/spanien/barcelona/forum/12474.aspx/spanien/barcelona/forum/12474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 20:49
addeh

Hehe, jag vet att Pep inte alltid varit klockren när det gäller värvningar. Men han har bättrat sig och lärt sig av sina misstag. På senare tid har alla hans värvningar varit lyckade och jag tror han idag vet ganska bra vad som verkligen behövs att köpa och inte.

Dessutom känns Zubi och Rosell tryggare och bättre än sina föregångare när det gäller transfers. Jag kan ju bara gå på min egen "feeling", men som det känns just nu litar jag faktiskt på att Barca kommer göra bra transfers. Åtminstone tills jag blir motbevisad igen.
Atlético addeh - Cada minuto de Thiago se Cesc distancia
2011-06-06 20:45
1.70

"Pep och Zubi vet bäst"

Ja, Peps stora värvningar har ju verkligen blivit lyckade. Chygrynskiy och Ibra inte minst...

Nej, är det någon "feeling" jag inte litar på så är det den gode Guardiolas.

Om bara klubben hade anställt mig som värvningsansvarig skulle allt bli så himla bra.
Real Madrid Plovdiv
2011-06-06 20:43
Andreas -

Jag tycker inte att det är samma låga nivå på Sportal som det var för ett par år sedan. De är väldigt snabba på internationell fotboll och har också börjat göra lite eget...det är helt klart bättre än tidigare.

jag tycker btw att Pastore behöver ta ytterligare ett kliv för att kunna ta en plats i Barca. Han är alldeles för upp och ner och den prislappen känns helt obefogad!
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 20:42
Lite tråkigt att 5 spelare från Barca B lämnar på fri transfer i sommar. Hade nog fått att få en slant för dem.
2011-06-06 20:39
Oleguer Presas-King of Barcelona

De officiella hemsidorna har inte skrivit någonting om en eventuell affär och jag har väldigt svårt att tro att Llorente är så korkad att han siktar in sig på Klose, även om han skulle gå på fri transfer. Vore roligare att se Kevin Gameiro än en avdankad tysk i ligan nästa säsong.

Bara för det värvas Klose och smäller in 20 baljor...
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 20:37
Andreas - V.V [Barney S]

Tycker precis som du. Pastore är min drömvärvning i sommar!

Han är den spelare jag hoppas man lägger den största pengen på i sommar. Om inte han kommer bryr jag mig inte särskilt mycket om av vilken utav de cracks som ryktas hit det blir i slutändan. Tror både Sanchez eller Rossi kan lyckas bra här. Pep och Zubi vet bäst!

Utöver en crackvärvning vill jag gärna att ytterligare en offensiv spelare ansluter. En som kan tillföra fysik och rutin, typ Forlan eller Kanoute. Ingen av dem hade kostat skjortan direkt.
Köps ingen av dom hoppas jag på Leandro Damiao, som förvisso inte har rutin, men som å andra sidan är ung och spännande. Och inte heller svindyr.

Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-06-06 20:23
"Udineses Alexis Sanchez närmar sig Barcelona. Nu uppges Barca ha lagt ett bud på 265 miljoner kronor plus ett lån av Bojan Krkic.
Det har spekulerats i att Barca vill ha Sanchez och nu kan man konstatera att så är fallet. Och Udineses stjärna har själv sagt att han vill till den spanska storklubben."

Hittade det här på fotbollskanalen.

Om det här stämmer och Udinise tackar ja till det (Jag tror inte det..) så är det ju jävligt bra och om Bojan går med på lån förstås.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
barca111

Har bara en känsla att dom kommer kräva överpris för Sanchez.
Vi får väl se, jag sitter fortfarande och hoppas på Pastore :)

Plovdiv

Sportal?? Finns det kvar än? Sist jag läste där var det bara en massa ungar som hoppades på att Messi skulle bli skjuten och en massa annat, trodde dom lagt ner skiten.
Vad är förresten syftet med att rösta där? Vem fan bryr sig ärligt talat om Sportals lag?? Ursäkta tonen men förstår verkligen inte.
Real Madrid Plovdiv
Kom igen nu, rösta fram Messi!!! Ronaldo och Gomez leder före världens bäste...
Barcelona barca111
2011-06-06 20:22
Andreas - V.V [Barney S]

Varför inte? dem får 30 miljoner euro, ungefär sanchez marknadsvärde och sedan en ersättare minst en säsong framåt?
Barcelona barca111
2011-06-06 20:22
Andreas - V.V [Barney S]

Varför inte? dem får 30 miljoner euro, ungefär sanchez marknadsvärde och sedan en ersättare minst en säsong framåt?
2011-06-06 20:18
barca111

Tror inte Udinese kommer tacka ja till det.
Beror i och för sig på hur många år utlåningen av Bojan gäller.

Är så kluven, vill hellre se andra spelare än Sanchez, ex Pastore.

Min egen lista över vem jag helst vill se i Barcelona tröjan.

Pastore
Aguero
Cesc (inte i år men nästa)
Rossi
Sanchez
Lavezzi
Barcelona Oleguer Presas-King of Barcelona
2011-06-06 20:16
Hetfields favorit Klose har skrivit på för Valencia.
Barcelona barca111
2011-06-06 20:15
Enligt flera rapporter har barca lagt bud på Sanchez, då man har erbjudit klubben 30 miljoner euro plus en utlåning av bojan
Barcelona 1.70-ligan
2011-06-06 19:53
Soldati (president Udinese): "City and United have been following Alexis Sanchez, but Barcelona are now favourites, ahead of Juventus." [rs]

... fast jag känner fortfarande på mig att vi köper någon annan de som ryktats hit hela tiden.
2011-06-06 19:52
Kanske inte säger så mycket om värdet överlag men Ramsey är omåttligt populär på Emirates, så för Arsenalfansen är han rätt mycket "värd" skulle jag tro.
Dom sjung om Ramsey stup i kvarten och det sitter flertalet Wales flaggor lite här och där uppsatt.

Sen avgjorde han även matchen mot Man United, 1-0 =)
Barcelona Hetfield
2011-06-06 19:29
Det är betydligt svårare att spela i Spaniens U21 lag än att vara lagkapten i Wales.
Ryo Miyaichi
2011-06-06 18:47
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Sen kan man ju alltid jämföra åt höger och vänster, men det är ju svårt. Hur mycket fotboll har Thiago lirat på hög nivå? Ramsey har inte lirat jättemycket heller, men blir man kapten för sitt land så är man nog rätt bra. (Även om det är lättare för ramsey än thiago) hehe

Men jag vill inte jämföra dom, för det är helt enkelt för svårt att jämföra, jag har fått se för lite av bägge för att säga något, båda är dock talanger som förhoppningsvis blir något i framtiden!
2011-06-06 18:01
Dragon Blood

Den slutsatsen drog jag bara på att jag ofta läser här inne :P så självklart anser många att Thiago har mer potential. Dessutom har Thiago blommat ut för ett tag sen och Ramsey var ju borta ett år (cirka) pga Shawcross tackling, så marknadsvärdet är högre på Thiago. Att Thiago är bättre än Ramsey känns som en generell åsikt men jag kan ha fel.

edit: Sen har du nog rätt i att dom två inte har jämförts med varandra direkt innan, det var bara ordvalet jag valde då :P
Spanien Dragon Blood
2011-06-06 17:49

Ja, det var lite dumt av mig att göra den jämförelsen, även fast den inte var så seriös. Bara baserad på vad jag läser här i princip.

Det jag var fundersam på var du har fått uppfattningen "Thiago har större talang enligt de flesta" (än Ramsey.) Har aldrig sett den jämförelsen (innan nu då) så blev nyfiken bara.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-06 17:26
Blaugrana 91

Japp, det återstår att se.
Med tanke på vilken förlust man gjorde på Zlatan hoppas jag att man gör som i fallet med Cáceres och ser till att de 8 miljoer man får in per år fram till 2013 går direkt till Inter...!

Passar på att länka en krönika angående delaen med Qatar Foundation.
(Den har säkert blivit länkad tidigare)

I det stora hela funderar krönikören (som för övrigt är bosatt i Sverige) kring nödvändigheten i att ta in tröjreklam.
2011-06-06 17:25
Dragon Blood

"Inget ont om honom men Ramsey är väl jämbördig med Thiago i nuläget."

Jag vet inte vad du menade egentligen men detta ser ut som en jämförelse i mina ögon.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-06 17:12
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Kan vara så ja, men jag grundade min kommentar på att klubben sagt att man kommer lägga till pengarna från försäljningar av spelare och utlånade spelare till transferbudgeten.

Men det återstår väl att se hur det blir. :P
2011-06-06 16:49
elbraco

Det betyder ungeför "för varje minut Thiago spelar gör att Cesc kommer allt längre ifrån". Inte helt ordagrant, men du förstår nog budskapet i det hela.
Barcelona el Flaco
2011-06-06 16:41
MD skriver att Luis Enrique kan komma att ta med sig ett par spelare från Barcelona till sin nästa tränarjobb, oavsett om det blir Roma eller Atlético. Spelarna som nämns är Jeffren, Jonathan Soriano, Montoya och Oriol Romeu. Den som blir svårast för Lucho att ta med sig är den sist nämnde med tanke på att Oriol Romeu är en viktig spelare för B-laget och det finns få naturliga ersättare till hans position som pivote. Det förekommer inte i artikeln om dessa spelare kan lämna på lån eller bli sålda.
Barcelona Blaugrana91
2011-06-06 16:39

Men klubben har ju sagt ett flertal gånger att om man säljer spelare så läggs dem pengarna på transferbudgeten. Är det så konstigt?

Däremot är det väl ingen som på allvar trott att pengarna från Qatar Foundation skulle gå till värvningar.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2011-06-06 16:37
Blaugrana91

Du tror inte att pengarna från Milan kommer gå till att betala av de 50 miljonerna man pungade ut för Zlatan? Jo, så är det.
Precis som man gjorde med de miljoner man fick in för Cáceres.

Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-06 16:32
Men Ramsey är väl ett par år äldre än Thiago. Spanjoren är fortfarande en talang och ska inte vara ordianrie i något lag än, bättre att han får spelas in lite saktare.

Eller hur gammal är Ramsey?
Spanien Dragon Blood
2011-06-06 16:31

Vart har du sett en jämförelse av Ramsey och Thiago's talang? Vore intressant att se. Jag har aldrig sett Thiago spela (vad jag vet) så jag har svårt att ha en egen uppfattning.

Nasri var inte dominant heller, han var i bra form och gjorde en del sjuka mål. Dominant det är som Messi oftast är, jag kände aldrig att Nssri var så.
2011-06-06 16:25
Dragon Blood

Det framgick inte att du snackade om vem som skulle ersätta vem, i ditt första meddelande jämförde du bara spelarna. Isåfall håller jag med dig, då kan man lika gärna satsa på Ramsey som gått genom Arsenals ungdomsakademi (även om Thiago har större talang enligt de flesta).

Kanske överskattar jag Nasri men i hans topp så är han fullständigt dominant i Arsenal. Fel formulerat av mig, "Nasri var riktigt bra ett tag men dippar han ett tag så bevisar det inte att han inte är en riktigt j*vla bra spelare" kanske är en bättre formulering :)
Annons: