcaspelare. Alves spelade ju tom fram Adriano där i början. Jag tycker knappast att de lyckades sätta press på Barcelona någon gång under matchen. En bättre dag för vissa barcaspelare, där de är mer koncentrerade och inte lika nervösa, så uppstår knappast de chanserna.

Det som däremot var dåligt var frisparken man släpper in. Pep och de ass. tränarna måste ju känna till Srnas farliga frisparkar in i boxen. Det är för dåligt att släppa in det målet, allldeles för slapp inställning på samtliga spelare. Dessutom, varför tar Iniesta ett steg åt sidan efter sin varning och låter Srna få fri väg in med sin frispark. Så dåligt får man inte agera på en fast situation på egen planhalva.
2011-04-07 11:22
Mållinjedomaren vill fira med Iniesta :P
edit: NoGo var före..
Annons: