/spanien/barcelona/forum/12438.aspx/spanien/barcelona/forum/12438.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-10 13:33
Abbe

Ny twitter-länk? Babunski och AiramAirFutbol verkar helt ha slutat uppdatera
Atlético addeh
2011-04-10 13:25
Rambla

"Jag tror att Soriano och Nolito kommer att få chansen nu när Bojan blev skadad."

Jag tror snarare Bojans skada kommer innebära mer speltid för Thiago och Afellay då Iniesta säkerligen kommer flyttas upp i anfallet mer och mer som han också gjort nu på sistone. Jag tycker själv att Andrés är bättre som mittfältare, men när han är i slag, vilket han oftast brukar vara med undantag från igår, är han riktigt bra då han för röra sig fritt och utmana på kanten.

Angående startelvan mot Madrid nästa helg så blir jag inte förvånad om Pep ställer upp med någon helt oförutsett, precis som i förra mötet på Bernabéu. Kanske att Alves återigen får en position högre upp i banan medan Adriano spelar högerback och Maxwell tar platsen till vänster?

Tänk både Adriano & Alves mot en vilsen Marcelo, det kan bli något. Även Messi brukar ju söka sig utåt högerkanten.
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-10 13:14
Cornellá kvitterade precis på straff mot Juvenil A. Ett kryss räcker dock för att Barça ska ta hem titeln.
Barcelona Barca4eva
2011-04-10 13:12
Sergio the machine

Ärligt talat vet inte många vad det är med honom. Kanske klubben är lite tysta och låter honom rehaba ifred så att han hinner tillbaka snart. Men att han missar resten av säsongen är nog inte troligt, då borde vi ha fått veta det.

Saknar också fårälskaren ibland :)
2011-04-10 13:10
Puyol har en förslitningsskada på knät, ingen vet när han kan spela igen. Jag tror att han slog upp den igen under nån träning, för han var ganska nära en comeback förut.
2011-04-10 13:09
Fler uppdateringar
Real Madrid Sergio the machine
2011-04-10 13:07
En fråga bara grabbar sen ska jag inte störa er mer, Var är puyol vad är det för sjuk skada han har som inte läker? jag följer alltid la liga och ser även de flesta barca matcherna man är van att se honom på plan men nu har det gått ett tag utan honom. Missar han resten av säsongen eller? tack på förhand
2011-04-10 13:05
Valdés, Oier, Pinto, Villa, Xavi, Piqué, Sergio Busquets, Maxwell, Pedro, Afellay, Messi, Adriano, Alves, Keita, Mascherano, Milito, Jeffren, Fontàs, Thiago y Dos Santos.

Truppen som reser till Donetsk. Noterbart är att Jonathan dos Santos och Oier är uttagna i 20-mannatruppen.
2011-04-10 12:54
okej :)

Alla twittrar nu för tiden...
2011-04-10 12:53
Ungdomsliraren David Babunskis twitterkonto.
2011-04-10 12:49
Okej, synd... Hur fick du reda på att vi leder?
2011-04-10 12:44
LaSagradaFamília

Till matchen? Dessvärre inte.
2011-04-10 12:41
Abbe

Länk?
2011-04-10 12:34
Som jag förstått det så leder Juvenil A sin match med 1-0 efter ett mål av Rafinha. Står sig resultatet så blir Oscar Garcias lag ligamästare.
Barcelona el Maestro!
2011-04-10 12:26
I förra säsongen vann vi matchen i Madrid utan ordinarie anfallare. Om jag inte minns fel så saknade vi även Iniesta. Det gick vägen i och med att vi ägde bollen.
Jag tror att Pep kan komma att ställa upp med fem backar nu igen i Santiago Bernabéu. Fontàs, Milito, Piqué medan Alves och Adriano får spela mycket defensivt och lite offensiv i denna match. Det gäller att inte ge marängerna en enda lucka i försvaret. Ett kryss duger som resultat.

Jag tror till och med att Pep kan för första gången spela kontringsspel eftersom han vill att man ska täppa till i försvaret när varken Abidal och Puyol är tillgängliga. Det ska bli spännande att se hur taktiken ser ut hos bägge tränarna.
Kom ihåg att det kan bli ytterligare skador och avbräck då en annan match ska spelas innan den matchen.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-10 12:23
Kul att de visar returen på tisdag på 10an.
Barcelona Cataloniaboy- Anims Abidal!
2011-04-10 12:06
Bättre att Busquets bildar mittlås med Piqué i El Clasico. Xavi tar rollen som pivoté. Thiago och Iniesta brevid Xavi.

Ifall jag skulle vara Torres skulle jag återvänt till Atletico de Madrid för att få en nystart.
Barcelona Hyder - Anims Abidal
2011-04-10 12:03
För att se något ljus i tunneln så vann vi ju faktiskt borta mot Real Madrid förra säsongen med Milito från start i backlinjen. Då hade vi förvisso även Piqué och Puyol med men ändå.
2011-04-10 12:02
Ride_The_Big_One(6)
Det jag menade var att det är bättre att ha Iniesta i anfallet än att flytta upp Nolito eller Soriano.
2011-04-10 12:00
Hetfield

Det otäcka med Torres är att han fortfarande bara är 26 år. Han borde vara på topp nu.

Angående startelvan mot Madrid så ser jag nog gärna att Busquets startar på mittfältet, och då blir det väl Milito som får bilda mittlås med Piqué. Hur otäckt det än låter.
Barcelona Hetfield
2011-04-10 11:56
Stackars Torres, nu verkar Roman vill sälja honom under sommaren. Man måste ju fråga sig varför han ens köptes..

Jag undrar hur laget kommer att se ut mot Real Madrid, kanske: Valdes-Alves-Milito-Pique-Adriano/Maxwell-Busquets-Xavi-Iniesta-Pedro-Villa-Messi
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-10 11:50
Cataloniaboy- Anims Abidal!

Absolut inte ett bra val att flytta upp Iniesta!
Precis som ett barn i sandlåda behöver en lek kamrat behöver Xavi sin partner in crime på mittfältet. Annars köttar de bara mot Xavi och det kan bli lidande för vårat spel.

Frågan är om Pep vågar spela unge Thiago tillsammans med Xavi och Iniesta?
Eller flytta upp Busq på sin naturliga roll och ta in någon mittback bredvid Piquenbauer?

Låt Fontas eller Milito agera mittback miot Real, vi behöver Busq på mittfältet så vi har en bra balans.
Milito ligger väl närmast till då han lira mot Alm, hyffsad varm i skorna och lär ta plats bredvid Spanjacken.

Pedro,Villa,Messi i den ordningen, visst kan de röra om grytan genom att skifta på positionerna, istället för att vara låsta. Så få förändringar som möjligt gynnar oss.
Matchen kommer hajpas upp som Ronaldo vs Messi, jag är mer nyfiken på att se duellen mellan Marcelo vs Alves!

Vet inte riktigt vad som hänt den duktige Ramos men han är en börda för laget, oftast sämst i backlinjen, ser väldigt seg ut dessutom drar på sig en massa kort. SPelar han gynnar det oss, spelar Arbeloa så blir det nog svårare för oss.

Väl mött!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-10 11:41
Carme Barceló från Punto Pelota förklarade för några dagar sen hur prognosen med Puyols skada ser ut. Hon sa att det var från början tänkt att han skulle göra comeback i returmötet mot Arsenal, men att spelaren förmodligen gjorde en ansträngning som fick honom att känna av smärtan på nytt och han fick börja om från noll i sin rehabilitering.

Puyol arbetar med rehabtränaren Juanjo Brau fyra till fem timmar om dagen varje dag, förutom den tiden då Brau åkte med Messi under landslagsuppehållet. Puyi börjar känna sig bättre, men ingen vet, inte ens kaptenen själv, när han kan komma tillbaka till spel. Vid 1:05 visar Barceló var någonstans Puyol har ont och vilken rörelse han inte kan göra utan det gör ont.

Det är minst sagt oroande att få höra de här nyheterna om Puyol, att det inte är känt när han kan återvända pga av den här typen av komplicerad skada. Vi får hoppas på det bästa, men Pep gör nog bäst i att förberedde slutspurten utan att ha Puyol i beräkningarna.
2011-04-10 11:27
Rambla~
Vi kan ju flytta upp Iniesta i anfallet, där har han ju spelat förr och gjort det bra, även om han är bättre på mittfältet. Det innebär att vi har dessa spelare som forwards framtills Bojan är tillbaka(om han hinner): Jeffrén, Villa, Pedro, Messi och Iniesta.
Barcelona Que - Grande - Pique.
2011-04-10 11:10
Nå, hur blir det tills slut? Är Ramos avstäng mot oss nästa vecka, eller?
Skulle vara skönt om han är det, eftersom han är så jäkla våldsam, speciellt i El clasico matcherna.
Barcelona Rambla~
2011-04-10 10:35
Målen Barcelona B - Granada.

Vilka snygga mål. Jag tror att Soriano och Nolito kommer att få chansen nu när Bojan blev skadad. Det måste de de få, för vi har för få spelare annars med tanke på det tuffa scheamt också.
Barcelona Rambla~
2011-04-10 10:33
Figeta:

Ja de namnen du nämner är ju säkert mer troliga startspelare än en massa från B-laget som i mötet hemma mot Rubin.
Barcelona Figeta - Anims Abidal
2011-04-10 10:27
Rambla

Man kan på ett ungefär ta ut några man vet kommer få starta.

Thiago kommer starta då vi är "klara" för semifinal.
Pedro måste komma igång efter skadan och kommer starta.
Afellay har inte fått så mycket speltid och kommer också starta.
Mascherano är avstängd mot Real i ligan och kommer också starta.
Iniesta är avstängd och är därför inte tillgänglig.

Är det någon vet vilka som är närmast avstängning i Semifinalen?

PedroRodriguez
2011-04-10 10:25
Rambla

De blir väl tvungna att ta in Shevchuk på vänstern nu som såvitt jag vet, inte fått smaka på CL-fotboll än. Srna är vital för Shakhtar, och det är ett enormt avbräck för de. De ska inte kunna vinna med fyra mål.
Barcelona Rambla~
2011-04-10 10:15
Matchen mot Shakhtar om någon vill ladda ner. I HD-format.

Ladinho:

Nja, nu spelar vi borta och det är en skräckarena. Jag tror knappast att Pep byter ut nästan hela startelvan och spelar med Nolito, Vasquez mfl från Barca B i en så tuff bortamatch trots resultatet hemma.
Annons: