/spanien/barcelona/forum/12432.aspx/spanien/barcelona/forum/12432.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona IlTriplete
2011-04-18 11:59
Sherko och Fuddoh

Haha vad överdriver ni för? Mentalt svag för att det uppstår lite frustrationer under ett hett och känsloladdat "derby" mellan Real och Barca? Skämtar ni eller?

Sköt han ens på publiken eller på reklamskyltarna? I vilket fall som helst är det väldigt fult och jag önskar att han inte gjorde så, men med tanke på att det är El Clasico kan man kanske inte hantera känslorna. Såg du kanske inte hur Ronaldo puttade på Puyol eller viftade med armarna när han inte lyckades med sina dribblingsparader?
Barcelona Rambla~
2011-04-18 11:57
Ja Messi borde fått en varning för att skjuta ut bollen så där mot reklamskyltarna, fast han nu tydligen missade och bollen flög in mot publiken. Men om någon tror att han gjorde det medvetet så är det ju bara fjantigt.

Det som är djävla dåligt däremot är ju att du kallar honom för dvärgen. Säger väl mer om dig som person antar jag. :)
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-18 11:57
Adidas-reklamen inför cupfinalen. Ganska rolig faktiskt.
Real Madrid Fuddoh | Hala Madrid
2011-04-18 11:55
Selahedînê/

Nu snackade ju du inte om vad Ramos gjorde. Men självklart gjorde ju inte Ramos bättre, han fick ju totalt hjärnsläpp. Men du måste förstå att det är skillnad att gå på spelare och publik, det är känslor och kamp på planen.
Det Messi gjorde visar egentligen att han är mentalt svag, att han inte klarar av press från publiken. Jämför det med CR som får höra Gud vet hur mycket skit på vilken arena han än spelar på men har ändå aldrig gjort något liknande.
Real Madrid Sherko
2011-04-18 11:53
Selahedînê

Skillnaden är att Pepe och Ramos blev straffade, det blev inte Messi.
Jag antar att domaren missade detta, annars tycker jag att ett gult vore givet, inget snack om den saken....

Det är nog första gången jag ser någon göra så här, man skjuter inte en boll stenhårt mot publik som sitter 5 meter ifrån dig, det är riktigt jävla dåligt av dvärgen..
Barcelona Selahedînê
2011-04-18 11:49
Fuddoh | Hala Madrid ja det tycker jag.. men du har sett ner ramos försökte bryta messis ben vah eller för den delen pepe som er ett psykfall .. plus det är en jävla boll inte non hagelbössa han sköt med heheh ni ska överdriva ni skämer ut er själva pratat om messis skott mot publiken
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-18 11:49
,Sami

Det står inte vilka, utan bara att han har spottat på flera Barçaspelare.
,Sami
2011-04-18 11:47
Abbe.
Vem har Pepe spottat på? Hoppas han får straff.
2011-04-18 11:44
Enligt Mundo Deportivo ska Pepe ha spottat på Barçasspelare i spelartunneln på väg ut från planen.
Real Madrid Fuddoh | Hala Madrid
2011-04-18 11:42
Selahedînê/

Så du tycker helt seriöst att det CR gjorde var värre än det Messi gjorde?
CR och Puyol har haft något emot varandra sen CR spela i ManU och det var ändå en spelare CR gick på.
Vad tror du inte andra lags spelare får höra när dem är på Camp Nou? Ändå har jag aldrig sett eller hört nåt om någon som bombat bollen mot publiken där.
Skärp dig du skämmer bara ut dig.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-18 11:40
Senaste nytt från ungdomarna:
- Bojans lårskydd kommer att tas bort på onsdag och han komma att vara klar för de sista två ligamatcherna plus CL-finalen.
-Barca har efter en fyradagars trial bjudit in amerikanska U-11 mittfältaren Ben Lederman att spela med ungdomsakademin.
-Barca har erbjudit Montoya en tvåårsförlängning. Los Che är dock villiga att betala 2 m euro vilket är utköpsklausulen för högerbacken som ska bestämma sig till sommaren.
AndreD - Anims Abidal!
2011-04-18 11:31
För er som är intresserade har SvenskaFans-appen nu kommit ut till iPhone och iPod.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-18 11:30
Om jag och Google Translate har fattat denna artikeln rätt så är det i det närmsta klart att detta blir nästa års bortatröja? Eller åtminstone att den blir svart.
Barcelona Selahedînê
2011-04-18 11:13
C.Ronaldo var som en Bitch kunde inte göra ett piss. såg ni hur han putade undan puyol efter att han tapat bollen ingen pratar om det men dom pratar om att messi sköt bollen på real publiken dom skrek säkert glåpord till messias men ahh det var lyckat skott träffade en madridistas i huvdet inget fel med det va ehehhe
Barcelona Hetfield
2011-04-18 10:54
I el clasico så blev det tydligt att Messi är hästlängder före C.Ronaldo på alla möjliga sätt. Messi spelade för laget, han passade och öppnade ytor medan C.Ronaldo klackade och fintade på måfå.
Det är därför Messi jämförs med de största medan C.Ronaldo..well..

När det gäller Afellay så står jag fast vid att det inte är Barcelona material, han är för mycket av en one trick pony, och han skulle göra sig bäst i ett lag som spela kontringsfotboll, inte possession.
2011-04-18 10:33
Enligt Barças officiella hemsida så har Valdés lirat 27 matcher i skrivande stund. På dem matcherna har han släppt in 14 mål om jag kollade rätt, vilket ger han ett snitt på 0,52 insläppta mål per match ungefär. Casillas står på 0,76.
Barcelona Barcaholic
2011-04-18 10:24
Deulofeu

Nej man måste ha minst 28 matcher, och om inte man har spelat mer än 60 minuter så räknas det inte som en match. Men vad jag vet så har Valdes nu spelat 28, så oavsett borde han vara 1a där så jag vet faktiskt inte vad Marca håller på med. Vi brukar klaga på aftonbladet, undrar hur spanska folket känner om Marca då...
Barcelona Deulofeu
2011-04-18 10:01
Måste bara säga att Marca vad är det för tidning? Enligt den leder Ronaldo skytteligan tillsammans med Messi (han fick målet han sköt på Pepe) det är på enda stället han har gjort lika många mål som Messi på. samma sak med Zamoran där leder tydligen Casillas trots att Valdes har mycket bättre stats.Har man spelat minst 25 matcher och har bäst statte vinner man Zamoran har jag läst men Valdes finns inte ens med på listan.

Snacka om att vara färgade.
Barcelona Alingsås
2011-04-18 08:32
Skall ner till mötet Barcelona - Espanyol och ser förhoppningsvis avgörandet i ligan samma kväll ( Jag vet att tusen resultat måste gå vägen för att det skall avgöras den kvällen ). Var laddar man bäst upp i Barcelona inför matchen? Vilka kvarter håller Espanyol fansen till gentemot Barcelonas?
Tacksam för svar och ber om ursäkt för ett något muppigt och inrelevant inlägg angående viktigare saker nedan.
Barcelona Sano97
2011-04-18 08:10
Finalen på onsdag är jävligt viktig men jag tror ändå att vi kommer att ta de och det skulle vara jävligt skönt om el guaje kommer i målform snart men det kommer säkert.
Barcelona Bernie
2011-04-18 07:38
Jag är riktigt glad för Adrianos skull, det var kul o se han mot Real Madrid. Han måste starta i cupen också.
Barcelona Manita-Barcelona > Real Madrid
2011-04-18 03:36
Matchen börjar 21:30. Sändningen på tv4 sport börjar 21:20.
Atlético addeh
2011-04-18 02:28
Finalen på onsdag börjar 21:30, inte 22:00. I alla fall enligt den officiella hemsidan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2011-04-18 01:56
Villa#7

22:00.

---

addeh

Visst går det att tycka så, men hade Ronaldo gjort så på Camp Nou hade vi förmodligen tyckt annat. Men att Messi med avsikt skulle vilja skada någon tror jag inte på för fem öre. Speciellt inte oskyldiga människor på läktaren.

-----

Att Pepe inte fick ett gult kort under matchen förbryllar mig fortfarande. Hur i helvete undvek han det?
Barcelona Villa#7
2011-04-18 01:31
Vilken tid spelas matchen mellan Barcelona - Real Madrid nu på onsdag?
Atlético addeh
2011-04-18 01:25
Förstår inte hur det Messi gjorde kan ha blivit så uppförstorat. Han gjorde knappast något fel och jag tyckte det såg ut som att bollen fortfarande var i spel när han sköt upp den mot läktaren.

Att Messi med avsikt skulle sikta på en kvinna i publiken är ju så löjligt att till och med till och med Lasse Lagerbäck skulle skrattat åt det.
Barcelona Barcadinho.
2011-04-18 00:32
Frodo -

Jag räknar med tuffare närkamper från marängerna nu på onsdag än matchen igår. Jag har väldigt svårt att tro att de kommer att titta på oss utan att gå på som sist. Det blir en annan inställning av båda lagen vad det gäller kamp.

Men jag kan ha fel. Det kan hända att båda Mou, Pep och spelarna vill spara krafter till CL. Men igen, har svårt att tro när en titel är på spel.

Mascherano gav så jäkla bra intryck sist mot Almeria. Det blir nästan ett tjänstefel att låta honom sitta på bänken. Dessutom är han utvilad.

Busqi måste vara på plan, eftersom han är den bästa länken vi har mellan offensiv och defensiv. Dessutom täcker han enorma ytor.
Med Masken på plan kan han känna sig lite friare att försöka vinna boll högre upp på plan och röra sig vart han vill.

Pedro är inte i bra form om vi tänker offensivt. Hans fördel är press på backarna, men han gjorde inte så stor skillnad med det sist mot madrid. Vi hade bollen 75 procent av tiden, och det fanns typ inte många situationer som krävde press från pedrico. Han var den spelaren på plan som gjorde minst nytta.

Ok, godnatt, jag är kapot.
Barcelona Criff
2011-04-18 00:32
"Han siktar på en kvinna men missar sedan mannen på raden framför hinner få upp händerna av reflex."

Ett inlägg från puertan, inte för att försvara det Messi gjorde, men att han skulle sikta efter en kvinna i publiken? WHAT? Han bombade bollen på måfå.
Fult som fan, men knappast att han siktade efter någon speciell individ.
Bara hitta på att han siktade efter en kvinna för det ska låta värre eller vadå? :P
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-18 00:18
addeh

Var lite det jag menade när ja sa att han inte har varit i klubben tillräckligt länge för att verkligen kunna göra sig själv rättvis. Han är såklart inget jätteköp ännu, men jag tror han kan bli en riktigt lyckad värvning på sikt. Det är ju främst på våren som Mascherano och Adriano har blommat ut ordentligt t.ex... Men av det jag sett av Ibi innan i landslaget och PSV, plus vissa matcher i Barca (t.ex Shaktar borta, Almeria borta i cupen) gör att jag tror att även han kommer kunna ses som en av de mer lyckade värvningarna så småningom. Han har enligt mig vad som krävs och man har sett lite av det alla redan. Förhoppningsvis blir det mer av den varan i vår, när han bör få en del speltid.

"Valencia ångar på som aldrig förr och Soldado har gjort 7 mål på 3 matcher. Varför sluta nästa helg?"

Exakt. Fan ta dem om de inte gör det :P
Sen hoppas jag vi gör vårt jobb mot Osasuna. Så länge Barca vinner är ju allt lugnt. Men Madridpoängtapp är alltid välkommet, det är jag den första att skriva under på.
Barcelona Blaugrana91
2011-04-18 00:16
Gällande diskusionen om värvningarna så anser jag att alla värvningar klubben gjort denna säsong har varit bra, vet att många här anser att Villa inte varit så lyckad, visst han har inte öst in mål och han har missat en hel del chanser i många matcher, men han gör så mycket annat för oss, han jobbar för laget, han är delaktig i spelet både offensvit men också defensivt och han är ingen spelare som gnäller. Dessutom har han spelat på vänsterkanten, vilket har gjort att han inte har samma målskörd som i Valencia t.ex. Jag är så glad att vi har Villa i laget, men jag är kanske ensam om den åsikten?

Om jag skulle ranka våra värvningar sett till vem som varit bäst skulle det se ut på följande sett:

1. Mascherano
2. Villa
3. Adriano
4. Afellay (Han har dock inte hunnit anpassa sig till 100% ännu, tror han kan bli nyttig för oss längre fram)
Annons: