/spanien/barcelona/forum/12479.aspx/spanien/barcelona/forum/12479.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona samot
2011-04-06 23:05
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-06 23:04
Vad stod det på Keitas tröja?
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-06 23:03
Jag sa innan matchen att jag inte ville se Keita starta, men även att jag hoppades på att få käka upp mina ord - vilket jag fall. Jisses vilket skott! Btw är det någon som vet hur många matcher Villa spelat utan att näta?
Canaletes
LaSagradaFamília

Vi snackar om fel match. Jag menar 0-2 matchen i Madrid inte 1-0 i Barcelona.
Ibrahim Afellay #20
Vem var det som sa att inte Masken och Keite funka bra ihop?

För övrigt så har våran fantastiska spel kommit och formen också , hoppas bara våran trio levererar under april/real månaden :)
Futzzzbol!
2011-04-06 23:01
vet inte om nån tagit upp detta men jag kan faktist tänka mig att Iniesta tog det gula med mening för att få rensa sina gula kort inför real matchen.
Barcelona A. Iniesta
2011-04-06 23:01
Ni som klagade på Keita, var är ni?

Han kanske inte är lika bra som Iniesta när det gäller offensiven, men han är mycket mer fysisk. Det behövdes idag eftersom det var mot ett väldigt bra lag, även för att både Puyol och Abidal inte kunde medverka idag.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-06 23:00
Nej, bara att gå och lägga sig och njuta av segern. Det är helt jäkla galet. 4 El Classico på 1(!!!) månad! Shaktar vänder inte det, bara inse det.
Barcelona Zadran Family
2011-04-06 22:58
Min första kommentar som medlem i svenskafans går till Seydo Keita. Ödmjukaste spelaren i världen och det är därför Barca har behållit honom.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-06 22:57
Hur kan man full seriöst tro att vi har ett dopad lag?

Vi har spelare som brinner för klubben. Det är ett okänt begrepp för Madridsupportrar.
Barcelona haeger
2011-04-06 22:57
Rambla~

Absolut, det skulle inte vara första gången det hände om vi säger så.
Men jag känner mig ändå rätt så säker, jag tror absolut på att Shaktar kan göra mål men jag kan inte se att vi går mållösa medan Shaktar gör 4-5mål.

Men man ska väl ändå inte vara alltför säker.
Barcelona Denyo
2011-04-06 22:56
Mycket matcher kvar och spela men tror vi går hela vägen känns så!
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-06 22:55
Canaletes

Jag tror det var han som slog inlägget till Ibra. Sen tycker jag det främst eftersom han var så dålig defensivt... Adriano var ju prickfri
Barcelona Rambla~
2011-04-06 22:54
Messi var annars briljant idag tycker jag. Vad med i spelet hela tiden.
Barcelona messinah!
komedi inne på puerta :P älskar att sätta mig med popcorn framför deras forum efter en barca match och bara njuta haha ;)
Dom är dopade! Dom har tur! Dom är sämst! EL MADRIDISIMOMOMOMOMO!
men vi får faktiskt akta oss denna gång, care bears har vaknat! :P
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
el Flaco. Messi har inte gjort mål på en månad. Helt sjukt. Han kan vara mållös, men trots det göra bra matcher och bjuda på konstverk.

Han och Villa får gärna spara målen till helvetes veckorna som börjar nu :D
Barcelona Rambla~
2011-04-06 22:53
haegar

I hear what you're saying. Jag vet bara att Barca kan slappna av nar de kanner sig alltfor sakra. Jag antar att jag ar orolig av naturen. :)

Som tur ar har vi Pep, han kommer aldrig att tillata det.
Atlético addeh
2011-04-06 22:53
el Flaco

Varken Messi, Villa eller Pedro. How sick?
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-06 22:51
Rambla/

Jag firar inte heller avancemanget fullt ut än. Shakhtar på bortaplan är ingen walk in the park. På tal om brist på koncentration får vi hoppas att Puyi hinner tillbaks till returen för att bidra med sin rutin och ledaregenskaper.

I övrigt tycker jag det är sjukt att vi har fem olika målskyttar ikväll och ingen av de heter Lionel Messi. :P
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-06 22:50
Rambla

Ja, ännu är det inte helt avgjort. Blev förbannad när 3-1 målet kom, men när man fått lite distans på det hela ska vi nog vara glada att det bara blev 1 mål i baken :P Jag är nöjd med 5-1. Men orolig för formen på våra forwards och att backlinjen ser så svajig ut. Det måste bli bättre nu!
Som tur är är snart Puyol tillbaka, men vi saknar fortfarande Abidal. Och han är minst lika viktig i dagens Barca... vad det gäller våra forwards form är det väl främst Villa och Pedro som ska nå toppformen. Villa når den genom att vila och Pedro genom att spela. Hoppas både problemen i backlinjen och anfallet löser nu snarast - satan vad bra vi blir då :P
Canaletes
2011-04-06 22:48
LaSagradaFamília

Ja men minns ja rätt så var det ju knappast för att vi hade Alves där uppe. Första målet kom ju efter en snabb frispark och sen ändrade Guardiola elvan efter paus.

Alves såg vilsen ut flera gånger minns jag
Barcelona haeger
2011-04-06 22:47
Rambla~

Lite orättvist att jämföra en Copa del Rey match mot Betis med en CL-kvartsfinal mot Shaktar, plus att vi kommer spela med ett ordinarie manskap förutom Iniesta mot Shaktar jämfört med hur vi ställde upp mot Betis.

Jag kan garantera att Barcelona aldrig skulle tillåta Shaktar göra 4mål utan att de själva inte gör något.
2011-04-06 22:45
Grejen är ju den att det där är en rätt okej spansk domare, också. Hade det varit Perez Laza hade matchen väl slutat med 3 straffar och 7 röda kort (såg den inte, men..)
Barcelona Rambla~
2011-04-06 22:45
Skitmalet vi slapper in gor ju att man ar lite orolig trots allt. 3-0 och det match igen. Minns bara bortamatchen mot Betis. Taskig installning och allt kan handa.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-06 22:43
Haha, shit vad Chelsea blir rånade. Evra bensaxar ju Ramires stenhårt. Not that i care tho.
Canaletes

Va? Vi vann ju mot Real med Alves där framme. Och nu har vi någon som kan vikariera på högerkanten.

För övrigt: Maxwell är lite som ett lotteri. Blandar farliga misstag med riktigt snygga tunnlar och finter :)
Barcelona Barca Sen99
* Mkt smart av Iniesta o dra på sig gult så är han med i semifinalen...
Dem borde inte kalla sig själva för fotbollsexperter att dem inte fattar
att kortet var taktiskt....

* Abidal och Pyoul MÅSTE komma tillbaka försvars spelet idag är det sämsta jag har sett från barcas sida på riktigt länge....

VISCA EL BARCA
Real Madrid Ronaldo99_
2011-04-06 22:42
Välkomna till en semifinal mot oss!

...man kan väl knappast tro något annat va? :)
Barcelona C.A.K (Lyon)
2011-04-06 22:41
Danne - Culé - 26 //

Det bör dock nämnas att det är typ två pers inne på puertan som tror att Barcaspelarna är dopade. Resten skäms ihjäl av att behöva dela forum med dessa idioter.
Barcelona Barca08
2011-04-06 22:41
Keita hatarna har väl gått o lagt sig?
Annons: