/spanien/barcelona/forum/1243.aspx/spanien/barcelona/forum/1243.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2016-02-02 13:04
@Liunil Masse:

För att våra medlemmar i de flesta fallen är för unga för att minnas Romario tillräckligt väl för att kunna före en diskussion om honom skulle jag tro. Själv är jag 30 år och känner inte att jag själv kan ta den heller.
Barcelona Liunil Masse
2016-02-02 12:45
Förstår inte att många inte nämner Romario i samma sammanhang som Ronaldo? Av vad jag sett av Romario så var han helt jävla sjuk. Accelerationen med bollen är det ingen som kommer nära. Såg ju ut som att han inte försökte när gjorde sina mål, som att spela mot barn.
Barcelona LennyRomario
2016-02-02 12:20
@Flavia:

Han vann världens bästa spelare tre gånger trots att flera år av hans karriär spolierades av skador. Suarez har inte ens varit bland topp tre någonsin?
Han har gjort näst mest vm-mål genom alla tider, men på bra mycket färre matcher än Klose.

Men det är statistik. Men enkelt uttryck, han kunde göra allt det suarez gör bättre än Suarez gör det. Dessutom kunde han med sitt driv och dribblingar springa igenom ett lag nästan på Messi vis.
Barcelona neymar JR
2016-02-02 12:16
Deulofeu Precis att som nr 9 vara så magisk och med den tekniken är helt unikt. Har aldrig funnits någon som Ronaldo Satan vad avis jag är att du har fått uppleva honom live i Barcelona
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2016-02-02 12:09
Jag tillhör väl en av få som sett honom live flera gånger och måste säga att för mig är han en av de allra största även om det bara blev en säsong hos oss.Hans driv med bollen och hans möjlighet att avsluta samt att "dra målvaken" var smått fantastisk.

Han funkade ju rätt bra ihop med De La Pena som slog rätt goa passar till honom så med Messi hade det varit lekstuga.

Suarez är fantastisk men jag minns inte Ronaldo som någon som nästan misslyckades med något under säsongen hos oss tänker på bollmottagningar och passar som man ibland ser den goda Suarez göra.

Ibland gör han ju missar som jag inte ens gör i korpen... älskar honom men blir inte klok på hans bollsnubblande.

Ingen kommer någonsin göra mer avtryck i Barca som nummer 9 är Ronaldo tyvärr han var helt unik.

Messi är också unik men knappast en nummer 9 mer som en 9.5 komplett mittfältare alltså som gör sjuka mängder mål.
Barcelona neymar JR
2016-02-02 12:04
Katalano Det är synd om dom nya fotbollsfansen som aldrig får uppleva den spelare. Inte ens på videos på youtube för att någon primadonna har snott namnet
Barcelona socccerfan1
2016-02-02 12:01
Grabbar var är det bäst att köpa biljetter till matcher?
Barcelona neymar JR
2016-02-02 11:58
Bara den säsongen han gjorde i Barcelona är Messi klass på. Tänk om han hade varit kvar i Barcelona...... Det måste nog va den frågan som cules runt om i världen ha ställt sig själv oftast En skadefri Ronaldo hade varit top 2 genomtiderna tillsammans med Messi. Yes i Said IT! För mig är han det oavsett skadorna
Barcelona Katalano
2016-02-02 11:57
@neymar JR:

Kom på mig själv att le brett när jag läste din kommentar kring detta.Men jag inser problemet och det är synd om den riktiga Ronaldo och hans fans såklart.
Barcelona neymar JR
2016-02-02 11:53
Så satans förbannad jag blir !!! Söker upp Ronaldo på youtube så kommer det endast videos på Cristiano Att man ens ska behöva söka efter "the real Ronaldo" är löjligt. Jävla ungdomar/fjortisar
Barcelona neymar JR
2016-02-02 11:45
Flavia Sluta nu, det är självaste Ronaldo vi snackar om. Sin generations bästa spelare, den mest magnifika nr 9 någonsin. Suarez kan vi jämför med eto men fan inte med Ronaldo Dags att visa respekt för legendarer! Den stora idolen när man växte upp
Barcelona Katalano
2016-02-02 11:35
Flavia Jag gillar förövrigt att du tar initiativet att försöka få forumet engagerad i att diskutera en fråga som dessutom är Barcelona-relaterad, även om just denna fråga inte faller mig jättemycket i smaken pga svårigheterna att jämföra de 2. Det mesta faller på deras anseende under den period de är/var aktiva och på vilket förhållande man har till respektive spelare. Det blir därför inte så långa diskussioner. Edit: Med det jag nämner ovan i åtanke där Ronaldo ett tag faktiskt var bäst i världen, medan Suarez har Messi, Neymar och diskutabelt några enstaka fler spelare framför sig i anseende idag (exempelvis CR7 fram tills 2015) så håller jag Ronaldo ganska högt över Suarez.
Barcelona Katalano
2016-02-02 11:32
@Flavia:

Fast idag så är Neymar ansedd som bättre spelare än Suarez och inte ens neymar är jämförd med Pelé ännu.

Angående om Ronaldo skulle kunna anpassa sig till att spela bredvid messi eller inte går såklart inte att ens diskutera kring. Ronaldo var den bästa anfallaren i världen under sin period. Jag personligen tycker därför att denna typ av spekulationer är ointressanta. Det är en sak att diskutera hur mycket bidragande de är till titlar, antal mål, rörelsemönster och teknik, en annan att tala om situationer som spelarna aldrig ens blev "utsatta för"
Flavia
2016-02-02 11:29
@LennyRomario:

Varför?
Flavia
2016-02-02 11:24
@neymar JR:

Skulle nog inte riktigt vilja hålla med dig där, Suárez bästa säsong hos Ajax målmässigt är avsevärt jämfört med Ronaldos bästa säsong i PSV. En intressant fråga hade varit ifall om hur Ronaldo (innan han var känd för sin skadebenägenhet) hade klarat sig i England? Troligtvis hade han fått sina skador tidigare under sin karriär...

Man måste inse vilka uppoffringar Suárez har gjort i sitt spel för att Barcelona ska bli det bästa laget i världen.

Barcelona har varit obesegrade när Suárez gör mål (34 segrar, 2 kryss och 0 förluster). Finns det liknande siffror för Ronaldo (innan han blev skadebenägen)? Skulle Ronaldo ha varit kapabel till att tona ner sitt ego för att spela sida vid sida med Messi ifall om vi ponerar att brassen lirade idag.

Att Suárez gör allt detta NU när flera andra bra spelare har misslyckats är något som folk tyvärr ej kommer att uppskatta ändra fram tills uruguayanen lägger skorna på hyllan.

Suárez har varit tungan på vågen i mer eller mindre samtliga stormatcher som Barcelona haft under de senaste två säsongerjna. Låt det sjuka in.

Om Suárez kom från Brasilien, så hade han nämnts i samma andetag som Péle gällande vem är landets absolut bäste fotbollsspelare genom alla tiderna.

Väl mött!
Barcelona LennyRomario
2016-02-02 11:22
@Flavia:
Suarez är inte ens i närheten.
Barcelona Katalano
2016-02-02 11:17
@Rambla~:

Ja, om straffet skulle vara värvningsförbud i en säsong så skulle de med sannolikhet tycka att det är värt det, om det däremot innebär att de inte får spela i CL på 1 säsong eller 2 så skulle resonemanget vara det motsatta. Speciellt eftersom Messi inte längre är pur-ung och de har därför inte tid att vänta. Värvar man någon av Messi och Neymar så måste man gå för CL också och inte endast ligan. Som sagt, känns ytterst långsökt att de skulle vara ute efter båda 2. Däremot kan de absolut lägga all krut på en av dem 2 om de säljer av en massa andra spelare.
Barcelona Rambla~
2016-02-02 11:14
@neymar JR:

Absolut! De lär de ju också göra misstänker jag.

På tal om det, att sälja. Om Chelsea kan sälja en spelare som Ramires till Kina för 25m pund, borde inte Barca utforska möjligheterna att få i väg någon överflödig brasse som finns i klubben? Jag menar, Adriano blir knappast yngre och en sista paycheck hade nog tilltalat honom. För att inte glöma Douglas, även om han kanske inte har något vidare högt marknadsvärde. :)
Barcelona Katalano
2016-02-02 11:06
@Flavia:

Nej, jag tycker Ronaldo "El Fenómeno", var vassare är Suarez. Känns lite skumt att jämföra spelare från olika tid, dels för att fotbollen ständigt förändras men samtidigt eftersom man i regel romantiserar lite över gamla storstjärnor. Ronaldo var definitivt en favorit för mig.
Barcelona neymar JR
2016-02-02 10:55
Rambla~ City har ju ett antal spelare som dom kan sälja till högt pris. Spelare som Pep inte kommer vara all förtjust i t ex. sterling
Barcelona neymar JR
2016-02-02 10:53
Flavia Han är långt ifrån hans klass
Barcelona Rambla~
2016-02-02 10:45
Katalano

Nej då, de har inte lagt ner FFP. Däremot har de lättat på restriktionerna denna säsong för klubbar som City och PSG. Kolla Chelsea tex, de säljer spelare för stora summor bara för att kunna värva.

Jag kan lova, att om City spenderar typ 2 miljarder för Neymar och Messi så måste de också kunna påvisa intänkter på dessa summor. De kan inte bara värva för pengar som inte "existerar". Då blir de bestraffade av Fifa. Frågan är ju då om de skiter i vilket och bedömer att det är värt det?
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2016-02-02 10:23
Först ser vi den löjligaste artikeln på väldigt länge om Roanldo, och härnäst ska nästa maräng skriva en artikel om MSN. Han menar på att deras kvalitéer är orsaken till varför det gått så bra för dom, vilket han absolut har rätt i. Men sen menar han på att den viktigaste faktorn som egentligen alla känner till, att de är så goda vänner på och utanför plan och har en god relation mellan varandra, inte stämmer alls. Han lyckas med konsten att säga emot Simeone, samma Simeone som har satt dit hans kära Real i ett par år nu. Vi Culés förstår att relationen mellan BBC suger då ni har divorna Cristiano och Gareth i laget, men försök inte ta ifrån något från Barca genom att skriva artiklar som har 0 trovärdighet. Hur lätt kan man egentligen bli skribent här på sidan?
Flavia
2016-02-02 10:22
Dagens forumfråga: Tycker ni att Luis Suárez är bättre än Ronaldo någonsin var under sin karriär? Och när jag säger Ronaldo, syftar jag givetvis på "El Fenómeno".
Barcelona Katalano
2016-02-02 10:21
@neymar JR:

Kanske de har. I så fall har jag missat denna info på något sätt. Men samtidigt så skulle jag då vara förvånad att inte Sheik-klubbarna gått ut hårdare på transfermarknaden på slutet.
Barcelona neymar JR
2016-02-02 10:16
Dom har väl lagt ner FFP-reglerna ?!?!?!?
Barcelona enkos
2016-02-02 10:06
Jag har en känsla att Barça kommer att sälja Messi mot hans vilja för rekord summan och ursäkta sig för Barca fans att klubbens dåliga ekonomi tvingade ledningen till det. Dessutom kommer det att argumenteras att Messi är snart 29 år och att man vill bygga laget kring Neymar istället..
Så ni som skrattar åt rykten från England borde tagga ner lite för fotbollen är bussines och allt kan hända när man minst anar det..
Messi har gett Barca otroligt mycket och säg att man även vinner trippel i år och sedan sälja Messi för 2 miljarder. . Jag tror inte att många skulle gråtit för det..
Barcelona Katalano
2016-02-02 09:58
@Rambla~:

Kan tänka mig att vissa härinne blir arga på media och City som "aldrig kommer att ge upp" i deras försök att värva Neymar och Messi, men jag tycker det är underhållande hur media håller på. :)

Ponera att City skulle köpa båda 2 för totalt över 2 miljarder. Hur ställer detta sig i förhållande till Fifas Fair Play? Och utöver det måste de även klara av att betala lönerna. Skulle det ens vara möjligt? Har du koll? :)
Barcelona Rambla~
2016-02-02 09:51
Long-term Manchester United target Neymar, 23, could join rivals City after the Guardiola announcement. The club are willing to meet the player's £105m buyout clause. (Fichajes.net, via Express) City also want Ballon d'Or winner Lionel Messi, 28, to join Guardiola at the Etihad and are putting together a £120m deal to tempt the forward. (Sun) Brittisk press har redan gått bananas och sat igång drevet. Citys väg till världsdominas är redan utstakad. Yeah right, Barca kommer sälja Messi för £120m. :P
Barcelona enkos
2016-02-02 09:50
Polisman som fotade Messis pass med sin mobilkamera när Messi besökte Dubai 27 dec för att ta emot priset fick 1 månads fängelse för att sedan publicerat Messis uppgifter på sociala medier
Annons: