/spanien/barcelona/forum/1246.aspx/spanien/barcelona/forum/1246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heisenberg
2016-05-04 15:55
Är det inte väldigt konstigt hur folk gapar om hur överskattat bollinnehav är när Barca/Bayern åker på stryk (vilket händer sjukt sällan) men inte säger ett pip om svagheterna med busstaktiken när de vinner, eller till och med krossar?
Barcelona neymar JR
2016-05-04 14:54
Vampiro Sista 10 minuterna agerade han bollkalle.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2016-05-04 14:53
Thiago satt alltså på bänken hela matchen när Bayern försökte vinna...
Barcelona Katalano
2016-05-04 14:17
@Neymar N11:

I NBA, NHL och SHL och liknande så spelas slutspelet efter ligasäsongens slut vilket gör det hela möjligt. Därför är det inte applicerbart i dagens fotboll, speciellt när det bara är enstaka lag i varje liga som klarar sig till slutspelet i CL och EL. vissa ligor har inget lag med alls..
Barcelona Katalano
2016-05-04 14:15
Jag tycker generellt att bortamålsregeln fyller sin funktion i CL. Är lite tveksam till vad jag tycker om övertidsreglerna men kommer inte på någon bättre lösning än den nuvarande heller. Inte heller kan jag komma på e bättre lösning till den fördel det innebär att börja spela på bortaplan för att ha returen i sin hemmaborg. Finns onekligen massa förslag på hur saker kan göras annorlunda, men jag tycker änd inte att någon av dem är bättre än det nuvarande systemet.
Barcelona Neymar N11
2016-05-04 14:14
På tal om bäst av 7 matcher : - Det skulle bli tufft spela 7 * 90 = 630 min. Vi har liga matcher varje helg eller ibland mitt på veckan.
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-05-04 14:14
Illusionista, det va seriöst det absolut det dummaste jag har hört i hela mitt liv. Spela 7 matcher?! Säg att man i snitt spelar 5-6 matcher innan man får fram en segrare, de gånger 4 innan man har vunnit CL, du spelar alltså mellan 20-24 matcher enbart i slutspelet innan du vinner, nästan en allsvensk säsong. Och drafta? Ja de funkar med tanke på deras system, ska jag från Malmö högskola bli draftad till Spanien och Barcelona menar du då?
Barcelona Santiago Cazorla
2016-05-04 13:38
Maskningar är tyvärr något alla kommer undan med och inte bara Atlético. Framförallt målvakter är ju inställda på att maska redan från början mot större lag och försöker skapa frustration. Men det jobbigaste enligt mig är hur lag kommer undan med att maska och äckla sig på tilläggstid utan att domarna gör någonting alls. Om domaren lägger till 4 minuter lär bollen inte ens vara i spel i 2 minuter av den tiden för man kan maska med byten, man kan sparka bollen åt helvete eller hålla i bollen med händerna och vägra att släppa den som man så ofta ser eller det allra störigaste; när motståndaren får ett inkast högt upp i planen och sedan låter ytterbacken som befinner sig väldigt långt ner i planen gå upp och ta bollen.
Barcelona Illusionista
2016-05-04 13:31
Tänk er UCL slutspelet skulle göras om såsom NBA slutspelen går, alltså man möter varandra i bäst av 7 matcher. Där skulle verkligen bästa laget vinna. Sen så har de andra regler i NBA som gör det betydligt mycket mer rättvist för de olika lagen vad gäller spelare (Draft systemet) etc. vilket vi ej har i fotboll. Men en rolig grej, eller vad tycker ni? Vad tycker ni om borta måls regeln? Något man bör ha kvar eller uppfyller den det syfte den är ämnad för?
Barcelona DM1982
2016-05-04 12:40
[QUOTE=ELPistolero]Buenos dias! Befinner mig just nu i den vackraste staden av dom alla och vill se mitt lag live mot Espanyol i helgen! Försökt kolla runt lite på internet men känns att man lätt kan bli lurad på överpriser? Eftersom jag aldrig köpt biljetter innan så vill jag gärna ha tips från någon här med erfarenhet? Är det billigast å smidigast å köpa från fcbarcelona sidan eller sparar men pengar om man köper de direkt på camp nou? [/QUOTE] Jag hade köpt biljetter från lagets hemsida på en gång.
Barcelona ELPistolero
2016-05-04 12:18
Buenos dias! Befinner mig just nu i den vackraste staden av dom alla och vill se mitt lag live mot Espanyol i helgen! Försökt kolla runt lite på internet men känns att man lätt kan bli lurad på överpriser? Eftersom jag aldrig köpt biljetter innan så vill jag gärna ha tips från någon här med erfarenhet? Är det billigast å smidigast å köpa från fcbarcelona sidan eller sparar men pengar om man köper de direkt på camp nou?
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-05-04 11:48
Hoppas verkligen vi klipper Pogba i sommar. Vilken dröm det hade varit. hans fysik, storlek, huvudspel och långskott kommer att vara sååå viktigt mot lag som atletico. men tyvärr kommer det att sluta med ramsey for 700 miljoner. för att LE vill ha honom och kommer säkert envisas som vanligt.
Barcelona neymar JR
2016-05-04 11:46
Dom flesta varningarna valdes fick var ju för tjafs.
Barcelona Barcadinho.
2016-05-04 11:45
@Gabriel:
Valdes fick 30 gula kort under hans tid hos oss. En del av dem i väldigt jämna matcher (kolla på soccerway om du vill). Jag är helt övertygad om att en del av dessa kort handlade om tidsfördröjningar och inte annat. Jag menar inte att han har gjort det systematiskt men han har gjort det när det verkligen behövdes. Och inte bara en eller två gånger. Han är mänsklig han med.
Barcelona Fuerza
2016-05-04 11:42
Tror inte heller vi är sönderlästa. Sönderlästa är Atletico Madrid som
kontinuerligt spelar med laget i knäna på målvakten för att därefter kontra. Påminner en del om Chelsea under sina bättre dagar. Sådana försvar kan enbart köras över med starkt huvudspel, få tillslag, hög press, spelare som utmanar (och lyckas vilket Coman och Costa inte var i närheten av igår) samt överlappande ytterbackar som vågar ånga på i anfallsfas.
Barcelona wallmannen
2016-05-04 11:40
Neymar Jr Låter som ett intressant förslag att skippa förlängning och gå på straffar direkt.
Barcelona LennyRomario
2016-05-04 11:36
Gabriel (orkar inte citera) Det jag främst försöker få fram är att "sönderläst" blivit en sådan klyscha, som jag i stort sett aldrig tror stämmer och den går nästan enbart att applicera på lag som försöker en fotboll med innehav och anfall. Och då menar jag att mina poänger är att 100 poäng i ligan och semifinal i champions aldrig kan bli = sönderläst. Det faller på sin egen orimlighet. Troligare förklaring är: Messi hade problem med en baksida stora delar av säsongen (Vi var självklart väldigt beroende av Messi), Tränaren var borta i cancer flera månader under våren. På samma sätt som det är troligare att dagens Barca hamnade i en formsvacka, hade slutkörda spelare och därför kraschade ut ur champions och imploderade i ligan, än att laget är "sönderläst". Man skulle även kunna lägga till att Barca spel sett knackigt ut ändå sedan nyår i många matcher (många väntade på en högre växel). Men det är ändå ingen som föreslår "sönderläst". Antagligen för att de inte är det. Titos Barca gjorde ju en resultatmässigt bättre säsong, så varför ska vi där tro "sönderläst" helt plötsligt? Troligare är väl "trasig Messi och en cancersjuk tränare bidrog till att vi kraschade hårt mot Bayern, men ändå tog 100 poäng i ligan". Den analysen känns helt klart mer komplex och trovärdig än "sönderlästa". Angående Tata. Han är inte mitt jobb att försvara. Kan bara konstatera att en man som gav Valdes order om att slå utsparkar mot Neymar på vänsterkanten inte kan vara rätt man för Barca.
Barcelona Fuerza
2016-05-04 11:35
Vlom är ett inbitet troll som ingen bör lyssna på. Att våra målvakter skulle maska är ett påstående bortom all logik. Användaren bör ha uppmärksammats av moderator efter flera uppseendeväckande utlåtanden en lång tid nu.
Barcelona neymar JR
2016-05-04 11:20
Är ju fel att ta bort bortamålsregeln under förlängningar då hemmalaget också har en fördel. 30 min extra på sin hemmaborg och när man behöver stödet som mest. Skippa förläggningar och kör straffar direkt är väl det enda rättvisa.
Barcelona LeoMessi
2016-05-04 11:12
Detta med bortamål är jag kluven till faktiskt! Det skulle leda till att det blev väldigt många förlängningar och slita på spelarna oerhört mycket. Dessutom så leder det till att det antagligen blir färre skrällar inom fotbollen. Men bortmålsregeln hatar jag när det väl är förlängning och tycker att det enbart bör gälla under den ordinarie speltiden. Men förstår helt klart varför många tycker att den regeln är lite orättvis.
Barcelona II Barça II
2016-05-04 10:58
Vampíro:

Självklart blev jag glad när vi gick vidare. Men jag tycker fortfarande att bortamåls regeln bör tas bort. Den är inte rättvis, enligt mig.
Barcelona Gabriel
2016-05-04 10:47
Junta Ok fine vi maskade en gång under matchens gång och blir varnade direkt. Det går inte att jämföra med Atletico som har suttit det häri system och är en del av hela deras matchplan och taktik. Oblak kan maska vid varje utspark utan att ens bli varnad.
Barcelona Junta Dimision
2016-05-04 10:39
@Gabriel:
Länktips. Atletico må använda fulare trick än andra lag, men jag kan inte sluta fascineras av resan de har gjort under Simeone från att vara en loser-klubb till att vara Topp-3 i Europa.
Barcelona neymar JR
2016-05-04 10:02
Vlom 1; Atletico är en anrik klubb med långhistoria, det är ingen nystartad klubb a la Dalkurd. Har du en dålig ekonomi och liten budget så har klubben sig själv att skylla på. Ingen offerroll, inte en jädrans massa gnällande. 2; Det är självklart i mina ögon att Barcelona och real Madrid skall ha den största biten av kakan. Det grundar jag på av den simpla anledningen; Barcelona & real Madrid genererar tittare/fans/ sponsorer/reklam. 3; Framgång kommer ge dig mer pengar och nu får dom börja spendera rätt alternativt inte spendera alls. 4; Barcelona hade ett helvete med ekonomin under millennium skiftet och så sent som 2003. Jo en man med en fantastisk ledning ändrade på det. 5; Har du en jobbig "budget" och en massa skulder samt "utebliven" kapital så är det en så jävla smart att bygga en ny arena va?
Barcelona Gabriel
2016-05-04 09:57
Vlom När fan har Valdes, Bravo eller Ter Stegen maskat bort tid? Snälla påminn mig för jag minns verkligen inte och jag ser varenda match vi spelar, always. Känns mer som ett långsökt sätt att försöka försvara Atletico Madrid på.
Barcelona Gabriel
2016-05-04 09:55
När Simeones Atletico får en att sakna Mourinhos Real Madrid så säger det allt egentligen.
Vlom
2016-05-04 09:45
@DM1982:

Jag förnekar inte att Atlético brukar gå över gränsen emellanåt, menar som sagt att spelare hos alla andra lag innehåller Moder Teresa. Typ som när Suárez fullt medvetet stampade Abdennour. Eller som den gången när Neymar armbågade en Betis-spelare i ansiktet när domaren ej såg på. Eller när Alves boxade Jesus Gaméz i magen.

Angående Oblak och hans maskande (särskilt efter Griezmanns 1-1 mål) så förstår jag att det kan betraktas som något osportsligt, men samtidigt så har jag full förståelse i.o.m. att man vill vinna fördel år sitt lag. Tror nog att de flesta härinne resonerar likadant när Valdes, Ter Stegen, Bravo och våra målvakter maskat bort tiden.
Vlom
2016-05-04 09:27
@neymar JR:

Lam ursäkt? Att Atlético de Madrid HAR sämre budget än Barcelona, Real Madrid eller ett valfritt PL-lag kan förstås inte betraktas som något annat än ett understatement. Man har tyvärr inte den budgeten för att kunna köpa världsklasspelare likt de två spanska drakarna.

Simeone har lyckats få ut maximalt av sin spelartrupp genom att anpassa taktiken efter materialet och som har transformerat Atlético till ett av Europas allra bästa lag. Finns ingen anledning för dom att frångå sin stil. Punkt.
Barcelona DM1982
2016-05-04 09:25
[QUOTE=Vlom]Att man gör en och annan fulhet ute på planen är onekligen långtifrån unikt hos Atlético utan sker även hos i stort sätt alla lag, inklusive Barcelona. Likadant gäller mantrat "att kliva över lik för att vinna", räcker väl bara att titta på Suárez, Neymar, Alba etc. [/QUOTE] En och annan fulhet? Nja, nu får du allt rycka upp dig lite. Kan ju bara nämna Filipes brutala stämpling på Messi. Oblak som maskar bort 10 minuter varje match. Brutala stämplingen på Neymars fot så han blödde. Och det är bara lite av deras fulheter.
Barcelona neymar JR
2016-05-04 09:18
Entourage of Aymeric Laporte (21), linked with Man City and Barcelona, denied rumours and said no club offered to pay 50M buyout fee. [md]
Annons: