/spanien/barcelona/forum/12459.aspx/spanien/barcelona/forum/12459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2011-04-25 13:29
Alla domare är en bra domare förutom Mou kompis...
Real Madrid halamadrid1902
2011-04-25 13:28
Trippeln

Okej då vet jag. Men det var ju inte samma portugisiska domare som det ryktades om. Så vad är problemet?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-25 13:28
Trippeln

Jag tror inte att Real Madrid kommer få spela lika brutalt som i finalen, vi snackar om CL och en Wolfgang Stark som är en rutinerad herre. Det handlar om vad som händer under matchen och hur brutalt det är, jag är övertygad om att han kommer göra ett bra jobb på onsdag.
Atlético addeh
2011-04-25 13:27
Skönt att det inte blev portugisen som dömer. Oavsett om han visat upp Mourinho på läktaren flera gånger hade det känts oerhört fel att låta honom hålla i pipan.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:26
H.Alavi - Magico!

Driver du med mig bror? Han är den sämsta dommare som vi kunde få, han tillåter brutalt spel på planen och kommer tillåta Madrid att spela lika äckligt som förut...
2011-04-25 13:26
Iniesta Lujan#8

Skojar? Om att Stark är en bra domare? Nej det gör jag inte. Vissa här inne har en tendens att dra snabba slutsatser när en domare gör misstag under en match, vi är alla människor fan. Han är en bra domare.

Sedan finns det domare som är usla och skulle göra ett bättre jobb som tuggummiskrapare.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-25 13:25
halamardid1902

Cut the f'ckin bullshit. Ditt lag spelade fult som f'n och borde fått minst 3 röda kort till och det vet du själv. "Smälla lite". Jovisst.
Barcelona Messidinho_10
2011-04-25 13:24
JAAA WOLF WOLF
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:23
halamadrid1902

Nej förutom att den dommare som dömde semifinalen med Barca - Inter på San Siro hade en resturang med Mourinho förut och att han gav ett offside mål för Milito på 1-2 meter offside samtidigt som han nekade straff till oss när Alves blev brutalt nedsparkad av Sneijder i straffområdet... Nej utöver det har vi inget emot de....
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 13:22
Intressant de här!

Barcelona are an anomaly of football. Normally teams do not have 80% possession and when they do, it's normal that they will be receiving more fouls on them as other teams try to get the ball. It was cruijff's strategy about how the other team cannot score if you have the ball, nor do you have to commit fouls. If you look everything in an unbiased view, barcelona are as much wronged by the ref as any other teams. example arsenal 1st leg. Chelsea 1st leg(ballack red), Abidal red in 2nd leg. Etc.

Alavai

Du skojar?
Barcelona Barca4eva
halamadrid1902

Trololol?
Härligt med Wolfgang Stark! En strålande domare, nu hoppas jag att han har koll på Madrid-spelarna a la Arbeloa som medvetet försöker skada.

----

Leo Messi och David Villa. Målskyttar i helgen och hungriga för mer. Två änglar är pånyttfödda, vamos!
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:21
1.70-ligan - Anims Abidal!

Han är värre än alla jävla portugiser, han kommer låta Ramos bryta benet på Messi samtidigt som han kommer låta Ramos stå där och skratta åt Messi sen kanske han ger honom en tillsägelse...
2011-04-25 13:20
Varför är ni så emot portugisiska domare? Vad har dem gjort er?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-25 13:19
BREAKING NEWS : UEFA appoint Wolfgang Stark as the referee for wednesday's match .

Ingen portugis alltså

2011-04-25 13:16
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Absolut, men faktum kvarstår - Pep kommer inte ge B-spelarna chansen i de tuffa matcherna nästa år. Inte ens Thiago fick ju chansen i år! Han anser inte dem vara redo Och vi kan mycket väl åka på lika många skador nästa år igen. Vågar man chansa ett år till?
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:13
DM1982

Han är väldigt snål med att dela ut kort, senast mot Chelsea på hemmaplan blev Henry blåst på en straff samtidigt som Lampard, Alex och Ballack skulle haft röda kort!

Alltså en dommare som kommer låta Madrids idiot spelare att gå ut på banan och sparka ner vår spelare sådär fult och inte få någon varning ...
Barcelona DM1982
2011-04-25 13:11
Hombre

Hoppas att han i alla fall ger kort för fult och brutalt spel för det är så ni har spelat mot oss. Tufft spel är helt ok, fult är inte det.
Barcelona Trippeln
2011-04-25 13:11
halamadrid1902

Sluta snacka skit, jag som du och alla andra vet att skitigt spel, gräs lika långt som jag vette fan på Bernabeu och äckligt spel gynnar Real Madrid mest då ni inte har heder eller ballar att utmana Barca på regular basis!

''Det är El Clásico i en CL-semifinal. Det ska smälla lite. Det hör till.'' Vafan skärp dig för du vet att sånt spel gynnar er, varenda fucking gång Barca kommer till en farlig möjlighet då blir vår spelare nedsparkad, har du inte märkt det?

Barcelona Mrfaariis
2011-04-25 13:07
Arsenal are reported to be planning a bid for Real Madrids Sergio Ramos. Wenger is reported to have said "With his ability to throw trophies away, he will fit in very well at Arsenal.

hahahaha så grymt !!!
Barcelona Mrfaariis
2011-04-25 13:06
Arsenal are reported to be planning a bid for Real Madrids Sergio Ramos. Wenger is reported to have said "With his ability to throw trophies away, he will fit in very well at Arsenal.

hahahaha så grymt !!!
Ibi på hal is!
2011-04-25 13:05
Vi måste kunna ha spelare som kan komma in och förändra en match på egen hand. Vi kan inte ha dom som vi har på bänken nu , jag tycker vi måste köpa in en medelback, och en duktig anfallare.

In ; Thiago uppfl.
Fontas uppfl.
Rossi.
Och en medelduktigback ( jag kommer inte på någon nu)
Caceres från lån.
Och ta in dem som är utlånade nu vet jag inte precis vilka alla är.

Ut ; Milito - hans tid är över.
Maqwell lån - ge honom en chans , han måste komma i matchform.
Bojan lån - har mycket och lära sig - Bara 20 år!
Jeffren lån - även han är duktig med fin snabbhet och spelförståelse.

Truppen i sin helhet då;

MV: Valdes , Pinto ,(någon duktig från b-laget om någon skada eller nått händer Valdes och Pinto

Backar: Alves , Adriano , Pique , Puyol , Abidal , Caceres (kommer in från lån) och Henrique (kommer in från lån). Även någon medelduktig back.

Mittfältare: Xavi , Iniesta , Busi , Masken , Thiago och Keita.

Anfallare: Messi , Villa , Keirrison , Pedro , Afellay och Rossi.

MV : 3
Backar: 8
Mittfältare : 6
Anfallare : 6

Snabblektion i matte; 3+8+6+6= 23.

Så bred trupp krävs för att kunna vinna mycket titlar.
Kolla bara 2008-2009.
2011-04-25 13:05
Trippeln

Det är El Clásico i en CL-semifinal. Det ska smälla lite. Det hör till. Och nej Real Madrids spelare kommer inte försöka bryta benet på era spelare. Varför riskera en avstängning i returmötet liksom?

Men du kanske vill ha en spansk domare som blåser för allt?
Barcelona Trippeln
2011-04-25 12:58
Fan vad förbannad jag blir, äcklig dommare som kommer låta Ramos och co bryta benet på våra spelare tills kortet kommer fram!
Barcelona Mrfaariis
2011-04-25 12:54
Puyol tränar fortfarande för sig själv. Snart blir det panik för Barca. Tänk om puyol inte kommer tillbaks. Vafan ska Barca göra ?????????
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-25 12:53
1.70-ligan
Jag menade att vid skador och avstängningar har vi ju många duktiga killar underifrån som kan ta plats på bänken. Man måste ju våga ge dem förtroende, hur ska de annars utvecklas? FC Barcelona är inget "köpeklubb" a lá Man City eller Real Madrid, vi ska utnyttja La Masía så mycket som möjligt.
Hombre - Pipilazo
2011-04-25 12:48
Lujan

Stark är ingen domare som leker med korten. Nu kommer tufft spel tillåtas. Precis som det ska vara när två rivalet möts.

Real Madrid kommer gynnas av det då man har några spelare som riskerar att missa returen av en ev varning.
2011-04-25 12:45
cataloniaboy

Visst har vi duktiga spelare i B-laget, men Sergi Roberto, Bartra m.fl kommer inte vara mer redo än Fontas var i år. Och således inte heller få mer speltid. Därför är en 18-mannatrupp på tok för tunt nästa säsong. Vi ska stärka truppen, inte tvärtom. Även om de tre spelarna du nämnde håller god klass
Iniesta Lujan#8
2011-04-25 12:44
Det ser ut som de blir Wolfgangstark som dömer matchen på onsdag. Senast Stark dömde en match för oss var matchen mellan Barcelona - Chelsea på camp nou då han tillät för aggresivt spel, både Ballack och Alex borde blivit utvisade.

Säger inte att de är en dålig domare, men senast var han usel..
Real Madrid [RealMadrid - R9 Ronaldo]
2011-04-25 12:40
"Milan har en köpoption på Zlatan på €24 miljoner.
Med andra ord betyder det att Milan kan köpa honom för den summan, om de så önskar.
Det är dock ingen köptvång och om Milan väljer att inte lägga de pengarna på Zlatan återvänder svensken till Camp Nou."

Är det inte just det dem har, dvs tvångsköp på Zlatan?
Jag förstår inte hur ni kan sälja honom för det priset nu när priserna är som dem är. Jag menar vi köpte Di Maria för 280, och ni ska sälja Zlatan för 240.

Vill dessutom bara hylla skribenten Tamme. Nu senare på Svenskafans brukar jag alltid kolla först, vem som har skrivit och sen läst. Tamme är en av man läser. Bra jobbat.
Annons: