/spanien/barcelona/forum/12437.aspx/spanien/barcelona/forum/12437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
2011-04-10 14:13
Barcamannen/

I länktipset kan du se tabelläget för samtliga lag inom akademin. Sjukt att 10 av 14 lag ledde sina respektive serier när den artikeln publicerades. Två av de har nu blivit mästare; Cadete A och Juvenil A.
Atlético addeh
2011-04-10 14:12
På presskonferensen efter matchen igår förklarade Pep att han bytte ut Thiago eftersom han fick en smäll i samband med sitt mål.

Stort grattis till Juvenil A som idag blev ligamästare. La Masía går bra nu. :-)
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-10 14:11
Campeones

Länktips Juvenil A-tabellen
2011-04-10 14:11
Barcamannen/

Se länktips. Där ser du Juvenil B-lagets tabellposition. Tyvärr kunde jag inte hitta tabellen för Cadete B eller Infantil A. Det var på klubbens hemsida som jag läste att de lagen jag nämnde ligger etta i sina respektive ligor.
Barcelona Barcamannen
2011-04-10 14:08
el Flaco - "Leave the gun, take the cannoli"
Finns det någon sida där man ser tabellerna?
PedroRodriguez
2011-04-10 14:07
Grattis till Juvenil A och Rafinha.

Barça B nästa för Rafa.
Barcelona Riiio!!
2011-04-10 14:07
Någon som vet om Keita gör sig bra som defensiv mitt eller kanske t.o.m mittback... han är ju snabbare och bättre på huvudet än Busquets men har knappast passningsfötterna som Busquets har. Hade varit skönt o ha Busi som defensiv i den matchen.

Xavi som Pivote, funkar det verkligen? Klarar han av det vore det kanon. Thiago med Iniesta låter niiice i mina öron!
Barcelona barca111
2011-04-10 14:04
Igår blev cadet A mästare!
2011-04-10 14:04
Först Cadete A och nu Juvenil A. Härligt! Noterbart även att Juvenil B, Cadete B och Infantil A leder sina respektive serier. La Masia gå igenom en riktig bra period för tillfället. Bäst att man tar tillvara på talangerna.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-04-10 14:00
Grattis till Fernando Gago.
Barcelona Barca4eva
2011-04-10 14:00
Så står Juvenil A som ligamästare :D Härligt
Barcelona L.A.M Nr 10 - Anims Abidal, Alla Är Med Dig!
2011-04-10 13:59
Hetfield

Haha, Faubert. Vad gjorde killen ens i Real? Han spelade väl endast någon match och somnade på bänken. Fattar faktiskt inte hur Real tänkte där:)
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-10 13:58
Sådär, Juvenil A ligamästare. Grattis!
Barcelona Diar Iniesta Shekha
2011-04-10 13:58
Förra året på Bernabeu så spelade Pep med FEM backar på plan om jag inte minns fel, fast alla var ju inte backar under matchen, Alves tex var ju anfallare. Vi måste ha Busquets på mitten mot Real för att det är där han är som bäst. Milito vill jag inte se på plan i någon av matcherna mot Real. Det var ju tack vare honom Masken fick gult igår för att Milito gjorde bort sig och MAsken var tvungen och städa.
Barcelona Hetfield
2011-04-10 13:49
Gago..ja, vad ska man säga om en spelare som har lurat Real Madrid att han kan spela fotboll så att han sitter på en fet lön.

Han får ju Faubert att framstå som årets värvning :P
2011-04-10 13:48
Juvenil A-matchen i länktips. Drygt 7 minuter kvar av matchen. Bland annat Piqué och Thiago är på läktaren.
Barcelona B-Guden
2011-04-10 13:47
Manita

Vad vill du komma fram till ? Provocera madridstas ?
Skriv nåt vettigt eller låt bli -.-
Barcelona Manita
2011-04-10 13:38
Den eviga talangen Gago fyller 26 idag. Ska vi inte gratulera den här fantastiske fotbollsspelaren för vad han har gjort på plan?
Barcelona B-Guden
2011-04-10 13:34
Hur ska Barca kunna spela kontringsspel mot ett lag som enbart spelar på kontringar ?
Nej jag hoppas vi gör som förr gången helt enkelt kör över dom med mycket pass och rörelser.

Alves Pique Busquet Adriano
Xavi Santos Iniesta
PMV

Så hoppas jag vi ställer upp, Jag litar inte alls på Milito, han halkar och ligger 3 steg efter hela tiden
Kan även tänka mig att Fontas tar busquets plats och busquet spelar på santos.
Men det är omöjligt Fontas har inte fått 1 minut sen han kom upp i A-laget det visar att pep kör med Milito istället.
2011-04-10 13:33
Abbe

Ny twitter-länk? Babunski och AiramAirFutbol verkar helt ha slutat uppdatera
Atlético addeh
2011-04-10 13:25
Rambla

"Jag tror att Soriano och Nolito kommer att få chansen nu när Bojan blev skadad."

Jag tror snarare Bojans skada kommer innebära mer speltid för Thiago och Afellay då Iniesta säkerligen kommer flyttas upp i anfallet mer och mer som han också gjort nu på sistone. Jag tycker själv att Andrés är bättre som mittfältare, men när han är i slag, vilket han oftast brukar vara med undantag från igår, är han riktigt bra då han för röra sig fritt och utmana på kanten.

Angående startelvan mot Madrid nästa helg så blir jag inte förvånad om Pep ställer upp med någon helt oförutsett, precis som i förra mötet på Bernabéu. Kanske att Alves återigen får en position högre upp i banan medan Adriano spelar högerback och Maxwell tar platsen till vänster?

Tänk både Adriano & Alves mot en vilsen Marcelo, det kan bli något. Även Messi brukar ju söka sig utåt högerkanten.
2011-04-10 13:14
Cornellá kvitterade precis på straff mot Juvenil A. Ett kryss räcker dock för att Barça ska ta hem titeln.
Barcelona Barca4eva
2011-04-10 13:12
Sergio the machine

Ärligt talat vet inte många vad det är med honom. Kanske klubben är lite tysta och låter honom rehaba ifred så att han hinner tillbaka snart. Men att han missar resten av säsongen är nog inte troligt, då borde vi ha fått veta det.

Saknar också fårälskaren ibland :)
2011-04-10 13:10
Puyol har en förslitningsskada på knät, ingen vet när han kan spela igen. Jag tror att han slog upp den igen under nån träning, för han var ganska nära en comeback förut.
2011-04-10 13:09
Fler uppdateringar
Real Madrid Sergio the machine
2011-04-10 13:07
En fråga bara grabbar sen ska jag inte störa er mer, Var är puyol vad är det för sjuk skada han har som inte läker? jag följer alltid la liga och ser även de flesta barca matcherna man är van att se honom på plan men nu har det gått ett tag utan honom. Missar han resten av säsongen eller? tack på förhand
2011-04-10 13:05
Valdés, Oier, Pinto, Villa, Xavi, Piqué, Sergio Busquets, Maxwell, Pedro, Afellay, Messi, Adriano, Alves, Keita, Mascherano, Milito, Jeffren, Fontàs, Thiago y Dos Santos.

Truppen som reser till Donetsk. Noterbart är att Jonathan dos Santos och Oier är uttagna i 20-mannatruppen.
2011-04-10 12:54
okej :)

Alla twittrar nu för tiden...
2011-04-10 12:53
Ungdomsliraren David Babunskis twitterkonto.
2011-04-10 12:49
Okej, synd... Hur fick du reda på att vi leder?
Annons: