/spanien/barcelona/forum/12468.aspx/spanien/barcelona/forum/12468.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-04-08 13:28
Rambla

Menade mer, om vi snackar om att han ska värvas som VB hade det ju varit bra om han spelade VB i Spurs.

Bara för att han KAN spela vänsterback betyder det inte att han är bra där. Jag är inte ens intresserad av att värva Bale whatsoever.

Alla bra spelare får inte den kapitalistiska ådran i mig att börja brinna och börja rycka i min plånbok. Finns otroligt många bra spelare men inte alla väcker något intresse av att se dom i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 13:26
Hunting Bears

Det är en helt annan femma. Då börjar det bli lite mer intressant. Han är säkert duktig på att dra sig innåt också fast vänsterfoten blir ju lite svårare att använda från vänsterkanten.

Fast bör klubben slänga ut sådana summor som det garanterat kommer att krävas för att värva Bale? Jag tror nämligen inte att det stoppar vid €35m.

Sen nämns även Neymar i samma inlägg. Med de två är vi helt plöltsligt uppe och nuddar vid €100m-strecket för två spelare. Två spelare vi faktiskt klarar oss utan. Det finns andra hål att fylla i dagsläget som nog bör prioriteras, precis som du själv var inne på igår kväll.
Hunting Bears
2011-04-08 13:25
Delofeu

Räcker inte med två mittbackar och en DMC i CL. Det är på tok för få defensivt lagda spelare. Föreställ dig att vi möter United eller Chelsea. Ska vi ställa upp med 3 defensivt lagda spelare på hela planen?
Barcelona Delofeu
2011-04-08 13:23
Rambla jag vet att han inte är optimal som vänsterback men i Barca blir han mer som en vänstermittfältare.Att hittta en spelare som är likabra som Alves defensivt och ha en liknande offensiv är omöjligt(närmast kanske Coentrao är) men tack vare Barcas fantastiska bollinnehav så kommer Bale inte behöva försvara så mycket.Han är så otroligt bra offensivt att han tillåts slarva lite i defensiven då vi har två trygga mittbackar samt Busi.
Barcelona Qanii
2011-04-08 13:20
En trygg 5-1 seger mot sakhtar i onsdag väldigt skönt! Dock så kunde Sakhtar gjort ett par mål tänker främst på luis adriano som hade typ 3 lägen. Tycket inte alls att försvaret ser lika tryggt ut som vanligt. Känns som om vårt försvar påminner lite om reals, där brukar ju iker stor spela och rädda laget vilket valdes gör nu för oss. Men det är ju förståeligt då carlos och eric saknas.

Sen så tänkte jag lite om nu vi går vidare så blir det 4 el clasico alltså. Chansen att vi går segrandes ur alla 4 matcherna är väldigt små. Men jag skulle föredra seger i ligan, avancemang i CL och så kan dom få cupen faktiskt för min del. Förlust i ligan skulle många vilja ta men inte jag, då man aldrig riktigt vet vart man har real de skulle kunna vinna alla sina resterande matcher.

Är det redan silly season?

Glöm bale ingen ide att ens tänka tanken. Och sen så tror jag inte han skulle passa i spanien. Neymar har jag inte sätt så mkt av såg han spela lite mot scotland. En mittback eller 2 sen en anfallare skulle jag ha önskat mig.
Barcelona Delofeu
2011-04-08 13:20
Fontas har spelat tre matcher tror jag denna säsongen assist i ligan samt Barca höll nollan.Mål i champioon samt att Barca höll nollan. Jag tycker han verkar vara redo.Påminner en del om Pique vårdar bollen ömt.Två riktiga torn där bak spännande tycker jag.
Hunting Bears
2011-04-08 13:19
Vore bra om Bale värvas till den positionen han i nuläget spelar.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 13:18
När ska folk begripa att Bale inte duger som vänsterback? Han klarar inte av att hantera en vänsterkant helt på egen hand. I Tottenham har han den kompetente Assou-Ekotto bakom sig som spelar vänsterback och han gör det rätt så bra. I början provade man med Bale som vänsterback i Tottenham men det gick helt åt helvete för han klarade inte av defensiven då. Det formligen rann in baklängesmål för Tottenham och många just från vänsterkanten.

Bale är en klassisk vänstermittfältare/ytter, som gör sig bäst i ett 4-4-2, eller kanske i 4-2-3-1. I dagsläget aldrig som ensam vänsterback i ett 4-3-3. Visst, med lite mer erfarenhet och rutin kanske, men det lär nog dröja minst 5-6 år till.
Barcelona Delofeu
2011-04-08 13:07
Jag ser det som väldigt svårt att förbättra vårt lag.Iallafall startelvan.Bale är den enda spelaren jag kan tänka mig som gör laget bättre.Han måste då få spela väldigt offensivt.Vi kommer dock sakna Abidals defensiva spel och defensiva snabbhet i backlinjen.Offensivt kommer vi att växa några dimensioner.Neymar är mitt andra köp jag förespråkar trots att jag verkligen gillar Gerard i Juvenil A.Han är helt unik och är redan grym och inte ens 20 fyllda! Flyttar vi dessutom upp Fontas,Thiago samt köper Botia åter ser vår trupp fantastiskt spännande ut.Jag tycker vi ska göra oss av med alla utlånade spelare(gillar visserligen Caceres men det gör inte Pep) för att få loss lite pengar.Säljer vi dessutom Jeffren,Milito,Maxwell och eventuellt Keita(trots förra matchen) får vi in lite pengar och kanske kan köpa båda ; )
Barcelona Rambla~
2011-04-08 13:01
Yaya24

Oavsett vilket, nu råkar han vara bland de bästa alternativen vi har för tillfället. Har du istället något annat förslag som skulle gå att fixa så här mitt under brinnande säsong? Kanske kan man övertala City om att få låna in Yaya under 3-4 macher?
Barcelona Criff
2011-04-08 12:58
Delofeu, smurf :P

Jag tycker Valdes kommentar är befogad, då han sitter i en studio där det är meningen att man ska skämta.
Rosells uttalande däremot är dumdristigt. En president ska ALDRIG uttala sig så. Tänk hur många gånger Laporta måste bitit sin läpp för att inte slänga ur sig sådana kommentarer. Gentleman!
Den dagen vi kommer bli högmodiga, är den dagen vi kommer förlora.
Hoppas Pep tar in styrelsen & laget för ett ordentligt Seny snack!!

Pep hade förövrigt gärna varit både president & tränare om det vore fysiskt möjligt enligt mig :P
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-08 12:52
Botia skulle jag ändå tycka var okej. Vi är inte helt beroende av en till mittback tycker jag inte, men om han ändå kommer vara så billig är det lika bra att hämta hem honom också. Sen hjälper det ju också lite att han är ung samt en riktigt duktig spelare.
2011-04-08 12:51
Jag vet att det inte är bra att vara kaxig och att man ska respektera motståndarna osv, men kan inte låta bli att tycka sådana där kommentarer är lite oroliga. Dock blir det jobbigt nästa gång Real slår oss.
Barcelona Delofeu
2011-04-08 12:49
Ha ha Criff vi satt och tänkte samma sak samtidigt ; )
Barcelona Delofeu
2011-04-08 12:48
Köper vi hem Botia från Sporting blir jag glad.Han har gjort två kanonsäsonger i Gijon varför är det ingen som nämner honom?Då skulle vi ha 4 egna mittbackar om vi säljer Milito.Då har vi tre jättar samt Puyul.Det är vad jag hoppas på.Såg ni matchen mot Real vet ni att Botia är redo.
Barcelona Criff
2011-04-08 12:48
Om inte jag förstått länktipset helt fel, så verkar det som vi kommer få se Botia komma tillbaks till Barca :) Hade varit grymt! En till spelare som offrar sitt liv för Barca varje match.
Det var för övrigt han som var en av de stora faktorerna till Sportings vinst över Real i förra omgången.
Hunting Bears
2011-04-08 12:43
Yaya24

Okej? Vad tror du han är då?
Barcelona Yaya24
2011-04-08 12:41
Man kan tro den här Fontas är världens största mittbacktalang.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-08 12:40
jävla skit med puyol alltså. Något måste ha hänt dagarna före arsenal...och det går inte att komma ifrån att barca inte är ett bättre lag med honom och abi på plan. Det kommer krävas tur om vi ska vinna allt nu.
Barcelona Frodo
2011-04-08 12:40
Heywood Jablome - Xavi

Jag gillar inte heller när folk från klubben snackar. Jag gillade inte Rosells skämt och gillar överhuvudtaget inte något högmodigt snack. Jag vill att alla ska hålla käften och respektera motståndarna precis som Pep.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-08 12:34
I ett tv-program har Valdés uttalat sig om diverse saker. Han talar om att Guardiola är en crack och att han inte kan tänka sig ett Barca utan honom.

Han säger också: "När var det sist Madrid slog oss? Var det färgtv eller svartvit tv?"

Dags för Guardiola att täppa igen käften på sina spelare. Jag gillar inte den här kaxigheten.
Atlético addeh
2011-04-08 12:33
LAM Nr 10

Hade Milito försvunnit i januarifönstret hade Fontás blivit uppflyttad redan då och vid den här tidpunkten förmodligen redan fått sin chans.
2011-04-08 12:26
Fattar inte vad det hade gjort för skillnad om vi hade sålt Milito i januari. Tror knappast att vi hade med pengarna vi hade fått av en försäljning kunnat köpa en ny mittback av klass som man litar på i tuffa matcher. Vi säljer honom i sommar istället, det är väl inte hans fel att både Puyol och Abidal är borta?
Barcelona Frodo
2011-04-08 12:14
Vi måste spela in Fontas omedelbart. Almeria och Shaktar är ypperliga tillfällen för att testa om han duger eller ej. Vi kan självklart hoppas på att Puyol gör en comeback men personligen börjar jag se det mer som en realitet att han troligtvis missar resten av säsongen. Busquets har gjort det okej hittills men vi ser hur anfallare gång på gång rinner igenom vårt mittförsvar på grund av brist på snabbhet. Milito behöver jag inte ens kommentera. Ge Fontas chansen och fungerar det inte så är det väl bara att köra med Busquets och hoppas på att det går vägen ändå.
Hunting Bears
2011-04-08 12:08
Tycker det är givet att en mittback bör köpas in i sommar. Alternativt en vänsterback om Abidal räknas till mittbackarna nu.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 12:01
Valet av att ha kvar Milito i laget är ytterligare ett tecken på Peps stora akilleshäl, och det är hans emotionella sida som oftast styr hans rationella sida. Milito är en viktig pjäs i omklädningsrummet då han agerar som en pappa, men när det råder brist på mittbackar så har man inte lyxen att ha en sådan spelare i laget för moralen. Tänk om vi hade värvat David Luiz....
Det är perfekt läge att testa Fontas igen mot Almeria.

Jag håller bara tummarna att Puyol hinner tillbaka till el clasico, C.Ronaldo kommer att jogga förbi Busquets.

Nu tänker jag säga något som kan låta tungt, men är det inte dags att se över om man kan köpa in en mittback? Jag älskar Puyol, men det är en mittback som lever på hans energi och drabbas man av knäskador i en hög ålder så blir man inte samma person igen. Jag tror att Puyol håller i 2-3 år, men det är kanske dags att se över alternativen.

Men, vill bara tillägga att Puyol har en väldigt speciell plats i mitt hjärta, så jag vill inte sitta och dissa honom, det gäller bara att vara realistisk.
2011-04-08 11:57
Milito hoppas jag sitter på bänkplatsen längst bort från plan då jag blir nervös bara han är nära den gröna gräsmattan. Inget snack, argentinaren ska i sommar bort vare sig man får 50 miljoner eller att han går gratis.
Hunting Bears
2011-04-08 11:55
Eller iallafall se hur han uppträder. Busquets funkar som mittback men det är långt ifrån optimalt, vi har ändå lyckats slå Arsenal och Shakthar med Busquets som mittback och även en vinst mot Villarreal. Men möter man en Rooney/Chicharito blir jag en aning rädd.

Men alternativen är få, ge Fontas chansen i dessa två matcher, spelar han med pondus och gör det bra, fortsätt, annars får Busquets helt enkelt hoppa in såvida inte Puyol hinner tillbaka. Det är ungefär dom alternativen vi har.

Milito vill jag inte se på plan igen.
2011-04-08 11:50
Om man ska spela in Fontás innan de riktigt tuffa matcherna kommer så har Pep två gyllene chanser mot Almeria och Shakhtar borta. Hade jag varit tränare hade jag spelat med spanjoren i båda matcherna för att på så vis göra han redo för att starta i de riktigt svåra matcherna.
2011-04-08 11:48
Det här med Puyols skada är alltså inte roligt. Måste erkänna att jag ställer mig väldigt negativ till frågan då jag inte tror han får så mycket mer speltid den här säsongen. Jobbigt val Pep har, ska han satsa på Fontás eller ska han fortsätta spela Busquets? Jag skulle nog säga Fontás men samtidigt så känns det inte alltför säkert med en orutinerad yngling i en CL-semifinal/CL-final. Hade bara Abidal varit sjuk eller hade bara Puyol varit skadad hade det varit helt okej, men att båda är borta kan bli väldigt förödande för oss.
Annons: