/spanien/barcelona/forum/12472.aspx/spanien/barcelona/forum/12472.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rogge
6/26/2011 11:58
"Ansträngd ekonomi? Jo, tjena. Vi drar in en massa pengar, dessutom har vi världens dyraste trupp, dvs. att om vi skulle sälja alla spelarna i Barcelona så skulle vi dra in mest pengar än alla andra lagen som skulle göra samma sak."

Hmm. Denna dyra trupp är ju en av orsakerna till de 3 miljarder ni har i skuld. Det går lite hand i hand. Och deras marknadsvärde betyder väl ingenting då de aldrig kommer att säljas ändå. Men ok, ni får väl tycka att ni är lika stora och starka som vanligt, men i min värld så gnäller inte de stora och starka över priser i meida. Jag har i alla fall aldrig hört Chelsea, United eller City gå ut i media och försöka sätta ett pris på en spelare de vill ha. Det är ingen förhandlingstaktik, det är ett tecken på svaghet.

Barcelona FC Barcelona #10
6/26/2011 11:50
Canaletes

Jävlar, det var snyggt :P
Barcelona Hetfield - Thiago isn't going anywhere
6/26/2011 11:50
Rogge

Du är helt ute och cyklar. Barcelona har en budget på 45-50 miljoner för det här året. Det är mycket pengar och väldigt normalt, anledningen till att varken Sanchez eller Cesc är klar är delvis för att de vill ha mycket pengar och att Barcelona har en ny policy att inte betala mer än 40 miljoner. Rosell gjorde klart och tydligt att han inte tänker spendera stora pengar längre.
Tror du inte att t.ex: Sanchez hade varit klar om vi hade spenderat hela budgeten på honom? Jo, det är klart.

Ansträngd ekonomi? Jo, tjena. Vi drar in en massa pengar, dessutom har vi världens dyraste trupp, dvs. att om vi skulle sälja alla spelarna i Barcelona så skulle vi dra in mest pengar än alla andra lagen som skulle göra samma sak.

Vi har aldrig haft sponsor och ägs av medlemmar, det finns ingen enskild ägare som kan pumpa in pengar som i vissa andra klubbar. Om vi hade haft sponsor under alla de här åren så hade vi haft (kanske) världens starkaste ekonomi.

Look, ibland är det bättre att läsa igenom saker grundligt innan man köper vad en massa Arsenalsupportrar skriver, nog måste vi veta mer än er om Barcelona. Bara tips.
Rogge
6/26/2011 11:43
Rambla

Ja, så är det ju alltid. De som kritiserar Barca är haters och avundsjuka. Det kan ju inte vara så att det finns saker som inte är perfekta. Likadant var det när ni så kraftigt kritiserades för filmning och försök till påverkan av domare, då var det ju för att Real spelade fult. Någon gång kan man ju faktiskt se svagheter även hos det lag man älskar. Det är bra för trovärdigheten. Min poäng var att Barcelona inte är lika starka på marknaden i år, detta då ekonomin är ansträngd och den nya styrelsen inte är villig att riskera lika mycket som tidigare. Har jag fel där? Det är ju faktiskt så att Barcelona inte kan eller vill ge sig in i budkrig med lag som City, vilket inte är konstigt då man har stora skulder. Om jag har fel så fine, men detta är min bild av det hela. Hade man haft rejäla ekonomiska muskler så hade Sanchez och Cesc redan varit klara, nu måste man istället pressa priserna i större grad än tidigare. Detta kan man väl ändå inte förneka? Det handlade alltså inte om skulder och varifrån de kommer utan om Barcas försvagade ställning på transfermarknaden. En marknad de kanske inte ens behöver besöka med den truppen de har. I år hade det väl varit smartare och snällare mot ekonomin om man satsade mer på hemmaodlat?
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
6/26/2011 11:15
Picture: Thiago celebrating Euro U21 win with Barcelona fans http://bit.ly/lz4sbd #fcblive [via @fcblive]
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Canaletes
6/26/2011 11:08
Han ville ha högre lön så därför lämnade han. Dumt gjort för jag tror han hade lyckats. Ser bra ut nu igen för honom i Racing där han har varit sjukt viktigt för laget. Spanska ligan passar Dos Santos
Barcelona Ladinho
6/26/2011 10:57
Canaletes

Så snyggt. Varför var han så dum och varför lämnade han oss? Vad tror ni, hur stor är chansen att vi tar honom tillbaka?
Barcelona Canaletes
6/26/2011 09:31
Dos Santos mål mot usa, så jävla snyggt!!!
Real Madrid madridfans
6/26/2011 09:16
Grattis till en ny superstjärna, Thiago vilken lirare helt sjukt!!
Barcelona Rambla~
6/26/2011 09:15
Rogge

Jag läste också kommentarerna och ni är ju totalt ute och cyklar i vissa frågar på arsenalforumet vill jag påstå. Vilket pinsamt forum sen. Bara en massa hat och cyniska åsikter. Bläh...
Barcelona God is a five letter word - Messi
6/26/2011 03:57
Kom hem lagom till Gold cup finalen! Fyfan vad skön Dos Santos är!!!!
Barcelona Andreas - V.V / Crackòvia!
6/26/2011 03:48
Såg ni Thiagos mål igår eller? Fyfan vilken kasse :D
Barcelona Blaugrana91
6/26/2011 03:06
Rogge

Vanliga ekonomitramset? Jag sa bara det Barcas ekonomiansvarig satt och sa på en PK för några veckor sen...
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
6/26/2011 03:04
Thiago Alcantara, så jävla bra killen är. Sent ute, men bättre sent än aldrig?
6/26/2011 02:51
addeh

Visst är det så! Hellre försöka förhandla med Atletico Madrid, 35 miljoner + Gabriel Milito & Jeffren, ojojoj vilket underbar bud
Rogge
6/26/2011 02:46
Blaugrana, det var ju inte så att du rättade någon, snarare drog du så fort frågorna inte kunde besvaras med det gamla vanliga ekonomitramset.
Barcelona Katalano
6/26/2011 02:43
Jag tycker Lopez varit dålig varje gång han haft bollen utom när han tryckte in målen. Blev ju ett par mål förstås också, men som turneringens bästa har han inte an chans tycker jag.
Barcelona Thiago Alcantara^^
6/26/2011 02:31
Barca4eva

Marquez är ju inte helt avdankad än han har sin teknik kvar, detsamma kan inte sägas om Milito, får rysningar bara av att skriva hans namn.
Barcelona Barca4eva
6/26/2011 02:27
Thiago Alcantara^^

Han lär nog få spela lite också...det kan ju hjälpa han lite med att komma igång, likt Márquez med Mexiko.
Barcelona Thiago Alcantara^^
6/26/2011 02:20
Relaunch..... Kommer han ens få sitta på bänken?
Barcelona Gonzalez_Barca
6/26/2011 02:19
Adrian Faija (lawyer Milito): "Gabriel wants to stay at Barça. He hopes that the Copa America can relaunch his career." [rac1]

........... Inga kommentarer.........
Atlético addeh
6/26/2011 02:02
Hetfield

You can count on me!
Barcelona Barca4eva
6/26/2011 01:55
Hetfield - Thiago isn't going anywhere

Ahahaha I'm cracking up!
6/26/2011 01:47
addeh

Då får du också bajsa :P

Barca4eva

Speciellt om man har fajita och tacos kväll :P
Atlético addeh
6/26/2011 01:47
Får Juventus Kun för €35 miljoner kommer jag bli förbannad. Skulle vi samtidigt värva Sánchez eller någon annan spelare för lika mycket eller mer skulle jag förmodligen spricka av ilska.

Inte för att Sánchez är en dålig spelare, utan för att Kun är så fantastiskt mycket bättre och att det inte finns någon som skulle passa in bättre hos oss.

Hemska tanke.
6/26/2011 01:46
Varje dag hoppas jag att detta ska dyka upp på goal.com "OFFICIAL - SERGIO AGUERO COMPLETES MOVE TO BARCELONA"
Barcelona Barca4eva
6/26/2011 01:40

Stackars toa, den lär inte se bra ut :p
6/26/2011 01:39
Barca4eva

Som sagt, det är ifall det sker. Annars så släpper jag loss i toan istället :P
Atlético addeh
6/26/2011 01:22
Hetfield

I Athletic spelar Muniain nästan alltid som yttermittfältare, oftast till vänster, så detta var inget nytt för honom.

Jag hoppas likt dig att Bilbao plockar hem EL nästa säsong, det vore extremt kul för klubben och staden.

Med passningsskickliga spelare som Javi Martínez och Ander på det centrala mittfältet tror jag Bielsas spel skulle fungera utmärkt. Även om man inte lyckas rulla ut alla lag har man alltid sin reservplan, dvs fysiskt spel. Angående Llorente tror jag knappat man skulle gå miste om hans bästa egenskaper bara för att man får Bielsa som tränare. Det kommer inte bli något Barcelona-likt spel där man försöker rulla in bollen över mållinjen varje gång, det förstår till och med en blind höna. Med Llorente, en av världens bästa huvudspelare, på planen kommer bollar lyftas in. Dessutom är nästan varenda kugge i Athletic riktigt stark på huvudet så det är garanterat något som kommer användas oavsett tränare.

Jag tror Bielsa i Athletic hade blivit succé.
Barcelona Barca4eva
6/26/2011 01:21

Jag vet att du skrev "OM" :p
Men det är ändå jäkligt fult att snacka i förväg, but maybe that's just me.
Annons: