/spanien/barcelona/forum/12421.aspx/spanien/barcelona/forum/12421.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona comprende
2011-04-11 13:13
Heywood Jablome - Xavi

Villa har inte varit perfekt någonstans, han missar lägen hela tiden, han springer oftast offside, killen kan inte ens komma förbi sin spelare länge. Han segar upp spelet likt Zlatan gjorde. Messi har dominerat i 3 år nu inte sedan Villa kom !

Sluta försvara en spela som har sprungit mer offside under en säsong än Pippo under hela hans karriär. Han kom hit för att leverera och nej det har inte gjort.
Barcelona Khazal
2011-04-11 13:11
Joan Gamper 1899

Tycker du? Jag ser, ärligt talat, Cristiano Ronaldo när jag kollar på Gerard. Väldigt många liknande drag.
Barcelona Heywood Jablome - Xavi
2011-04-11 13:05
comprende.

Villa är den perfekta spelare för FC Barcelona. Det är ingen slump att vi är bättre i år än tidigare år. Han tillför en annan dimension. Han på kanten gör det möjligt för Messi att dominera som han gör.
Barcelona comprende
2011-04-11 13:01
Både David Villa och Zlatan har varit värdelösa i Barcelona. Och det bättre spelet beror inte på Villa, utan att flera andra spelare har lyft upp sig sen förra säsongen. Iniesta, Alves, Abidal osv har spelat mycket bättre iår. 40 miljoner euro till som gick åt helvete
Barcelona 1.70-ligan - Anims Abidal!
2011-04-11 12:56
Tänk om man en vacker dag vaknade upp och läste en positiv artikel om Puyols skada..
LOTG - Daniel Alves da Silva
2011-04-11 12:43
Messiface

Det finns tre typer av lögn: ren lögn, förbannad lögn och statistik. Vem som helst kan gräva fram och vinkla rätt siffror till sin egen fördel. Gräv istället fram lite arkivmaterial på hur vi spelade med Ztatyn och jämför med det graciösa spel vi har idag så kommer du nog förstå vem som är bäst för oss - Villa eller Z.
Barcelona Hetfield
2011-04-11 12:31
Messiface

What's your point? Villa bidrar med så mycket mer än vad den skithögen gjorde.

Usch.
Barcelona Messiface
2011-04-11 12:22
David Villa: 21 goals in 3,315 minutes played so far with Barça. Ibrahimovic: 21 goals in 3,194 minutes with Barça.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-04-11 12:05
Hunting Bears
Inget att göra med varandra, men det är den spelarn' som är hans rival, och hade varit kul att se en Barcaspelare vinna pichichi igen!
2011-04-11 12:01
...och Mourinho förbjuder sina spelare att tala i media. Låter väldigt likt det Guardiola har sysslat med i två år nu.

Bra att han fortfarande lär sig the Special one.
Barcelona Joan Gamper 1899
2011-04-11 11:39
Är det bara jag som tycker att Gerard Deulofeu har samma spelstil som Diego Milito ? det känns liksom att det är D. Milito som spelar fast Gerard är givetvis snabbare.

Grattis till Thiago !
Barcelona Abbe. - Anims Abidal!
2011-04-11 11:24
Thiago Alcantara fyller 20 år idag. Feliz cumpleaños!
2011-04-11 02:19
...och nu har Guardiola också gett sina spelare munkaveln i media. Bra jobbat, Pep!

Det är många som underskattar hans sätt att hantera media. Tycker att han är klockren i media. När var det senast en skandal i Barcelona-lägret?
Real Madrid Sherko
2011-04-11 01:51
Vad sägs det om Eric Abidal i länktips? Det är under uppvärmningen när Real ska möta Tottenham, jag antar att det är någon slags hälsning till Abi?
silly bollocks
2011-04-11 01:48
Asså ni kan gärna få cupen och ligan, sålänge vi slår ut er och sen vinner CL :) Asså 4 raka klassiker, blir helt sinnessjukt!

HALA MADRID!
Hunting Bears
2011-04-11 01:12
God is a five letter word - Messi

Varför måste han slå Ronaldo med 7-8?

Jag tror du och andra liknande själar har fått en rejäl hang-up på Ronaldo när ni snackar om Messi. Vad har ens Ronaldo med Messi att göra?
,Sami
2011-04-11 01:08
addeh
Äh Kviborg har väl en klump i halsen för att Barca håller på vinner Ligan:)
Atlético addeh
2011-04-11 00:58
När det är en apostrof över en bokstav är det där betoningen ligger. I Alcántara ligger alltså betoningen på andra a:t vilket gör Kviborgs uttal helt fel. Finns många exempel på detta. Canaletes tog César som ett, Cáceres & Valdés är två andra.

Hur Kviborg fick Agüero till Agueiro har jag dock ingen aning om...
Barcelona God is a five letter word - Messi
2011-04-11 00:42
Jag hoppas verkligen att målen mot Almeria gör att Messi vill gå på avslut mer, han har verkligen dragit sig tillbaka för mycket på sistone tycker jag, han måste slå Ronaldo med minst 7-8 mål!
Barcelona Manita
2011-04-11 00:12
Zlatan har till skillnad från Kaká iaf bidragit med något. Kaka däremot har inte gjort någon glad på 2 säsonger i Real Madrid.
Barcelona A.Gaudi
2011-04-11 00:05
nej dålig är han inte och hans debutsäsong var betydligt bättre än henrys. men jag är glad att han är borta och skäms fortfarande över den affären som är en av de sämsta affärerna genom tiderna.

skönt bara att vi inte är ensamma om att göra usla köp utan man kan peka på Torres och Kaka också.
Canaletes
2011-04-10 23:56
LaSagradaFamília

Villareal kommer från Europa League och båda lagen har ju ganska jämn 11:a
Barcelona Barcelona mi corazon
2011-04-10 23:56
A.Gaudi

Jag kan acceptera det, men folk som säger zlatan är dålig si o så han e en staty, de håller jag inte med om killen gjorde minst lika bra första säsong som henry. Men att han han tar för hög lön och inte passar in i barcas spel det är väl alla sams om, men att säga han är en dålig spelare då kan man absolut inget om fotboll
Barcelona A.Gaudi
2011-04-10 23:53
Barcelona mi corazon

det är inte enbart en fråga om hur duktig zlatan är. hans lön är löjligt hög, bara messi har högre i barcelona. I en klubb där vi måste täppa till läckorna i ekonomin är det knappast hållbart med zlatan i laget.

vi får in tre hyffsade spelare på samma lön som zlatan liksom.
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-10 23:52
Thiago Al-KAN-ta-ra

Betoningen är på "cán". Jag vet inte riktigt hur man ska förklara det (Canaletes gjorde det bra), men man lägger mer tyngd på den delen.

@Barca4eva: Nu såg jag inte matchen, men normalt sett brukar ju Villarreal ha ett ruskigt bra spel. Valencia tycker jag mest har lyckats trots sitt spel än tack vare det.
Barcelona Barca4eva
2011-04-10 23:50
LaSagradaFamília

Mycket starkare startelva? Det spelar ju inte alltid roll om det ena laget har bättre spel än det andra.
Barcelona A.Gaudi
2011-04-10 23:50
jodå pratar lite spanska själv men hoppas kunna bli bättre på det. Tror jag ska köra ett utlandsår i sevilla/valencia. ska vara så mkt svenskar i barcelona och det kan hämma inlärningen.

Tack för lektionen ivarjefall :)
Barcelona LaSagradaFamília
2011-04-10 23:48
?!?! 5-0?! Mot VILLARREAL?!

Ledsen för caps, men seriöst. Villarreal har ju mycket starkare startelva, då borde det inte spela någon roll att Valencia har typ 200 spelare.
Barcelona Barcelona mi corazon
2011-04-10 23:47
Jag tycker att man borde ge zlatan en till chans men jag tror han inte kommer få den pga relationen med pep, personligen tycke jag han gjorde en bra säsong i barca
Canaletes
2011-04-10 23:45
A.Gaudi

Ja, 100% säker.
Man stavar ju Thiago Alcántara, med pricket över andra a:et. Och då betyder det på spanska att det är den man uttalar högst. Al-cán-ta-ra.

Annat exempel. Svenska kommentatorer brukar uttala ceSAR. När man egentligen uttalar CEsar. César Sánchez i Valencia.

Hoppas du förstod :)
Annons: