/spanien/barcelona/forum/12473.aspx/spanien/barcelona/forum/12473.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2011-04-07 19:19
L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!

2 av de var bara bullshit. En för filmning trots att det var han som blev armbågad av Carvalho och en annan för hälsningen till sin mamma. Gissar på att våra offensiva spelare drar på sig så många kort för att vi spelar med hög press. Det sjukaste var ju Xavi som inte hade fått sina 5 gula kort för tacklingar utan för snack och tidsslöseri.
PedroRodriguez
2011-04-07 19:15
Villarreal - Twente blir en match att kika på. Det vankas kvartsfinal i EL, och Villarreal inleder på hemmaplan mot de holländska mästarna. Det satsas stort i EL och förhoppningsvis får U-båtarna ett bra resultat till bortamatchen. Rossi som öst in mål och leder skytteligan måste leverera.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2011-04-07 19:15
3 gula kort har Messi, jag läste det någonstans.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-04-07 19:08
Gott folk det står i OFFICIELLA hemsidan att Messi ligger på 3 gula kort, så jag fattar inte vart ifrån vissa får 4 gula kort?
Barcelona DM1982
2011-04-07 18:54
kungfurre

Vi spelar borta första semifinalen (om vi kommer dit).
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-07 18:49
Hehe, hur kan Messi fått ihop fyra gula redan den här säsongen? Jag vet att ett vara för att han hälsade något till sin mamma(...) men fortfarande, tre varningar på plan? Killen gör ju aldrig en tackling så det är märkligt. Samma med Iniesta. Hur fan kan han hunnit med tre stycken på 9 matcher i CL?
Barcelona haeger
2011-04-07 18:34
Messi har fyra gula kort, punkt slut.
Barcelona Visca_Barca
2011-04-07 18:30
Alla säger nånting , kan ni va snälla o säga hur många kort messi har just nu ?
Atlético addeh
2011-04-07 18:29
1.70

Slitna? Vi är väl knappast slitna, det riktigt tuffa spelschemat börjar ju nu. Många spelare har faktiskt fått ta igen sig lite på sistone. Messi stod över en landskamp, även om han var småskadad, och startade inte mot Villarreal. Iniesta vilades i EM-kvalmatchen mot Litauen. Xavi var avstängd mot Villarreal. Pedro har precis blivit kvitt sina skadebekymmer och är nog taggad till tusen. Det för att nämna några av dem allra viktigaste. Jag tror inte slitage är något som kan hämma laget för tillfället.

B-Guden

Busquets är avstängd så han lär inte starta mot Almería. :P
Barcelona kungfurre
2011-04-07 18:27
Spelar barca hemma eller borta första semin? (förutsatt att det kniviga läget övervinns och vi går vidare)
Real Madrid Real_Madridas
2011-04-07 18:24
Ni har redan vunnit la liga, va oroar ni er för?
Barcelona Frodo
2011-04-07 18:09
,Sami

Arsenal är en svinig klubb. De borde portas från Barcelona och det spanska fotbollsförbundet måste börja se över lagarna.
,Sami
2011-04-07 18:01
Barca4eva
Jo självklart vill han lämna så kan man inget göra åt. Barca kunde inte heller tvinga Fabregas. Trött bara på hur Arsenal slickar Barca i röven hela tiden.
Barcelona B-Guden
2011-04-07 17:58
Snälla grabbar, Almeria ska vi vinna över även om vi ställer upp med
Alves Milito Busquet Maxwell
Thiago Masken Ketita
Affelay Bojan Jeffren

Ja kanske inte då men vi har vunnit med 8-0 och 5-0, att ens oroa sig.
Vad tyder på att Barca ska förlora mot Almeria ? Ingenting.-

Och jag tror vi även har en bra chans att vinna om vi ställer upp med elvan ovanför.
Barcelona Barca4eva
2011-04-07 17:56
,Sami

Tänker man efter så kvittar det...vill spelaren lämna så får han gärna göra det. Det tycker jag iallafall.
,Sami
2011-04-07 17:52
Jaha...
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-07 17:43
Figeta

I måndags trodde jag att Bilbao skulle kunna rå på Madrid. Men efter dera självflörtroende-boost mot Spurs, plus att de faktiskt kan lägga full fokus på ligan ett tag till, gör nog att de vinner ändå, Tyvärr. Men det är aldrig enkelt att vinna på San Mamez :)
Barcelona Barca4eva
2011-04-07 17:38
Andreas - V.V [Barney S]

Jag åt precis potatisbullar :(

Anyways, El Clasico veckor snart..fyyyfan
2011-04-07 17:37
Andreas VV

Hoppas verkligen du slipper äta potatisbullar ;)
PedroRodriguez
2011-04-07 17:37
Dani Alves=The King

Förmodligen tas han ut mot Almeria. Om inte, bör han vara redo för returmötet i Ukraina.

---------
Skrev igår att Shakhtar skulle få en fotbollslektion och fel hade jag inte. Rätt så darrigt i försvarsspelet i början, men vi fullständigt klädde av de senare. Gillar inte hypen kring Shakhtar. Ingen rolig match, på Donbass nästa vecka dock.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-07 17:35
addeh

Jag hoppas faktiskt på en 10 poängs ledning inför El Classico. Jag tror på att Bilbao kan klara av att ta poäng speciellt nu när dem verkar ha "tappat" hoppet om att vinna ligan och satsa på CL och Cupen till 100%.
Barcelona Andreas - V.V [Barney S]
2011-04-07 17:30
"Jag tror dessvärre vi kan åka på pumpen mot Almeria."

Aldrig..

men om det förmodan skulle ske lovar jag att äta en portion potatisbullar och jag lovar dig, jag hatar det ;)

Hunting Bears

Folk är avundsjuka på Justin, vem skulle inte vilja ha xx.xxx.xxx miljoner tjejer som vill ha en?
Personligen skulle jag inte vilja vara kändis, rätt jobbigt liv imo.
Jag har det bra ändå hemma i stugan men lite mer pengar hade såklart inte skadat, hehe.

Det jag ville säga är att folk som skriver att han är diverse saker bara är avundsjuka, inget annat.
Sen får man ju tycka att han är en dålig artist om man vill och så men att man kan hata någon för att det är inne precis som du säger och man aldrig träffat den är rätt sjukt.
2011-04-07 17:26
Jag tror dessvärre vi kan åka på pumpen mot Almeria. De har precis bytt tränare vilket ofta lyfter lagen lite extra i ett par matcher. Det, plus de faktum att Barca är slitet och saknar spelare talar för en skräll. Jag hoppas jag har fel.
Givetvis ska Barca vinna mot Almeria oavsett, egentligen.. men det är inte helt enkelt att fokusera fullt ut på sådana här uppgifter mitt bland alla stormatcher.
Atlético addeh
2011-04-07 17:17
el Flaco

"Huvudprioriteringen borde vara att komma till Madrid med åtta poängsförsprång, allt annat är irrelevant."

Jag kan inte annat än att fullständigt hålla med. Som några andra nämnde så ser jag hellre att Messi spelar från start mot Almería och även om han drar på sig ett gult kort och blir avstängd i el Clásico är det okej, så länge vi har en åttapoängs ledning.

För övrigt är jag inte säker på att Real spöar Athletic i helgen, baskerna är ruggigt starka hemma på San Mamés och vill inget annat än att slå huvudstadsklubben.
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-07 16:49
Vi behöver Puyiiii som faan, vet nån exakt när han är tillbaks på plan..
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-07 16:48
Hunting Bears

Är mest sur över att någon wailande liten snorunge får spela fotboll med Barcelona bara för att han har ett gäng småtjejer som gillar honom...

Tror också Almeria kan skrälla i helgen...hoppas vi lirar med Thiago och Bojan och andra unga sugna spelare. Då kan vi vila några spelare samtidigt.
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-07 16:29
addeh/

Jag hade varit beredd att skriva under på ett 1-0 resultat mot Almería utan någon som helst större underhållning här och nu. Även om jag älskar vårt tiki-taka spel väljer jag att tänka långsiktigt i just det här fallet. Huvudprioriteringen borde vara att komma till Madrid med åtta poängsförsprång, allt annat är irrelevant.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-07 16:25
Bara att slå Real Madrid framför ögonen på kungen i Copa del Rey (kungens cup) gör att charmen inte försvinner pga den matchen. Enda onödiga matchen är väl ligamatchen men den är viktig för att det är den första matchen som spelas av de fyra. Charmen försvinner inte. Stressen ökar och man har redan ont i magen. Jag har aldrig sett fram emot en el clasico och nu är det fyra på raken... usch..
Atlético addeh
2011-04-07 16:25
el Flaco

En räddning att inte tappa fokus på Almería kan vara att vi vann så pass stort mot Shakhtar att spelarna inte tänker på returen så mycket. Annars skall Almería inte underskattas, de har många duktiga offensiva spelare som Piatti, Uche & Ulloa. Som du också säger brukar tränarbyte innebära ett lyft för laget till en början men vi får hoppas det inte blir fallet på lördag.
Hunting Bears
2011-04-07 16:24
Justin Bieber är en popartist som det är inne att hata. Det är normen att tycka illa om honom, alla måste ha en åsikt om honom, och dom som gillar honom är per defintion utifrån den åsikten idioter. Det är ungefär det jag har förstått av folks tankar kring Bieber.

Det är fascinerande hur folk orkar lägga ner så mycket tid på en person som inte påverkar deras liv på något sätt, det går att undvika honom, det är inte direkt så att någon tvingar någon att ha en åsikt om honom eller gilla honom. Men folk har ett behov av att hata saker de egentligen kan undvika att slösa sin tid på.

Annons: