/spanien/barcelona/forum/12451.aspx/spanien/barcelona/forum/12451.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Andreas-
2011-05-05 18:54
Valdes-VDS = X
Abidal-Evra = Abidal
Puyol-Ferdinand = Puyol
Pique-Vidic = X
Alves-Rafael/O'Shea = Alves
Busquets-Carrick = Busquets
Xavi-Scholes = Xavi
Iniesta-Park/Fletcher = Iniesta
Pedro-Nani/Valencia = Pedro
Messi-Rooney = Messi
Villa-Hernandez = X

Det här blir vår match, lägg till att Uniteds mittfält o backlinje är ganska sega = Mumma för oss.
Maaaan UNITED
2011-05-05 18:50
Lost Art Of Murder

Haha lol, Du kan inte ha sett på United. Jag ser enstaka Barca matcher och att du ens kan jämföra Rooney med typ Pedro är ju ett jävla skämt. Eftersom vi spelar olika sorters spel kan man inte sätta in tex uniteds yttrar i erat spelsystem. Däremot är ju Nani, Berbatov, Hernandez, Rooney, Valencia, Carrick, Ferdinand, Vidic, Evra, VDS alla tillräckligt bra för att gå direkt in i barcas startelva (Inte alla samtidigt förståss)
Angående Carrick - Busquets kan ni inte jämföra spelarna. Carrick är mycket bättre, framförallt i passningsspelet. Det är ingen slump att han och Scholes alltid får bäst passningsprocent år efter år trots att han lägger alla olika sorters passningar. Han har bättre skott än Busquets. Bättre defensivt. Likvärdiga på huvudet.

Gör vad ni vill men snälla kom inte och säg att Busquets skulle vara bättre än Carrick.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-05-05 18:46
död*
Lost Art Of Murder
2011-05-05 18:45
Maaaan UNITED

Från mittfältet och framåt har Barcelona bättre spelare på varje position dock.

Möjligen Vidic och VDS som är bättre. Evra på grund av Abidals tvivelaktiga form nu.
2011-05-05 18:44
addeh
Haha han är nog dör för oss Cules. Nej men det var Hector Moreno :P
Maaaan UNITED
2011-05-05 18:44
Bra av er Barca fans att erkänna att våra lag är ungefär på samma nivå. Själv håller jag United något högre tack vare vårat försvar.
Väl mött!
Atlético addeh
2011-05-05 18:43
Diar Iniesta Shekha

Kanske Giovani dos Santos? :P
GoblinbarCa
2011-05-05 18:42
Jag tycker att Barcelona och United är likvärdiga på pappret. Jag tänker inte göra någon spelarjämförelse då det inte riktigt funkar så men det verkar som att folk här på SF ser barcelona som mer än andra lag. Vilket vi inte är. Spelare som te.x. Wayne Rooney kan gå in och smälla in en boll på 30 m och vips så leder dom. Vi har olika kvaliteer, Vi är dock likvärdiga.
Atlético addeh
haeger

Man kan inte ha Adriano som backup både som vänster- och högerback. Speciellt inte med tanke på hur skadebenägen han är.

Själva uppståndelsen handlar ju om att Maxwell inte håller på den här nivån, inte enligt mig. Han i bra i passningsspelet och okej framåt, men han är alldeles för långsam och går bort sig lite för lätt emellanåt.
Andreas-
United har kanske bara 1-2 spelare som tar en plats i vår elva. End of story.
Barcelona B-Guden
2011-05-05 18:41
Jag tycker Absolut ingen mittback behövs inte ens om Milito lämnar.

P och P först, sen Fontas eller Abidal liter beroende på motstånd.
Sen har ju Inte masken gjort mig besviken på mittbacksplatsen.

Sen att Puyol och abidal adriano maxwell gåt sönder samtidgit är inget man kan räkna med för isåfall borde vi värva både cesc och pastore. för tänka om Iniesta Xavi och Thiago skadar sig samtidigt.
Barcelona Barcamannen
2011-05-05 18:39
Respekt!
Barcelona Blaugrana91
2011-05-05 18:39
GoblinbarCa

Vad pratar du om? Barcelona har världens bästa startelva.
Öppna ögonen själv.
Barcelona Hetfield
2011-05-05 18:38
Carrick bättre än Busquets?

Hehe.
2011-05-05 18:36
Det verkar som om vi kommer värva 20 årigen från Argentina , men frågan är om vi verkligen behöver honom när vi har bra målvakter i B-laget?

Sen läste jag något om en mexikan på sport som Barca "kikar" på , men jag fatta inte så mycket på grund av google-translate.. Är det någon som vet något om det?
Barcelona haeger
2011-05-05 18:35
Frodo

Om Abi flyttar in som mittback, är inte Adriano fullt duglig som vänsterback då?
Som jag sagt tidigare så kommer inte Adriano få spela så mycket som han förtjänar om en vänsterback kommer in för både du och jag vet att Alves nästan aldrig vilar.

addeh

"Inte en chans att vi värvar Coentrão, en mittback + flyttar upp Fontás."

Det vill jag inte heller.

Jag anser att vi behöver en till mittback för att Milito lär försvinna och Busquets och Mascherano borde hålla sig till mittfältet. Man ser ju nu hur tunt vi har det när de båda går före våra andra reserv mittbackar.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 18:35
GoblinbarCa

Nej, vår startelva är bättre. Det är inte att vara färgad. Det är att vara realistisk.
Atlético addeh
2011-05-05 18:33
Tyckte Frodo förklarade försvarssituationen i truppen på ett alldeles utmärkt sätt.
GoblinbarCa
2011-05-05 18:30
Wow det verkar som att DivineNerd har rätt. Att vissa här inne tycker att tex Busi skulle vara bättre än Carrick och Valdes bättre än VDS bevisar hur färgade många barcafans är. Jag ser finalen helt oviss, lagen som möts är precis lika bra.
Coach pep-
2011-05-05 18:30
Det väsentliga är att Manchester United inte kommer ha mer än 30 % bollinnehav.
Atlético addeh
2011-05-05 18:29
haeger

Slöseri på talang? Tro mig, han kommer få mycket speltid. Se bara på Mascherano hur mycket speltid han har fått, och han värvades som truppspelare. Numera måste ju han vilas i vissa matcher för att hålla sig i bra skick.

Coentrão värvas inte för att direkt under sin första säsong ta en direkt plats. Vi såg hur det gick med Abidal när han värvades 2007 för att ta en direkt plats i startelvan, pressen blir enorm och prestationerna blir därefter. Får han ett eller två år på sig att lära känna spelet och lagkamraterna vore han nog därefter redo att spelas in i startelvan. Du verkar glömma att Abidal är till åren kommen och inte lär hålla på i så värst många år till, i alla fall inte klara av att spela två matcher i veckan under en hel säsong.

Sedan att du inte tycker det räcker med Fontás & Abidal som backup till Puyol och Piqué känns för mig bara som en underskattning av våra canteranos, i det här fallet Fontás. Vi har klarat oss hur många år som helst med 3-4 mittbackar och Pep föredrar så tunn trupp som möjligt. Inte en chans att vi värvar Coentrão, en mittback + flyttar upp Fontás.
Barcelona Frodo
2011-05-05 18:28
haeger

Det spelar ingen roll vilken mittback vi köper in. Abidal kommer ändå att gå före honom när en av P/P är borta. En vänsterback lär säkert vara prioriteringen så att både Abidal och Puyol kan vilas emellanåt pga sin ålder. Abidal lär säkert spela både som vänsterback och mittback nästa år. Med tanke på hur väl han behärskar mittbacksplatsen så är det onödigt att köpa in någon som lär få det tufft att anpassa sig.
PedroRodriguez
2011-05-05 18:28
DivineNerd

Jag tror att alla härinne är medvetna om att United är ett fruktansvärt bra fotbollslag. De leker fram sig till finalen utan några större problem, och har en vinnarmentalitet som heter duga. Men deras trupp är fantastiskt mycket sämre än Barcelonas.
Lost Art Of Murder
2011-05-05 18:27
Ska jag ge mig på en riktig sådan här istället?
Valdes - Van der Sar / fördel United. VDS håller jag som bäst i världen tillsammans med Neuer.
Abidal - Evra / fördel United pga formen hos Abidal är tveksam
Pique - Vidic / Piqué på väg uppåt men Vidic är väl snäppet bättre.
Puyol - Ferdinand / fördel Barca
Dani Alves - Oshea / fördel Barca
Busquets - Carrick / Fördel Barca
Iniesta - Park / fördel Barca
Pedro - Valencia / fördel Barca
Messi - Rooney / Fördel Barca
Villa - Chicarito/Berbatov / jämt? United kan få den för att dom har 2 alternativ.
Barcelona Kalle-Kula
2011-05-05 18:26
Real Madrid blir ju bara mer och mer pinsamt.......
Kan dom inte vinna på planen, så försöker dom vinna i rätten..
Barcelona VizzlA^^ "Gracies Equip"
DivineNerd

Är du seriös?, lite mer united fan än barca?

mina val baserat på dagsform:

Valdes-van der sar : Valdes
Abidal-evra: X
Piqué-vidic: Piqué
puyol-ferdinand: puyol
alves
Busquets-carrick: Sergio
xavi
iniesta-park: iniesta
pedro-valencia: pedro (trots formsvacka)
Villa-berbatov: x pågrund av form, annars villa.
Messi
Orkade inte motivera.
DivineNerd
Frodo och Sentuary

Jag är absolut inget troll, om ni tycker jag var orättvis i någon jämförelse så visst. Ville bara visa för er att United inte är något dussin gäng. De har en riktigt bra trupp, vilket vissa här inne inte verkar inse. Vad har jag sagt som vore något trollande?
Atlético addeh
2011-05-05 18:24
DivineNerd

Den enda positionen United kan mäta sig med Barça är i mittförsvaret, resterande positioner är det bara dumt att ens ge sig in i diskussion på.

För övrigt kan jag inte tänka mig att både Nani och Giggs som varit Uniteds offensivt bästa spelare den här säsongen sätts på bänken. Fast det klart, allt beror ju på hur feg Sir Alex är. Har han som det spekulerats i tagit råd av Mourinho kan vi nog snarare vänta oss att Rooney startar som ensam anfallare med tio defensivt lagda spelare där bakom...

Förhoppningsvis slipper vi se sådana här jämförelser spelare-spelare mer, det är otroligt jobbigt och fyller ingen funktion.
Barcelona Frodo
2011-05-05 18:22
DivineNerd

Sluta trolla. Du är ett United-fan.
DivineNerd
2011-05-05 18:21
Sentuary

Nej, vilken jämförelse har jag varit orättvis i tycker du?
Annons: