/spanien/barcelona/forum/12461.aspx/spanien/barcelona/forum/12461.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hunting Bears
2011-04-07 01:14
Denyo

Du verkar inte förstå min logik alls nej. Ska jag omvärdera min syn på Keita för att han gör mål i en match? Då är det ju en omöjlighet att tycka någon spelare någonsin är dålig? För alla spelare gör förr eller senare mål och därmed är det ju en omöjlighet att han är dålig.

Sen vad argument etc har att göra med gud vet jag inte, argumentet att höja Keita till skyarna och radera ut alla hans sämre insatser är för tala klarspråk inte ett argument som håller. Du hör väl själv hur illa det låter? Han var bra i den här matchen ja, men generellt bidrar han inte med mycket. Allt är inte svart eller vitt. DÅliga/sämre spelare kan vara bra, bra spelare kan vara dåliga. LÅter det logiskt?
Suck.
Barcelona Denyo
2011-04-07 01:11
hunting bears

sen när vart du gud och avgör om ett argument är bra eller inte?
Keita är ingen bolltrixare ingen skönlirare men hela laget kan inte bestå av det.
Balans kallas det. När han väl är inne sliter han i det tysta och för det mesta så gör han det bra, jag vet inte riktigt vad du förväntar dig av killen, han är en alibi spelare i ett av världens bästa lag genom tiderna du kommer kanske uppskatta han mer när du fått lite perspektiv efter denna tid vi nu upplever.

din jämförelse med chygrynski tycker jag observera jag väldigt dålig då dem inte spelar på samma position keita köptes in för en billigare slant och gjort mer för klubben, så förstod inte riktig denna jämförelse.
Hunting Bears
2011-04-07 01:11
Frodo

Den risken är inte en risk. Det är ett faktum. Med Mourinho som tränare är det givet att det kommer ske. Ett rött kort för Real i första mötet i ligan mot en skadad Messi är nog ganska lockande för dom.
Barcelona Frodo
2011-04-07 01:08
Jag är rädd för att Real Madrid kommer att försöka skada våra spelare i ligamötet. Vi såg ju hur Ramos, Arbeloa och Carvalho betedde sig mot Messi senast så risken finns att de skadar några i en betydelselös (prestige undantaget) ligamatch för att göra det enklare för de i nästkommande möten. Att Mourinho beordrar sina spelare att skada Messi är inget nytt. Det är bara att gå tillbaka till Del Horno och Chivus fula tag i CL.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-07 01:05
Hur bra är inte den bilden?
Barcelona barcafan86
2011-04-07 01:02
Heywood
Det är en tuff situation psykologisk med tanke på att första två el classicon har ingen påverkan på varandra eller dom sista två så båda lag kommer ha chansen att tagga om. Som jag ser det så har vi 3 saker som talar för oss:

1. Rutin - Vi har fler spelare som vart med länge och spelat i många stora matcher inclusive el classicon.

2. Tålamod/frustration - det är jobbigt när vi inte kommer fram men frustrationen vi skapar hos andra lag genom att hålla bollen kan vara för mycket för vissa i Real om vi vinner första matchen. Vi har alla sett hur Ronaldo kan försvinna helt när han blir grinig.

3. Avstägningar - Madrid har en tendens att spela fult mot oss vilket var ok när vi möttes i höstas men i CL så kan dom inte dra på sig 6 gula och ett rött. vi får see upp med fult spel i dom första två matcherna.
Hunting Bears
2011-04-07 00:56
100% AntiMadridista

Vilket tungt argument... Han är fortfarande sett över en hel säsong inte en speciellt bra spelare. Men även mindre bra spelare kan göra mål. Det där argumentet håller inte.

Chygrynski gjorde ju också enstaka bra matcher i Barca. Betyder det att hela hans vistelse här var så bra eller vad är din logik?
Barcelona 100% AntiMadridista
2011-04-07 00:53
Kul att Keita gjorde mål..o väldigt viktigt 4-1 mål också. Vad säger Keita hatarna om detta?
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-07 00:49
barcafan86

Oj, svårt att svara på. Barcelona är i pole position just nu i det mesta. Om Barcelona förlorar El Clasicon i ligan kommer inga ögon att höjas i Katalonien. Real Madrid är mer pressat att vinna.

Jag har svårt att se någon tränare hålla tillbaka.
Barcelona Barcelona!!
2011-04-07 00:45
Bra match offensivt idag och Messi briljerade som vanligt, men vad hände i defensiven? försvarsspelet var katastrof.....speciellt i första halvlek..
Barcelona barcafan86
2011-04-07 00:42
Till någon som har bättre koll på spanska medier: hur mycket frihet kommer Mourinho/Guardiola ha när det gäller liga klassikon med elvorna? Skulle det vara acceptabelt att spela med två b-betonade lag eller förväntas båda starta med starkaste möjliga elva?
Barcelona Barca4eva
2011-04-07 00:38
Kan tänka mig att Keita startar tillsammans med Adriano, Maxwell, Bojan och Pinto.
Afellay och Thiago är nog självklara de också, med tanke på deras prestationer mot Villarreal samt att de behöver speltid. Låter de Nolito spela tror ni?

Däremot behöver man en del spelare från den ordinarie elvan med på bänken, redo att hoppa in när det behövs.

Skön dag, bona nit!

Barcelonistas
2011-04-07 00:37
Trippeln

Haha Redondo och company som är igång igen med sina teorier...
Barcelona Messidinho_10
2011-04-07 00:32
Det hade varit fräckt av Pep att ställa upp med kidsen mot Real. Vad sägs om FOntas, Bojan JDS, Tiago och några till..?
Barcelona Trippeln
2011-04-07 00:30
''Om är dopade eller inte kan vi inte veta just nu, jag tror att flera spelare är dopade eller har varit under dom här 3 åren. Och jag tror inte att någon människa på denna jord hade blivit förvånad om fallet var så. Hur som helst, sanningen kommer komma fram förr eller senare och tills dess kan vi bara spekulera. Det mesta talar för att dom har varit det. Tränare, läkare, landslaget och allt det där.''

Signerat en efterblivet fan.. ni kan gissa vilka. Hur ska doping göra spelförståelse o teknik bättre? Förklara tack ditt efterblivna fan!
Hunting Bears
2011-04-07 00:25
AndreD - Anims Abidal!

Goitom har spelat alla de senaste mötena med Barcelona.

Hetfield

Då får dom väl ställa en kona i målet mot Almeria. Seriöst. Almeria är ett pisslag och Barcelona ska kunna starta med vilken elva som helst och ändå vinna. En förlust där oavsett lag är bara patetiskt.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-07 00:22
Ska inte glömmas att Almeria har en jävligt bra målvakt i Diego Alves. Dom har även spelare som Crusat, Piattim,Kalu Uche och unga talangen Feghouli men dessa är väl de enda av värde. Vi bör klara det med ett B-lag.
Barcelona barcafan86
2011-04-07 00:22
hur ligger det till inför Cdr finalen med gula kort och avstängningar? Hör det ihop med ligan eller är det separat?

AndreD - Anims Abidal!
2011-04-07 00:18
Hunting Bears

Goitom är så långt ifrån ordinarie som man kan komma i Almeria.
Barcelona Barca4eva
2011-04-07 00:17
Hur som helst var det en bra match, trots att det uppstod lite problem i försvaret. Det enda som saknades var att Messi skulle måla men äsch, det kommer snart ;P

5-1, omöjligt att tappa.
Barcelona Hetfield
2011-04-07 00:15
Hunting Bears

Valdes är avstängd och Pinto är skadad så ingen av de är tillgängliga.

Sen så undrar jag om Thiago kan bära ansvaret för allt det kreativa i mittfältet om Keita och Mascherano ska spela bredvid honom. Han kan nog det, men frågan är om han är redo för det.
Barcelona Barca4eva
2011-04-07 00:13
Hunting Bears

Ett b-lag borde räcka mot Almeria så som de senaste mötena mot de har sett ut. MEN man ska hellre tappa poäng i El Clasico än Almeria. Poängtapp mot de skulle vara det dummaste som finns.
Hunting Bears
2011-04-07 00:08
Om Barcelona ska tappa poäng i någon match är det ju mot Almeria hellre än i el Classico. Därför föredrar jag en b-betonad elva mot Almeria och sedan bästa lag i mer eller mindre samtliga el Clasicon som kommer.

Almeria ska vårt Barca B slå allvarligt talat. Goitom är ju typ ordinare där. Säger det mesta om det laget.
Barcelona barcafan86
2011-04-07 00:02
Sami

Hade hellre sett Thiago på mitten och Affelay på topp.

Frodo

Man kan göra många taktiska drag som coach och komma undan med det men att Guardiola inte kommer gå in för fullt mot madrid med bästa elva i el classico är nog omöjligt. Vinst på Bernabeu ger ett psykologiskt övertag till Cdr finalen. Madrids vinst mot Tottenham har stärkt dom men en förlust mot oss på Bernabeu skulle nog sänka dom ordentligt.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-07 00:00
Vi ska verkligen inte underskatta Almeria, särskilt inte i nästa omgång då deras nya tränare tillträder. Samtidigt är det en risk att starta med spelare som riskerar att missa el Clasico. Onekligen ett dilemma..

godnatt på er!
Hunting Bears
2011-04-06 23:58
Önskad startelva mot Almeria

Valdes
Montoya Fontas Milito Adriano
Thiago Mascherano Keita
Afellay, Villa, Pedro

Montoya kanske inte är redo men Afellay, Thiago och Fontas tycker jag alla kan få starta den matchen, Almeria är urdåliga.
Atlético addeh
2011-04-06 23:58
haeger

Är du helt hundra på det? Om så är fallet, att Messi riskerar avstängning, är det inte mig emot om han också vilar mot Almería.

Hetfield

Naturligtvis bör två vänsterfotade klara av det, tror bara inte Pep väljer att spela så. Sedan vad man vill och hoppas på är en annan femma.

Angående Adriano eller Maxwell tror jag stenhårt på den förstnämnde. Han har givits chansen i samtliga svåra matcher på sistone och då Maxwell varit småskadad känns det inte annat än rätt att fortsätta satsa på Adriano.
,Sami
2011-04-06 23:57
Mino
Adriano Fontas Milito Maxwell
Mascherano
Xavi Afellay
Pedro Bojan Villa
Vad tycker ni??

Barcelona Frodo
2011-04-06 23:54
Spela med bästa laget mot Almeria och plocka 3 poäng. Skicka sedan kidsen till Madrid och vila de ordinarie. Vinn sedan CdR några dagar senare.:P
Barcelona Hetfield
2011-04-06 23:51
addeh

Återigen, med all respekt för Almeria så är det trots allt..Almeria. Nog ska även två vänsterfotade mittbackar kunna klara sig.
Nej tack, Puyol måste vara fit mot Real Madrid, det sista jag vill är att han slår upp skadan. Men han kan hoppa in under andra halvleken.

Nja, ärligt talat så föredrar jag Afellay som startspelare då han inte är lika "flashig" av sig och kan pressa ordentligt. Men Thiago ska vara först in under andra halvleken.
Nja, det beror ju på vem Pep väljer att starta mot Real Madrid, jag tror att det blir Maxwell då han är stabilare bakåt (lite), därav att han vilar.
Annons: