/spanien/barcelona/forum/12424.aspx/spanien/barcelona/forum/12424.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2011-06-16 13:55
Rosell: "Interest in Rossi and Alexis Sanchez? I don't know if we're interested. It's better not to talk too much about transfers."

Haha, kyligt Sandrusco. Precis som om han inte vet vilket. :P
Barcelona Myrran
2011-06-16 13:54
Rambla

Typ som Rosell säger då :P

Rosell: "Interest in Rossi and Alexis Sanchez? I don't know if we're interested. It's better not to talk too much about transfers."
Barcelona Afellay_20
2011-06-16 13:54
en fråga hur mycket pengar såld vi yaya toure
Fernando Gago - King Of Barcelona
2011-06-16 13:52
Knappast så du skrev det första gången. Och du skriver fortfarande "det känns inte som vi kommer värva någon alls" Hur ska man tolka det?

Att det kommer värvas eller inte värvas?

Sen vet jag inte direkt hur jag säger emot mig själv men ja, jag vet inte vad jag ska säga. Har sagt samma sak som förrut. Det har gått 2 veckor sedan CL finalen, det är 2 månader kvar tills fönstret stänger, du kan nog vara lugn.

Finns ingen fördel med att gå ut officiellt och säga vilka man förhandlar med. Då höjs bara priserna.
Barcelona Éluc
2011-06-16 13:52
Rosell växte precis lite i mina ögon.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-16 13:51
Rosell (president): "Hardest decision of the past season? Selling Ibrahimovic." #fcblive
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2011-06-16 13:50
Blaugrana són els colors!

Seriöst, hela grejen och poängen med att jobba i det tysta, att vara hemlighetsfull är ju att INTE prata om det i officiella sammanhang. För då blir det ju inte hemligt längre.

Du får nog ha tålamod för uppenbarligen är det Rosells och denna styrelses strategi att jobba helt i det tysta med så lite inblick som det bara är möjligt i från pressen. De vill inte att media och andra klubbar ska veta vilka som är deras egentliga mål på marknaden.
Barcelona Hetfield
Rosell: "Like happened with Mascherano, there are again players who're willing to join us although they'll lose money."

Come on, detta syftar väl mycket på Cesc som skulle få större lön i Arsenal och i andra lag.

addeh & el Flaco

Rosell: "Selling Thiago? Every talented homegrown player who'll leave will only do that on loan or with a buy-back option."

Kan vi nu släppa det med att Thiago ska säljas :P?
Barcelona Myrran
Rosell: "Selling Thiago? Every talented homegrown player who'll leave will only do that on loan or with a buy-back option."

Tack! Inte för jag tror Thiago blir utlånad eller såld med buy-back option
Barcelona Blaugrana són els colors!
2011-06-16 13:48
Fernando Gago, du fortsätter och säger emot dig.

Sanningen så känns det som om vi inte kommer värva någon alls, för att allt händer så diskret. Vem har sagt nånting om om att köpa dyra spelare haha? Jag sa klart o tydligt att jag bara ville att nån från styrelsen skulle gå ut och säga: Ja vi förhandlar med honom, honom och honom. Hur jag än försöker förklara, så verkar du inte fatta?
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2011-06-16 13:44
Jag har också förstått det som att fönstret öppnar 1/7 men att man utan problem kan slutföra värvningar ändå innan dess. Nyförvärvet får dock inte representera den nya klubben förrän efter 1/7 (vilket spelar mindre roll eftersom det inte är några matcher i juni i princip).

Det som är viktigt att komma ihåg med just denna sommaren är att det varken är EM eller VM och inte heller något presidentval som stör. Detta gör att man kan ha lite större tålamod vad det gäller hur långt tid en värvning tar. Att Barça inte har värvat någon spelare till dagens datum (16/6) betyder mindre i längden eftersom det är lång tid kvar. Även om det knappast är optimalt att värva spelare 31 augusti så är det ändå en hel månad kvar tills laget ens samlas igen.
Barcelona Hetfield
2011-06-16 13:43
Rosell: "Since we arrived a year ago, we've reduced the debt with 50M. It's not easy balancing that with sporting successes."

Rosell (president): "Guardiola can sign whenever he wants, for the time he wants, at the conditions he wants."

Intressant. Vet någon hur mycket det är kvar av skulden?
2011-06-16 13:42
Det är inte så jävla enkelt att värva spelare när det finns klubbar som skiter fullständigt i vad det kostar. Real Madrid och City bryr sig inte om priser och letar efter samma klass på spelare som vi.

Ser seriöst inte vad Rosell ska göra, ta ett banklån och köpa dyra spelare igen?

"Sanningen så känns det som att vi inte kommer köpa någon alls, en massa rykten hit o dit."

Det här låter väl som lite tårar?

Ser inte vad syftet ska vara att gå ut och säga vilka dom förhandlar med. Då kommer ju bara alla andra veta detta och kan utnyttja detta eller själva ge sig in i budkrig. Det känns inte som man tjänar något på det.
2011-06-16 13:42
Haha när i någon av mina inläggar har jag gråtit över att vi inte har värvat någon än? Jag skrev klart o tydligt: Att man jobbar i det tysta är nånting bra för styrelsen och klubben, men fan va man blir irriterad över att inte höra något OFFICIELLT av någon från styrelsen, Sport, EMD, AS, Marca kan slänga sig i väggen dom skulle kunna skriva om spelarnas tånaglar för att kunna sälja tidningar. Vill bara att någon från styrelsen går ut och säger: Vi förhandlar med honom, honom och honom. Sen efter det kan ni sköta det hur diskreta som helst.

Läs om läs rätt gubben ;)
Barcelona Hetfield
2011-06-16 13:41
Rosell (president): "Clubs like Chelsea and Manchester City are heating up the market by offering prices out of the market."

Rosell is on fire :P
2011-06-16 13:40
Dina argument är ju bara usla. "bnuuuuh, vi har inte värvat någon spelare än"

Vad ska vi göra? Slänga upp överpriser för samtliga spelare för att tillfredsställa dig?

Hoppas vi inte värvar något alls, så kan alla köpkåta här inne gråta och tro att jordens undergång är nära.
2011-06-16 13:38
Wow, presentationen sker inte förrän 1:a Juli! Fan, då kan man ju inte värva någon alls innan 1 Juli.....

Vad spelar det för roll om Malaga värvar helt nytt lag? Dom värvar i alla fall, de visar bara att man kan värva innan 1 Juli.

"Och Real Madrid köper alltid för många spelare"?
Komigen bättre argument än så går och hitta haha.
2011-06-16 13:35
Ja presentationer sker inte förrän 1:a juli.

Och Malaga värvar ju ett helt nytt lag. Och Real Madrid köper alltid för många spelare. Det kommer värvas. Men först 1:a juli kan spelare presenteras för nya klubbar.

Spelare kanske kan presenteras. Men vadå, förstår inte. Tror du på allvar att det inte kommer bli några värvningar.

Varför känns det som att inga spelare kommer värvas? Seriöst. Det har gått ungefär 2 veckor sedan CL finalen spelades. Skärp dig.
2011-06-16 13:32
Fernando Gago

Real Madrid: Nuri Sahin, Hamit Altintop, Callejon, sen var det en till tror jag men jag kommer inte på, spelarna som Real har officiellt gjort klart med, jag tror det enda som saknas är läkarundersökningen och presentationen

Malaga har köpt nåra spelare, igår gjorde dom klart med Monreal. Och för nån vecka sen presenterade dom Van Nistelrooy.

So yeeah it's pretty much wide open, transferfönstret då.
Barcelona Cataloniaboy
2011-06-16 13:32
Jag såg att det var "U-17 Championship" FC Barcelona-Real Madrid ikväll. Vet någon vad det är för turnering? Vilka spelare är med? Såg nämligen U-17-laget förra sommaren i Malmö mot MFF.
Barcelona Hetfield
2011-06-16 13:31
Rosell: "We want to turn the page now, but if Madrid again cross the limits of sportmanship, we won't hesitate to break all relations."

Den där biten gav mig en massive boner.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Sergio Busquets, King of London
2011-06-16 13:26
Jag gillar verkligen Rosell mer och mer för varje dag. Ruskigt smart när det gäller det mesta och speciellt ekonomin/värvningar. Kul att höra att han vill lägga det här med Madrid bakom sig också.
2011-06-16 13:23
Blaugrana són els colors!

Transferfönstret är väl inte ens öppet än? Öppnar väl 1:a juli. Så du kan nog lugna ner dig. Sällan någon klubb har gjort klart med spelare i mitten på juni.
,Sami
2011-06-16 13:22
Då blir det ingen Fabregas då i Barca.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2011-06-16 13:20
Ett riktigt smart uttalande av Rosell. Nu kommer förhoppningsvis Wenger och speciellt Cesc förstå att Barca inte kommer betala summorna dom pratar om.. det blir med andra ord ingen affär om inte Cesc går ut och säger att han vill lämna..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2011-06-16 13:20
Rosell: "We'll see what happens on the transfer market. Initially, we have 45M but we might use part of next year's money too.

Rosell: "Guardiola has his preferences, but he doesn't talk about names, he talks about positions that should be strengthened."

Intressant.
2011-06-16 13:19
Sanningen så känns det som att vi inte kommer köpa någon alls, en massa rykten hit o dit. Att man jobbar i det tysta är nånting bra för styrelsen och klubben, men fan va man blir irriterad över att inte höra något OFFICIELLT av någon från styrelsen, Sport, EMD, AS, Marca kan slänga sig i väggen dom skulle kunna skriva om spelarnas tånaglar för att kunna sälja tidningar. Vill bara att någon från styrelsen går ut och säger: Vi förhandlar med honom, honom och honom. Sen efter det kan ni sköta det hur diskreta som helst.
Barcelona Hetfield
2011-06-16 13:14
"Cesc? I guess he'd like to join us, like a lot of players would, but we won't go mad and offer silly fees." (Rosell)

Rosell: "We'll see what happens on the transfer market. Initially, we have 45M but we might use part of next year's money too."

Barcelona Heywood Jablome - Por qué, Messi?
2011-06-16 13:03
Rosell: "We want to turn the page now, but if Madrid again cross the limits of sportmanship, we won't hesitate to break all relations."

Det här gillar jag att läsa. Årets säsong var den mentalt tuffaste säsong någonsin. Anklagelserna blev mer och mer patetiska för varje vecka. Calderons och Laportas överenskommelse om ömsesidig respekt kan nog försvinna nästa säsong.

Rosell är den rätta mannen att leda oss just nu. Stenhård!
Barcelona Hetfield
2011-06-16 13:03
Rosell: "Madrid made accusations and conspiracy claims without any ground. They've tried to win off the pitch what they couldn't win on it."

Go man..go! Och folk satt och dissade Rosell under presidentvalet :P

Heywood

Hehe, var det inte du som avskydde Rosell :P? Typ "Barca si, Rosell no".
Annons: