/spanien/barcelona/forum/1248.aspx/spanien/barcelona/forum/1248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2016-01-31 22:58
37 omgång alltså näst sista har vi Espanyol hemma. . Eh om det vore en viktig match så dem kan åka ur och att det blir vi som skickar skiten ut och där dem hör hemma men men vi får se.. Sen blir jag förbannad på varför vi inte ser till att förnedra skiten när vi möter dem utan låter dem stressa emot.. visst tillåter maffia domarna det men ändå kunde vi lag en växel till .. men nej vi är Barca och ska bara tänka på nästa match och inte köra för fullt
Flavia
2016-01-31 22:53
Asspanyol är bara två poäng från nedflyttningszonen.

Hade varit underbart ifall om dom blev klara för nedflyttning till Segunda efter att vi kör över Asspanyol på Camp Nou längre fram i våren.
Barcelona enkos
2016-01-31 22:53
PSG leder med 1-0 och kontrar med Zlatan med bollen som ser en fri Cavani men Zlatan stannar och stoppar spelet utan att vilja passa Cavani. . så mycket om egon
Barcelona enkos
2016-01-31 22:51
@Liunil Masse:

Det hade varit mångas dröm men korrupta förbundet i Madrid skulle aldrig tillåta att skiter åker ur..
Barcelona Barcelona ViV
2016-01-31 22:47
Det tragiska är att de som röstar i t.ex ballon d'or knappast har koll på vilka LAG som målen kommer emot. Tror ni t.ex alla anglofiler i Sverige ens kollar La Liga? Nej, de ser bara att Ronaldo gjort xx mål, sen om de kommit mot Espanyol, Levante eller något div 3 lag i Cupen - sak samma. Sån jävla skev bild av verkligheten, synd bara då det är omöjligt för Suarez att tex få credden han förtjänar. Ronaldo har enorm fanbase likt Messi också, som står bakom i alla väder trots att de spelar som skrot. Liksom, Ronaldo fick ju massvis med mer procent än Neymar i ballon detta år. Ett stort jävla skämt då jag såg alla Reals matcher förra året och såklart även alla våra.
Barcelona Katalano
2016-01-31 22:45
Nu ser forumet ut som vanligt igen. Var en trevlig start på helgen åtminstone, ända fram till Reals match...
Barcelona enkos
2016-01-31 22:40
@Flavia:

Och sen kallar folk honom bäst i världen och går ut efter målstatistik.. mer ojämn målskytt får man leta efter , gör 8 mål på två matcher men totalt osynlig mot Barca Atletico Valencia Sevilla Bilbao Malaga m m där Real tappar poäng .. och titlar
Barcelona Andresito
2016-01-31 22:39
Tittar på vårt spelschema den kommande perioden och kan konstatera att ligan verkligen inte är över. Hemmamatcherna spelar vi mot lag som utmanar om Europaplats, som Celta, Sevilla och Real Madrid. Dessutom är det en hel drös med bortamatcher.

Värst är det mellan 17-23 februari där vi möter Sporting, Las Palmas och Arsenal, samtliga på bortaplan. Där är det kanske inte motståndet som skrämmer mest, utan avståndet som ska resas, cirka 8000 km tur och retur.

Messi, Suárez och Neymar bör vilas åtminstone någon match vardera om vi vill ha dem helt friska i toppmatcherna.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-31 22:38
[QUOTE=A good coach is everything!]Jag ogillar Espanyol mer än Real det kan jag säga med gott samvete jävla piss klubb!! [/QUOTE] Samma här. Real startar ligan med 6p före alla andra pga att Espanyol lägger sig mot de. Vi däremot åker alltid på poängtapp mot denna horklubb för då spelar de på liv eller död. HOPPAS de åker ur la liga, fy fan.
Postat via SvenskaFans-appen
Flavia
2016-01-31 22:28
46.6% av Cristiano Ronaldos mål under säsongen har kommit mot Malmö och Asspanyol.
Barcelona DM1982
2016-01-31 22:28
44% of Cristiano Ronaldo's goals this season have been scored against Espanyol and Malmo. ; )
Barcelona enkos
2016-01-31 22:24
Reals lag Espanyol gjorde det igen.. denna äckliga laget gör allt med flit och låter Real framför allt Pensldo göra massor av mål mot dem.. 8 mål alltså på två matcher. . 7 slott ikväll på mål blev 6 insläppta. . Korrumperade lag som spelar i ligan
Barcelona BARCA-més que un club
2016-01-31 22:21
Andresito

hehe därefter lär ju Penlado går mållös alla dessa svåra matcher förhoppningsvis också ;)

Idag sover han gott med sitt hattrick tacka Espanyol för det.
Barcelona A good coach is everything!
2016-01-31 22:18
Jag ogillar Espanyol mer än Real det kan jag säga med gott samvete jävla piss klubb!!
Barcelona Andresito
2016-01-31 22:18
Det återstår att se hur bra Real Madrid verkligen är. De har semester i en vecka till när de gästar Granada nästa helg. Därefter börjar Zidanes säsong när man möter Athletic hemma, Roma borta, Málaga borta och Atlético hemma. Därefter möter man Celta, Sevilla och Barca.

Vi får väl se hur mycket Zidane hyllas efter dessa matcher.
Barcelona Messsias
2016-01-31 22:17
Som fem särar på benen, så ger dem bort ett självmål på det haha
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-01-31 22:16
Vart fan är espanyols stridsyxa som se tog fram mot oss? Spelar som p12 mot real. Förväntar mig iofs inte så mycket från dom, dom gör väl allt för att fucka upp det för Barca.
Barcelona Junta Dimision
2016-01-31 22:06
För er som såg situationen mellan Donnarumma och Eder i samband med att Mancini blev uppskickad till läktaren. Om jag tolkat reglerna fel, ska det inte vara indirekt frispark till Inter i den situationen eftersom Donnarumma tog bollen med handen efter sin sneträff?
Barcelona Nemesis 10
2016-01-31 21:56
@Santiago Cazorla:

Haha, har sett den förrut. Väldigt bra och underhållande reklamfilm där Suarez verkligen bjuder på sig själv :)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-31 21:55
@Maestro Xavi - Tito Etern:

Hahaha den hade jag inte sett. Underbar!
Barcelona Barca4life98
2016-01-31 21:51
Alltså jäklar vad mycket fokus på Ronaldo/Real Madrid. Rör dom upp era känslor så mycket, verkligen? Jag bryr mig inte om vad dom gör. Så länge vi sköter vårt så tänker inte jag på dom. Att Ronaldo gör mål mot bottenlag etc. vet vi alla redan. Ingen anledning att irritera sig över det...
Barcelona Maestro Xavi - Tito Etern
2016-01-31 21:50
@Santiago Cazorla:

Barcelona Liunil Masse
2016-01-31 21:45
Hoppas verkligen Espanyol åker ur ligan. Fy fan vad jag hatar den skamliga klubben.
Barcelona El Tridente
2016-01-31 21:43
@DM1982:

Det är samma sak som att sparka på någon som ligger ner men det är min kompis som däckat honom men jag sparkar för att han kan inte ge tillbaka nu.

Messi ger första smällen, Ronaldo är den som slår sist när någon redan ligger ner.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-01-31 21:41
På tal om något annat, kommer ni ihåg den här reklamen med Suarez? Vilken snubbe. :)
Barcelona Rambla~
2016-01-31 21:41
Varför åker ens Espanyol till Madrid till dessa möten om man ändå inte tänkt dyka upp på planen? Vore det inte bättre att de helt enkelt lämnar WO till dessa möten? Det är en skam.
Barcelona Andreas-
2016-01-31 21:33
Ronaldo är utan tvekan en av La Liga-historiens mest överskattade spelare. Sinnessjukt egentligen hur en spelare som gör cirka 60 mål per säsong kan vara överskattad.
Barcelona messiooooxavii
2016-01-31 21:32
Vem bryr sig om skytteligan förrutom Ronaldo? Ingen !!! Det som är uppenbart är dock korruptionen i la liga. Barca är så överlägsna Real så även om Tebas, Perez och Espanyol gör allt i deras makt för att Real ska vinna ligan så går det inte, 4 - 0 på Bernabeu utan världens bästa spelare får tala för sig
Barcelona Barcelona4
2016-01-31 21:29
Real madrid + Ronaldo är bäst i världen nu igen
Barcelona DM1982
2016-01-31 21:28
Det här blir nog ännu en match som visar hur missvisande skytteligan kan vara. Ronaldo gör mål och det är ju bra för hans lag men han gör ofta mål i matcher som redan är avgjorda. Gör han 4-5 mål idag är det bra för honom vad gäller skytteligan men ser man till Messis mål så har han gjort fler avgörande mål, senast igår men även matchen mot Malaga. Det viktiga är inte antalet mål utan vikten av dem.
Annons: