/spanien/barcelona/forum/12453.aspx/spanien/barcelona/forum/12453.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Siempre Barça
2011-04-08 16:17
jag undrar om nån av er är medlem hos betfair, om ni är det hur fan ska man överföra pengar från Australiskt konto till Huvudkonto ??? jag är jätte tacksam för snabbt svar.
PedroRodriguez
2011-04-08 15:42
JAG

De fick ett par hyperfarliga chanser pga av virriga försvarare, annars blev de avklädda. Dani Alves bombarderade non-stop kanten och Iniesta snurrade gång på gång upp Shakhtar-lirarna. Vi var klassen bättre.

Du får det att låta som att vi vann med nöd & näpe....
Hunting Bears
2011-04-08 15:40
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.

Läste du ens igenom citatet du tog med där? Du nämner först att när vi ändå snackar vänsterbackar så måste du nämna Vargas för att nästa skede droppa ett citat som mer eller mindre svart på vitt säger att Vargas hade svårt att anpassa sig till vänsterbacksplatsen och blev en bättre spelare när han började spela på yttermittfältet. HUr är han då en perfekt vänsterback i dett system vi spelar?

JAG

Ytterst tveksamt att Puyol både hinner få sin alta medica och komma i form till el clasico. Han har inte ens blivit friskförklarad ännu och enligt uppgifter idag missar matchen mot Almeria och även returen mot Shakthar. Mycket tyder nog på att Puyol missar resten av säsongen.
Barcelona JAG
2011-04-08 15:37
Matchen mot Shaktar kunde slutat hur som helst. Jag visste att dem var bra men inte så här bra. Med lite otur kunde vi varit ute ur den här kvartsfinalen. Bara dem naivaste ser 5-1 resultatet som en utspelning.

Shaktar spelade mot Barça på det bästa sättet man ska spela mot vår spel. Rakt spel mot vår höga backlinije i synnerhet mot Alvés kant när han var kvar uppe på planen. Då blir det antingen eller i detta fallet förlorade dem men en vinst är hårfin i det här sammanhanget.

Förutsatt att vi går vidare kommer all vår säsong 2010/2011 ligga i matcherna mot Madrid, utan tvekan! El Classicó nästa lördag kan inte bara döda ligan utan även ge en avgörande psykologiskt övertag för finalen i cupen par dagar senare vilket i sin tur leder till CL-El Classicós.

Valdés:

Kul att du är tillbaka. Kan inte annat än att instämma oron över Mourinhos plan på Messi men även Xaví eller Iniesta. Kan han låta sig själv förudmjukas mot Barça igen?

Valdés räddade oss mot Villarreal, mot Shaktar hade vi marginalerna med oss.
För att låta våra drömmar bli sanna måste vi få återfå vår capten Puyol. Det vet Pep om. Busquets hänger inte med som innerback, trots att vi är tacksamma med en spelare som honom. Villarreal & Shaktar hade många likheter, båda spelade bollar bakom vår backlinije och vi hade problem gång på gång.

Vi har formen, vi har självförtroendet, vi har hungern och viljan. Vi behöver bara Puyol tillbaka! För just nu är det en i Madrid som gnider sina händer iaf .....
PedroRodriguez
2011-04-08 15:37
Messias_10

Vilken mes till försvarare. Hade han mött en kvalificerad back hade han åkt på däng. Nej, för mycket av en showpojke.
Hunting Bears
2011-04-08 15:36
Neymar, utifrån vad jag sett och hört och läst om honom, verkar inte passa in i den kravbild Pep har. Alla utespelarna ska ju vara kapabla att jobba stenhårt i presspelet, om man har en spelare som inte gör det fallerar hela idén om presspel.

Han verkar inte vara den som tycker presspel är speciellt kul och därmed är jag tveksam till honom.

barcarobin

Du tycker inte Maxwell är ett ganska känt namn att ha på bänken för att eventuellt till nästa säsong vara 3:e valet på vänsterbacken? Jag ser både Adriano och Abidal som bättre vänsterbackar än honom och tycker Maxwell är för dyr/för känd för att ha som 3:e val på bänken.

barcarobin
2011-04-08 15:36
varför ska maxwell bort? snacka om att vara namnkåt, han gör det bra när han får spela vad är det med folk nu förtiden på denna sidan snacka om att barcas senaste år har lockat fram namnkåta människor som måste ha ett stort namn på bänken, ge er förfan idioti fan
2011-04-08 15:34
När vi ändå snackar vänsterbackar måste jag lägga till min favorit, Juan Vargas.
En offensiv back som gör lite mål då och då men som har en löpstyrka som heter duga och är generellt sett väldigt komplett. Dessutom lär han vara ~10 milj. euro billigare än Coentrao (som iofs redan signat för Bayern) eftersom hans namn inte är lika stort.

Lite info från Wikipedia:
Upon arriving in Florence he struggled in the left back position and was highly criticized, however after realizing his true potential as an attacking midfielder, he has become a crucial part to the Viola squad providing crucial assists, giving the squad great speed, and acting almost as a third forward.

Låter exakt som Dani Alves, fast för vänsterkanten. I Fiorentina spelar han som texten säger blandat mittfält med försvar. Gillar denna lirarn, en riktig järngubbe.
Milan möter ju Fiorentina i helgen om ni vill kolla mer :)
Barcelona Selahedînê
2011-04-08 15:34
Vi behöver inte non vänster back vi har adriano har varit grym växer hella tiden.
neymar hoppas han hamnar i Barca vilken lirare
Barcelona Messias_10!!
2011-04-08 15:28
Jag läste nu att Ramos, Angel di Maria och Granero är ett gult kort från att missa El Clasico mötet den 16:e april och att Angel di Maria, Carvalho, Albiol, och Ronaldo är alla ett gult kort ifrån en avstängning mot Barcelona i en ev semifinal, första matchen på Santiago Bernabeu...
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-04-08 15:27
En eventuell ny vänsterback ska ha goda defensiva grunder och kunna spela offensivt på samma gång. Abidal är nummer 1 för mig även nästa säsong men han kan ju komma att agera mittback rätt många gånger också med tanke på Puyols skadeproblem. Coentrao är helt otrolig offensivt, han är inte bara teknisk utan av det jag har sett har han även en löpstyrka som heter duga. Defensivt tycker jag inte att han brister utan han har en god grund att stå på.

Den egentliga frågan är om man ska värva en så pass dyr (minst 25milj) vänsterback när man kommer ha Adriano och Abidal på samma positon. Sedan måste man ta i beakandet att Fontás kommer att bli permanent i a-laget samt att även Botía kan komma att anlända. Då har vi en hyfsad bredd av mittbackar och Abidal kan komma att bli mer en vänsterback nästa säsong.

Coentrao vore en dröm sett till hans kvalitéer men i mitt tycke hade Taye Taiwo varit det smartaste om man vill ta in en vänsterback. Han kan komma gratis i sommar som jag har förstått det och är bra både defensivt och offensivt. Han löpstyrka är i klass med Abyreys och han har ett makalöst skott.
Barcelona Messias_10!!
2011-04-08 15:24
Jag håller med er där om att inte hålla i bollen så där o bara leka, men det är ju ändå lite roligt o se sånt här... Inte varje dag man dår se sånt.
2011-04-08 15:20
Lite too much. Robinhovarning på det hela...som medspelare hade jag nog blivit förbannad om en annan stod och showade med bollen i 10 sekunder :P
Hunting Bears
2011-04-08 15:17
Mycket snack lite verkstad. Slösade mest tid. Han tog sig förbi en gubbe ja. Men hade han kunnat göra det på en fint från början förstår jag inte varför han stod sådär i 8 sekunder. Är generellt rätt anti dribblingar för dribblandets skull. Fyller det en funktion, ja tack, men annars, nej då får dom gärna syssla med strandfotboll.
Barcelona Messias_10!!
2011-04-08 15:13
Hahaha kolla på denna o säg va ni tycker!!!

Visca el Barca!
Hunting Bears
2011-04-08 15:13
Ehm.... va?
Barcelona Messias_10!!
2011-04-08 15:12
Tjena! Skulle nån kunna skicka direkt länk till Messis nya Facebook sida?
2011-04-08 14:53
Blir nästan äcklad av alla som snackar om att vi borde värva Bale. Så sjukt orealistiskt. Ska vi inte ta och signa Rooney när vi ändå är på G liksom?
2011-04-08 14:49
Keita: "I've read about contacts with Marseille, but that's fake. I respect the club a lot, but that story was invented by someone."

Mourinho på Camp Nou i Barcatröja - länktips!
(Borde bli rubriksättare på Aftonbladet)
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-08 13:55
Botia är mer än välkommen! Hoppas alla rykten om honom stämmer.

Förövrigt har Llorente idag, inför mötet mot Madrid, kommenterat ryktena om en flytt till huvudstaden. "Min framtid finns i Bilbao", säger han.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 13:40
Det är ganska så roligt hur man i Italien fått för sig att bara om Inter kan få Pep som tränare, skulle i så fall senare leda till Morattis dröm att värva Messi. Det är tydligt hur lite de i Italien vet om hur Pep är som person och vilken integritet han besitter. :P

Det skulle inte förvåna mig det minsta om Pep nobbade Inter. Jag tror faktiskt inte han ens är intressarad av att träna den klubben.

Hetfield:

Jävlar om vi ändå haft kontrakt kvar på Nolito, då hade man kanske kunnat pussla ihop någonting med Benfica trots allt.
Barcelona Hetfield
2011-04-08 13:35
Inte föratt låta som en repig vinylskiva, men Coentrao är den perfekta vänsterbacken som har det bästa av båda världarna. Han sliter defensivt och offensivt så är han möjligen den bästa vänsterbacken i världen.

Man behöver ju inte komplicera hela saken:
Ut: Milito, Nolito, Jeffren, Maxwell
In: Coentrao, en anfallare, Fontas, Thiago

Rambla

Skicka Jeffren till Benfica, jag tror att han skulle passa in där med den extrema farten.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 13:31
Deulofeu (du har stavat namnet fel, eller så gjorde du det medvetet för att det är upptaget)

Du har en poäng i att han inte behöver försvara så mycket, mestadels kanske ska tilläggas, men mot tufft motstånd CL och topplagen i ligan, så behövs det verkligen bra försvarspel i vissa matcher.

Du får nog inse att han är alldeles för dyr, tack vare den hype det är kring honom i Storbrittanien. Det är för Barca inte värt att lägga upp den summan för en vänsterback.
Hunting Bears
2011-04-08 13:28
Rambla

Menade mer, om vi snackar om att han ska värvas som VB hade det ju varit bra om han spelade VB i Spurs.

Bara för att han KAN spela vänsterback betyder det inte att han är bra där. Jag är inte ens intresserad av att värva Bale whatsoever.

Alla bra spelare får inte den kapitalistiska ådran i mig att börja brinna och börja rycka i min plånbok. Finns otroligt många bra spelare men inte alla väcker något intresse av att se dom i Barcelona.
Barcelona Rambla~
2011-04-08 13:26
Hunting Bears

Det är en helt annan femma. Då börjar det bli lite mer intressant. Han är säkert duktig på att dra sig innåt också fast vänsterfoten blir ju lite svårare att använda från vänsterkanten.

Fast bör klubben slänga ut sådana summor som det garanterat kommer att krävas för att värva Bale? Jag tror nämligen inte att det stoppar vid €35m.

Sen nämns även Neymar i samma inlägg. Med de två är vi helt plöltsligt uppe och nuddar vid €100m-strecket för två spelare. Två spelare vi faktiskt klarar oss utan. Det finns andra hål att fylla i dagsläget som nog bör prioriteras, precis som du själv var inne på igår kväll.
Hunting Bears
2011-04-08 13:25
Delofeu

Räcker inte med två mittbackar och en DMC i CL. Det är på tok för få defensivt lagda spelare. Föreställ dig att vi möter United eller Chelsea. Ska vi ställa upp med 3 defensivt lagda spelare på hela planen?
Barcelona Delofeu
2011-04-08 13:23
Rambla jag vet att han inte är optimal som vänsterback men i Barca blir han mer som en vänstermittfältare.Att hittta en spelare som är likabra som Alves defensivt och ha en liknande offensiv är omöjligt(närmast kanske Coentrao är) men tack vare Barcas fantastiska bollinnehav så kommer Bale inte behöva försvara så mycket.Han är så otroligt bra offensivt att han tillåts slarva lite i defensiven då vi har två trygga mittbackar samt Busi.
Barcelona Qanii
2011-04-08 13:20
En trygg 5-1 seger mot sakhtar i onsdag väldigt skönt! Dock så kunde Sakhtar gjort ett par mål tänker främst på luis adriano som hade typ 3 lägen. Tycket inte alls att försvaret ser lika tryggt ut som vanligt. Känns som om vårt försvar påminner lite om reals, där brukar ju iker stor spela och rädda laget vilket valdes gör nu för oss. Men det är ju förståeligt då carlos och eric saknas.

Sen så tänkte jag lite om nu vi går vidare så blir det 4 el clasico alltså. Chansen att vi går segrandes ur alla 4 matcherna är väldigt små. Men jag skulle föredra seger i ligan, avancemang i CL och så kan dom få cupen faktiskt för min del. Förlust i ligan skulle många vilja ta men inte jag, då man aldrig riktigt vet vart man har real de skulle kunna vinna alla sina resterande matcher.

Är det redan silly season?

Glöm bale ingen ide att ens tänka tanken. Och sen så tror jag inte han skulle passa i spanien. Neymar har jag inte sätt så mkt av såg han spela lite mot scotland. En mittback eller 2 sen en anfallare skulle jag ha önskat mig.
Barcelona Delofeu
2011-04-08 13:20
Fontas har spelat tre matcher tror jag denna säsongen assist i ligan samt Barca höll nollan.Mål i champioon samt att Barca höll nollan. Jag tycker han verkar vara redo.Påminner en del om Pique vårdar bollen ömt.Två riktiga torn där bak spännande tycker jag.
Hunting Bears
2011-04-08 13:19
Vore bra om Bale värvas till den positionen han i nuläget spelar.
Annons: