/spanien/barcelona/forum/12422.aspx/spanien/barcelona/forum/12422.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2011-04-12 23:23
haowlq

Men Kåmark, vad har vi sagt om konspirationsteorier? :P
haowlq
2011-04-12 23:21
Grejen med Villa tror jag är att man självklart blir lite sur o sämre när det finns en annan som tar större plats, är stjärnan i laget, är världens bästa spelare o heter Messi. I Valencia var Villa kung o därav gjorde han så mycket mål.
Barcelona Diar Iniesta Shekha
Det som var jävligt skönt var ingen av våra viktiga spelare fick varning , säg inte Milito nu:P Vi går alltså till Madrid med 0 varningar och halva Madrids startelva riskerar avstängning imorgon om de får gult.
Coach pep -
Hetfield

Jo, lät kanske lite konstigt att påstå att laget inte blir lika bra om Villa själv blir bättre centralt. Men saken är ju att vi är som bäst med Messi centralt, bättre än om Villa skulle spela där, förmodligen.
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-12 23:20
Frodo

Exakt. Kändes riktigt bra, efter en 20 min när han kom in i det ordentligt. Vill se honom där ända tills Puyol är tillbaka. Riktigt surt att han missar el Clasico, men som tur är är det tre möten till han kan spela. Milito mot Ronaldo? Fy
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2011-04-12 23:19
Villa har varit lite off ett bra tag nu, jag är dock inte orolig så länge han springer och sliter. Kan det vara så att Peps formation inte gynnar Villa som hamnar på en kant?

Man vill ju ha Honom mer centralt och avlossa och gå på mål därifrån inte sant?
Han vänjer sig väl vid denna formation så småningom.

För er som behöver lite gott skratt, kolla in länken som är off topic.
Barcelona Frodo
2011-04-12 23:19
Dani Alves=The King

Japp, vi säljer Villa och hämtar tillbaka den stillastående statyn. Att delta i presspelet som är en grundpelare i Barcelonas spelmodell är inte viktigt...
Barcelona Dani Alves=The King
2011-04-12 23:16
Kan någon säga mig vad David Villa gör som är så bra. Vad har hänt med den Villa från Valencia seröst, villa verkar ha kommit till åren känns de som.
Skillnaden mellan Villa och Ibra i Barca är att Villa får ett större förtoende än vad Ibra fick. Zlatan blev utbytt senast i den 60 min om han inte prestera medans Villa får spela till minst 80 min..

Jag ser iallafall inget positivt med Villa än så länge..

Tycker också att Pedro borde ha fått starta idag ...

Barcelona Hetfield
Heywood

Problemet är inte just med Villas, problemet är att vänsterkanten är ungefär som lagets "bitch". Personen ska springa och vara tyst så att Messi får en fri roll.

Det är ett större problem än bara Villa, om Pep vill maximera anfallet så måste vänsterkanten få bli mer involverad.

Såsom vi spelar nu med en arbetshäst på vänsterkanten så är vi väldigt beroende av att Messi har en bra dag, det mesta hänger på honom.

tiki-taka

Låter bra, men då tappar man kantspelet, det känns som att det blir för centrerat.

Coach Pep

Kan man få ut maximalt från Villa så kommer laget att bli bättre, så det hör väl ihop. Som sagt, det är väldigt komplicerat.
Coach pep -
Hetfield

Vad menar du? Vill du att det ska gå bra för Villa eller laget? För med den här formationen vinner vi 9 av 10 matcher. Det mest optimala för laget är Messi som falsk 9a, och Pedro och Villa på kanterna. Så har jag förstått det i alla fall. Sen är det klart att Villa själv skulle vara bättre centralt, men det är en annan femma. Han kom dock till oss för att göra laget bättre, inte sig själv.

Don't change what aint broken. Jag tror inte vi blir så mycket bättre än så här. Undrar om vi egentligen skulle bli lika bra med Villa centralt..
Canaletes
2011-04-12 23:15
Villa sparar sig inför Madrid matcherna ;)

Eto'o hade samma problem 2009. Slutet av säsongen hade han svårt att göra mål men levererade i finalen mot United!
Barcelona Frodo
2011-04-12 23:14
1.70-ligan - Anims Abidal!

Jag tänker likadant som dig gällande Mascherano som Puyols ersättare. Snabb, aggressiv, brytningssäker och han är en räddande ängel vid kritiska situationer. Busi är mer den eleganta typen som mittback precis som Pique. Det är bättre att spela med Masch som mittback och Busquets som pivote framöver. Jag antar att det blir Milito som mittback mot Real i ligan.
2011-04-12 23:14
FcB - I Motgång Och Framgång!

Okej då. Men åtminstone så nära man kan komma :P Jag kände mig säker med han som mittback och det har jag inte gjort sedan Abi var på plan!
Barcelona B-Guden
2011-04-12 23:13
Hetfield

Då får man ju inte ut max av iniesta, han rätt värdelös som anfallare.
blir typ 4-4-2 när han spelar anfallare

Förstår inte varför vi ska ändra spelsytem, vi spelar ut allt och alla, ingen förbjuder Pedro och villa att gå in centralt bara att utgång positionen är på kanten.
Adriano och Alves tar jobbet där ute om det behövs.
Jag tror Villa är sliten. Han behöver vila en match. Med facit i hand borde han gjort det ikväll..
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
1.70-ligan - Anims Abidal!

Mascherano samma vilja som puyol? Ingen har samma vilja som våran kapten.. Ingen
Barcelona tikitaka
Hetfield

Annars kan man ju köra 4-3-1-2

Villa-Messi
Pedro

eller

Villa-Pedro
Messi
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-12 23:12
Jag tror att så länge Villa fortsätter att springa och Barcelona får ut Messis max så kommer Barcelona att bli framgångsrika.

Villa kommer att göra mål förr eller senare. Det är ingen panik.

Kolla på Chelseas situation. Där gör ingen av anfallare mål - medan vi har Messi i målform och våra mittfältare som kan step up när det behövs.

Jävligt skönt att se Pedro igen.
2011-04-12 23:12
Hetfield

Känns väldigt offensivt då Messi inte kämpar i det deffensiva allt för mycket, men kanske om vi jagar mål på hemmaplan?
Hunting Bears
2011-04-12 23:11
Tycker Villa ser tung ut. Alltså, dålig timing och tung i kroppen?

Kan det vara åldern eller sitter det mer i huvudet? Tycker faktiskt han kändes lite tung även i höstas/vintras men då gjorde han ju mål.

Barcelona Hetfield
2011-04-12 23:10
Det börjar bli oroande med Villa, det är lite av ett lyxproblem för Pep. Om han flyttar in Villa centralt så att man får ut max, då får man inte ut max från Messi på kanten. Så vad ska man göra?
Är Messis max så värd att Villas max blir bortkastad?

Hur ska man formera laget så att man får ut det mesta? Det är vid sådana lägen man inte vill vara Pep.

Jag kom på en liten teori som man kan kanske fundera på, men det är om Messi flyttar ner till Iniestas position, dvs: Iniesta-Villa-Pedro
Messi-Xavi
Busquets

Då finns problemet att Messi inte blir lika målfarlig, men jag kommer inte på mer.

B-Guden

Du kan väl börja med att läsa det jag skrev innan du trollar. Jag sa att man kan slänga in Thiago, förutsatt att det är ett stabilt läge.
Barcelona B-Guden
2011-04-12 23:08
Hetfield

Bojan har varit hur bra som helst förutom den här säsongen men det kan bero på att pep spelat med bästa elvan nästan hela tiden.
Sedan att du leker pyskolog så kan jag säga att du är en jävla amatör psykolog.

Om man slänger in Thaigo i ett El clasico så får han självklart mer självförtroende. inte fan är han för "omogen" för att spela el clasico
2011-04-12 23:05
Första segern på bortaplan i CL-slutspel under Guardiolas era va? :)

Dagens glädjeämne: Mascherano kan bli vår nya Puyol medans kaptenen är borta! Samma vilja, samma hårda arbete. Föredrar han som mittback och Busi på mitten alla dagar i veckan.

Dagens tråkiga: Maschen kan inte spela el Clasico

För övrigt ska Afellay ha cred för dagens match. Han passar in i Barca, allt annat är skitsnack
Hunting Bears
2011-04-12 23:05
Oj, jag läste ett inlägg av dig. Och ja, Real spelarna kanske får psykbryt ja. Men jag snackar inte om att THiago ska in för att fylla någon personlig glädje för mig. Jag ser till skillnad från andra Thiago som en bra spelare och menar att han tillför mer till spelet än Keita elelr Afellay och jag anser att han borde vara alternativet om Ineista eller Xavi skadar sig. Jag vill inte att någon ska skada sig av Real spelare. Men jag vet inte om vi har råd att spara spelare tyvärr.

Definitivt inte för att han är ung (20 år) eller för att han kanske har ett psyke som kan påverkas. Han har varit totalt dominant mot Villarreal på deras hemmaplan och även mot Almeria.

Alla spelare kan vara en säkerhetsrisk, men att säga att Thiago är en större än någon annan köper jag inte. Dessutom hävdar jag att laget får gå före om vi ligger udner mot Real.
elbraco - Bojan Krkic FCB's nr. 9.
2011-04-12 23:04
Även om jag anser att Milito är lite av en riskfaktor så tycker jag han ofta får lite för mycket skit. Han har varit långtidsskadad, är matchotränad och får sällan starta i matcher. Dessutom blandas hans dåliga sidor med en hel del otur.
Mot Zaragoza ninjasparkade han ner en spelare och då klagade många. I matchen han fick starta efteråt gjorde han ett bra jobb men då fick han inte speciellt mycket beröm. Idag går han in och tar ett gult kort efter 20 sekunder, men resten av matchen tycker jag han ändå borde få godkänt i betyg.
Visst, han slarvar lite och är inte bästa vän med bollen men bollbehandlingen är knappast hans starka sidor annars heller. Förutom det gör han några bra brytningar som förhindrar Shaktars kontringar. Min poäng är att man inte ska glömma att en frisk, matchtränad Milito inte är en dålig back. Dessutom är han en spelare som har gjort mycket för Barcelona i yngre år. Han är en lojal spelare som sliter mycket och sällan klagar, något folk borde komma ihåg. Jag hoppas han får lämna med värdighet i sommar.

Domaren ska ha cred för att han gör en bra match ikväll!
Barcelona DM1982
2011-04-12 23:03
Hunting Bears

Lägg fram ett argument?

Nu vet jag att du trollar, det tog ett tag att förstå det.

Jag har radat upp flera argument som du inte har kommenterat.

Ha det bra trollet och hälsa grabbarna i Puertan.
Coach pep -
2011-04-12 23:02
Sjukt skrattretande att ens kalla Thiago för en riskfaktor.
2011-04-12 23:02
Onödig diskussion då Pep i slutändan kommer spela med de som spela idag minus Masken, han är inte en galen gambler precis. Inhopp är dock inte omöjligt om matchen är till vår fördel.

Busq,Iniesta,Xavi blir det på mittfältet!
Milito och Pique tar hand om mittbacks positionen

Låt oss hoppas på det bästa nu gott folk.
Hunting Bears
2011-04-12 23:00
Dm1982

Troll? För att jag framför en annan syn än du? Nej

Lägg fram ett argument du istället för att skriva massa intetsägande poster.

Sa jag ens att en felpassning var den ENDA anledningen till att han inte ska starta? Hetfield tog ett exempel och jag fortsatte på det.

Era argument för att Thiago inte ska spela om han behövs utgår alltså fortfarande från att han kanske gör en dålig match och vi inte vinner. Ja livet är fan hårt. Önskar vi kunde skydda samtliga spelare från det scenariot.

Med så mycket skador som vi har nu så känns det dock omöjligt att alla ska kunna daltas emd, vissa spelare får dra större lass än andra.

Om någon kan presentera ett riktigt argument så är det fine, men att kalla någon för troll för att ni inte har några riktiga argument och har slut på one-liners duger inte.

Om ställninge är 2-1 i slutet av en match och Xavi blivit skadad och Keita redan kommit in eller liknande och vi fortfarande jagar ett mål. Ska vi därmed INTE kunna slänga in Thiago trots att det kanske är en spelare vi verkligen behöver för att någon på Svenskfans påstår att han kanske har ett psyke som inte pallar det?
Barcelona Hetfield
2011-04-12 22:59
Hunting Bears

Jag skrev ett argument och jag var tvungen att driva lite med dig för att du beter dig som en snorunge som inte accepterar andras åsikter. Lustigt att du kallar mig för pajas när jag kommer med argument.
Way to go man!

Ta och läs vad man skriver istället för att bli defensiv direkt.

Du beter dig som ett troll nu, så ha en god kväll.
Annons: