/spanien/barcelona/forum/12454.aspx/spanien/barcelona/forum/12454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona viscabarcelona10
2011-04-09 12:08
Vart kan man se dagens trupp mo Almeria? Hittar inte den...
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-09 12:03
Såg nyss att B-laget vann igår, vad kul för Lucho och hans manskap. De har verkligen vaknat till under slutspurten. Kul att min favorit Jonathan gjorde bra ifrån sig, delaktig i det första målet och spelade fram till 2-0 målet, Han har gått från klarhet till klarhet de senaste månaderna. Även roligt för Bartra, ännu en av mina favoriter, som nätade för första gången denna säsong.

Idag spelar för övrigt Cadete A och kan bli mästare i sin liga om de vinner. Sergi Samper är bara en av de många lovande talanger i det laget. Juvenil A spelar imorgon och samma sak gäller för de. Om de vinner säsonges sista ligamatch tar de hem guldet.

Kom att tänka på en sak. Det sägs ju att Deulofeu hade problem med sitt psyke när han var yngre och att han inte spelade för laget och visade upp tendenser för divalater. Även om han har förbättras i den aspekten tycker jag det är synd att han inte kommer få möjligheten att träna under Luis Enrique, med tanke på att denne gör sin sista säsong för Barça B. Kan tänka mig att det hade räckt med endast en utskällning från Lucho för att få Deulofeu att springa häcken av sig och slita för laget oavbrutet i 90 minuter.

Ska bli intressant att se vem som tar över som tränare för B-laget. Vore kanske klokast att "flytta upp" Oscar García med tanke på att flera spelare från Juvenil A lär ta klivet upp och han känner bra till vilka som är deras styrkor och svagheter.
C..Puyol
2011-04-09 11:49
okaj jag tackar för informationen, inte särskilt kul alls det här. Puyol är den spelaren man har mest respekt för, han har ett 100%-igt hjärta i ALLA matcher jag sett han spela.
Jag var nere förra året och såg El Clascio i Barcelona, den matchen när Dani Alves slog inlägget till Ibra som nyss kommit in och avgjorde med sitt 1-0 mål. Men det är inte det jag minns utav matchen, det jag minns är uppvärmningen, när Puyol skriker på alla och taggar dem till max, det jag minns är Puyol's alla glidtacklingar i sista sekunden på Higuain och Ronaldo, han offrade sig som han alltid gör men just denna match och att få se det på nära håll fick en att förstå hur viktig han är.

Hoppas på ett tillfrisknande så snart som möjligt.

Visca Barca, Carles!

Barcelona Hetfield
2011-04-09 11:16
Torres gjorde ju samma sak, han vägrade operera sig föratt då fanns risken att han missade VM. Istället så valde han att spela VM där han inte ens kunde springa ordentligt eller ge allt pga. skadan.
Jag vill inte se Puyol vara småskadad, det hjälper inte någon.

Äh Puyol, tänk långsiktigt. Ta operationen och vila ut, vi klarar oss på ett eller annat sätt tills du kommer tillbaks. Dessutom lär väl Abidal komma tillbaks snart.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-09 11:14
Jag läste för ett tag sedan att Puyol skippade en operation eftersom det skulle hålla honom borta säsongen ut. Just nu är jag väldigt negativ och tror att han mycket väl kan bli utanför spel resten av säsongen utan operationen. Det bästa för framtiden kanske vore att vår kapten la sig under kniven, så att säga.
PedroRodriguez
2011-04-09 10:57
Puyol dealar fortfarande med sitt onda vänsterknä. Skadan var ursprunglien behandlad hastigt för att få tillbaka honom så snabbt som möjligt men, dessa initiala försök slog tillbaka och ett nytt konservativt tillvägagånssätt har används. Svårt & säga när han kommer tillbaka.
Futzzzbol!
2011-04-09 10:50
Jag tycker att Pep ska träna barcelona iaf tills Xavi slutar spela så kan Xavi ta över.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-09 10:47
C..Puyol

Puyo, har säkert varit borta i minst två månader nu. I början var det meningen att det var en väldigt lätt skada och att det skulle ta hyfsat snabbt att läka men ju mer tiden gått har den bara förvärrats och förvärrats. När man tror att han snart ska vara tillbaka så står det helt plötsligt att han är borta ytterliggare några veckor. Nu senast för några dagar sedan stod det att han känner smärtor igen vilket gör att han missar både Almeriamötet och returen mot Shakhtar.

Jag skulle vilja säga att jag tror han är tillbaka snart, men jag är tyvärr väldigt negativ angående detta. Har en känsla av att det tar ytterliggare några veckor tills han blir helt frisk, sedan tar det ju också en tid för honom att komma i matchform. Är man smart räknar man inte med kaptenen mer denna säsong, då kan man istället bli positivt överraskad om manser honom äntra planen innan sommaren.
C..Puyol
2011-04-09 10:28
Hallå!

Har nyss vaknat efter en blöt kväll och med en saftig huvudvärk dessutom ( man tackar, självförvållat men ändå ) och det första som slår mig är, vart är Puyol han har varit skadad länge ? vad är det som är fel på Puyol, och när kan han tänkas äntra Camp Nou igen ?

Livet är inte detsamma utan Carles så enkelt är det, en gud nu, imorgon och för alltid!!!

Jag tackar för tips om skadan på honom ?

/Visca
2011-04-09 09:55
Barcelonito

Tror faktiskt Cdr har ett eget system med varningar och att man blir avstängd, har för mig det är 3 gula i den cupen så är man avstängd nästa match. Dock vet jag att om man får ett direkt rött kort stängs man av i nästkommande match i landet, ligan eller cupen. Dock inte om man blir utvisad p.g.a två gula, då stängs man av nästa match i samma turnering.
Barcelona jonny p
2011-04-09 09:41
Stämmer det att "om" vi går till semi mot real så spelar vi den 3 maj hemma mot real? Sugen på att boka flyg redan nu.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2011-04-09 09:28
Visst är det så att varningar och eventuella avstängningar gäller även i cupmatcherna?

Bänkas Ramos, Di Maria ikväll pga varning så riskerar de att missa Cupfinalen ifall de får gult kort i den första clasicon. Och det finns väl ett par spelare som ligger på 3 varningar och riskerar avstängning i CdR ifall de får varning imorgon.

Detsamma gäller Barcaspelarna såklart. (angående spelare med 3 varningar) Men risken att få kort borta mot Bilbao är betydligt högre än när möter Almeria hemma.

Sen så vet vi att Pique och Mascherano riskerar avstängning och i någon av de matcherna lär vi få klara oss utan dom.

Nu har jag utgått ifrån att avstängningar och varningar gäller även i CdR-finalen.
Hunting Bears
2011-04-09 03:08
B-Guden

Fanns inga direkta alternativ för Bojan, Bojan var den spelare som var närmast a-laget av alla talanger under a-laget vid den tiden och a-laget var i kris. Möjligt att Bojans karriär fick sig en törn av detta. Och nu i efterhand kan man ju fråga sig om det var värt det då säsongen ändå slutade i allt annat än dur. Men man gjorde väl vad man trodde gynnade klubben som helhet bäst. Bojan tog förövrigt chansen på ett makalöst bra sätt och gjorde väl typ 15 mål och 7 assist på 40 matcher (inklusive inhopp den säsongen).

Ronaldinho var på dekis och Eto'o långtidsskadad. Bojan var ju ett tag den säsongen vårt största hot i anfallet.
Barcelona B-Guden
2011-04-09 03:06
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Alla behöver inte va 16 år när dom kommer upp till A-laget, Kolla Pedro och Bojan.
Pedro fick mogna i B-laget Bojan kom upp lite för tidigt enligt mig.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-09 01:43
Figeta
Nej, det kommer ALDRIG hända. Han är född 86 och är rätt "gammal", så det är inte aktuellt. Dessutom är Soriano en central forward, och det är ytterforwards vi behöver.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-09 01:08
Vad skulle ni säga om vi tog upp Soriano till A-truppen nästa säsong. Han dominerar i Segunda och skulle aldrig klaga som bänkspelare. Han har sjuuka avslut och skulle är en riktig underdog. Dessutom är han från Espanyol om jag inte har fel och tänk om han gör mål mot dem :D tanken slog mig lite snabbt bara ;)
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-09 00:42
Två sköna nyheter:

The Spanish clubs and the players' association are against the participation of Spain in the Copa America this summer. [sport]

Despite the player having rejected earlier approaches, Real Madrid keeps on calling the agent of Barcelona B player Sergi Roberto. [sport]

Fan sysslar Real med egentligen?
2011-04-09 00:20
Rambla

Det är just därför det är extremt viktigt att Peps ersättare blir någon från La Masia alternativt har spelat i Barcelona tidigare. Vill verkligen att nästa coach fortsätter med allting exakt som Guardiola har gjort. Spelsättet, att vara ödmjuk, ge talanger chansen före att köpa spelare till höger och vänster etc.
2011-04-09 00:17
Jag fastnade i alla fall lite för Oriol Romeu i höstas. Riktigt duktig defensiv mittfältare med bra passningsspel, påminner lite om Busquets faktiskt. Såg också honom i U-19 någon gång i somras eller när det var och han dominerade verkligen hela turneringen. Riktigt synd att han blev långtidsskadad då det tråkigt nog kanske stannar upp hans utveckling en aning, han är också i lite fel ålder då jag inte tror någon kommer rubba på Sergio från pivoteplatsen, och det skiljer bara 3 år mellan de båda.
Atlético addeh
2011-04-08 23:49
Om Jonathan dos Santos försvinner nästa säsong, antingen säljs han eller på lån, samtidigt som Thiago flyttas upp, kommer Sergi Roberto få dra ett tungt lass i B-laget. Förhoppningsvis är han redo att ta klivet upp till A-laget säsongen 2012/13 då Keita förmodligen lämnat och Xavi blivit ännu äldre.

Rambla

Jag tror Sergi Roberto kommer få åtminstone några chanser nästa säsong, i alla fall i Copa del Rey. Sedan hur långt det räcker vet man ju aldrig men klarar han av att fylla tomrummen på mittfältet i Barça B nästa säsong så ser jag det absolut inte som omöjligt att han är en del av A-laget säsongen 2012/13.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-08 23:37
Frodo
Min personliga favoritspelare i Barca B är Nolito. Jag vet att många här inte gillar honom av flera olika anledningar, men jag tycker att han är väldigt sevärd.

Nu har jag inte sett så många av Barca B:s matcher den senaste tiden, men man har ju hört mycket. Det är flera som är tveksamma till Muniesa och hans framtid i FC Barcelona. Han har ju spelat både på vänsterkanten och i mitten, på vilken av dessa två positioner är han egentligen bäst?
Barcelona Rambla~
2011-04-08 23:01
Frodo

Jag ser nästa säsong som sista chansen för Sergi ska få samma upplägg som Thiago denna säsong. Det kan bli Peps sista säsong. En ny tränare kanske inte kör Peps upplägg är jag rädd för.
Canaletes
2011-04-08 23:00
haha sjukt skön video från canal+ el dia después.

Preciado vs. Mourinho
Barcelona Frodo
2011-04-08 22:51
Hetfield

"Jag gillar också Muniesa, men det är mest för att han ser så ledsen ut hela tiden."

Haha, det är en av anledningarna till att Muniesa är min favorit. Sen han blev utvisad i sin debut och såg så ledsen ut så blev han en personlig favorit. Det är något med både hans och Bojans ledsna uttryck som gör att jag gillar de. Jag vet att det låter bisarrt.:P

Rambla~

Jo, jag gillar också Roberto. Han och Muniesa verkar vara bästa polare och båda ger intrycket av att vara ödmjuka utanför plan. Jag hoppas mycket på att Muniesa blir Puyols arvtagare i framtiden.

Roberto kanske kan få gå igenom samma process som Thiago nästa säsong och få en plats i a-truppen om två säsonger? Det vore något.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:49
Soriano pichichi nu i Liga Adelante. Vilken klubb värvar honom då?
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-08 22:44
Rambla,

Jajamen, ett vackert sådant dessutom! Vasquez chippade in bollen mot ytan bakom backlinjen där Roberto kom löpandes och nickade bollen över målvakten. Liknade Alves mål mot Panathinaikos hemma, om du kommer ihåg? Assisterad av Messi.

Stream i länktips
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:43
Härligt program för ett par år sedan där i varje episod så fick en/ett par spelare i Barcelona träna med ett par ynglingar från La Masia.

Det här avsnittet är med Ronnie där han lär ut lite teknik, om ni spolar fram till 3:01 så kommer ni att börja flina, märk vem som får träna med Ronnie :P
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:43
Hur bra är egentligen det här laget? Trots det så saknas ju Thiago, Fontas och Oriol Romeu, 3 tunga namn i truppen.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 22:38
Mål av Sergi? Härligt. :D

Någon stream?

Hetfield:

Skojar du, jag började fan nästan själv lipa när jag såg det reportaget. Sådana unga talanger som Montoya vill man ju bara att det ska gå bra för.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 22:37
Jag måste även tillägga Montoya som jag fastnade för efter reportaget i hans hem där han börjar prata om sin mamma som dog, och han börjar gråta. Sen intervjuar de hans pappa som berättar att de är en arbetarklassfamilj som inte tar något för givet. Jag länkar till videon jag pratar om, det värmde hjärtat när man såg det.

Montoya berättar även att hans debut i A-laget (han fick ett par minuter i slutminuterna) var ett av hans största ögonblick i karriären.
Annons: